Onko siulla 1 tai 2 toista nimeä,etunimen lisäksi?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:31"]2toista=12
Ei, ei ole 12 nimeä
Eikä voi olla myöskään kahta toista nimeä. Voi olla ensimmäinen, toinen ja kolmas nimi + sukunimi
Sanoin vaan, itel kaks nimee+sukunimi, tunnistamisen vuoksi en sano nimeäni.
[/quote] ei täällä kysytä sukunimiä !
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:41"]ensinnäkin jokaisella on toinen nimi eikä ole mitää 2toista nimeä vaan se on kolmas... [/quote]onpa iso sanktio, kun kirjotin toisella tavalla. Hakupapereihin yms. Kysytään etunimiä, tai toiset nimet. Ei niissä kysytä mikä on kolmas nimesi jne. [/quote] missä hakupaperissa kysytään toista nimeä? etunimet siinä lukee.... [/quote]hakupapereissa on tullut vastaan.
[/quote]
eipä ole ollut kovin virallinen kuponki
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:41"]ensinnäkin jokaisella on toinen nimi eikä ole mitää 2toista nimeä vaan se on kolmas... [/quote]onpa iso sanktio, kun kirjotin toisella tavalla. Hakupapereihin yms. Kysytään etunimiä, tai toiset nimet. Ei niissä kysytä mikä on kolmas nimesi jne. [/quote] missä hakupaperissa kysytään toista nimeä? etunimet siinä lukee.... [/quote]hakupapereissa on tullut vastaan.
[/quote]
[/quote]no vaikka ei ollutkaan,niin silti kysyttiin :D onko sul joku ongelma?
Mulla on kolme pitkää nimeä tyyliin Katariina Marjaana Hannele. Viimenen katkeaa virallisissa papereissa aina jostain kohtaa. Yksi esimies luuli, että kolmas nimeni todella on Hann.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:53"]
[/quote]
[/quote]
Huhhuh pilkunnussia löytynyt! Hei voin muuten lahjottaa sulle lapion (: kun huomasin tästä keskustelusta että sulla sattuu olemaan myös aika reilulkädel hiekkaa pillus.
Suomen lain mukaan pitää ihmisellä olla puhuttelunimen lisäksi vähintään yksi, mutta maksimissaan kaksi muuta (etu-)nimeä.
Maria. Oisko Suomen yleisin naisten toinen nimi.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 00:35"]Suomen lain mukaan pitää ihmisellä olla puhuttelunimen lisäksi vähintään yksi, mutta maksimissaan kaksi muuta (etu-)nimeä.
[/quote]yksi etunimi riittää. Muut nimet ei pakollisia. Eli etunimi ja sukunimi pakollisia. Mitä oikeen höpötät?
Mul on 3 toista. En jaksa kaikkia luetella.
Niin ja mun miehellä on 4 toista etunimeä ja 5 toista lasta 6 toista eri naisen kanssa.
Tavallaan 3 etunimeä, eka nimeni on sellainen typerä yhdistelmänimi ja toinen nimeni on Maria :)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 01:27"]Tavallaan 3 etunimeä, eka nimeni on sellainen typerä yhdistelmänimi ja toinen nimeni on Maria :)
[/quote]
Otan osaa typerän yhdistelmänimesi johdosta.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 01:31"]37, oletko Sirpa-Leena?
[/quote]
Ei onneksi ihan noin kauhea nimi :D -37
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:41"]
ensinnäkin jokaisella on toinen nimi eikä ole mitää 2toista nimeä vaan se on kolmas...
[/quote]
Olen ortodoksi ja minulla on vain yksi etunimi.
Virossa ihmisillä on yleensä vain yksi nimi. Jos jollakin on kaksi niin ei ole kumpikaan puhuttelunimi vaan molempia pitää käyttää. Esimerkisi Toomas Hendrik Ilves. Harmittaa kun en ole toiseen nimeeni tottunut. Tiedän että nimen voi vaihtaa, mutta voiko tuon turhan nimen virallisesti poistaa, olen yhä Suomen kansalainen, mutta jos jätän nimen pois joudunko uusimaan kaikki dokumentitkin.
Liikaa vaivaa, ehkä kestän että pankissa ja sairaalassa minua puhutellaan molemmilla nimillä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:42"]On mulla toinen nimi, mutten kerro, koska kumminkin sen joku kirjaa siniseen ruutuvihkoonsa.
[/quote] no mitäs sit tänne kirjottelet?