Riittäisikö sinulla 1300€ kuukaudeksi?
Kommentit (98)
Minulla ei tuotakaan , joten teen extra työtä.
Ei, tänään palkkapäivän kunniaksi maksoin laskuja n.1500€:lla, asuntolaina on vielä menemättä.
Loput sit jää elämiseen...
Riittäisi jos tosta on laskut jo hoideltu.
Mulla on tulot vähemmän kuin 1300€ kk ja riittää vuokraan, laskuihin, hygieniatarvikkeisiin ja ruokaan.
Koska mies on ulosotossa, yksityiselle velkaa firman takauksen takia, niin saamme yhteensä 1300 kuussa.
Riittäisi, vaikka laskuja ja asumista ei olisikaan hoideltu. Tuon verran saan äitiyspäivärahaa nettona. Laskuihinhan se suurin osa tuloista menee, joten kysynpä vain, että mihin te oikein saatte hassattua tonnin, vai onko teillä painoakin tonnin verran, jolloin menee tuon verran jo pelkkään ruokaan, vai ostatteko joka kuukausi kosmetiikkaa ja/tai vaatteita satojen eurojen edestä?
Eri asia, jos pitää tonnilla neljä henkeä ruokkia, niin se voi teinien perheessä olla jo vähän haastavaa.
Mulla tulot tuota luokkaa, siitä pitää vielä riittää asumiseen ja ruokaan, on kyllä riittänytkin. Ylellisyyksiin ei riitä mutta elää sitä ilman niitäkin.
Pakko riittää vähän vähempikin, ja siitä maksetaan laina, vastike, auto, ruoka.
Ai meinaatko 1300€ asumisen ja laskujen jälkeen? Joo riittäisi todellakin, nyt saan 1350€ ja hyvin pärjään
Joo riittäisi, muttei äkkiseltään välttämättä.. Siis jos just nyt saisinkin vain 1300e käteen ja on kuitenkin menot sovitettu isompaan ja laskut maksamatta niin olisi vaikeaa.
Jos saisi vähän varoaikaa niin voisin hommata pienemmän asunnon ja hankkiutua autosta eroon niin pienenisi kulutkin samalla.
Mulle riittää helposti kolmeksi kuukaudeksi tuo summa.
Jos asuminen ja laskut maksettu ja on jäljellä 1300e, niin ihmetellä täytyy jos ei riitä. Kyllä sillä hyvin ruokaa ostaa, perusasiat. Onhan ihmisiä joiden 1300 e: stä menee ensin asuminen ja laskut ja lopuilla on pärjättävä.
Kevyesti ja tuosta jää jotakin säästöön. Nyt ei ole säästöjä.
Sellaiset 1200-1300€/kk menee sisältäen vuokra-asumisen ja kaiken muunkin.
Vierailija kirjoitti:
Joo riittäisi, muttei äkkiseltään välttämättä.. Siis jos just nyt saisinkin vain 1300e käteen ja on kuitenkin menot sovitettu isompaan ja laskut maksamatta niin olisi vaikeaa.
Jos saisi vähän varoaikaa niin voisin hommata pienemmän asunnon ja hankkiutua autosta eroon niin pienenisi kulutkin samalla.
Suosittelen larppaamaan pientuloista pari kk. Voi avata silmiä. Laskujen loppusummiin kun pystyy itse omalla toiminnalla vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulot tuota luokkaa, siitä pitää vielä riittää asumiseen ja ruokaan, on kyllä riittänytkin. Ylellisyyksiin ei riitä mutta elää sitä ilman niitäkin.
Sama. Kierrätyskeskuksesta ja kirpparilta saa pitovaatteet ja kodintavarat, kun ottaa avoimin mielin mitä siellä on, eikä määrittele ennakolta mitä vaatisi. On saanut matkustaa ja ostaa mitä on halunnut nuorempana, niin tietää senkin puolen, ja nyt on näin.
Kevyesti vaikka maksaisin asumisen ja laskutkin. Saisin rahaa säästöönkin.
Mulla? Heittämällä, noi kolme teiniä varmaan tosin kuolisi nälkään...