Onko naiset jotka puolustaa "jätkienreissuja" niitä joiden kanssa petetään?
Kommentit (139)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:12"]Minä epäilen että mies pettää. Ihan siksi että jos minä lähden jonnekkin niin alkaa epäillä mitä kaikkea siellä baarissa tapahtuu [/quote] Vastaavalla logiikalla kieltäjänaiset ovat niitä jotka antaa vieraalle aina kun mahdollisuus.
[/quote]
No tämä!
Meillä mä oikein kannustan miestä omille reissuilleen. On vähän liiankin kotona viihtyvät sorttia ja helposti jää ystävien tapaaminen vähiin. Mä itsekin käyn omilla reissuilla, joskus jopa yksin jollain matkalla. Useimmiten naisystävien kanssa mökillä tai kylpylässä. Miehen mielestä nämä reissut on ihan ok. Mua on petetty kahdessa aiemmassa suhteessa mutta en silti suostu rajoittamaan toisen menoja. Mun aika on liian kallista että sitä riittäisi toisen elämän vahtimiseen. Pettää voi missä vaan, ei siihen tarvitse kaveriporukan reissua. Lisäksi pettämisestä jää aina jossain vaiheessa kiinni, joten en jaksa etukäteen stressata. Mulle ero ei myöskään ole taloudellisesti mikään ongelma vaikka tunteiden puolesta iso juttu olisikin.
A-luokan reissu on kun ollaan jätkäporukalla liikenteessä
B-luokan reissu kun on naisia mukana (riippuen naisista saattaa olla A-luokkaakin;)
C-luokan reissulla on oma emäntä mukana
Meillä pelaa luotto. Toivoisinkin että mies lähtisi välillä porukassa vaikka kalaan tai konserttiin, on niin kiltti ja tunnollinen että tarvitsisi omaa aikaa ja rentoutusta. Jos reissussa on naispuolisiakin kavereita, niin minua ei haittaa.
Yhtä lailla käyn tyttöystävien kanssa shoppailu- ja shampanjareissulla, nukumme 4 hengen hytissä ja tanssimme omassa porukassa ja kivaa on. Olisi minullekin vonkaajia, mutta minua ei kiinnosta, olen sen verran maailmaa ja miehiä nähnyt, ja valinnut omani.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:50"]Veikkaan, et ne joilla on lieka kireellä ja nimenomaan kieltää nämä reissut, on niitä joita petetään..
[/quote] Niinhän te luulette. Jos annetaan tilaisuuksia kuin tarjottimella on todennäköisempää että se tekee varkaan ennemmin tai myöhemmin. Teidän miehet pettää siellä reissuillansa suurin osa. Uskokaa tai olkaa uskomatta, mutta niin se on.
[/quote]
Minä tiedän useammankin miehen jotka ovat pettäneet puolisoitaan työpaikalla tai naapurin kanssa.
Jos haluaa pettää niin ei sitä varten mihinkään reissuun tarvitse lähteä, ei edes illalla baariin. Tilaisuuksia löytää ihan normi arjesta jos sellaisia etsii.
[/quote] Paljon todennäköisempää tulla petetyksi jos mies harrastaa noita jätkien reissuja. Aika marginaalitapauksia nuo pidemmät suhteet työkaverin kanssa ja niistä jää myös helpommin kiinni. Kyllä se suomalainen Perus-Pertti pettää kännissä laivalla ja baareissa.
[/quote]
Entisen työpaikan miesten puolisoilla se todennäköisyys tulla petetyiksi oli siinä 25 % (ne jotka tiedän) - 50 % (edellisten miesten lisäksi ne jotka pokailee suorasukaisesti) - 75 % (edellisten lisäksi ne jotka vähintään flirttaa ja sähköä on jonkun kanssa ilmassa).
Mutta en silti sano että naiset pois työpaikoilta.
en ole lukenut ketjua, mutta uskoisin etta naiset jotka on ok jatkien reissujen kanssa.. tekevat myos tyttojen reissuja. eiko se toimis ihan hienosti etta miehet menee jonnekin ja sitten naiset menee. ja tottahan se on etta reissut on erilaisia jos mennaan vaan tytto/mies porukassa, mutta en todellakaan tarkoita etta pettaminen on heti mielessa. vaan erilainen hauskanpito, eika siina mitaan pahaa.
Eniten mua ärsytti siinä alkuperäsessä FB ketjussa se että ykskään äijä ei kyllä määritä missä tämä musaan fanaattisesti suhtautuva ämmä viikonloppuaan viettää. Se että äijien on pakko päästä festareille pettämään ei todellakaan kiinnosta mua pätkääkään, menen mille festarille menen, sinkkuna, varattuna, eronneena, minä tahansa, musan, en miesten takia. Menkööt vaikka sinne Tallinan risteilylle, sinne mulla ei ole mitään tarvetta päästä.
Mä käyn tyttöporukassa ja myös sekaporukassa. Mies käy äijäporukassa. Mulla kyllä tipahtaisi leuka, jos mies sanoisi "et saa" lähteä. Tottakai näitä menoja sovitellaan perheen aikataulujen puitteissa, ja perheen menot on ykkösenä.
Uskoisin että ne naiset on niitä jotka haluavat kokea itsensä enemmän osaksi jätkäporukalla kun naisporukkaa. Todellisuus tulee sitten vastaan kun tulee polttarien yms aika ja heidät pakotetaan sinne kauneushoitolaan sen hyvän jätkäfrendin puolituntemattoman morsiamen kanssa ja se jätkäporukka lähtee ihan keskenään.
Minun kanssa ei ole ketään petetty. Jätkien reissut on ok. Kannustan miestäni viettämään aikaa ystäviensä kanssa. Itsekkin menen ystävättärieni kanssa esim. ulkomaille. Ystävien kanssa on tärkeää pitää suhde yllä:)
Niin no jos jätkäreissut ovat festareita ja tallinnaa, niin ei ole mieheni niistä kiinnostunut. Lähinnä metsällä jätkien kanssa eri maissa. Toki dokataanhan niillä reissulla.
Mä sitten käyn urheiluseuran pelimatkoilla naisporukoissa pitkin Suomea ja eurooppaa. Dokataan myös välillä, muttei tule mieleenkään pettää miestäni. Vaikka tilaisuuksia olisi ollut kuinka paljon. Sehän siinä ällöttävintä onkin.
Mun mies pettää vaikkei hän käy festareilla, laivoilla tai baareissa. Eikä ryyppää. Kaiken vapaa-aikansa, siis miltei, viettää kotona. Mutta silti saattaa useampikin nainen olla kierroksessa. Hän vain on sellainen ja sen tiesin jo tutustumisvaiheessa. Kaksi eksäänikin pettivät, ensimmäinen kerran ja katui, toinen useasti ja piti jopa sivusuhdetta.
Minä kannustan miestäni käymään kavereiden kanssa reissuilla, harvoin niitä on. Kuulen kyllä juorut mitä siellä on tapahtunut, siis mieheltäni. Sama toimii toistepäin. Kyllä meillä on täysi luotto toisiimme ja hyvä parisuhde.
Olen etäsuhteessa, mutta olemme vakavissamme ja yhteistä tulevaisuutta suunnittelemme. Kummallakin on omia menoja, minulla lähinnä erinäisiä rokkikeikkoja Euroopassa. Hän reissannut enemmän Thaimaassa, sisarustensa kanssa ja viimeeksi oli viikon itsekseen. Yhdessä reissattu myös paljon. En usko sekuntiakaan että hän pettäisi. Luonne ei vaan antaisi periksi, on niin periaatteen mies ja kunnioittaa parisuhdetta ja minua. Saa reissata niin paljon kuin sielu sietää, ovat käyneet myös Tallinnassa pari kertaa, viikon Espanjassa ja useita mökkireissuja/ festareita meidän yhdessäoloaikana. Kyllä se niin on että pettäjät pettää mutta voivat myös oppia..
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:42"]Minä puolustan jätkien reissuja ja enemmän kuin mielelläni päästän mieheni sellaisille lähtemään. Oma mieheni on ollut kesän aikana ilman minua ainakin kolmilla festareilla miesporukassa ja sen lisäksi tehnyt muutamia mökkireissuja. Kanssani ei ole ikinä petetty ketään. [/quote] Mikäs siinä jos et välitä siitä että miehes saa vierasta. [/quote] Arvasin, että tällainen kommentti tulee! Luotan kuitenkin mieheeni aivan täysin ja suhteemme toimii erinomaisesti. Tilanteen tekee ehkä vähän erilaiseksi myös se, että kaikki mieheni ystävät ovat hyviä ystäviä myös minulle. Toisin sanoen luotto toimii joka suuntaan. [/quote] Ei ne miehen ystävät silti häntä sulle käräyttäisi, vaikka miesten reissulla lipsahtaisikin. Miehet on todella lojaaleja toisilleen näissä asioissa, heidän mielestä toisten parisuhteisiin ei yksinkertaisesti puututa vaikka omasta mielestä pettäminen väärin olisikin. [/quote] En oikeastaan odotakkaan, että käräyttäisivät. Luotto omaan mieheen vain on niin vahva. En itsekkään käräytä näitä eräitä miehiä vaikka tiedänkin enemmän kuin muut vaimot ja reissuillansa olen joskus mukana. Eihän elämästä ikinä tiedä, mutta koskaan en ole katunut luottavaisuuttani.
[/quote]
Säälittävä olet. Sit varmaan esität jotain ystävää niille vaimoille ku ostat suosiota niitten petturimiehiltä salailemalla petosta. Ilmankos sä "pääset" mukaan... Ja oot varmaan asiasta hirveen ylpee ja siitä mitä tiedät.
[/quote]
Olen heidän vaimoilleen kyllä kaveri, mutta mitään sydänystäviä emme ole ja miehensä olen tuntenut vuosikausia. Tottakai kaikki ihmiset ovat ensisijaisesti lojaaleja niille kenen kanssa ovat läheisimpiä. Olen ylpeä kaikista ystävyyssuhteistani ja olen itse tehnyt valinnan olla puuttumatta toisten asioihin.
[/quote]
Itse saat varmasti saman kohtelun.
[/quote]
Näin asia varmasti onkin. En usko että monikaan lähipiiristäni tunkisi nenäänsä minun ja mieheni asioihin, vaikka olisi jotain "paljastettavaakin". Se on minusta ihan ok ja ymmärrän kyllä, että harva haluaa turhiin draamoihin sotkeentua. Onneksi ei vielä ole tullut eteen tilannetta, jossa minun pitäisi olla huolissani mieheni tekemisitä.
[/quote]
Kuulin noin vuosi sitten lähipiiristäni jutun jossa perheellinen mies petti vaimoaan perheellisen naisen kanssa.
Asuivat samalla kadulla.
Eräs naapuri ei enää kestänyt sitä että kaikki naapurustossa tiesivät paitsi petytyt.
Hän sanoi että aikoo kertoa petetylle naiselle vaikka tämä suuttuisi hänelle.
Niin hän teki ja erothan siitä seurasi.
Minä halveksisin sellaista ystävää/ kaveria joka ei kertoisi minulle että tietää mieheni pettävän.
Minulle se olisi tuplapetos.
Tietysti pitää olla asiasta varma ennen kuin kertoo.
Ei se ole parisuhteeseen puuttumista, pariskunta sitten tekee omat ratkaisunsa, jotka ei muille kuulu.
[/quote]
Nämähän on aina aika moniselitteisiä asioita ja pystyn teoriassa ymmärtämään sekä ihmistä joka kertoo kavereiden pettämisestä (esim. kuvaamassasi tapauksessa jossa moni tietää asiasta) sekä myös sellaista joka ei kerro. Itsekin kokisin myös varmasti salailun petoksena ystävältä, mutta koska en ole pettämistä kokenut, pystyn miettimään asiaa järjellä, enkä tunteen sokaisemana. Tajuan, että tositilanteessa (jos itse tulisin petetyksi tai jos joutuisin todella hankalaan välikäteen läheisten suhteessa) saattaisin reagoida eri tavalla kuin mitä nyt kuvittelen. Ymmärrän myös sen, että vaikka kuinka tuntisi jonkun puolisona tai ystävänä, ei kenenkään toimintaa tai ajattelutapoja jokaisessa tilanteessa voi ennustaa. Pääasia, että luotan itseeni.
Mä en oikeesti ymmärrä mikä tätä palstaa vaivaa. Hirveet määrät alapeukutuksia niihin viesteihin, joissa uskotaan, että poikaporukalla tehdyillä reissuilla ei petetä. Miehiä on erilaisia ja niin on naisiakin. Jotkut pettää, mutta joillekin riittää ihan se oma kumppani. Vaikuttaa siltä, että kaikkia niitä alapeukuttajia on petetty. Toivottavasti löydätte kunnollisen ja uskollisen kumppanin.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:11"]Mä en oikeesti ymmärrä mikä tätä palstaa vaivaa. Hirveet määrät alapeukutuksia niihin viesteihin, joissa uskotaan, että poikaporukalla tehdyillä reissuilla ei petetä. Miehiä on erilaisia ja niin on naisiakin. Jotkut pettää, mutta joillekin riittää ihan se oma kumppani. Vaikuttaa siltä, että kaikkia niitä alapeukuttajia on petetty. Toivottavasti löydätte kunnollisen ja uskollisen kumppanin.
[/quote]
Minä uskon että seura tekee kaltaisekseen tai saman tyyppiset etsiytyvät toistensa seuraan.
Miehellä on harrastusporukka, jossa käydään välillä reissussa.
Mieheni mukaan porukka jakaantuu aina kahtia, toinen porukka on niitä jotka etsivät naisia baarista tai maksullistakin.
Siinä porukassa on sinkkuja ja varattuja.
Toinen porukka keskittyy harrastukseensa.
Mies ainakin väittää kuuluvansa jälkimmäiseen.
Olen taipuvainen uskomaan, kun en ole koskaan kuullut muistakaan tämän porukan miehistä mitään pettämisjuttuja.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 16:58"]
Repesin totaalisesti kissanpantojen pampuloille:-))) Oltiin viime viikolla yhdellä mökillä ja miehet puhuivat johonkin reissuun lähdöstä ja kysyivät erästä "mattia" mukaan. Repesin sielläkin, vaikka yritin pitää pokkaa, kun matin muija huusi viereisestä huoneesta, ennen kuin matti sai mitään sanottua, että "ei meidän mattia tuommoiset reissut kiinnosta!".
[/quote]
Auts! Meidän Matti-parka elää ahdistavassa parishteessa! :D D:
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:42"]Minä puolustan jätkien reissuja ja enemmän kuin mielelläni päästän mieheni sellaisille lähtemään. Oma mieheni on ollut kesän aikana ilman minua ainakin kolmilla festareilla miesporukassa ja sen lisäksi tehnyt muutamia mökkireissuja. Kanssani ei ole ikinä petetty ketään. [/quote] Mikäs siinä jos et välitä siitä että miehes saa vierasta. [/quote] Arvasin, että tällainen kommentti tulee! Luotan kuitenkin mieheeni aivan täysin ja suhteemme toimii erinomaisesti. Tilanteen tekee ehkä vähän erilaiseksi myös se, että kaikki mieheni ystävät ovat hyviä ystäviä myös minulle. Toisin sanoen luotto toimii joka suuntaan. [/quote] Ei ne miehen ystävät silti häntä sulle käräyttäisi, vaikka miesten reissulla lipsahtaisikin. Miehet on todella lojaaleja toisilleen näissä asioissa, heidän mielestä toisten parisuhteisiin ei yksinkertaisesti puututa vaikka omasta mielestä pettäminen väärin olisikin. [/quote] En oikeastaan odotakkaan, että käräyttäisivät. Luotto omaan mieheen vain on niin vahva. En itsekkään käräytä näitä eräitä miehiä vaikka tiedänkin enemmän kuin muut vaimot ja reissuillansa olen joskus mukana. Eihän elämästä ikinä tiedä, mutta koskaan en ole katunut luottavaisuuttani.
[/quote]
Säälittävä olet. Sit varmaan esität jotain ystävää niille vaimoille ku ostat suosiota niitten petturimiehiltä salailemalla petosta. Ilmankos sä "pääset" mukaan... Ja oot varmaan asiasta hirveen ylpee ja siitä mitä tiedät.
[/quote]
Olen heidän vaimoilleen kyllä kaveri, mutta mitään sydänystäviä emme ole ja miehensä olen tuntenut vuosikausia. Tottakai kaikki ihmiset ovat ensisijaisesti lojaaleja niille kenen kanssa ovat läheisimpiä. Olen ylpeä kaikista ystävyyssuhteistani ja olen itse tehnyt valinnan olla puuttumatta toisten asioihin.
[/quote]
Itse saat varmasti saman kohtelun.
[/quote]
Näin asia varmasti onkin. En usko että monikaan lähipiiristäni tunkisi nenäänsä minun ja mieheni asioihin, vaikka olisi jotain "paljastettavaakin". Se on minusta ihan ok ja ymmärrän kyllä, että harva haluaa turhiin draamoihin sotkeentua. Onneksi ei vielä ole tullut eteen tilannetta, jossa minun pitäisi olla huolissani mieheni tekemisitä.
[/quote]
Kuulin noin vuosi sitten lähipiiristäni jutun jossa perheellinen mies petti vaimoaan perheellisen naisen kanssa.
Asuivat samalla kadulla.
Eräs naapuri ei enää kestänyt sitä että kaikki naapurustossa tiesivät paitsi petytyt.
Hän sanoi että aikoo kertoa petetylle naiselle vaikka tämä suuttuisi hänelle.
Niin hän teki ja erothan siitä seurasi.
Minä halveksisin sellaista ystävää/ kaveria joka ei kertoisi minulle että tietää mieheni pettävän.
Minulle se olisi tuplapetos.
Tietysti pitää olla asiasta varma ennen kuin kertoo.
Ei se ole parisuhteeseen puuttumista, pariskunta sitten tekee omat ratkaisunsa, jotka ei muille kuulu.