Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkillinen, paikallinen niskakipu ja nyt pää ei käänny

Vierailija
27.06.2015 |

Heräsin siihen kun asentoa vaihtaessani kuului niskasta "ruksahdus", jjonka jälkeen välittömästi alkoi vihlova kipu siinä kohtaa ja se säteilee n. 10cm alueelle joka ilmansuuntaan. Pää ei käänny kuin hirvittävän kivun kanssa. 

Mikä tähän auttaisi, yhden tonnisen panadolin olen jo tunti sitten ottanut - ei apua.. :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on neuvottu tohon vaivaan kylmä kuuma vaihtelua. Eli esim kylmäpussi 10-20 min ja sen jälkeen lämpöpakkaus 10-20 min. Sit Burana+Panadol kombinaatio 3x vrk (800mg Burana ja 1g Panadol) muutaman vuorokauden ajan. Pahin kipu kun taittuu alottaa varovainen hieronta / venyttely.
Sen jälkeen kevyttä jumppaa myös ja öisin niskan alle rullattu pyyhe niin, että jumikohta on venytyksessä.
Näillä mä oon saanu noi tommoset jumit pois ihan muutamassa päivässä. :)

Vierailija
2/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:24"]I feel you. Mulla kävi täysin sama juttu keväällä. Niska oli TODELLA kipeä ja söin buranaa pari päivää, kunnes mies hieroi kunnolla ja sen jälkeen seuraavana päivänä pikkuhiljaa alkoi helpottamaan. Lääkäriin lähtöä harkitsin mutta onneksi jumi hellitti kotikonstein ja ajan kanssa.
[/quote]

I FEEL YOU NÖNNÖNNÖÖ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokalvontulehdus, elinaikaa kaksi viikkoa.

Vierailija
4/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:24"]I feel you. Mulla kävi täysin sama juttu keväällä. Niska oli TODELLA kipeä ja söin buranaa pari päivää, kunnes mies hieroi kunnolla ja sen jälkeen seuraavana päivänä pikkuhiljaa alkoi helpottamaan. Lääkäriin lähtöä harkitsin mutta onneksi jumi hellitti kotikonstein ja ajan kanssa.
[/quote]

I FEEL YOU NÖNNÖNNÖÖ
[/quote]
Nönnönnöööö vaan itelles, empatiakyvytön mulkvisti.

Vierailija
5/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:24"]I feel you. Mulla kävi täysin sama juttu keväällä. Niska oli TODELLA kipeä ja söin buranaa pari päivää, kunnes mies hieroi kunnolla ja sen jälkeen seuraavana päivänä pikkuhiljaa alkoi helpottamaan. Lääkäriin lähtöä harkitsin mutta onneksi jumi hellitti kotikonstein ja ajan kanssa.
[/quote]

I FEEL YOU NÖNNÖNNÖÖ
[/quote]
[/quote]

Anna sen nyt purkaa itseään av:llä, kun tosielämässä on pelkkä kynnysmatto

Vierailija
6/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Buranaa (800mg) kolme kertaa päivässä tai Voltaren jos löytyy. Pidä niska lämpimänä. Kun alkaa helpottamaan venyttele varovasti.

Vierailija
7/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:24"]I feel you. Mulla kävi täysin sama juttu keväällä. Niska oli TODELLA kipeä ja söin buranaa pari päivää, kunnes mies hieroi kunnolla ja sen jälkeen seuraavana päivänä pikkuhiljaa alkoi helpottamaan. Lääkäriin lähtöä harkitsin mutta onneksi jumi hellitti kotikonstein ja ajan kanssa.
[/quote]

I FEEL YOU NÖNNÖNNÖÖ
[/quote]
[/quote]

[/quote]

Miksi puhut itsestäsi?

Vierailija
8/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 800mg Burana ole reseptillä?

Vierailija
9/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama pari viikkoa sitten, meni päivässä ohi. Edellisenä päivänä olin ollut bussissa, joka teki kovan äkkijarrutuksen, epäilen että johtui siitä.

Vierailija
10/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:24"]I feel you. Mulla kävi täysin sama juttu keväällä. Niska oli TODELLA kipeä ja söin buranaa pari päivää, kunnes mies hieroi kunnolla ja sen jälkeen seuraavana päivänä pikkuhiljaa alkoi helpottamaan. Lääkäriin lähtöä harkitsin mutta onneksi jumi hellitti kotikonstein ja ajan kanssa.
[/quote]

I FEEL YOU NÖNNÖNNÖÖ
[/quote]
[/quote]

[/quote]Ei ku se on kova kundi jota kaikki pelkää.Tiedätsä, ruskee nahkarotsi.Cool.....

Vierailija
11/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päivystykseen. Saat sieltä pistoksen ja relaksanttireseptin. Avopuolisollani kävi samoin jouluna ja kaksi päivää kituutti sillä juminiskalla

Vierailija
12/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Mulla kävi täysin sama juttu keväällä. Niska oli TODELLA kipeä ja söin buranaa pari päivää, kunnes mies hieroi kunnolla ja sen jälkeen seuraavana päivänä pikkuhiljaa alkoi helpottamaan. Lääkäriin lähtöä harkitsin mutta onneksi jumi hellitti kotikonstein ja ajan kanssa.

Vierailija
13/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla sellasta mikrossa lämmitettävää jyväpussia?

Vierailija
14/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierokaula eli torticollis acuta. Hae terkasta tukikauluri ja Panacod-resepti. Kun alkaa helpottaa, ala venytellä varovasti. Myöhemmin aloita niska- ja hartiaseudun voimaharjoittelu.

Vierailija
15/18 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile lämpöä ja aivan.kevyttä hierontaa.

Vierailija
16/18 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tehdä sellaselle asialle kun menin hierojalle niskakivun takia niin hieroja aiheutti minulle toiselle puolen kaulaa semmosen vamman että minun elämä on yhtä kärsimystä.aikasemmin ei ollut sillä puolen mitään vaivaa.mutta nyt on.mitä tehdä?

Vierailija
17/18 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös 800mg Burana ole reseptillä?

On. Siksi olisi fiksua käydä lääkärissä, saisi ehkä lihasrelaksanttireseptinkin. Voihan sitä toki ottaa 2x400 Mg Buranaa mutta se käy aika kalliiksikin jos ilman reseptiä ostaa

Vierailija
18/18 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä tehdä sellaselle asialle kun menin hierojalle niskakivun takia niin hieroja aiheutti minulle toiselle puolen kaulaa semmosen vamman että minun elämä on yhtä kärsimystä.aikasemmin ei ollut sillä puolen mitään vaivaa.mutta nyt on.mitä tehdä?

No ensin menet lääkäriin että saat lääkärintodistuksen asiasta. Sitten teet asiasta rikosilmoituksen. Vamman tuottamus lienee kyseessä. Jos on rekisteröity terveydenhuollon ammatinharjoittaja (fysioterapeutti/kuntohoitaja) niin voi tehdä kantelun. KTS. tarkemmin tästä linkistä:

https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/tyytymattomyys_hoitoon

”Terveydenhuollon ammattihenkilöiden toimintaa valvovat Aluehallintovirastot (AVI) ja Valvira, jotka myös käsittelevät hoidosta tehdyt kantelut. AVIt käsittelevät potilaiden hoitoon liittyvät kantelut lukuun ottamatta niitä tapauksia, joissa epäillään hoitovirheen johtaneen potilaan kuolemaan tai vaikeaan pysyvään vammautumiseen. Näitä tapauksia käsittelee Valvira.”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi