Riittäisikö sinulla 1300€ kuukaudeksi?
Kommentit (98)
Ei riittäisi, vakuutukset, auton ylläpito, bensa, ruoka, hygienia, virikkeet maksaa kyllä äkkiä enemmän kk. Oon kyllä maailman huonoin säästämään ja vaikk jok kk käteen jää reilusti niin kaiken saan menemään kun lapselle ostelee kenkiä ja vaatteita yms.
Mulla jää 400 euroa elatusmaksujen jälkeen omaan käyttöön, sillä ostetaan ruoka, bensa ja maksetaan laskut (ei asumista).
Riittäisi vaikkei olisi vielä mitään maksettu. 800-900e menee yleensä kuukaudessa rahaa.
En tiiä....maksoin tänään veroa vähän yli 9000€ ☹️
Vierailija kirjoitti:
Laskut maksettu? Siis myös kauppa etukäteen? Mihin sitä rahaa sitten tarvitsisi?
Huvituksiin.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä....maksoin tänään veroa vähän yli 9000€ ☹️
Olet siis sitä ennen saanut noin 180k€ rahaa omaan käyttöösi, joten kai nyt voit 5% perintöveroa yhteiskunnallekin antaa.
Tällä hetkellä riittää 250€ asuminen ja laskut maksettu. 50€/kk menee tuosta rahastoihin kasvamaan.
Provisiopalkalla niin joskus saattaa jäädä vuokran ja laskujen jälkeen tuo. Nyt vähän huono kuukausi niin kuukauden tili nettona on 1169 joten eipä naurata. Kun maksan osuuteni vuokrasta ja laskuista, mulle jää jotain 250 - 300 käyttöön kuukaudeksi. Kyllä sillä nipin napin saa oman osuutensa ruokakuluista ehkä maksettua, mutta ylimääräiseen ei ole varaa.
Pitää taas koittaa aktivoitua myyntihommissa nettikirppiksilla
Meidän perheellä menee bensaan 500€/kk ja ruokaan 400€/kk. Tuosta jäisi vielä 400 € kaikkeen muuhun. Hyvin pärjättäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheellä menee bensaan 500€/kk ja ruokaan 400€/kk. Tuosta jäisi vielä 400 € kaikkeen muuhun. Hyvin pärjättäisiin.
Ai että 400e riittää laskuihin ja elämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös tuosta ollut jo laskut maksettu? Kyllä 400 euroa/kk huvitteluun ja hankintoihin riittää.
1300 e/kk ei riittäisi tämän hetkisen elämän ylläpitoon, jos se olisi ainut tulo. Yksinasuvana varmaan eläisin sillä, jos minulla ei olisi autoa ja pieni vuokra. Mutta ei sillä talolainaa maksettaisi eikä perhettä elättäisi.
Eipä riittäisi, jos pitäisi yksin perhe ruokkia ja polttoaineet ym. maksaa, mut jos mies hoitaa osansa niinkuin nytkin, niin sit ois ok, mut ei vois törsätä. Mulla jää n. 2200-2900 laskujen ja lainanlyhennysten jälkeen, vaihtelee kun vakuutuksia, veroja ym. tulee maksuun muutaman kuukauden välein. Tuolla pärjää ihan ok, mut enemmänkin saisi olla, koska mies tienaa vähän vähemmän ku mä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaksi ihmistä ja 1300 laskujen jälkeen niin kyllä riittää kun on tarkkana. Tärkein ruoka ja välttämätön. Ei turhaa autolla ajoa tai ostelua. Katsoo tarjoukset jne. Useinhan aikuisille ihmisille on kertynyt vaatteita jne.
Ööh, miksi "ruoka ja välttämätön" ei jo sisältyisi "laskuihin"? Eli miksi se pitäisi maksaa toiseen kertaan?
Koska ei ole mitenkään yleinen tapa ostaa ruokaa "laskulle"/ aina luottokortilla.
Mulla jää asumisen ja laskujen jälkeen n. 1100 e eli todellakin riittäisi.
Tuo riittäisi, vaikka siitä ei olisi maksettu asumista ja laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asuminen ja laskut maksettu"
Lue aloitus ennen kommentointia.
Riittää mainiosti. Siksi jääkin hieman reilut kaksi tonnia säästöön.
Laskut maksettu? Siis myös kauppa etukäteen? Mihin sitä rahaa sitten tarvitsisi?