Riittäisikö sinulla 1300€ kuukaudeksi?
Kommentit (98)
Tuo on se summa joka suomalaiselta keskituloisilta jää käteen asumisen ja peruslaskujen jälkeen. Tai itse asiassa tuo saattaa olla jopa enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo riittäisi, muttei äkkiseltään välttämättä.. Siis jos just nyt saisinkin vain 1300e käteen ja on kuitenkin menot sovitettu isompaan ja laskut maksamatta niin olisi vaikeaa.
Jos saisi vähän varoaikaa niin voisin hommata pienemmän asunnon ja hankkiutua autosta eroon niin pienenisi kulutkin samalla.
Suosittelen larppaamaan pientuloista pari kk. Voi avata silmiä. Laskujen loppusummiin kun pystyy itse omalla toiminnalla vaikuttamaan.
Marimekot ja Muumimukit tuntuvat tässä katsannossa aika turhilta. Jos kirpparilta saa halvalla, niin myy eteenpäin tai hyödyntää lahjoina.
Suunnilleen tuon verran itsellä menee asumiskulujen jälkeen. Mielestäni ei tarvitse rahaasta juuri murehtia, mutta toki jotkut isommat kertainvestoinnit sitten taas tuntuvat.
Saan n. 1300 netto. Asumiskulut vie n. 500 (vuokra, sähkö, vesi, netti, vakuutus), puhelinlasku n. 15, opintolainan lyhennys n. 60. Helpostihan tuosta jää siis asumisen ja laskujen jälkeenkin vielä ruokaan ja muuhun tarpeelliseen ja säästöönkin jää.
Jos kaksi ihmistä ja 1300 laskujen jälkeen niin kyllä riittää kun on tarkkana. Tärkein ruoka ja välttämätön. Ei turhaa autolla ajoa tai ostelua. Katsoo tarjoukset jne. Useinhan aikuisille ihmisille on kertynyt vaatteita jne.
Todellakin riittäisi.
Nyt tulot 860e.
Tällä hetkellä ei, sillä minulla on 3 hevosta. Silloin kun ei ollut niin riitti mainiosti ja jäi vielä säästöönkin.
saan tukia yhteensä tuon 1300€ siitä vuokra 800€ plus muut laskut. käteen ei jää mitään ja joka viikko yksi makarooni ja nuudelipäivä.
olin töissä ja sain nettona 1500€ joten lopetin.
ap esittämä ehdotus niin kelpaisi hyvinkin. olisi rahaa laittaa terveys kuntoon ja miettiä ihan vakavasti työllistymistä uudemman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Mulla? Heittämällä, noi kolme teiniä varmaan tosin kuolisi nälkään...
Asuminen ja laskut maksettu. Mitä syöppöjä oikein olette?
En saa 1300€/kk silti riittää yhdelle ihan hyvin.Vähän yli 1100€ saan.
Asuminen ja laskut maksettu ensin eli siis 1300€ saa käyttää huvituksiin. Kellä muka EI RIITÄ?
Vierailija kirjoitti:
Jos kaksi ihmistä ja 1300 laskujen jälkeen niin kyllä riittää kun on tarkkana. Tärkein ruoka ja välttämätön. Ei turhaa autolla ajoa tai ostelua. Katsoo tarjoukset jne. Useinhan aikuisille ihmisille on kertynyt vaatteita jne.
Ööh, miksi "ruoka ja välttämätön" ei jo sisältyisi "laskuihin"? Eli miksi se pitäisi maksaa toiseen kertaan?
Riippuu mitä sisältää "laskut". Luottokorttilaskun? Mulla menee lähimaksu suoraan luottokortille, ei voi vaihtaa debitille. Joten käytännössä maksan kaiken luottokortilla, toki maksan sen koko laskun kuukausittain pois enkä käytä luotto-ominaisuutta, vaan ainoastaan maksuaikaa. Ja vain sen takia, että lähimaksua ei voi minun kortillani vaihtaa pankkikorttipuolelle (Nordea Finnair Plus Mastercard).
Ymmärrän, että ap ajattelee, että laskut tarkoittaa:
- sähkö, vesi, vakuutukset, netti, puhelin?
Entä
- lehtitilaukset, ajoneuvoverot, suoratoistopalvelut, ties mitä muuta ns. ylimääräistä, mistä nyt laskuja lähetellään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh, miksi "ruoka ja välttämätön" ei jo sisältyisi "laskuihin"? Eli miksi se pitäisi maksaa toiseen kertaan?
tällä logiikalla ap kysymys olisi "riittääkö elämiseen jos saisit nykyisten tulojen lisäksi 1300€?"
Mun eläke on 1340e/kk ja sen on riitettävä kaikkeen!
Helposti.