Äitini "varasti" esikoiseni nimen
Harmittaa niin helkkaristi. Oon nuoresta asti ollut todella mieltynyt Aurora -nimeen, ja mulla on ehkä 15-vuotiaasta asti ollut toiveena, että jos joskus saan tyttären niin annan hänelle kyseisen nimen. Ollaan nyt yritetty miehen kanssa lasta toista vuotta ja sovittu, että jos tyttö tulee, niin hänelle tulee sitten nimeksi Aurora.
No, toistaiseksi ei oo lykästänyt, mutta oman lapsen sijaan mulle on siunaantumassa uusi pikkusisko, kun äiti päätti pyöräyttää uuden miehensä kanssa kehiin vielä yhden iltatähden. Äiti on nyt viimeisillään raskaana ja täräytti tänään Facebookiin päivityksen, jonka mukaan iltatähti AURORAn laskettuun aikaan on tasan viikko. Ja kommenteissa kymmenittäin onnentoivotteluja ja kehuja kauniista nimestä.
En nyt oo vielä edes pystynyt ottamaan yhteyttä äitiini ja juttelemaan hänen kanssaan, kun on niin surullinen ja sekava olo ja tuntuu, että täytyy selvitellä ajatuksia. Tiedän äitini olevan ENEMMÄN kuin tietoinen Aurora-nimen merkityksestä mulle, koska olen tosiaan melko nuoresta asti ollut rakastunut nimeen ja myös maininnut useampaan otteeseen äidilleni haluavani antaa kyseisen nimen jonain päivänä omalle lapselleni. On vaan todella surullinen ja tavallaan vähän vihainenkin olo, vaikkei nimiä nyt voi varailla ja äiti vaan sattui pamahtamaan ennen mua paksuksi.. Tää äidin raskaus on muutenkin vähän kirpaissut, kun ollaan itse yritetty niin hartaasti lasta tyhjin tuloksin.
En jotenkin saa itse puettua yhtään pettymystäni edes sanoiksi äidille. Vai kannattaisko vaan olla sanomatta mitään? Ylireagoinko ihan totaalisesti? Harmittaa niin paljon. Eihän tää nyt mikään maailmanloppu ole ja ihania nimiä on maailma täynnä, mutta tällä tietyllä nimellä oli just erityinen merkitys mulle.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 06:59"]
Yleensä ihmiset toivovat, että lapsi olisi terve tai ylipäätänsä halutessaan saisivat lapsen. Voi olla hyvinkin ettei ap edes koskaan saa lasta saatikka sitten tyttölasta,mniin onhan se mukava, että siskolla on nimi josta tykkää. On muuten varmaan jännää kun siskosten välillä on tuollainen ikäero, ei heti tule mieleen. Itsellä ja siskollani on 14v ja sekin tuntu silloin suurelta.
muutenkin tytär-äiti suhde ei tunnu olevan ihan kunnossa, jos asioista ei voi puhua, vaan pitää pahaa oloaan nettiin purkaa
[/quote] On taas oikeata Eurotrash meininkia, aiti pakertaa iltatahtea ja antaa nimeksi Aamunkoitto. Paivan naurut.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:24"]
Mistä lähtien välimme ovat olleet niin viileät, että puhut sinua harmittavista asioista mielummin nettipalstalla, kuin minun kanssani? Olen pahoillani. Ota yhteyttä.
[/quote]
Harmaapillu, jätä lsääntyminen nuoremmille. Lapsikin kärsii.
Yleensä ihmiset toivovat, että lapsi olisi terve tai ylipäätänsä halutessaan saisivat lapsen. Voi olla hyvinkin ettei ap edes koskaan saa lasta saatikka sitten tyttölasta,mniin onhan se mukava, että siskolla on nimi josta tykkää. On muuten varmaan jännää kun siskosten välillä on tuollainen ikäero, ei heti tule mieleen. Itsellä ja siskollani on 14v ja sekin tuntu silloin suurelta.
muutenkin tytär-äiti suhde ei tunnu olevan ihan kunnossa, jos asioista ei voi puhua, vaan pitää pahaa oloaan nettiin purkaa