Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko heität vaatteita pois?

Vierailija
20.08.2015 |

Paljonko olet laittanut rahaa turhaan? Sellaiseen melkein ok vaatteseen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, olen ostanut vaatteita hätiköiden ja laittanut sitten kierrätykseen, kun ne olivatkin epäsopivia:(

No, tekevä oppii ja ostaa ensi kerralla ajan kanssa:)

Vierailija
2/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä turhaa vaatteitten ostoa taikka kirparille viemistä. Omat vaatteet on aina hajonneet päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteluhimooni ostan nykyään Planin kirpputorilta vaatteita, pidän sen kun pidän ja vien takaisin. 'Vuokra' on muutaman euron, ja ehkä joku tyttö tai poika pääsee kouluun. 

Tavaratalojen vaatteet ovat usein huonolaatuisia eivätkä hintansa väärtejä. Joskus tulen silti ostaneeksi jotain, josta en sitten välitäkään, -kirpputorille lahjoituksena kelpaa.

Vanha akka

Vierailija
4/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Tai siis, heitän vasta sitten pois kun menee rikki tai tulee poistumaton lika. Ostan vaan laadukkaita vaatteita (vuosien h&m vaatteiden käytön jälkeen kyllästyin ainaiseen vaatteiden ostoon) ja ne sitten oikeasti kestää. Ennen mulla just henkkamaukan farkut kesti sen puol vuotta ja töissä kuluu puhki. Nyt mulla ollut samat farkut jo 2 vuotta. Tietenkin päivitän vaatekaappia sen mukaan, mistä milloinkin tykkään. Silloin vain siirrän vanhemmat vaatteet toiseen paikkaan ja uudemmat tulee kaappiin. En siis heitä kuin rikkinäisiä vaatteita pois, vuodessa menee ehkä muovipussillinen.

Vierailija
5/12 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moneen vuoteen ostanut väärää vaatetta. Pois heitän vain ne, jotka ovat kuluneet loppuun, kierrätykseen ei lähde enää mitään.

Vierailija
6/12 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain rikkinäiset, joita ei kannata korjata enää, menee roskiin

Vierailija
7/12 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttökelpoiset, hyväkuntoiset menee kierrätykseen. Resut jätteeseen, mutta sitä tulee tosi vähän.

Vierailija
8/12 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain rikkinäiset, joita ei kannata korjata enää, menee roskiin

Laita ne tekstiilikeräykseen

Vierailija
9/12 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heitä vaatteita lainkaan pois. Yleensä korjaan jos menee rikki ja kun vaate on korjauskelvoton se palvelee vielä pölyrättinä ja sitten kun on niin reikäinen että ei käy edes pölyrätiksi, poltan sen saunan uunissa.

En laita rahaa turhaan ja en harrasta ok vaatteita,

Vierailija
10/12 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan vaatteita niin kauan kuin niitä suinkin pystyy korjaamaan, sen jälkeen ne menee siivousräteiksi jne.

Tosi harvoin siis tulee heitettyä vaatteita pois, korjata monia voi tosi pitkään (vanhin paitani jota olen korjaillut taitaa olla 15v ja yhä ihan hyvä) ja siivoiskäytössäkin ne on tosi kauan hyviä.

Vierailija
11/12 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana tuli ostettua virheostoksia, jotka eivät kestäneet aikaa. Nykyisin ei enää. Rikkinäiset vaatteet käyvät vielä lattiarätteinä tai ne voi viedä tekstiilikierrätykseen.

Vierailija
12/12 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on paljon rahaa mennyt. En pidä kuluneita tai rikkinäisiä tai epäsopivia vaatteita, enkä säilyttele niitä mitään tarkoitusta varten. Minulla ei myöskään ole rahat tiukalla, joten vien vaatteet kiertoon, saapahan joku köyhä edullisesti hyvää vaatetta. Jonkunhan ne vaatteet niille kirppareillekin on hankittava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi