Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun Insinöörinpaperit on taskussa, muutan pois Suomesta.

Vierailija
20.08.2015 |

Canada tai Australia on ollut mielessä. En tiedä kestäisinkö Australian ilmastoa pitempää aikaa, vaikka se kuulostaa houkuttelevammalta. Joka tapauksessa suomen konkurssi näyttää päivä päivältä varmemmalta. Onneksi ei ole omaa asuntoa, joten en ole sidottu tähän maahan. Tosin voihan lainat jättää maksamatta ja karata ulkomaille vaikka kämppä löytyykin.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadalaiset alkavat olla aika kypsiä lukemattomiin itäeurooppalaisiin mamuihin, jollainen olet heidän silmissään, joten älä oleta liikoja sen suhteen millainen vastaanotto on edessä...

Vierailija
62/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Melbourneen. Se on toistuvasti valittu parhaaksi kaupungiksi asua koko maailmassa. Ilmastokin on mukavampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:52"]

Ilmastokin on mukavampi.

[/quote]

Australia on myös toistuvasti todettu ihosyöpien johtavaksi maaksi. Valkoihoisia ei ole vaan tarkoitettu asumaan Australian säteilymäärissä ja se todellakin näkyy ihosyöpätilastoissa.

Vierailija
64/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:42"]

Tässä näkee mitä viherkommareiden ja hyysäreiden touhut saavat aikaan. Korkeasti koulutettu väestön osa pakenee ulkomaille monikuttuurisuus kuplasta.

[/quote]

Jaa-a. Mä kyllä olen pakenemassa ihan näiden persujen nousun takia ennen kuin tuhoaa koko maan ja täältä ei pääse enää mihinkään. Muutan jonnekin monikulttuurisempaan paikkaan. Adios!

Vierailija
65/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suunnittelemme parhaillaan muuttoa. Norja olisi tavoitteena. Olemme kumpikin alkaneet aktiivisen ruotsin opiskelun eli tavoitteena vahvistaa ruotsi -> norja tulee siihen helposti päälle. Suomessa on norjaa vaikea opiskella suoraan. Kumpikin aloitamme työväenopistossa keskustelukurssin, itse menen avoimeen yliopistoon suorittamaan yhden kurssin ja olemme lisäksi ostaneet nettipalvelun, jota mies tekee tunnin päivässä ja minä parikin tuntia. Lisäksi katsomme kaikkia ruotsinkielisiä ohjelmia nykyään ja useimmiten peitämme tekstit. Tavoitteena on, että jouluun mennessä ruotsi alkaisi jo sujua. Taustalla on kummallakin B-ruotsi lukiosta vuosien takaa, miehellä hiukan keskitasoa heikommalla menestyksellä ja mulla oli aina kiitettävä. Enpä olisi uskonut, että tämäkin päivä tulee, että oikeasti haluaisin osata paremmin ruotsia... Pakkoruotsikeskusteluun tämä noin kommenttina.:)

Ja mitä teemme Norjassa? Miehellä on it-alalta työkokemusta ja lisäksi opiskeli sähköinsinööriksi, joka voisi ehkä paremmin työllistää. On nyt parhaillaan kertailemassa sitä puolta. Itse olen tehnyt pitkän uran it-alalla ja akateeminen tutkinto pohjana. Mutta olemme nyt kumpikin työttömiä, turhakkeita tässä yhteiskunnassa. Koulutettuja ihmisiä, joita ei tarvita missään. Ainoa ratkaisu voisi olla muuttaa pk-seudulle, mutta se on sekin iso liike ja en usko Suomen tulevaisuuteen muutenkaan eli yhtä hyvin voidaan sitten lähteä pois koko maasta. Lasten kohdalla vähän harmittaa, erityisesti kouluikäisen esikoisen.

Vierailija
66/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:49"]

Kanadalaiset alkavat olla aika kypsiä lukemattomiin itäeurooppalaisiin mamuihin, jollainen olet heidän silmissään, joten älä oleta liikoja sen suhteen millainen vastaanotto on edessä...

[/quote]Heillä on siihen oikeus, koska onhan kyseessä heidän maa. Täytyy vain koittaa tarjota jotain sellaista panosta työvoimaa jota he haluavat. Ei sinne varmasti lusmuilijoita tarvita.

Vierailija
67/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:55"]

Ilmastokin on mukavampi.

[/quote]

Australia on myös toistuvasti todettu ihosyöpien johtavaksi maaksi. Valkoihoisia ei ole vaan tarkoitettu asumaan Australian säteilymäärissä ja se todellakin näkyy ihosyöpätilastoissa.

[/quote]

melbournessa on viileämpää kun monessa muussa paikassa Australiaa. Iho pitää toki sielläkin suojata todella huolella.

Vierailija
68/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:04"]

Me suunnittelemme parhaillaan muuttoa. Norja olisi tavoitteena. Olemme kumpikin alkaneet aktiivisen ruotsin opiskelun eli tavoitteena vahvistaa ruotsi -> norja tulee siihen helposti päälle. Suomessa on norjaa vaikea opiskella suoraan. Kumpikin aloitamme työväenopistossa keskustelukurssin, itse menen avoimeen yliopistoon suorittamaan yhden kurssin ja olemme lisäksi ostaneet nettipalvelun, jota mies tekee tunnin päivässä ja minä parikin tuntia. Lisäksi katsomme kaikkia ruotsinkielisiä ohjelmia nykyään ja useimmiten peitämme tekstit. Tavoitteena on, että jouluun mennessä ruotsi alkaisi jo sujua. Taustalla on kummallakin B-ruotsi lukiosta vuosien takaa, miehellä hiukan keskitasoa heikommalla menestyksellä ja mulla oli aina kiitettävä. Enpä olisi uskonut, että tämäkin päivä tulee, että oikeasti haluaisin osata paremmin ruotsia... Pakkoruotsikeskusteluun tämä noin kommenttina.:)

Ja mitä teemme Norjassa? Miehellä on it-alalta työkokemusta ja lisäksi opiskeli sähköinsinööriksi, joka voisi ehkä paremmin työllistää. On nyt parhaillaan kertailemassa sitä puolta. Itse olen tehnyt pitkän uran it-alalla ja akateeminen tutkinto pohjana. Mutta olemme nyt kumpikin työttömiä, turhakkeita tässä yhteiskunnassa. Koulutettuja ihmisiä, joita ei tarvita missään. Ainoa ratkaisu voisi olla muuttaa pk-seudulle, mutta se on sekin iso liike ja en usko Suomen tulevaisuuteen muutenkaan eli yhtä hyvin voidaan sitten lähteä pois koko maasta. Lasten kohdalla vähän harmittaa, erityisesti kouluikäisen esikoisen.

[/quote]

Tsemppiä teille.

Vierailija
69/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan luultavasti myös muuttamassa ulkomaille. Itse opiskelin ja olin vuosia töissä Lontoossa. Työ oli suuressa jansainvälisessä yrityksessä vaan ei sitä ollenkaan samalla tavalla olla Suomessa arvostettu. Tutkintoni (kauppatiet. maisteri) ei sekään kiinnosta suomalaisia kun ei ole kauppiksesta. Suomessa on paljon hyvää, varsinkin pienen lapsen kanssa. Mutta haluamme kuitenkin mieheni kanssa mennä kokemaan ja kokeilemaan uusia juttuja muualla ainakin vähäksi aikaa. On surullista todeta, että melkein kaikki elämäni vaikeimmat ajat olen kokenut Suomessa. Ulkomailla olen yhteensä siis asunut pidempään kuin Suomessa. Nyt kesällä asiat näyttää valoisemmilta, mutta vaikeampaa tulee taas kun syksy alkaa kunnolla. Surettaa, sillä haluaisin todella viihtyä kotimaassani. 

Vierailija
70/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:19"]

[/quote]

Tsemppiä teille.

[/quote]Tämän tyyliset tarinat luovat uskoa myös omiin suunnitelmiin. Toivottavasti pääsee joskus pois tästä verohelvetistä.

Vierailija
71/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Mä kyllä olen pakenemassa ihan näiden persujen nousun takia ennen kuin tuhoaa koko maan ja täältä ei pääse enää mihinkään. Muutan jonnekin monikulttuurisempaan paikkaan. Adios!

[/quote]

Persesuomalaiset eivät onneksi saa tähän ikinä riittävää kannatusta. Se 20% ei riitä mihinkään jos 80% vastustaa.

Vierailija
72/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:55"]

Ilmastokin on mukavampi.

[/quote]

[/quote]

niin, siis tarkoitin että ilmasto on mukavampi kuin muualla Australiassa kun siellä ei ole läheskään niin kuuma kun esim Sydneyssä. 

Vierailija
73/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:19"]

[/quote]

Tsemppiä teille.

[/quote]Tämän tyyliset tarinat luovat uskoa myös omiin suunnitelmiin. Toivottavasti pääsee joskus pois tästä verohelvetistä.

[/quote]

miksi juuri Norja? 

Vierailija
74/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Helsingissä kouluttamaton sosiaalipummi saa nettona vain reilu 500€/kk vähemmän käteen kuin korkeakoulutettu työntekijä, on yhteiskunnassa jotain pahasti vialla. Tämä äärisosialistinen tulonsiirto vimma tekee työnteosta kannattamatonta.

Vierailija
75/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn paljon sosiaalipummit saa kuussa käteen noin suurinpiirtein?

Vierailija
76/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:23"]

[/quote]

Persesuomalaiset eivät onneksi saa tähän ikinä riittävää kannatusta. Se 20% ei riitä mihinkään jos 80% vastustaa.

[/quote]Euroopassa persujen tyyliset puolueet ovat menestyneet viimeaikoina, joten saatat yllättyä. Ruotsissakin suurin puolue on nyt ruotsidemokraatit, joten siellä on ensi vaalien jälkeen tiedossa muutoksia.

Vierailija
77/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:28"]

Jos Helsingissä kouluttamaton sosiaalipummi saa nettona vain reilu 500€/kk vähemmän käteen kuin korkeakoulutettu työntekijä, on yhteiskunnassa jotain pahasti vialla. Tämä äärisosialistinen tulonsiirto vimma tekee työnteosta kannattamatonta.

[/quote]

Ongelma on kyllä ihan siinä, että perusduunista ei haluta enää maksaa kunnolla. Kaikki rahat ohjataan suunnittelijoille, maistereille, "asiantuntijoille" ja sitten ihmetellään kun kaikki haluavat suunnittelijoiksi, maistereiksi ja "asiantuntijoiksi" eikä kenellekään enää kelpaa perusduuni.

Vierailija
78/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:30"]

Mielenkiinnosta kysyn paljon sosiaalipummit saa kuussa käteen noin suurinpiirtein?

[/quote]Käteen ei paljon saa käyttörahaa, mutta kun vuokra, sähkölasku, vesilasku, vakuutukset, terveyskeskus maksut ja lääkkeet maksetaan, nousee nettotulot helposti 1500€/kk. Lapset ja muut kikkailut nostaa vielä määrää.

Vierailija
79/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:30"]

[/quote]

Liian vähän.

Vierailija
80/83 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500eur+ on kyllä tosi paljon. Itse teen selkä vääränä töitä ja sain juuri sen reilut 500eur enemmän. Reilua? Selvästi olen väärällä alalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi