Jaksaisitko 10 h työpäiviä
(Mukana aika mikä menee siirtymiseen) ja jos sinulta menisi 9-10 h nukkumiseen, vapaa-aikaa jääden siis 4-5 h
Kommentit (94)
Ap:lla ei ole edes lapsia, hyvin jaksaa.
Olen tehnyt 52 tunnin "työpäiviäkin", siinä tahtoo jo jaksaminen olla koetuksella. Tommonen 10-12 tunnin työpäivä nyt menee tosta vaan.
lääkäri
On tullut tehtyä 10-12-tuntista mihin vielä matkat päälle. Mutta myönnettäköön että tilapäisesti viikon kerrallaan. Ei työaikana vaan ehdi nukkua noin paljon. Ei sanon jotta väliaikaisesti joo.
Tilapäisesti, en pidemmän päälle.
En. Kolme alle kouluikäistä lasta; haluan jättää aikaa myös perheelle.
Pitkät päivät, pitkät vapaat. Tekisin ja teenkin.
Bussikuskina mun normaali työpäivä on 10-12h, ilman työmatkoja. Työpäivä vielä alkaa tai loppuu "epänormaaliin" aikaan aamuyöllä.
Teen 14h päivässä, joten eiköhän tuo 10h:kin menisi kätevästi.
Varmaankin jaksaisin, mutta entäs lapset, treenit, ruuanlaitto, siivoominen, kaupassakäynti, pyykkäys. Mites nää hoituis...
Mulla on huomenna 13h päivä. En noita kyllä päivittäin jaksais, mutta kerran viikkoon menee. Muuten sit normaali 9h matkoineen.
Tiedoksi että työaikaan ei lasketa siirtymisiä. Minulla on päivät kuule 11-tuntisia tuon laskutavan mukaan. Silti mielestäni työmatkat on vapaa-aikaa koska usein soittelen kavereiden kanssa silloin.
10-tuntisia vuoroja teen nykyään öisin, mutta päivällä en jaksaisi niin pitkää päivää kun tahti olisi yötä kiireisempi.
Jaksaisin. Olen tehnyt pitkiäkin aikoja "reissutöissä" mutta muuta elämää ei ole sitten ollut. 10-14h työpäivä ja sitten syömään... ehkä vähän telkkua ja nukkumaan. Sitten sama. Ei se mitään elämää ole.
9-10h nukkumiseen? Siinä nyt ainakin on tinkimisen varaa. Eikä työ työpäiväkään ole mitenkään epänormaalin pitkä.
Eihän tuo ole juurikaan normaalia pitempi jos 10h sisältää siirtymiset. Ei tunnin työmatka suuntaansa ole edes mikään erityisen pitkä...
Tein sitä vuosia. Vapaat ei ollu yhtään sen pitempiä, koska työmatkat sen päivän venytti ja työpäivä oli normaali 8h ja matkat 1,5h/suunta. Nyt teen lyhyempää päivää: talous kärsii mutta sekä oma pää että perhe kiittää
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:19"]En. Kolme alle kouluikäistä lasta; haluan jättää aikaa myös perheelle.
[/quote]
Lisättäköön nyt tähän että ennen lapsia tein 12h yövuoroja ja puolisoni teki silloin ja tekee edelleen 12-14h taksivuoroja. Pakkohan edes toisella meistä on olla normaali työaika että on aikaa lapsille...
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:11"]
(Mukana aika mikä menee siirtymiseen) ja jos sinulta menisi 9-10 h nukkumiseen, vapaa-aikaa jääden siis 4-5 h
[/quote]
Lisää tuohon vielä 2h lisää siirtymiseen niin saat mun työpäivän
meilläkin siis mies tekee edelleen 10-12h päiviä joten toisen on oltava lasten takia joskus kotonakin /20
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:17"]
Olen tehnyt 52 tunnin "työpäiviäkin", siinä tahtoo jo jaksaminen olla koetuksella. Tommonen 10-12 tunnin työpäivä nyt menee tosta vaan.
lääkäri
[/quote]
Minkä ikäinen olet? Mäkin nuorempana jaksoin paremmin, mut nyt päälle nelikymppisenä jaksan tavallisen työpäivän ongelmitta, mutta 12-14h aktiivipäivystysvuoroa (keskim. 4-6 potilasta tunnissa laskennallisesti) käy jo liian raskaaksi enkä mielelläni tee peruspäivän jatkoksi iltapäivystystä.
[/quote]Olen 5-kymppinen, teen nykyään maksimissaan 12 tunnin työvuoroa. Noita pitkiä päivystyksiä oli 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa, olin silloin toki nuorempi, mutta ikinä en kokenut jaksavani tehdä niitä. Tuli rytmihäiriöitä, ripulia, oksentelua, jopa harhoja (lepohuoneessa ollessani kuulin yhtämittaa joko ambulanssin äänen tai puhelimen soivan).