Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitko 10 h työpäiviä

Vierailija
20.08.2015 |

(Mukana aika mikä menee siirtymiseen) ja jos sinulta menisi 9-10 h nukkumiseen, vapaa-aikaa jääden siis 4-5 h

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen 10 tuntista päivää kokoajan. Töitä siis tuo koko 10h, mutta työmatkoja ei ole.
Teen tätä siksi, että pidän työstäni paljon ja näen paljon omia kouluikäisiä lapsiani, kun olen kotona aamuisin ja kun tulevat koulusta.

Ainoa miinus on palkka joka on nettona n.1800€/kk.

T.pph

Vierailija
62/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin kolme vapaata putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:17"]

Olen tehnyt 52 tunnin "työpäiviäkin", siinä tahtoo jo jaksaminen olla koetuksella. Tommonen 10-12 tunnin työpäivä nyt menee tosta vaan. 

lääkäri

[/quote]

ja potilasturvallisuus voi olla vähän kyseenalaista vuoron loppuvaiheilla...

Vierailija
64/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:36"]

Minäkin teen 10 tuntista päivää kokoajan. Töitä siis tuo koko 10h, mutta työmatkoja ei ole. Teen tätä siksi, että pidän työstäni paljon ja näen paljon omia kouluikäisiä lapsiani, kun olen kotona aamuisin ja kun tulevat koulusta. Ainoa miinus on palkka joka on nettona n.1800€/kk. T.pph

[/quote]

tuohan on tosi hyvä palkka, jos nettona saat noin paljon.

Vierailija
65/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes viikottain teen 14 tunnin työvuoron ja matkat päälle. Yövuoro meillä on normaalistikin 11 tuntia. Normaali aamu-tai iltavuoro on sen 8 tuntia, siihen lasten hakuineen ja viemisineen kaksi tuntia matka-aikaa päälle.

Jaksaahan sitä, kun ei muutakaan voi. En kyllä todellakaan ehdi nukkua mitään yhdeksää tuntia...

Vierailija
66/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:36"]

Minäkin teen 10 tuntista päivää kokoajan. Töitä siis tuo koko 10h, mutta työmatkoja ei ole. Teen tätä siksi, että pidän työstäni paljon ja näen paljon omia kouluikäisiä lapsiani, kun olen kotona aamuisin ja kun tulevat koulusta. Ainoa miinus on palkka joka on nettona n.1800€/kk. T.pph

[/quote]

tuohan on tosi hyvä palkka, jos nettona saat noin paljon.
[/quote]

No ei minusta ole kovin hyvä, tuohon tuntimäärään nähden.

Vierailija
67/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä 12 tunnin työpäivä ja 45min. Yhteen suuntaan omalla autolla

Vierailija
68/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:13"]Joo, tuo on mulle ihan normaalia arkea ollut jo 9 vuotta.
[/quote]Mitähän alapeukuttamista tässä mun viestissä oli? Lähden joka arkiaamu töihin klo 6.40 ja kotiin palaan klo 16.40. Nukun tosiaan 9-10 tuntia yössä, koska sairastan kroonista suolistotulehdusta, joka vie voimia. Käyn siis läheisessä isossa kaupungissa töissä koska omalla paikkakunnallani ei ole töitä tarjolla. Mies hoitaa paljon kotihommia, ettei mun tarvitse enää illalla tehdä paljon mitään.

Vierailija
69/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, varsinkin jos palkka on mukava. Tuskin lopun elämää, mutta muutaman vuoden, ainakin nyt, kun ei ole lapsia.

Vierailija
70/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi 10-tuntisia työpäiviä, niin ei minulla todellakaan olisi silloin aikaa nukkua 9-10 tuntia vuorokaudessa, vaan uni jäisi paljon vähemmälle. Voi olla, etten pidemmän päälle välttämättä sellaista jaksaisi.

Vierailija
71/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän toi ole aika tavallinen aika työmatkoineen kaikkineen. Itselläni asuntoa vaihtaessa kriteeri oli ettei arvioitu matka-aika saanut ylittää 50 minuuttia suuntaansa, tietäänhän ne julkiset, aina se vähän siitä venyy. Omalla autolla matka kestäisi ruuhkien takia vielä kauemmin...

Vierailija
72/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:17"]

Olen tehnyt 52 tunnin "työpäiviäkin", siinä tahtoo jo jaksaminen olla koetuksella. Tommonen 10-12 tunnin työpäivä nyt menee tosta vaan. 

lääkäri

[/quote]

ja potilasturvallisuus voi olla vähän kyseenalaista vuoron loppuvaiheilla...

[/quote]En minä mielelläni noita yli 2 vrk rupeamia tehnytkään, ja nykyisin olen hakeutunut paikaan, jossa työvuoro on maksimissaan 12 t. 

Vierailija
73/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva aikuinen tarvitsee 9-10 tunnin unia. Viikonloppuna voi sitäpaitsi nukkua univelkoja pois, jos arkena nukkuu esim 6-7 tuntia yössä.

Vierailija
74/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin, mutta lapseni ei jaksaisi olla niin pitkiä aikoja hoidossa. T. Kahden lapsen yh

Vierailija
75/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Muutenkin fyysinen työ.

Ja johan tuossa perhe kärsisi kun äiti olisi koko ajan töissä tai sitten nukkuisi. Työn tarkoitus ei ole vetää ihmistä piippuun.

Ja joo, kyllä mä tarvitsen ainakin ne 10 tunnin yöunet.

Vierailija
76/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Fyysistä työtä ei kyllä jaksa. Helppo se teidän on sanoa, kun istutte kevyessä työssänne.

Vierailija
77/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:51"]Riippuu työstä. Fyysistä työtä ei kyllä jaksa. Helppo se teidän on sanoa, kun istutte kevyessä työssänne.

[/quote]Miten niin helppo? Ei kai täällä kukaan sanonut, että se on helppoa. Kaikilla vain ei ole vaihtoehtoa.

Vierailija
78/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä teen 10-tuntista päivää, työ vaatii ajattelemista ja on henkisesti rankkaa. Onneksi työmatkaan kuluu vain 15min/suunta. Ja 5-päiväistä viikkoa teen ihan säännöllisesti, välillä tulee ylimääräistä vielä lauantaillekin. En todellakaan jaksaisi tällaista pysyvästi. En jaksa töiden jälkeen tehdä kuin pakolliset kotityöt, kaikki liikunta ja muut harrasteet ovat jääneet. Mielialakin tässä alkaa laskea.

Eri asia on ollut aiemmin, kun olen tehnyt 12h päiviä, mutta sitten korvaavilla vapailla, kyllähän sitä jaksaa. Kuukaudessa työtunnit olivat kuitenkin vastaavat kuin 8-16 päivää tekevällä, palkassa kompensoitui ihan kivasti illalla ja yöllä tehdyt vuorot. Eli jos on tuollainen järjestely, niin turha minusta tällaisessa ketjussa jotain sädekehää kiillotella ja esittää supertyömuurahaista. 

Mutta tämä 50-tuntinen työviikko, tämä ei ole kannata. Pakko puristaa viime minuuteille saakka kaikki itsestään irti, koska työ on vastuullista eikä siinä voi herpaantua. Ei tätä oman elämän menetystä mikään raha korvaa. Seuraava työpaikka on tasan tarkkaan 7h 45min työajalla ja max puolen tunnin työmatkoilla. En halua kuluttaa itseäni loppuun, kerran sen virheen olen tehnyt ja siitä toipuminen vei pitkään. 

Tunnin työmatkat ovat mielestäni oma valinta. Minä muutan mieluummin lähemmäs työtä, asun sen takia vuokralla että voin siirtyä helpommin. Mieluummin muutan vähän useammin kuin kulutan arjen minuutteja johonkin ruuhkabussissa istumiseen. Vapaa-aikaa my ass. Mutta kai ne laittaa meidät tekemään samalla palkalla pidempää päivää, jos jengi vaan lampaina määkii, että ihan normihan tuo on. Eipäs ole, eikä myöskään tutkitusti järkevää - ei ihmisen työteho päivässä todennäköisesti riitä juuri 8h pidempään, monesti ei edes siihen. 

Vierailija
79/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä ihan työstä. Esim. jossain päiväkodissa olisi jo aika tuskallista nostella ja vahtia muksuja ja seistä pihalla.

Vierailija
80/94 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Nytkin jaksaminen koetuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan