Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärä ihmisiä jotka rakastaa jatkuvia helteitä

Vierailija
19.08.2015 |

Minä inhoan , jos monta päivää on peräkkäin hellettä. Syystä 1. Asutaan kerrostalossa, jossa helvetin kuuma 2. Lapset ovat kiukkuisempia. 3. Lisää ihmisten välisiä riitoja. 4. On ällöttäviä ötököitä. 5. Töissä on tuskallista 6. Kotityöt on raskaimpia helteessä. 7. Pyykin määrä ainakin meillä lisääntyy valta asti. Ps odotan ihanan viileitä syys päiviä :-)

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jatkuva" helle, näitä lämpimiä päiviä on ollut viikon verran. Ja minä rakastan lämpöä!

Vierailija
2/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:31"]

"Jatkuva" helle, näitä lämpimiä päiviä on ollut viikon verran. Ja minä rakastan lämpöä!

[/quote]

Joo naurattaa tuo itku heti kun on 20 astetta lämmintä.... helle on vielä kaukana tästä!! Varsinkin kun yöt on kylmiä niin vasta iltapäivällä on kivan lämmintä!!

Viimekesä oli ihana, 38pv 24 tai yli.... tänäkesänä meidän pihalla ollut ehkä 3-4 päivää "hellettä". Tänäänkin vain 21. Mutta onneksi tuossa suorassa auringossa tarkenee juuri ja juuri. Altaaseenkaan ei voi pulahtaa kuin pikaisesti kun vesi on +15...

Onneksi sentään voidaan olla 5-6 vkoa vuodessa oikeasti lämpimässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukavaa, kun kaikki vain yrittäisivät kestää toisiaan (ja eri vuodenaikoja). Minä kestän kyllä kesän ja kesää rakastavia ihmisiä, mutta kun sanon rakastavani talvea, niin minua ei kestetä. Talvi on aina vaan hyi, kun on pakkasta ja lunta. Hyihyihyi. Talvesta saa aina valittaa, mutta kesästä ei. 

Vierailija
4/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden aamuisin klo 6 ulos ja silloin on pirun kylmä. Eli öisin ei ainakaan voi kärsiä kuumuudesta. Töissä on tuulettimet ja muutenkin viileää. Sitten iltapäivällä saan nauttia hetken lämmöstä. Ei haittaa vaikka tätä olisi kuukausitolkulla, kyllä sitä pakkasta ja räntäsadetta riittää taas puoli vuotta.

Vierailija
5/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helle?

Vierailija
6/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hellettä. Ei ole penskoja. Kotona ei oo kuuma, vaikka vanhassa kerrostalossa asun. Töissä liiankin tehokas ilmastointi. En oo havainnut ötököitä.

Vierailija
7/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama hassu lämmin päivä koko kesässä ja heti joku alkaa valittamaan.

1. Osta ilmastointilaite, niin ei ole sisällä kuuma.
2. Kesällä on hyvä syy syödä jätskiä, osta pakastin täyteen, niin jätski päivässä pitää lapset paremmalla tuulella ja viilentää.
3. Mistä kesällä muka pitää tapella? Pakatkaa kamat ja mennään rannalle!
5. Vaihda ilmastoituun työpaikkaan tai pukeudu kevyemmin.
6. Se ilmastointi helpottaa kotitöitäkin.
7. Pyykkiähän on tosi vähän, kun lämpimällä on päällä bikinit, uikkarit, pienet sortsit tai hame.

Vittu sä et ole varmaan koskaan tyytyväinen!

Vierailija
8/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua palelee tällä hetkellä varjossa :D oon töissä koko kesän, enkä pääse lämmöstä nauttimaan. Sitä odotan, että pääsee ainakin kuukaudeksi jonnekin, jossa on lämmin. Voi olla vaan, lukea kirjaa riippumatossa tai puun alla ja lillua meressä.

Vierailija
9/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viihdyn 20 asteessa ja auringon paisteessa. Sais olla aina sellainen ilma. 

Vierailija
10/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mikä helle? Minä nautin vähistä lämpimistä päivistä, loppuvuoden palelen ja odotan kesää.

Aloittajalle vastaan:

1. Asutaan kerrostalossa, jossa on kesälläkin viileää

2. Lapsia ei ole

3. En ole huomannut tätä

4. Ei niitä kaupungissa riesaksi asti ole.

5. Töissä on ilmastointi ja pääsääntöisesti vilpoisaa

6. Kotityöt ei ole sen raskaampia, koska sisällä ei ole +40C

7. Pyykin määrä vähenee, koska helteellä käytetään vain toppeja ja shortseja. Huomattavasti työläämpää on pestä farkkuja, collareita ja miljoonia sukkia jotka eivät kuivu ikinä.

:)

Vierailija
11/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä 4. kanssa! Miksi talvesta saa aina valittaa eikä siitä saa tykätä, mut kun näistä tuskan kuumista päivistä vähänkin jotai pahaa sanoo nii heti tulee kauhee sota! Kaikki vaan ei tykkää kuumuudesta, oli sitä sitten yksi päivä kesässä tai 150päivää, jotkut sitten rakastaa sitä. Sama talven kanssa. Sitä vaan tuntuu enemmistö vihaavan ja jos sitä rakastaa niin on iha pimee...

Vierailija
12/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:29"]

Minä inhoan , jos monta päivää on peräkkäin hellettä. Syystä 1. Asutaan kerrostalossa, jossa helvetin kuuma 2. Lapset ovat kiukkuisempia. 3. Lisää ihmisten välisiä riitoja. 4. On ällöttäviä ötököitä. 5. Töissä on tuskallista 6. Kotityöt on raskaimpia helteessä. 7. Pyykin määrä ainakin meillä lisääntyy valta asti. Ps odotan ihanan viileitä syys päiviä :-)

[/quote]Mä rakastan hellettä. 1. Meidän asunto on viileä, on helppo nukkua helteistä huolimatta. 2. Ei ole lapsia kiukuttelemassa. 3. Ei todellakaan lisää riitoja, sen sijaan lisää romantiikkaa ;) 4. Ei ole ötököitä, meren läheisyydessä ei edes hyttysiä. 5. Töissä ei ole tuskallista, on ilmastointi/teen kotona osan. 6. En ole huomannut tavallisten kotitöiden olevan sen raskaampia. 7. Pyykkikone pesee meillä pyykit, ei haittaa vaikka hikoilisikin. 

Aurinkoisella säällä mulla on energiaa ihan eri tavalla, tuntuu että elämä on parempaa, jaksaa tehdä kaikenlaista enemmän ja mennä paikkoihin, ihmiset ovat iloisempia. :)

Vierailija
13/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on hellettä?
Pakkoko siellä sisällä on kökkiä jos on liian kuuma, ulos, rannalle ja varjoon. Töissä nyt joskus voi olla kuuma, ei voi mitään. Yöt on nyt viileitä, eli ei pitäisi "helteen" nyt viedä yöuniakaan.
On se nyt kumma jos ei aikuiset ihmiset kestä edes pientä lämpöä vai onko asiat liian hyvin että ongelmat pitää ihan keksimällä keksiä?

Vierailija
14/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsia ja ei oo ilmastointia. Pyykkiä tulee, mutta tulkoon. Ihana kun viimein on lämmin.

Kunnon talvipakkanenkin lumineen on myös kiva.

Vierailija
15/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:56"]

Olisi mukavaa, kun kaikki vain yrittäisivät kestää toisiaan (ja eri vuodenaikoja). Minä kestän kyllä kesän ja kesää rakastavia ihmisiä, mutta kun sanon rakastavani talvea, niin minua ei kestetä. Talvi on aina vaan hyi, kun on pakkasta ja lunta. Hyihyihyi. Talvesta saa aina valittaa, mutta kesästä ei. 

[/quote]Näitä hellepäiviä on ollut vasta muutama, lunta ja pakkasta riittää kyllä kuukausiksi taas. En mä ainakaan parista pakkaspäivästä valita, mutta jos talveä on Suomessa se 6kk niin kyllä se jurppii jos joku kitisee kolmesta hellepäivästä :D

Vierailija
16/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan parasta aikaa vuodesta! Aamut ja illat viileitä niin on kiva tehdä koiran kanssa pitkiä lenkkejä, eikä tule kuuma ja päivisin on niin lämmintä että tarkenee shortsit ja t-paita päällä loistavasti.

Vierailija
17/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vihaan helteitä ja syinä mm
- Asuntomme sisälämmöt nousee päälle +30 asteeseen eikä saa tuuletusta.
- Öisin en saa nukutuksi hetkeäkään kun on aivan liian kuuma
- Kotitöitä en todellakaan jaksa tehdä noilla kämpän lämmöillä
- Lemmikkini kärsivät myös
- Telkkaria ei voi katsella, tietokoneella ei voi olla, mitään ei siis voi sisällä tehdä, koska kaikki tuottaa lisälämpöä
- Ulkona en voi olla, koska vihaan aurinkoa ja se aiheuttaa mulle todella voimakkaita ja ikäviä oireita
- Mikään ei kiinnosta, mitään ei jaksa, kaikki vaan vituttaa
Koita tässä sit "nauttia" kun vituttaa tää paskasää ylikaiken!

Vierailija
18/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ihan helteistä tykkää, mutta lämmin pitää olla ja aurinkoa niin voi ruskettua :)
Ei kukaan tykkää 40°C+ paahteesta. Se on jo tuskallista.

Vierailija
19/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tällaisesta säästä, siis +20 - +24 astetta. Ei ole valittamista. Meillä on ilmalämpöpumppu mutta ei tarvita, kun yöt on viileitä.

Mutta myönnän, etten pidä varsinaisista helteistä, jos sellaisia päiviä on jatkuvasti putkeen. Inhoan puutarhan kastelua, meillä sitä riittää (ja nytkin joudun sitä tekemään mutta en sentään joka päivä niin kuin helteillä). En pysty myöskään nukkumaan kuumassa, makuuhuoneessa ei saa olla paljoakaan yli 20 astetta tai en nuku lainkaan. Auringosta ja lämmöstä nautin kyllä mutta en aurinkorasvan läträämisestä. Kesällä parasta on, kun voi painua ulos kevyissä vaatteissa mutta haittana taas se, että pitää muistaa laittaa aurinkorasvaa ja ottaa vesipullot mukaan eli käytännössä varautua vähän niin kuin talvella.

Vierailija
20/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:29"]Minä inhoan , jos monta päivää on peräkkäin hellettä. Syystä 1. Asutaan kerrostalossa, jossa helvetin kuuma 2. Lapset ovat kiukkuisempia. 3. Lisää ihmisten välisiä riitoja. 4. On ällöttäviä ötököitä. 5. Töissä on tuskallista 6. Kotityöt on raskaimpia helteessä. 7. Pyykin määrä ainakin meillä lisääntyy valta asti. Ps odotan ihanan viileitä syys päiviä :-)
[/quote]
1. Meillä ei ole helvetin kuuma.
2. Lapsemme ja naapureiden ja tuttavien lapset ovat päinvastoin iloisempia (eli johtunee sinusta itsestäsi lapsiesi kiukkuisuus)
3. Anteeksi mitä? Minun tuttavani ja ystäväni ovat myös paremmalla tuulella helteillä, ihmiset oikein aktivoituvat silloin tekemään kaikkea kivaa yhdessä (eli riitelykin johtunee sinusta itsestäsi)
4. Siis mitä ötököitä helteellä on?
5. Töissäkin on ilmastointi ja viileää
6 ja 7. Ei kotityöt sen raskaampia ole kuin muulloinkaan, pyykitkin kuivuvat hetkessä ulkona

Ap:lla kuulostaa olevan asenneongelma, joka korostuu helteillä ja tämän takia sinulla on hankalaa. Olisiko peiliin katsomisen paikka ehkäpä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi