Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärä ihmisiä jotka rakastaa jatkuvia helteitä

Vierailija
19.08.2015 |

Minä inhoan , jos monta päivää on peräkkäin hellettä. Syystä 1. Asutaan kerrostalossa, jossa helvetin kuuma 2. Lapset ovat kiukkuisempia. 3. Lisää ihmisten välisiä riitoja. 4. On ällöttäviä ötököitä. 5. Töissä on tuskallista 6. Kotityöt on raskaimpia helteessä. 7. Pyykin määrä ainakin meillä lisääntyy valta asti. Ps odotan ihanan viileitä syys päiviä :-)

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:44"]

Miksi kuumuudesta ei saa valittaa? Miksi kylmyydestä saa ja oikein pitääkin valittaa? Eikö näille "helteet on niinku ihan parasta maailmassa" ihmisille mene jakeluun, ettei kaikki vaan vittu siedä näitä kuumia kesäpäiviä? Onko helle pehmentämy teidän päät vai miksette tajua, että ihmiset ovat erilaisia?

[/quote]

Mä lupaan ja vannon (kautta kiven ja kannon...) - jos 1.10-30.4 välillä on vain 4 päivää sateista, tuulista, räntää tulee vaakatasoon tai on 20 astetta pakkasta ja pimeää - en valita sanallakaan!! Sitten ollaan tasoissa teidän 2015 kesän helteestä valittajien kanssa;D

Taitaa olla vähän enemmän valituksen aihetta kuin parissa hellepäivässä....

Vierailija
42/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Vittumaista olla töissä. En istu persiilläni töissä niin kuin jotkut tekevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:09"]Muutama hassu lämmin päivä koko kesässä ja heti joku alkaa valittamaan. 1. Osta ilmastointilaite, niin ei ole sisällä kuuma. - Luulet kaikilla olevan varaa heittää tosta noin vain 300 euroa? 2. Kesällä on hyvä syy syödä jätskiä, osta pakastin täyteen, niin jätski päivässä pitää lapset paremmalla tuulella ja viilentää. - Taidat olla läski jos kesät pupellat pelkkää jäätelöpasjaa naamaas. 3. Mistä kesällä muka pitää tapella? Pakatkaa kamat ja mennään rannalle! - Kaikkia ei kiinnosta rannalla makoilu ja sieltä käsin jiukan hankala tehdä kotitöitä. 5. Vaihda ilmastoituun työpaikkaan tai pukeudu kevyemmin. - Työpaikkoja onkin nykyään tosi paljon tarjolla, että ihan voi valita työpaikan ilmastoinnin mukaan. Ja onneks vaatteetkin on ilmaisia, joissakin töissä vaan on määrätyt vaatteet ja niitä ei muiksi voi muuttaa olipa miten kuuma tahansa. 6. Se ilmastointi helpottaa kotitöitäkin. - Edelleen se ilmastointi maksaa aika helvetisti. 7. Pyykkiähän on tosi vähän, kun lämpimällä on päällä bikinit, uikkarit, pienet sortsit tai hame. - Läskithän eivät saa pukeutua edellämainitsemiisi tamineisii , vaan niiden pitää piiloutia juutisäkkiin. Ja meinaatko, että kauppaan voit kipitellä biksuissa? Vittu sä et ole varmaan koskaan tyytyväinen! - Tuskinpa olet sinäkään kokoaikaa tyytyväinen joka hetki.

[/quote]

Luoja että joku tekee elämästään vaikeaa parin päivän takia:D

PS mä muuten syön jäätelöä joka päivä! Myös talvella (bmi 23).
[/quote]

Kyllä sullakin hymy hyytyis jos käraisit samoista asioista kuumuuden takia mistä minä ja moni muukin kärsii.
Voit aloittaa kokeilemisen ihan vaikkapa sillä, että valvot pari yötä putkeen ja päivisin teet töitä siihen päälle. Siihen päälle ajat autolla, käyt kaupassa, siivoot, tiskaat, peset pyykkiä ja vieläpä yrität olla ilonen ja hymyileväinen muita kohtaan. Sekä lisää tuohon päälle ahistus, joka myös syö voimia paljon.
Kun olet tuon kokeillut niin tule ihmeessä kertomaan, onko olosi mukava ja ihana.

Vierailija
44/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:34"]Itse en ihan helteistä tykkää, mutta lämmin pitää olla ja aurinkoa niin voi ruskettua :)
Ei kukaan tykkää 40°C+ paahteesta. Se on jo tuskallista.
[/quote][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:34"]Itse en ihan helteistä tykkää, mutta lämmin pitää olla ja aurinkoa niin voi ruskettua :)
[/quote]

Hep! Tykkää. Olen asunut sellaisessa paikassa ja saatanpa vielä joskus muuttaa takaisin. Taannoinen kesä, jolloin oli pitkään yli 30 oli ihan parhautta. Sellainen 30-35 on paras. 22:ssa alan kaivella esiin pitkähihaista. Ja olen ihan tosissani.

Vierailija
45/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:36"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:09"]Muutama hassu lämmin päivä koko kesässä ja heti joku alkaa valittamaan. 1. Osta ilmastointilaite, niin ei ole sisällä kuuma. - Luulet kaikilla olevan varaa heittää tosta noin vain 300 euroa? 2. Kesällä on hyvä syy syödä jätskiä, osta pakastin täyteen, niin jätski päivässä pitää lapset paremmalla tuulella ja viilentää. - Taidat olla läski jos kesät pupellat pelkkää jäätelöpasjaa naamaas. 3. Mistä kesällä muka pitää tapella? Pakatkaa kamat ja mennään rannalle! - Kaikkia ei kiinnosta rannalla makoilu ja sieltä käsin jiukan hankala tehdä kotitöitä. 5. Vaihda ilmastoituun työpaikkaan tai pukeudu kevyemmin. - Työpaikkoja onkin nykyään tosi paljon tarjolla, että ihan voi valita työpaikan ilmastoinnin mukaan. Ja onneks vaatteetkin on ilmaisia, joissakin töissä vaan on määrätyt vaatteet ja niitä ei muiksi voi muuttaa olipa miten kuuma tahansa. 6. Se ilmastointi helpottaa kotitöitäkin. - Edelleen se ilmastointi maksaa aika helvetisti. 7. Pyykkiähän on tosi vähän, kun lämpimällä on päällä bikinit, uikkarit, pienet sortsit tai hame. - Läskithän eivät saa pukeutua edellämainitsemiisi tamineisii , vaan niiden pitää piiloutia juutisäkkiin. Ja meinaatko, että kauppaan voit kipitellä biksuissa? Vittu sä et ole varmaan koskaan tyytyväinen! - Tuskinpa olet sinäkään kokoaikaa tyytyväinen joka hetki. [/quote] Luoja että joku tekee elämästään vaikeaa parin päivän takia:D PS mä muuten syön jäätelöä joka päivä! Myös talvella (bmi 23). [/quote] Kyllä sullakin hymy hyytyis jos käraisit samoista asioista kuumuuden takia mistä minä ja moni muukin kärsii. Voit aloittaa kokeilemisen ihan vaikkapa sillä, että valvot pari yötä putkeen ja päivisin teet töitä siihen päälle. Siihen päälle ajat autolla, käyt kaupassa, siivoot, tiskaat, peset pyykkiä ja vieläpä yrität olla ilonen ja hymyileväinen muita kohtaan. Sekä lisää tuohon päälle ahistus, joka myös syö voimia paljon. Kun olet tuon kokeillut niin tule ihmeessä kertomaan, onko olosi mukava ja ihana.

[/quote]

Noh... kärsin unettomuudesta (nukun max 4h) ja kroonisesta kipusairaudesta mikä tuntuu erityisesti öisin. Olen 4:n äiti joten kotitöitä on ihan riittämiin työpäivän ja työmatkojen (Suomessa ja ulkomailla) lisäksi. Pesen pyykkiä (ts kone meillä tekee sen kuten tiskitkin), laitan aina itse ruuan, käyn kaupassa jne.

Olen ihan onnellinen ja iloinen ihminen ja rakastan lämpöä joka antaa energiaa.

Mikä tuossa sun listassa oli niin erikoista ja poikkeavaa 99% muihin suomalaisiin naisiin verrattuna?

Vierailija
46/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:29"]

Minä inhoan , jos monta päivää on peräkkäin hellettä. Syystä 1. Asutaan kerrostalossa, jossa helvetin kuuma 2. Lapset ovat kiukkuisempia. 3. Lisää ihmisten välisiä riitoja. 4. On ällöttäviä ötököitä. 5. Töissä on tuskallista 6. Kotityöt on raskaimpia helteessä. 7. Pyykin määrä ainakin meillä lisääntyy valta asti. Ps odotan ihanan viileitä syys päiviä :-)

[/quote]Juuri näin. Ykkösongelma tosiaan on tuo asunnon kuumuus.

Vierailija
47/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:36"]Luulet kaikilla olevan varaa heittää tosta noin vain 300 euroa?

[/quote]

Viime kesänäkin oli hellettä.

Euro vuodessa säästöön vuoden jokaisena päivänä? Ei onnistunut?
[/quote]
Ei 300€ saa mitään. Kunnon mitsut maksaa sen 2300€.

Vierailija
48/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:09"]Muutama hassu lämmin päivä koko kesässä ja heti joku alkaa valittamaan. 1. Osta ilmastointilaite, niin ei ole sisällä kuuma. - Luulet kaikilla olevan varaa heittää tosta noin vain 300 euroa? 2. Kesällä on hyvä syy syödä jätskiä, osta pakastin täyteen, niin jätski päivässä pitää lapset paremmalla tuulella ja viilentää. - Taidat olla läski jos kesät pupellat pelkkää jäätelöpasjaa naamaas. 3. Mistä kesällä muka pitää tapella? Pakatkaa kamat ja mennään rannalle! - Kaikkia ei kiinnosta rannalla makoilu ja sieltä käsin jiukan hankala tehdä kotitöitä. 5. Vaihda ilmastoituun työpaikkaan tai pukeudu kevyemmin. - Työpaikkoja onkin nykyään tosi paljon tarjolla, että ihan voi valita työpaikan ilmastoinnin mukaan. Ja onneks vaatteetkin on ilmaisia, joissakin töissä vaan on määrätyt vaatteet ja niitä ei muiksi voi muuttaa olipa miten kuuma tahansa. 6. Se ilmastointi helpottaa kotitöitäkin. - Edelleen se ilmastointi maksaa aika helvetisti. 7. Pyykkiähän on tosi vähän, kun lämpimällä on päällä bikinit, uikkarit, pienet sortsit tai hame. - Läskithän eivät saa pukeutua edellämainitsemiisi tamineisii , vaan niiden pitää piiloutia juutisäkkiin. Ja meinaatko, että kauppaan voit kipitellä biksuissa? Vittu sä et ole varmaan koskaan tyytyväinen! - Tuskinpa olet sinäkään kokoaikaa tyytyväinen joka hetki.

[/quote]

Luoja että joku tekee elämästään vaikeaa parin päivän takia:D

PS mä muuten syön jäätelöä joka päivä! Myös talvella (bmi 23).
[/quote]

Kyllä sullakin hymy hyytyis jos käraisit samoista asioista kuumuuden takia mistä minä ja moni muukin kärsii.
Voit aloittaa kokeilemisen ihan vaikkapa sillä, että valvot pari yötä putkeen ja päivisin teet töitä siihen päälle. Siihen päälle ajat autolla, käyt kaupassa, siivoot, tiskaat, peset pyykkiä ja vieläpä yrität olla ilonen ja hymyileväinen muita kohtaan. Sekä lisää tuohon päälle ahistus, joka myös syö voimia paljon.
Kun olet tuon kokeillut niin tule ihmeessä kertomaan, onko olosi mukava ja ihana.
[/quote]

Haha :D no kyllä minä talvellakin käyn töissä, ajan autoa, käyn kaupassa, siivoon ym PLUS teen lumityöt, putsaan auton lumesta. En ymmärtäny mihin tässä nyt pyrittiin

Vierailija
49/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:34"]Itse en ihan helteistä tykkää, mutta lämmin pitää olla ja aurinkoa niin voi ruskettua :)
[/quote][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:34"]Itse en ihan helteistä tykkää, mutta lämmin pitää olla ja aurinkoa niin voi ruskettua :)
[/quote]

Hep! Tykkää. Olen asunut sellaisessa paikassa ja saatanpa vielä joskus muuttaa takaisin. Taannoinen kesä, jolloin oli pitkään yli 30 oli ihan parhautta. Sellainen 30-35 on paras. 22:ssa alan kaivella esiin pitkähihaista. Ja olen ihan tosissani.
[/quote]
Mikäpä siinä on ollessa. Ilmastointi autossa, töissä ja kotona. Vaan teepä lapiohommia aamusta iltaan ja valvo yöt +30 asteisessa kämpässä. Parin viikon jälkeen sitä toivoo armahtavaa kuolemaa.

Vierailija
50/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:56"]

Olisi mukavaa, kun kaikki vain yrittäisivät kestää toisiaan (ja eri vuodenaikoja). Minä kestän kyllä kesän ja kesää rakastavia ihmisiä, mutta kun sanon rakastavani talvea, niin minua ei kestetä. Talvi on aina vaan hyi, kun on pakkasta ja lunta. Hyihyihyi. Talvesta saa aina valittaa, mutta kesästä ei. 

[/quote]Täällä toinen talvifani :)

Tsekkaa tämä video, se helpottaa:

Vierailija
51/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun jonkun mielestä 20 astetta on helle.. tänä kesänä ei kunnon helteitä nähtykkään.

Vierailija
52/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönäkin oli vajaa 10 astetta. Ikkunat auki niin äkkiä tarvii untuvapeittoa.

Vierailija
53/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:51"]

Viime yönäkin oli vajaa 10 astetta. Ikkunat auki niin äkkiä tarvii untuvapeittoa.

[/quote]

Mulla on untuvatäkki vaikka ikkunat on kiinni! En ole vielä tänäkesänä luopunut siitä hetkeksikään

Vierailija
54/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helle? Tuollahan tarvitsee villapaidan

Vierailija
55/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rakastan syksyä ja talvea. Kirpeä ilma tuo energiaa:) mutta nythän on hienot säät, ulkona sopivan lämmin ja illat viileät. Aurinkoa mun makuun vähän liikaa, mutta eihän tää kauan kestä!

Vierailija
56/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sopeutuvat ja kestävät eri lailla kuumaa ja kylmää, myös terveydentila vaikuttaa. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että osa rakastaa lämpöä ja osa kylmää? HALLOO!

Vierailija
57/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on 100% varmasti katkera hikinen läskipossu.

Vierailija
58/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ongelmia lämpötilojen kanssa. Kesä on ihanaa, mutta pakkasessakaan ei ole mitään vikaa. Se, mitä en oikein kestä on se pimeys. Ei auta kirkasvalolamput, voimajoogat tai kalaöljykapselit ja d-vitamiimit. Unen tarve myös lisääntyy pimeänä vuodenaikana ihan naurettavasti. Koko ajan on väsy.

Vierailija
59/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:31"]

"Jatkuva" helle, näitä lämpimiä päiviä on ollut viikon verran. Ja minä rakastan lämpöä!

[/quote]

Joo naurattaa tuo itku heti kun on 20 astetta lämmintä.... helle on vielä kaukana tästä!! Varsinkin kun yöt on kylmiä niin vasta iltapäivällä on kivan lämmintä!!

Viimekesä oli ihana, 38pv 24 tai yli.... tänäkesänä meidän pihalla ollut ehkä 3-4 päivää "hellettä". Tänäänkin vain 21. Mutta onneksi tuossa suorassa auringossa tarkenee juuri ja juuri. Altaaseenkaan ei voi pulahtaa kuin pikaisesti kun vesi on +15...

Onneksi sentään voidaan olla 5-6 vkoa vuodessa oikeasti lämpimässä!

[/quote]

Miksi 20 astetta ei riitä? Miksi pitää 25? 

Vierailija
60/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:51"]

[/quote]

Mulla on untuvatäkki vaikka ikkunat on kiinni! En ole vielä tänäkesänä luopunut siitä hetkeksikään

[/quote]

Mulla ikkunat, ovet ja kaikki mahdolliset räppänät yötä päivää auki näinkin maltillisilla helteillä ja pelkkä lakanakin peittona on liikaa, mutta kun en osaa ilman peittoakaan nukkua. Enkä ole edes ylipainoinen, on vaan tehokas aineenvaihdunta. Nukun kesäisin usein pyyhkeeseen kääritty kylmägeelipussi kainalossa, jottei tarvitse tunnin välein herätä kuivattelemaan hikeä. Ja kun vuokra-asunnossa ei ihan noin vaan ruveta mitään ilmalämpöpumppuja itsekseen asentelemaan eikä sellainen munienpuhaltelutuuletinkaan auta yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi