Vyötärönne erottuvana säilyttäneet keski-ikäiset: miten teette sen? Vinkkejä?
Olen 30-vuotias ja vielä ei huoleta, mutta tulevaisuutta ajatellen hyvät niksit olisivat tarpeen. Ylimääräisillä kiloilla on taipumus tulla ensimmäisenä vyötärölle :( En halua olla sellainen tasapaksu tantta, millaisista tuolla suomalaiset trikootunikat ketjussa puhutaan.
Kommentit (68)
Olutta ja punaista lihaa riittävästi, sokeri pois. Sillä olen pysynyt kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Kävely ja painotreeni. Säännölliset ruoka ajat, riittävä uni, mahdollisimman stressitön elämä. Tuossa jokunen mikä estää painon nousua. Ruualla ei saisi oikein "hemmotella" itseään, tai alkoholin tapakäytöllä.
Geenitkin vaikuttaa. Toisille paino ei vaan kerry yhtä herkästi.
Nimenomaan älä syö vain ajan kuluksi ,syö nälkääsi ja ruoka rymillä.Muista edes hyötylikunta.Hissin sijaan kävele portaat. Älä menen liityntälija pusilla Metro asemalle,kävele se väli.Pidä kinni unirytmi ja älylaiteet pois päältä alkuiltaan. Rauhoitat kotisi ja itsesi.Sama koskee äänikirjojen kuntelu,lopeta se muoti ilmiö.Oikea mielekäs kirja kädessä on hyvä unilääke.
Olen hoikka, vyötärö 70 ja lantio 93. Kolme lasta tehtynä ja ikää lähemmäs viisikymmentä. Sanoisin, syö vain nälkääsi ja 10000 askelta päivässä. Lihaskuntoa ×2vko, vatsa, selkä ja kädet. Tähän riittää kehon paino ja kahvakuula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on geenit. Olen ylipainoisenakin tiimalasimallinen.
Vaimoni tiimalasi, 168cm, 75kg, 50v.
Pikkuiden on vatsaan tullut kumpua, mutta timalasina on pysynyt.
Eli juu, geenit ne pääasiassa vartalon muodon määräävät.
Minä olen 168/66kg/50vee
miehen mielestä olen ylipainoinen:(
No voi harmi, minusta omani on sopivasti pehmoinen, ei ollenkaan ylipainoinen.
Ja vaikka olisi, ei se minua haittaisi, kunhan ei epäterveellisiin lukemiin nouse.
T:edellinen
Niin,vaimoni on synnyttänyt myös 5 lasta, 4 raskautta.
Eile sekään vyötäröä hävittänyt
https://i1.wp.com/www.ecstasycoffee.com/wp-content/uploads/2016/10/Curv…
Tuossa yksi esimerkki siitä, että ns. vyötärö voi olla erottuva ylipainoisellakin. En oikein ymmärrä mitä tämän ketjun tapauksessa tarkoitetaan "vyötäröllä"? Onko erottuva vyötärö sitä, että vartalossa vyötärö on selkeästi kapein kohta? Vai sitä että ihminen on hoikka vyötärön kohdalta, ja normaalipainoinen muutenkin?
Mulle tulee kilot joka puolelle tasaisesti, joten kun vyötärö oli alun perin erittäin kapea, on se vieläkin 10 kg myöhemmin selvästi kehon kapein kohta.
Vierailija kirjoitti:
Joo geeneillä lienee iso vaikutus, miten ylipaino muotoutuu. Itelle tulee erillisiä "vatsamakkaroita", eikä sellaista taisaisen paksua pyöreää mahaa.. Mitä usein näkee.. Vaan 3 makkaraa päällekkäin ja jenkkakahvat erikseen.. Ja muutenkin ylimääränen jaottuu erillisiin osiin, eikä tasaisesti kauttaaltaan tasaisesti.
Pointti siis se, että joo "vyötärö" säilyy selkeenä ja rasvat "möykkyyntyy" jenkkoihon, ulkoreisiin tmvs.. On sii muotoja, eikä niin että ois tasaisesti lihava, vaan pattejaja möykkyjä 😳, ite aina "kadehtinut" niitä, joille paino kerääntyy tasaisesti. Mut joo totta,
Muotoja on.. Kun rasvat pakkaa vaan tiettyihin kohtiin😬
Minussa on lyhyttä kaikki; olen vain 154cm. Vyötärö kyllä löytyy, kun vartalonmalli on sellainen ettei vatsaan kerry ylimääräistä, vaan reisiin, takamukseen ja rintoihin. Viimeiset 15 vuotta olen pysynyt samassa painossa (mitä nyt yhden lapsen pullautin, mutta se ei muuttanut pysyvästi mitään) liikkumalla päivittäin ja syömällä vain nälkääni. Moni ei edes tunnista oikeaa nälkää.