Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärä ihmisiä jotka rakastaa jatkuvia helteitä

Vierailija
19.08.2015 |

Minä inhoan , jos monta päivää on peräkkäin hellettä. Syystä 1. Asutaan kerrostalossa, jossa helvetin kuuma 2. Lapset ovat kiukkuisempia. 3. Lisää ihmisten välisiä riitoja. 4. On ällöttäviä ötököitä. 5. Töissä on tuskallista 6. Kotityöt on raskaimpia helteessä. 7. Pyykin määrä ainakin meillä lisääntyy valta asti. Ps odotan ihanan viileitä syys päiviä :-)

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:09"]Muutama hassu lämmin päivä koko kesässä ja heti joku alkaa valittamaan.

1. Osta ilmastointilaite, niin ei ole sisällä kuuma.
- Luulet kaikilla olevan varaa heittää tosta noin vain 300 euroa?
2. Kesällä on hyvä syy syödä jätskiä, osta pakastin täyteen, niin jätski päivässä pitää lapset paremmalla tuulella ja viilentää.
- Taidat olla läski jos kesät pupellat pelkkää jäätelöpasjaa naamaas.
3. Mistä kesällä muka pitää tapella? Pakatkaa kamat ja mennään rannalle!
- Kaikkia ei kiinnosta rannalla makoilu ja sieltä käsin jiukan hankala tehdä kotitöitä.
5. Vaihda ilmastoituun työpaikkaan tai pukeudu kevyemmin.
- Työpaikkoja onkin nykyään tosi paljon tarjolla, että ihan voi valita työpaikan ilmastoinnin mukaan. Ja onneks vaatteetkin on ilmaisia, joissakin töissä vaan on määrätyt vaatteet ja niitä ei muiksi voi muuttaa olipa miten kuuma tahansa.
6. Se ilmastointi helpottaa kotitöitäkin.
- Edelleen se ilmastointi maksaa aika helvetisti.
7. Pyykkiähän on tosi vähän, kun lämpimällä on päällä bikinit, uikkarit, pienet sortsit tai hame.
- Läskithän eivät saa pukeutua edellämainitsemiisi tamineisii , vaan niiden pitää piiloutia juutisäkkiin. Ja meinaatko, että kauppaan voit kipitellä biksuissa?

Vittu sä et ole varmaan koskaan tyytyväinen!
- Tuskinpa olet sinäkään kokoaikaa tyytyväinen joka hetki.

Vierailija
22/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olet vittumaisen kuuloinen ihminen, ap :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spurgujakaan ei ole tarvinnut työmatkalla pahemmin tänä kesänä nähdä ojissa makaamassa, tykkään. Mulla ei ole sisällä kuuma, töissä on hyvä ilmastointi eli ei ole mitään ongelmaa. Mutta muut ihmiset pysyvät rauhallisempana, joten tykkään siksi. 

Vierailija
24/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuumuudesta ei saa valittaa?
Miksi kylmyydestä saa ja oikein pitääkin valittaa?
Eikö näille "helteet on niinku ihan parasta maailmassa" ihmisille mene jakeluun, ettei kaikki vaan vittu siedä näitä kuumia kesäpäiviä? Onko helle pehmentämy teidän päät vai miksette tajua, että ihmiset ovat erilaisia?

Vierailija
25/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minkälainen idiootti olet.

Vierailija
26/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:56"]

Olisi mukavaa, kun kaikki vain yrittäisivät kestää toisiaan (ja eri vuodenaikoja). Minä kestän kyllä kesän ja kesää rakastavia ihmisiä, mutta kun sanon rakastavani talvea, niin minua ei kestetä. Talvi on aina vaan hyi, kun on pakkasta ja lunta. Hyihyihyi. Talvesta saa aina valittaa, mutta kesästä ei. 

[/quote]Näitä hellepäiviä on ollut vasta muutama, lunta ja pakkasta riittää kyllä kuukausiksi taas. En mä ainakaan parista pakkaspäivästä valita, mutta jos talveä on Suomessa se 6kk niin kyllä se jurppii jos joku kitisee kolmesta hellepäivästä :D
[/quote]

Mitä sitten vaikka joku valittaisi yhdestäkin hellepäivästä?
Luuletko, että talvea rakastavana on kiva kuunnella talsivin joka saatanan päivä marinaa pakkasesta, kylmästä, loskasta, rännästä, lumesta, valkosesta paskasta maassa yms?
Joa mulle vingutaan noista joka päivä niin aivan vitun varmasti minä valitan jokaisesta yli +15 asteen päivästä!!

Vierailija
27/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:29"]Minä inhoan , jos monta päivää on peräkkäin hellettä. Syystä 1. Asutaan kerrostalossa, jossa helvetin kuuma 2. Lapset ovat kiukkuisempia. 3. Lisää ihmisten välisiä riitoja. 4. On ällöttäviä ötököitä. 5. Töissä on tuskallista 6. Kotityöt on raskaimpia helteessä. 7. Pyykin määrä ainakin meillä lisääntyy valta asti. Ps odotan ihanan viileitä syys päiviä :-)
[/quote]
1. Meillä ei ole helvetin kuuma.
2. Lapsemme ja naapureiden ja tuttavien lapset ovat päinvastoin iloisempia (eli johtunee sinusta itsestäsi lapsiesi kiukkuisuus)
3. Anteeksi mitä? Minun tuttavani ja ystäväni ovat myös paremmalla tuulella helteillä, ihmiset oikein aktivoituvat silloin tekemään kaikkea kivaa yhdessä (eli riitelykin johtunee sinusta itsestäsi)
4. Siis mitä ötököitä helteellä on?
5. Töissäkin on ilmastointi ja viileää
6 ja 7. Ei kotityöt sen raskaampia ole kuin muulloinkaan, pyykitkin kuivuvat hetkessä ulkona

Ap:lla kuulostaa olevan asenneongelma, joka korostuu helteillä ja tämän takia sinulla on hankalaa. Olisiko peiliin katsomisen paikka ehkäpä?
[/quote]

Etpä se sinäkään miltään ihanalta ihmiseltä kuullosta. Asenteesi kun on tämä "kun siis kaikki mun kaverit ja mä RRRRRRAKASTETAAN helteitä niin kaikkien muidenki tulee rakastaa niitä!!!".
Ei kaikki lapsistakaan tykkää vaikka sinä ja kaveris niistä tykkäisittekin

Vierailija
28/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:29"]Minä inhoan , jos monta päivää on peräkkäin hellettä. Syystä 1. Asutaan kerrostalossa, jossa helvetin kuuma 2. Lapset ovat kiukkuisempia. 3. Lisää ihmisten välisiä riitoja. 4. On ällöttäviä ötököitä. 5. Töissä on tuskallista 6. Kotityöt on raskaimpia helteessä. 7. Pyykin määrä ainakin meillä lisääntyy valta asti. Ps odotan ihanan viileitä syys päiviä :-)
[/quote] Minä taas en ymmärrä näitä, jotka aina jaksavat valittaa helteestä! Vie lapsesi uimaan, energiaa kuluu ja on kivaa tekemistä perheen kesken. Tähän kesään ei montaa lämmintä päivää ole mahtunut. Itse ainakin nautin, kun aurinko paistaa ja on lämmin, vaikka kerrostalossa asunkin. Asunnossa johon paistaa koko päivän aurinko - aamusta iltaan! Tänäänkin kävin salilla ja otin aurinkoa parvekkeella. Nyt suihkun jälkeen istun sohvalla ja palstailen. Hyvä päivä! Nautin näistä keleistä :) N21

Vierailija
29/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:29"]Minä inhoan , jos monta päivää on peräkkäin hellettä. Syystä 1. Asutaan kerrostalossa, jossa helvetin kuuma 2. Lapset ovat kiukkuisempia. 3. Lisää ihmisten välisiä riitoja. 4. On ällöttäviä ötököitä. 5. Töissä on tuskallista 6. Kotityöt on raskaimpia helteessä. 7. Pyykin määrä ainakin meillä lisääntyy valta asti. Ps odotan ihanan viileitä syys päiviä :-)
[/quote] Minä taas en ymmärrä näitä, jotka aina jaksavat valittaa helteestä! Vie lapsesi uimaan, energiaa kuluu ja on kivaa tekemistä perheen kesken. Tähän kesään ei montaa lämmintä päivää ole mahtunut. Itse ainakin nautin, kun aurinko paistaa ja on lämmin, vaikka kerrostalossa asunkin. Asunnossa johon paistaa koko päivän aurinko - aamusta iltaan! Tänäänkin kävin salilla ja otin aurinkoa parvekkeella. Nyt suihkun jälkeen istun sohvalla ja palstailen. Hyvä päivä! Nautin näistä keleistä :) N21
[/quote]

Nauti rauhassa, älä vaadi muilta nauttimista.
Vai mites on, jos vihaat talvea niin nautitko siitäkin joka hetki?

Vierailija
30/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:29"]Minä inhoan , jos monta päivää on peräkkäin hellettä. Syystä 1. Asutaan kerrostalossa, jossa helvetin kuuma 2. Lapset ovat kiukkuisempia. 3. Lisää ihmisten välisiä riitoja. 4. On ällöttäviä ötököitä. 5. Töissä on tuskallista 6. Kotityöt on raskaimpia helteessä. 7. Pyykin määrä ainakin meillä lisääntyy valta asti. Ps odotan ihanan viileitä syys päiviä :-)
[/quote]

Nauti rauhassa, älä vaadi muilta nauttimista.
Vai mites on, jos vihaat talvea niin nautitko siitäkin joka hetki?
[/quote] Talvessa on myös omat hyvät puolensa, tykkään kun voi poltella kynttilöitä ja ulkona on pimeää, juoda kaikkea lämmintä ja katsella ikkunasta kun lunta sataa, valkea joulu on myös ihana, uusi vuosi ym. Löydän jokaisesta vuodenajasta jotain hyvää. Muutenkin minulla on elämänmyönteinen ja positiivinen asenne! :) N21

Vierailija
31/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle helle aiheuttaa: fyysistä hengenahdistusta, ei pelkkää valivali ahdistaavaan oikeasti ahdistaa, hikinäppylöitä, naama tulipunainen pienestäkin liikkumisesta, päänsärkyä, väsymystä, tietysti hikoilua ja liikahikoilusta kärsivänä ollaan sitten kainalot läpimärkinä koko päivän ja naama hikeä tippuvana ja tulipunaisena. Juuri nyt on sopiva lämpötila minulle.

Vierailija
32/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:29"]

Minä inhoan , jos monta päivää on peräkkäin hellettä. Syystä 1. Asutaan kerrostalossa, jossa helvetin kuuma 2. Lapset ovat kiukkuisempia. 3. Lisää ihmisten välisiä riitoja. 4. On ällöttäviä ötököitä. 5. Töissä on tuskallista 6. Kotityöt on raskaimpia helteessä. 7. Pyykin määrä ainakin meillä lisääntyy valta asti. Ps odotan ihanan viileitä syys päiviä :-)

[/quote]

Ilmastointilaite viilentää asunnon kuin asunnon.

Itse lähden Suomesta lämpimään heti kun syksyn viileys painaa päälle.

Vierailija
33/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nyt on muka ollut monta päivää hellettä? Ihan normaali kesäsää, aurinko paistaa ja lämpöä päälle 20 astetta. Öisin on melko kylmä, täälläpäin oli viime yönä jopa pakkasen puolella.

Ymmärtäisin valituksen, jos hellettä (päälle 25 astetta) olisi kestänyt monta viikkoa, mutta muutama aurinkoinen päivä ja tämmöinen valitus? Mäkin, joka yleensä hikoan kun sika, olen kokenut olon ihan siedettäväksi. Ja oikeasti, jos kämppä on kuuma vuodesta toiseen, niin voihan sitä rahaa säästää ja hommata vaikka ilmalämpöpumpun tmv. Tai tuulettimia, nekin auttaa kun ilma liikkuu, vaikkei viilennäkään.

Musta on ollut nyt ihanat kesäsäät ja otan niistä kaiken irti. Sitä sadetta ja pimeää ja kylmää riittääkin sitten taas talvenrakastajille ihan tarpeeksi. Luulisi, että muutaman lämpöisen päivän kestää kun kohta on tiedossa kylmää lokakuusta huhtikuuhun.

Vierailija
34/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:26"]Joa mulle vingutaan noista joka päivä niin aivan vitun varmasti minä valitan jokaisesta yli +15 asteen päivästä!!

[/quote]

Sittenhän sulla on kaikki hyvin.

Oikeasti. Olet siis jonkinlainen itserakas pikkulapsi, joiden mielestä muiden pitää muuttaa käytöstään ennen kuin sinä muutat omaasi. Koskaan et ilmeisesti voi nousta tilanteen yläpuolelle ja antaa asian olla.

Vierailija
35/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
36/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:26"]Joa mulle vingutaan noista joka päivä niin aivan vitun varmasti minä valitan jokaisesta yli +15 asteen päivästä!!

[/quote]

Sittenhän sulla on kaikki hyvin.

Oikeasti. Olet siis jonkinlainen itserakas pikkulapsi, joiden mielestä muiden pitää muuttaa käytöstään ennen kuin sinä muutat omaasi. Koskaan et ilmeisesti voi nousta tilanteen yläpuolelle ja antaa asian olla.
[/quote]

Kuuntele itse jokapäiväistä kitinää kylmyydestä yms vuosia putkeen.
Mikai mä en siis saisi valittaa jos kerran muutkin valittavat?
Kyllä mä olen valmis muuttamaan käytöstäni ilman, että muut muuttaisivat käytöstään. En vaan jaksa enää kunnella sitä ainaista valitusta talvesta. Ja kun siihen huutokuoroon lähtee mukaan moni muukin, jotka tuntuvat oikein voimalla ja joukolla hyökkääväb kimppuuni talvisin.
En voi sille mitään jos en voi sietää kesää saati helteitä, se on julma fakta, mutta en vaan kestä niitä. Ainoa milloin siitä todella valitan on se kun pitäisi olla pihalla. En voi olla auringossa yhtään ilman ikäviä ja kauan kestäviä oireita.

Vierailija
37/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:36"]Luulet kaikilla olevan varaa heittää tosta noin vain 300 euroa?

[/quote]

Viime kesänäkin oli hellettä.

Euro vuodessa säästöön vuoden jokaisena päivänä? Ei onnistunut?

Vierailija
38/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37: Niin? Minähän sanoin, että sinulla on kaikki hyvin. En kieltänyt valivalivalittamasta.

Olen ihan varma, ettet kuule joka päiväistä valittamista kylmästä heti kun lämpötila laskee alle hellerajan tai edes alle +15 asteen.

Vierailija
39/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot avoautoilmat nyt, täytyy sanoa!

Jatkuisipa tällainen ilma ikuisesti. :)

Vierailija
40/63 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:09"]Muutama hassu lämmin päivä koko kesässä ja heti joku alkaa valittamaan. 1. Osta ilmastointilaite, niin ei ole sisällä kuuma. - Luulet kaikilla olevan varaa heittää tosta noin vain 300 euroa? 2. Kesällä on hyvä syy syödä jätskiä, osta pakastin täyteen, niin jätski päivässä pitää lapset paremmalla tuulella ja viilentää. - Taidat olla läski jos kesät pupellat pelkkää jäätelöpasjaa naamaas. 3. Mistä kesällä muka pitää tapella? Pakatkaa kamat ja mennään rannalle! - Kaikkia ei kiinnosta rannalla makoilu ja sieltä käsin jiukan hankala tehdä kotitöitä. 5. Vaihda ilmastoituun työpaikkaan tai pukeudu kevyemmin. - Työpaikkoja onkin nykyään tosi paljon tarjolla, että ihan voi valita työpaikan ilmastoinnin mukaan. Ja onneks vaatteetkin on ilmaisia, joissakin töissä vaan on määrätyt vaatteet ja niitä ei muiksi voi muuttaa olipa miten kuuma tahansa. 6. Se ilmastointi helpottaa kotitöitäkin. - Edelleen se ilmastointi maksaa aika helvetisti. 7. Pyykkiähän on tosi vähän, kun lämpimällä on päällä bikinit, uikkarit, pienet sortsit tai hame. - Läskithän eivät saa pukeutua edellämainitsemiisi tamineisii , vaan niiden pitää piiloutia juutisäkkiin. Ja meinaatko, että kauppaan voit kipitellä biksuissa? Vittu sä et ole varmaan koskaan tyytyväinen! - Tuskinpa olet sinäkään kokoaikaa tyytyväinen joka hetki.

[/quote]

Luoja että joku tekee elämästään vaikeaa parin päivän takia:D

PS mä muuten syön jäätelöä joka päivä! Myös talvella (bmi 23).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä