Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2023-2024

14.03.2022 |

Jatkoa aiemmille ketjuille

♥️♥️♥️

Kommentit (474)

121/474 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on uskottava, että tammikuinen vauva tulossa, jos kaikki vaan menee hyvin. Digitaalisen testin "raskaana" ei jätä tulkinnan varaa. Vielä ei pahemmin ole ollut oireita, rinnat kevyesti kosketusarat ja mahassa ajoittaisia tuntemuksia.

Esikoinen 12/22

122/474 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Xin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/474 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisipa käydä niin etten kerennyt ovulaatiota saamaan kiinni testeillä. Kp13 alkoi clearblue ensimmäisen kerran vilkuttaa hymynaamaa ja liuskakin oli aika tummalla viivalla. Mutta heti seuraavana päivänä liuska alkoi haalenemaan. Kp13 tein nuo testit iltapäivällä ja illasta alkoi tuntua alavatsassa toispuoleista vihlomista ja ajattelin toki että nyt ollaan lähellä. Seuraavana päivänä tuntui myös mutta tänään ei enää.

Mietinkin nyt että olikohan lh-huippu kp13 illasta 🤔

Tietääkö joku että näyttääkö Clearbluen kaksoishormonitestit vilkkuvaa hymynaamaa niin kauan että testilaite havaitsee lh-huipun? Jotenkin tuntu että testipuikot lähti vaan haalenemaan kp13 jälkeen ja silti vain hymynaama vilkkuu.. ja lisäksi, tarkoittaakohan vilkkuva hymynaama sitä että ovulaatio on varmuudella tapahtumassa? Koska en tiedä miten tuo lh määrä pomppii kierron aikana.. tai voiko se edes pomppia niin rajusti että clearblue kuvittelee että nyt ollaan menossa ovulaatiota päin vaan eipäs sitten ollakaan 😂😵💫

124/474 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki nyt kun vähän enemmän tutkin niin se on ilmeisesti se estrogeenin nousu jonka se vilkkuva hymynaama etsii ja hymynaama tulee lh-huipusta 🤔 ei tosin auttanut mun ongelmaan tämä tieto yhtään 😂

125/474 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Mulla antoi tänään Clearblun ovulaatiotesti (ei se kahden hormonin vaan se tavallinen) hymynaaman, eli seuraavat 48h pitäisi mun olla hedelmällisimmilläni.

No, kiva siis että on ovulaatio tulossa ja näin, mutta just tänään lähdin työreissuun ja mies eilen. Eilen kyllä puuhailtiin aamulla, mutta nähdään seuraavan kerran vasta myöhään illalla perjantaina (eli noin 60h päästä) ja pelkään että silloin on liian myöhäistä, mutta toki silti silloinkin petipuuhat kutsuu. No, parin viikon päästähän sen näkee. Onneksi kesäkuussa ei pitäisi olla mitään keskeytyksiä

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

126/474 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki, täällä alkoi n. 1,5 kk sitten ensimmäisen lapsen yritys. En ole ovulaatiota tikutellut tai muuta tässä vaiheessa, jos ei ala kuulua vauvaa niin katsotaan sitten - ikää on jo jonkun matkaa yli 30, joten varmaan puolen vuoden kohdalla viimeistään pitää alkaa selvittelemään, että kaikki toimii. Pillereiden lopettamisen jälkeen on yhdet menkat tullut ja jos kierto olisi jo säännöllinen, niin ensi viikon loppupuolella laskennallisesti olisi ovulaatio. Seksiä on kyllä säännöllisesti, mutta kai sitä ensi viikolla pitää pitää huolta, että on ns. tuoretta tavaraa koko ajan tarjolla :) Jännittäviä aikoja, toivottavasti ei ihan älyttömän kauan tarvitse odotella plussaa! Yritän olla ajattelematta liikaa vauva-asioita ettei ala stressaamaan, mutta nyt on jo pari päivää pyörinyt mielessä, voisiko olla mahdollista että olisi jo tärpännyt, kun on ollut vähän outo huimaava olo ja tuntemuksia alavatsalla.

127/474 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussaneille! 🥰🙏🏻 Viime yönä kävin lukemassa ja nyt muistin vielä tulla kommentoimaan, juuri ennenkö kello taas näyttää yli 23.

Kävin gynellä maanantaina, katsomassa missä mennään kierron kanssa nyt imetyksen loputtua. Gyne katsoi että kaikki näyttää aivan hyvältä mutta kohtu ja munasarjat on lepotilassa eli ei näyttänyt olevan tulossa/tapahtuvan juuri nyt mitään. Näin epäilinkin koska toisaalta imetyksen lopetuksesta on aika vähän aikaa, noin kuukausi. Muutenkin kierto ollut aina vähän hidas/epäsäännöllinen.

Sain luvan aloittaa letrozolin nyt heti, minulla oli niitä jäljellä jo valmiiksi viime raskautumisesta, jolloin käytännössä eka letrozol kierto auttoi raskautumaan. Tänään söin viidennen ja viimeisen ja ensi viikolla alkaa ovulaation tikutus keskiviikkona. Päänsärky ja jotakin tuntemuksia kohdussa/alavatsassa jotka valvotti aika hyvin viime yönä, samantyyppisiä sivuoireita kuin viimeksikin että aina loppua kohden tulee enempi ärsyttäviä tuntemuksia. Mutta toivottavasti näillä kierto starttaa 😊

Ollaan nyt miehenkin kanssa puhuttu että ei ole siis hänelle mitään epäselvää etteikö toista lähdetä yrittämään. Mutta viime kerrasta tosiaan totesin että taidan jättää kumminkin sen erikseen mainitsematta että koska ovulaatiotesti näyttää hymynaamaa 😀 rennompaa näin.

Vähän jännittää että jos heti raskautuisi, että olenko aivan valmis siihen itse (ts olisinko halunnut vähän tässä vielä fiilistellä alkukesää ilman raskautta) 😂 mutta toisaalta ikää on ja toiveita toiselle vielä on, niin mieluiten aloittaisi ajoissa kuin sitten siirtäisi tätä aloitusta, jos ei sitten vaikka useampaan kk mitään tapahtuisikaan.

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

128/474 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan btw, kylläpä meillä onkin samanlainen vauvataipale Sipsi! 😊

Meillä ya 4/20, varhainen km 9/20, plussa 1/21 ja syntyi 9/21. Nyt tässä odottelen menkkoja alkamaan, mulla myös n. kuukausi imetyksen lopetuksesta. Tavallaan olisi mukavaa nauttia kesästä ilman raskautta, eli nyt mennään aika leppoisasti. Katsotaan, plussataanko taas suunnilleen samoihin aikoihin 😍

♥️♥️♥️

129/474 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin hämmensi itseä se, että keskiviikkoaamuna vatsa kramppasi hetken aikaa, ja siitä sitten muutaman tunnin päästä tein positiivisen ovulaatiotestin. Tiistaina testi näytti vielä negatiivista. En sitten tiedä mikä tuo vatsakipu oli Sen jälkeen oli pari päivää ilmavaivoja, turvotusta ja ummetusta.

Nyt dop3/4 (riippuen oliko se nyt keskiviikko vai torstai). Ovia sanoo että 9 päivää raskaustestin tekoon. En odota tosiaan suuria tuon takia, että ihan ovulaation aikoihin ei päästy puuhastelemaan, ainoastaan tiistaina ja perjantaina. Mutta eihän sitä koskaan tiedä! Lämmöt edelleen koholla. Viime kierrossa droppasi hassusti heti ovulaation jälkeen pariksi päiväksi ja sitten taas nousi.

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

130/474 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saapui kp1 viikonloppuna, kuten olin jo muutaman päivän uumoillutkin. Viime kierrossa otettu Terolut-kuuri ei tuottanut mitään apua tiputteluongelmaan, vaan tiputtelu alkoi jo 4pv ennen melkkojen alkua. Tuo kp1 määritys onkin kylä kanssa hieman haastavaa tuon tiputtelun kanssa, kun niin monta päivää tulee jotain pientä, muttei kunnolla kuitenkaan. Ja kun nuo Terolutit pitäisi aloittaa kp15, niin kuurin aloituksen päättäminen on hieman haastavaa. Mutta tässä uudessa kierrossa uudestaan nuo Terolutit käyttöön, tarkoitus olisi nyt käyttää se 3 kiertoa, mihin on lääkäriltä resepti.

Seuraava ovis osunee sellaiselle viikonlopulle, kun ollaan 4pv anoppilassa. Hirveästi ei siellä tykätä hommailla, mutta pitää nyt yrittää ottaa jotain omaa aikaa vaikka saunassa, jos mökillä innostuttaisiin se lämmittämään. 

Viikonloppuna jäin taas pohtimaan tätä toisen lapsen kaipuuta, että miten suuri ja kokonaisvaltainen tunne se voi olla. Katselee esikoistaan ja sydän pakahtuu rakkaudesta, ja samaan aikaan on jatkuvasti fiilis, että haluan lisää. Lisää tätä rakkautta ja toisen samanlaisen, yhtä ihanan tyypin tähän elämään. Ja hieman tulee myös huono omatunto, kun tavallaan se tarkoittaa, että tuo ihana esikoiseni "ei riitä", kun niin kovasti haluan vielä toisen lapsen. Hyvin kaksijakoinen fiilis.

Vaikka meillä on vasta puoli vuotta yritystä takana tällä hetkellä, niin pelkään suuresti sekundaarista lapsettomuutta, kun niin vahvasti on se fiilis, että jotain on pielessä, ja että tällä kertaa se lapsi ei anna merkkejä itsestään edes vuoden yrityksen jälkeen, kuten edellisellä kierroksella. Mutta yritän olla liikaa ajattelematta näitä asioita ja stressaamatta, tutkimuksiin (ja tarvittaessa hoitoihin) mennään sitten jos ei sen vuoden yrityksen jälkeen ole mitään tulosta tullut. 

N34 M35, Esikoinen vuoden yrityksen jälkeen 8/2020. Toinen toiveissa, la 2/2023

131/474 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn Kylläpä onkin tosiaan samanlainen tausta! Mielenkiintoinen havainto! Mitäpä muuta meillä onkaan yhteistä, tykkään löytää tällaisia sattumuksia 😊

Tsemppiä kaikille, vauvakuumetta kovasti alkaa täälläkin vaikka meillä tuo 10 kk vauva täällä kotona onkin. 😊 sekin vähän jännittää että ei kai seuraava raskaus olisi sitten viimeinen itse toivoisin lapsia enemmänkin kuin kaksi mutta mies ajattelee kahden olevan hyvä. 🧐

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

132/474 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka niin sanoin olevani pessimistinen tämän yk:n suhteen, niin ihan hirveä piinailu menossa. Kp22, DPO6/7 (en ole täysin varma ovulaatiopäivästä). Flo ennustaa 25pv:n kiertoa, mutta en oikein usko siihen. 28-29 on varmaan realistisempi. Vielä pitäisi tämä viikko malttaa testailematta. Lämmöt jatkaa koholla oloa, edelleen ummetusta havaittavissa, mutta ei niin pahaa kuin oviksen aikoihin. Pientä päänsärkyä tänään, mutta toki voi johtua muustakin.

Mites muilla menee?

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

133/474 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi menkat! 😍 En oo varmaan koskaan ollu näin ilonen menkoista. 🤣 10 päivää ennemmin olin merkannut Flossa et valkovuoto runsasta. Aiemmin mun luteaalivaihe oli 10-11 päivää, eli samoissa taidetaan vielä mennä. Plussatuulia kaikille!

♥️♥️♥️

134/474 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritetään keksiä matkakohdetta kesälle Alunperin piti mennä Sri Lankaan, mutta paikallinen tilanne on niin kärjistynyt että perutaan se. Kaikki ihanat paikat mihin haluttaisiin mennä, on tietenkin sellaisia jossa on jonkinasteinen riski Zika-virukselle. Haluttaisiin kuitenkin mennä johonkin Eurooppaa kauemmas, kun voisi ajatella että sinne ei ehkä hetkeen pääse (ainakaan kaksin), jos ja kun tulen raskaaksi.

Olen googlaillut älyttömästi ja toisaalta houkuttaisi lähteä riskistä huolimatta jos vaan yrittäisi suojautua mahdollisimman hyvin, mutta toisaalta kyllä se riski pelottaa. Jenkeissä ei kai oikein ole riski niin paha, joten se on yksi vaihtoehto. Haluaisin ihanalle rantalomalle siis vielä. Onhan noita muutamia rantalomakohteita ilman zikaa, mutta ne maksaakin sitten aivan älyttömästi.

No, ainakin pysyy ajatukset muualla kun piinailussa. Tässä kierrossa ollut luteaalivaiheen lämmöt vähän korkeammat kun aiemmassa kierrossa. Tänään kp23 ja DPO7-8

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

135/474 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmeisesti alkoi PMS tälleen 37 vuotiaana, ikinä ennen oo ollut. Lauantaina alkaa menkat ja mä oon täällä kaks päivää rääkynyt ja kiukutellut, nyt voisin vetää kaiken mahdollisen roskaruoan alas kurkusta ja oksentaa. Ja ah suklaa, mikä jäätävä himo. Mä en tykkää suklaasta... Ja melko kovat menkkakivut jo näin ennakkoon, ei oo sitäkään ennen ollut. Tai sitten mulla alkaa jo vaihdevuodet, huoh.

N 39, M 40, esikoinen 2/23 ja toinen haaveissa

136/474 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin varovaisesti ilmottautua mukaan :)

Olen neljän lapsen äiti ja haaveissa olisi vielä viides pikkuinen. Meidän neljäs on nyt 1v3kk ja imetän sekä päivin että öisin. Kuukautiskierto ei ole vielä alkanut, mutta jokunen aika sitten bongailin ovikseen sopivia oireita. Pidetään siis peukkuja että menkat alkais pian! Imetystä en ole vielä ainakaan toistaiseksi lopettamassa/rajoittamassa, jos kierron palautuminen kestää niin sitten odotellaan :) Tarkoituksena on edetä rauhallisesti tulee jos on tullakseen meiningillä. Saa nähdä kuinka kauan sitä jaksaa pysyä näin rauhallisena asian suhteen ;) Toisaalta kaksi edellistä lasta ovat saaneet alkunsa ekalla yrityskerralla, joten olen luottavaisella mielellä että eiköhän se jossain vaiheessa taas uudestaan tärppää :)

137/474 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiitseasiassa nyt rupeskin pelottamaan! Kuinka nopeasti kemiallinen menee kesken, tai tuulimuna todetaan? Tää näyttää liian hyvältä ja mä en todellakaan usko että ensimmäinen koti-inseminaatio joka meni täysin reisille olisi mitään tuottanut.

138/474 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna samanlainen. Huomiseksi täytyy käydä hakemassa digitaalinen, ellei ne menkat tänään ala niinkuin kuuluisi.

139/474 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirtelö kirjoitti:

Tänä aamuna samanlainen. Huomiseksi täytyy käydä hakemassa digitaalinen, ellei ne menkat tänään ala niinkuin kuuluisi.

Mikä DPO sulla on menossa?

Mulla kp 25/28-29 ja DPO9-10. Hirveästi tekisi mieli testata, mutta en tiedä viitsinkö vielä Täällä on ollut aika oireettomia viime päivät.

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

140/474 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivi kirjoitti:

Pirtelö kirjoitti:

Mikä DPO sulla on menossa?

Mulla kp 25/28-29 ja DPO9-10. Hirveästi tekisi mieli testata, mutta en tiedä viitsinkö vielä Täällä on ollut aika oireettomia viime päivät.

Kp 28/28, DPO 14. Malttamattomana jo testailemassa, ollut niin ihmeellisiä oireita.