Jaksaisitko 10 h työpäiviä
(Mukana aika mikä menee siirtymiseen) ja jos sinulta menisi 9-10 h nukkumiseen, vapaa-aikaa jääden siis 4-5 h
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:05"]
Harvassa muussa työssä saa nukkua työaikana. Kuinkahan hyvää hoitoa potilaat saa? Ihan paskaa jos suoraan sanon. Tuollainen touhu pitäisi kriminalisoda.
t.hoitaja
[/quote]No jos nimität nukkumiseksi sitä, että klo 22-08 välillä joutuu heräämään vähintään 4-6 kertaan, niin ilmoita vaan poliisille. Suosittelisin ilmoittamaan myös Valviralle. Potilaathan siinä ei saa hyvää hoitoa, se on selvä. Lääkärinä kadehtin sinua, hoitaja, joka et ole vastuussa ihmishengestä 2 vrk valvomisen jälkeen, ja valitat vain, jos joudut aamuvuoron jälkeen tekemään iltavuoron perään, kun yksi hoitaja on sairastunut.
Vuoron pituus voi olla 7,5-14,5 tuntia. Kaikki käy.
Sh
Eiköhän hoitajat tee paljonkin näitä tuplavuoroja etenkin viikonloppuisin. Meillä ainakin ja vanhin tekijä on lähes 70v. ja hyvin jaksamme.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:51"]
Riippuu työstä. Fyysistä työtä ei kyllä jaksa. Helppo se teidän on sanoa, kun istutte kevyessä työssänne.
[/quote]
Ammatinvalintakysymys. Valitsit väärin, mutta valinnat teit itse. Eikö päätä riittänyt opiskella? Tyhmästä päästä kärsii koko vartalo!
no toihan menee heittämällä. t taksikuski pariskunta 14-36 h vuoroineen
En pidemmän päälle jaksaisi, koska tällä hetkellä rakennan viheralueita, mikä on raskasta työtä. Jaksoittain olen tehnyt 10-14 h työpäiviä, se on liikaa. Kevyttä toimistotyötä jaksan kyllä tehdä 10 h päivässä.
Ministerinä jaksaisin kun ei tarttis itse ajaa autoa eikä tehdä eväitä töihin.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:30"]
Kaikki konttorirotat tehkööt 15 tunnin työpäivää. Se istuminen vaadi mitään muuta kuin kahvia masinaan.
[/quote]
Ja höpön höpö...Itse olen talousosastolla töissä ja olen tehnyt hetkittäin 12h työpäiviäkin. Kyllä se koneen tuijottaminen alkaa puuduttamaan.
Kyllä sen 10h niitä töitä jaksaa tehdä, mutta mitään muuta elämää ei sitten olekaan. Tulipa tästä mieleen, että mites päivähoito? Se kun lain mukaan on vain sen 10h/pv. Ja jos työpäivä on 10h niin hoitopäivän pituudeksi pahimmassa tapauksessa tulee 12h.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:11"](Mukana aika mikä menee siirtymiseen) ja jos sinulta menisi 9-10 h nukkumiseen, vapaa-aikaa jääden siis 4-5 h
[/quote]
Olen joutunut tekemään 10 tunnin työpäiviä, tuntimäärä ei sisällä ruokatauolla kulunutta aikaa eikä matkoja,ei tietenkään sillä eiväthän ne ole työaikaa
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:51"]Riippuu työstä. Fyysistä työtä ei kyllä jaksa. Helppo se teidän on sanoa, kun istutte kevyessä työssänne.
[/quote]
Ei vaan päinvastoin! Fyysistä työtä kyllä jaksaisin helposti 10 tuntia putkeen, kuten vaikkapa lähihoitajan hommat. Mutta teepä vaativampaa "istumatyötä" jossa joudut ratkomaan älyllisiä pulmia ja aivot on jatkuvasti täysteholla käytössä niin ei tuota 10 tuntia jaksa joka päivä millään!!
En. 8 tunnin jälkeen oon niin rätti etten jaksa enää mitään tehdä.
En todellakaan, joutuisin sairaslomalle tai muuhun hoitoon. Istumatyö..
En jaksaisi, enkä halua, että koko elämäni tai suurin osa elämästäni menee työntekoon. 6-tuntinen työpäivä Suomeen ja mahdollisimman nopeasti kiitos.
Sukulaisperhe oli äskettäin kylässä. Tuli puheeksi, että teen 30 tunnin työviikkoa, omasta toiveesta. Vierailijaperheen poika tokaisi, että meidän äiti tekee sen kahdessa päivässä. Elämä on valintoja.
Mä oon tehnyt paljonkin 15.5h päivää.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:17"]
Olen tehnyt 52 tunnin "työpäiviäkin", siinä tahtoo jo jaksaminen olla koetuksella. Tommonen 10-12 tunnin työpäivä nyt menee tosta vaan.
lääkäri
[/quote]
Minkä ikäinen olet? Mäkin nuorempana jaksoin paremmin, mut nyt päälle nelikymppisenä jaksan tavallisen työpäivän ongelmitta, mutta 12-14h aktiivipäivystysvuoroa (keskim. 4-6 potilasta tunnissa laskennallisesti) käy jo liian raskaaksi enkä mielelläni tee peruspäivän jatkoksi iltapäivystystä.
EI kai kukaan laske työmatkoja työpäivään kuuluviksi! Minulla menee noin laskettuna joka päivä sen 10 tuntia eikä väsytä yhtään. Jos pitäisi se 10 h ihan töitä tehdä, ja sitten 2 h matkat päälle, voisi alkuun väsyttää, mutta eiköhän siihen tottuisi. Hyvin näyttää onnistuvan monelta muultakin täällä meillä ja vielä enemmän muualla maailmalla.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 19:13"]
Olen tehnyt tuollaisia työpäiviä kymmeniä vuosia. Matkat päälle. Ja lisäksi opiskellut ohessa maisteriksi. Älkää kitiskö!
[/quote]Minkä alan töitä?