Tuleekohan tuosta "vituttaa kuin pientä eläintä" pysyvä sanonta?
Kommentit (53)
Varmaan 20 vuotta ollut jo käytössä, ei ole Lin keksimä.
Sitäpaitsi pieniä eläimiä ei v:tuta sen enempää kuin suuriakaan, sanoi biologi julkisesti tuon Lin avautumisen jälkeen.
Käytössä ollut jo niin kauan kuin muistan, mutta muodossa "vituttaa kuin pientä oravaa".
Pienet eläimet ovat aina peloissaan. Joka hetki katselevat ympärilleen, onko jostain syöksymässä joku syömään ne.
On muuten jo wanha sanonta. Synnyitkö eilen?
Z00meri on taas hyvin perillä asioista. Ei ole toki ollut jo ikuisuudet käytössä oleva sanonta.
Vituttaa kuin viimeistä kommunistia.
Voiko vitutukseen kuolla. Tämä on osuvampi. En muista kuka tän sano. Stubb?
Vierailija kirjoitti:
Ajatusten tonava Paavo Väyrynen! Kun hävisi TAAS jotkut vaalit.
Itse muistan tämän sanonnan jo yli 20 vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Väykkä tais olla
Olen kuullut vain muodossa "vituttaa kuin pientä oravaa".
Kyllähän Lin sanomista ihmeteltiin ihan valtakunnan mediassakin, juuri tuon orava/eläin-muunnoksen takia.
ap
11. Väyrynen tosiaan sanoi tuon hävittyään Ahtisaarelle pressavaaleissa. Elinkeinoelämä tuki Paavoa silloin, otti koville.
Li Andersson sanoi aikoinaan vaaliväittelyssä lähes tuon sanonnan oikein. Pienen eläimen sijasta olisi tullut sanoa "oravaa".
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi pieniä eläimiä ei v:tuta sen enempää kuin suuriakaan, sanoi biologi julkisesti tuon Lin avautumisen jälkeen.
Hevosta vituttaa enemmän kuin oravaa, kun sillä on isommat aivot. "Isompi pää", sanottiin jossain sanonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli jo sanonta. Ei Li sitä itse keksinyt.
Oravaa, ei eläintä
No, nyt se on kuitenkin Lin kannattajille juurikin noin kuin heidän johtohahmonsa sen sanoi. Eivät vasurit kyseenalaista pomojaan. Kihot ovat oikeassa silloinkin kun ovat väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut vain muodossa "vituttaa kuin pientä oravaa".
Kyllähän Lin sanomista ihmeteltiin ihan valtakunnan mediassakin, juuri tuon orava/eläin-muunnoksen takia.
ap
No mahdettiinko ihmetellä. Eiköhän siinä juuri vaalien päätyttyä ollut muutakin ajateltavaa?
Sehän oli jo sanonta. Ei Li sitä itse keksinyt.