Minusta Ville Haapasaloa morkataan turhaan siitä, että hän ei halua ottaa kantaa politiikkaan
Ville varmasti tietää kokemuksensa perusteella, miten laaja maa Venäjä on ja miten siellä voi tapahtua mitä tahansa, suuntaan tai toiseen. Hän on mielestäni ihan asiallisesti sanonut, että kaikki tuki Ukrainan kansalle, mutta en näe että hänen pitäisi erikseen alkaa haukkumaan venäläisiä. Varmasti Villellä on paljon ystäviä kaikissa porukoissa, eikä hän halua alkaa polttelemaan siltoja, varsinkin kun tietää ettei se hyödytä. Se on ihan inhimillistä ja niin minäkin tekisin.
Ville vaikuttaa rauhantahtoiselta kaverilta, joka tietää varmasti paljon enemmän kuin me venäläisestä mentaliteetista ja olosuhteista. Hän tietää varmasti myös sen, ettei Venäjä lakkaa olemasta Venäjä, hyvässä ja pahassa. Hän ei halua sotkeutua siihen soppaan ottamalla puolia, mikäli haluaa vielä joskus nähdä ystäviään.
Kommentit (70)
Ville on maltillinen juuri siksi, että hän tuntee venäläisen mentaliteetin ja todellisuuden. Se on ihan ok.
Sen verran tunnettu Venäjällä, että voi kadota, jos alkaa puolia valitsemaan. Sanoisi vain neutraalisti, että ei tykkää sodista. Silloin kummatkin osapuolet tyytyväisiä. Venäjän mielestä sotaa ei ole, joten Ville on Venäjän puolella. Ukranalaisten mielestä sota on ja Ville ei pidä siitä, joten Ville on Ukrainan puolella. Win-win.
Venäjästä voi olla montaa mieltä, mutta se millainen diktaattori Putinista on tullut on järjetöntä. Miten kukaan haluaa tuollaista johtajaa itselleen?
Se ei ole enää pelkkää politiikkaa kun fasistinen roistovaltio sotii toista maata vastaan.
Niin monen täytyy olla jo vaiti jos tuolla aikoo toimia tulevaisuudessa?
Eihän hän edes ole poliitikko.
Meillä on lukuisia poliitikkoja, kansanedustajia, jotka ei ammatistaan huolimatta halua ottaa kantaa politiikkaan.
Ja sitten meillä on urheilijoita, jotka ottaa kantaa politiikkaan ja julkisesti näyttää kannattavansa sotaa Ukrainassa. Kuten tämä Tuomas Määttä.
Ville on pelkuri.
Marina ei ollut.
Eihän tässä olla kaikkia venäläisiä haukkumassa vaan vain yhtä hullua. Jos Haapasalo ei pysty edes Putinia kritisoimaan niin kyllä silloin on aika pahasti itänaapurin talutusnuorassa.
Toisaalta kyllä ymmärrän että hänen bisneksensa ovat olleet paljon Venäjälllä mutta en silti katso hyvällä sitä että myy moraalinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ville on pelkuri.
Marina ei ollut.
Entäs esim toi Tuomas? Mikä hän sitten on?
Minä olin nuoresta asti poliittisesti aktiivinen, mutta näin keski-iän kynnyksellä kiinnostus on loppunut. Ei minulla ole mihinkään asiaan mitään valtaa. Olen kyllä joskus ehdokkaana ollut. Mutta tällaista työttömän elämää eläessä, kun ei mihinkään kelpaa, niin mitä sitä ääni käheänä mitään politiikkaa enää. Politiikka ja siitä piittaaminen aiheuttaa vain turhaa kärsimystä. Hyvä, jos sen apinan saa karistettua selästään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä olla kaikkia venäläisiä haukkumassa vaan vain yhtä hullua. Jos Haapasalo ei pysty edes Putinia kritisoimaan niin kyllä silloin on aika pahasti itänaapurin talutusnuorassa.
Toisaalta kyllä ymmärrän että hänen bisneksensa ovat olleet paljon Venäjälllä mutta en silti katso hyvällä sitä että myy moraalinsa.
Eikös Villellä ole lehtolapsikin Venäjällä, eli pettänyt vaimoaan? Kaikesta näkee, että syöpöttely ja juopottelu maistuu myös. Ja silti samalla sellainen ärsyttävä jeesjees-mies ohjelmiensa perusteella. Eli juuri tuollainen menneen ajan sikamies, joka nuolee tällaisten putlereiden perärööriä. Sori Ville, aika ajaa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ville on pelkuri.
Marina ei ollut.
Entäs esim toi Tuomas? Mikä hän sitten on?
Tuomas who?
Ville on ollut Putinin kaveri. Ukrainassa kuolee tuhansittain siviilejä. On se vähintäänkin kummallista, että "siltojen polttelun" takia hän vetäytyy nyt sivummalle.
Haapasalo on yksi Venäjän tunnetuimmista ja suosituimmista ulkomaisista näyttelijöistä. Hänellä olisi valtaa vaikuttaa mutta valitsee hiljenemisen.
Vierailija kirjoitti:
Minä nuoresta asti poliittisesti aktiivinen, mutta näin keski-iän kynnyksellä kiinnostus on loppunut. Ei minulla ole mihinkään asiaan mitään valtaa. Olen kyllä joskus ehdokkaana ollut. Mutta tällaista työttömän elämää eläessä, kun ei mihinkään kelpaa, niin mitä sitä ääni käheänä mitään politiikkaa enää. Politiikka ja siitä piittaaminen aiheuttaa vain turhaa kärsimystä. Hyvä, jos sen apinan saa karistettua selästään.
No nythän sinulla olisi siihen aikaa. Onko ne asiat korjaantuneet joita ajoit?
Ei kai politiikan tarkoitus ole saada sinun mielipidettäsi läpi siksi koska sinulla on valtaa? Et usko, että mielipide saa tukea jos se on aidosti hyvä?
Vai masentaako niin paljon että järkeilet asiat tarpeettomiksi, vaikka ainoa todellisuudessa muuttunut asia on oma vointisi?
Mikä pakko Villen on ottaa asiaan kantaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Villellä ole lehtolapsikin Venäjällä, eli pettänyt vaimoaan? Kaikesta näkee, että syöpöttely ja juopottelu maistuu myös. Ja silti samalla sellainen ärsyttävä jeesjees-mies ohjelmiensa perusteella. Eli juuri tuollainen menneen ajan sikamies, joka nuolee tällaisten putlereiden perärööriä. Sori Ville, aika ajaa ohi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/venalaissivuston-vaite-ville-haapas…
Sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Villellä on niin sanotusti oma lehmä ojassa. Jos kovin kärkkäästi kritisoi Venäjää niin siellä voi saada jopa 15 vuoden vankeustuomion. Meinaan jos haluaa vastaisuudessa jatkaa töitä siellä niin on pakko pitää suu supussa.
Minusta Villen pitäisi tuomita Venäjän aloittama sota. Kertoa venäläisille julkisuuden henkilönä miten asiat on.
Ihan typerä ilmiö muutenkin mennä vaatimaan ihmisiä tuomitsemaan ja ottamaan osaa asioihin. Helppo huudella näyttöpäätteen takaa, Ville on elänyt siinä maassa pitkään ja tietää sen erikoispiirteet. Jos Ville haluaa olla puolueeton, se hänelle sallittakoon. Sodan hän onkin jo tuominnut, joten se riittää minulle.