Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2023-2024

14.03.2022 |

Jatkoa aiemmille ketjuille

♥️♥️♥️

Kommentit (474)

81/474 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui eilen kuukautiset. Outoa, että kesti vain neljä päivää, yleensä on sen viisi. No, viikon päästä saa taas sitten alkaa tikuttelemaan ovista. Tsemppiä piinapäiville!

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

82/474 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Oliivi, täällä tosiaan piinaillaan. Kp 22 ja koska mulla on olleet lyhyet kierrot riesana, menkat voi alkaa minä hetkenä hyvänsä. Yritän malttaa viikonloppuun ennen testaamista. Progesteroni oli nyt dpo 7 mitattuna 16 ja jos olen oikein ymmärtänyt, ovulaatio on todennäköisesti tapahtunut jos arvo on yli 12. Gyne kuitenkin sanoi että se saisi olla mielellään yli 20 joten en ole hirveän toiveikas tämän kierron suhteen.

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/474 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP 18/28, odottavan aika on pitkä 😩😩😩

Oireina nyt jäätävät ilmavaivat...

84/474 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 päivään en oo imettänyt, kuukauden ajan vähensin imetyskertoja, silti menkkoja ei näy eikä kuulu.. Hyvä yrittää lasta, kun kroppa ei starttaile. 🤷🏼 R-testi nega. Kauanko muilla imettäneillä meni että menkat alkoi?

Plussaa muille!

♥️♥️♥️

85/474 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn, pitääköhän ensin odottaa mahdollista ovulaatiota ja sitten odotella vielä luteaalivaihe ennen menkkoja (tai raskautta). Eli kyllä se varmaan hetken vie. Imetyksen jälkeen kannattaa panostaa vitamiineihin jne jotta limakalvot (ja ehkä myös kohdun limakalvo? ) saisi reilusti tukea palautumiseen. Tsemppiä yritykseen! Pakko vielä sanoa kun itse lopetin imetyksen vuoden vaihteessa, niin oireet oli samat kuin alkuraskaudessa, ei siis kannata huolestua pahoinvoinnista tai itkuusuudesta alkuun.

86/474 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro kirjoitti:

Quinn, pitääköhän ensin odottaa mahdollista ovulaatiota ja sitten odotella vielä luteaalivaihe ennen menkkoja (tai raskautta). Eli kyllä se varmaan hetken vie. Imetyksen jälkeen kannattaa panostaa vitamiineihin jne jotta limakalvot (ja ehkä myös kohdun limakalvo? ) saisi reilusti tukea palautumiseen. Tsemppiä yritykseen! Pakko vielä sanoa kun itse lopetin imetyksen vuoden vaihteessa, niin oireet oli samat kuin alkuraskaudessa, ei siis kannata huolestua pahoinvoinnista tai itkuusuudesta alkuun.

Mannapuuro kirjoitti:

Sehän tässä onkin, että ovulaation tuntemuksia on ollut jo yli pari viikkoa sitten, runsasta valkovuotoa ja ainakin olin aika varma että oli ovis. (Mulla on selkeät oireet) Siitä sitten laskeskelin että luteaalivaihekkin jo oli ja meni ja nyt olis jo menkkojen vuoro. Mutta ehkä tää on vaan jtn alkutakkuilua.. 😅 tikuttamaan en ala kun vasta syksyllä. Itkuisuudet ja pahoinvointi mulla oli kans heti kun vähensin imetystä, mutta nekin on jo loppuneet. Turhauttavaa, eipä auta kun odotella. 🙈 kiitti tsempeistä 😊

♥️♥️♥️

87/474 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tarkkaan noudatetta jo yrittäessä noita ruokasuosituksia? Alkoholi toki täyskiellossa itellä, mutta kofeinia menee liikaa, salmiakkiakin olen epähuomiossa syönyt...

Nyt kutakuinkin kp 26/29 toki kierto ei päivän tarkka, mutta kuitenkin kovasti jo jännää alkaako ne menkat viikonloppuna vai ei.

Esikoinen 12/22

88/474 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tästä uskaltaa riemuita? Menkkojen pitäisi alkaa huomenna

89/474 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau Hortensia, onnea!!! Kyllä tuo on aivan selvä plussa!

Quinn mulla alkoi kuukautiset 11kk synnytyksestä vaikka imetin.

Xin en oo noudattanu ruokausuosituksia lasta yrittäessä muuten kuin että yritän syödä normaalia enemmän ja terveellisemmin. Ei mun tietääkseni tässä vaiheessa vielä ole mitään väliä esim salmiakilla tai raa'alla kalalla..? Vai onko? 😳 Toki raskausvitamiinia syön kokoajan ja rautaa.

N 39 M 39

90/474 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hortensia, kyllä itse ainakin uskaltaisin jo tuosta riemuita! 

Xin, ite en ole yrittäessä noudatanut muuten mitään raskaana olevien ruovavaliota, kun että alkoholian en ole ottanut yhtä annosta enempää piinapäivillä. Oma ajatus on, että ruokavalio ja suositusten noudattaminen alkaa plussasta. Salmiakkia mieluummin vetelen nyt määrissä, kun tiedän sen 9kk olevan hyyyyvin pitkä aika olla ilman tai edes hyvin pienillä annoksilla silloin tällöin!

Itse ajattelen sen niin, että jos niiden parin ensimmäisen, hedelmöittymisen jälkeisen viikon aikana ennen plussaa jotain syö väärin, niin ei siitä nyt mitän isoa hallaa saa tehtyä, etenkin kun suurin osa niistä suosituksista perustaa annokseen ja eri aineiden pitoisuuksiin eri ruuissa. En siis itse usko, että tuon kahden viikon aikana, kun alkio ei ole vielä mukana äidin verenkierrossakaan, voi alkio saada liian suuria määriä kyseisiä, ei suositeltuja aineita.

Toki salmonellan ja toksoplasmoosin riskit varmasti voi olla jo noilla ekoilla viikoilla, mutta koska koen tuon ruokavalion sen verran rajoittavana ja tiedän, että yrityksessä voi mennä pitkäänkin, en ala omaa elämääni rajoittamaan ennen kuin plussaan. Otan sillä siis tavallaan tietoisen riskin noiden osalta. 

Itsellä on nyt luteaalivaihe menossa ja oten Terolutit käyttöön tässä kierrossa, saa nähdä onko niistä apua. En tikuta ovista, koska se aiheuttaa itselle ihan turhaa ylimääräistä stressiä. Yleensä tunnistan oviksen oireet melko tarkasta kp 13-15 mutta nyt tietenkin juuri tässä terolut-kierrossa se ovis taisikin olla jo ehkä kp 12, kun silloin tuli isommat limat. Jäin sitten odottelemaan, että olisiko noi olleet vain jotain ovista enteileviä oireita, mutta tuolloin su-ma akselilla olikin jo aika kuivaa menoa, eli taisi olla tässä kierrossa vähän aikainen ovis. Terolutit aloitin kuitenkin vasta kp15 (kuten ohjeet oli) vaikka tajusin, että ovis taisi mennä jo muutama päivä takaperin ja tuo aloitus saattoi siis olla turhan myöhään. Katsellaan nyt, onko niistä siis yhtään mitään apua ainakaan tässä kierrossa. Aikaisen oviksen takia odottelen nyt normaalia lyhyempää kiertoakin.

N34 M35, Esikoinen vuoden yrityksen jälkeen 8/2020. Toinen toiveissa, la 2/2023

91/474 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissu, kiitos kattavasta vastauksesta. Itse en näitä asioita vielä kovin hyvin tunne, ja juuri tuota pohdinkin, että raskaana ollaan jo hetki ennen sitä plussaa. Eli salmiakkia vaan nassuun plussaan asti. Se tulee olemaan itelle ehdottomasti vaikein ruoka olla ilman.

Esikoinen 12/22

92/474 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita sulla oli Hortensia? Tai oliko muuta kuin menkat myöhässä? Itse ostin huomisaamulle sen testin jonka pitäisi näyttää raskaus jopa 6 pvä ennen kuukautisten poisjäämistä, kun on vähän pahoinvoiva olo.. varmaan kuvittelen 😳 Mutta huomenna se sitten selviää.. Nyt on kp 24 ja viime kierto kesti 26 pvää joten vähän hätähousuna tässä.. 😅

N 39 M 39

93/474 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh testi näyttikin positiivista! 😍 Kyllä mun aavistus osui oikeaan, kun eilen aamulla huimasi ja oli lievästi pahoinvoiva olo. Illalla piti ottaa sanko sängyn viereen varmuuden vuoksi. Mitään muita tuntemuksia ei ollut. Tämä oli meillä kahdeksas yrityskierto, käytössä oli letrozolit ja DHEA. Kun Letrozoleista johtuva imetystauko 15 pvä oli ohi, lopetin myös DHEA:n jotta voisin taas imettää ja nyt oonkin imettänyt viime perjantaista eli viikon verran. Ihanaa että saan ehkä tandem-imetyksen onnistumaan, josta oon unelmoinut!

Kovasti jaksamista kaikille tilanteisiin, ehkä tämä luo toivoa että teilläkin voi tärpätä milloin vaan! Ja apua kannattaa hakea jos ei ala luomukonstein onnistua.

N 39 M 39

94/474 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Helvi ja tarrasukkia matkaan! 😍

♥️♥️♥️

95/474 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Helvi!

Itse yritän olla testaamatta ennen sunnuntaita. Jos nyt edes tarvii, jos menkat alkaakin. Lauantaina suunnilleen pitäs alkaa, mutta kierto ei ole säännöllinen. Mutta yleensä ennen kunnon menkkoja, mulla on 3 päivää ollut tihuvuotoa. Ei oo sekään vielä alkanut. Toki mitään tuntemuksia ei ole, muuta kuin vatsassa ajoittaista vihlontaa. Mulla on kuitenkin IBS, joten vatsakivut on aika arkinen asia.

Esikoinen 12/22

96/474 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Helvi!

Itsellä dpo 9 ja menkat pitäs tulla viikon sisään. Tässä kierrossa tikutin oviksen jo kp 11. Mahdollisuus raskauteen on, mutta eipä ole mitään oireita.

Tuohon edelliseen keskusteluun kommentoin, että mä kyllä elän ihan normaalia elämää kaikkine ruokine ja juomineen. Sitten jos plussa pärähtää niin silloin astuu rajoitukset voimaan.

97/474 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti onnea Helvi! Tänään olisi menkkojen alkamispäivä ja aamulla testasin ihan tavallisella raskaustestillä, eikä kahdesta viivasta voi kyllä erehtyä <3 Kunpa vaan pysyisi menossa mukana!

Mulla ei oo ollut oikeestaan minkäänlaisia oireita ennen eilisiltaa. Ei tissikipuja, ei pahoinvointia, ei mitään. Eilen kuitenkin illalla alkoi semmonen jännä etominen, tai jotenkin semmonen että on vaikea sanoa onko nälkä vai onko paha olo :D Sama on jatkunut tänään. Maha tuntuu myös olevan jotenkin herkemmällä kuin normaalisti, mutta oireilen kyllä ihan kaikkea mahdollista aina ensin mahalla, joten vaikea sanoa liittyykö raskauteen vai ei.

Tsemppiä yritykseen jokaiselle <3

98/474 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista! Aivan epäuskoiselta vielä tuntuu, ei ole iskenyt tieto vielä kunnolla..

Hortensia tuttu tunne tuo kun ei tee mieli syödä ja omituisella tavalla etoo. 😳 Onko tää sun eka raskaus? Mulla oli aivan koko ensimmäisen raskauden ajan ripuli.. sitä aina neuvolassa ihmeteltiin, ei oo kuulemma normaali oire, mutta mullakin herkästi reagoiva vatsa. Tsemppiä ja todellakin meille molemmille tarrasukkia matkaan!

N 39 M 39

99/474 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans vatsa jatkuvasti sekaisin raskaana, vaikka yleensä ei ole mitään ongelmia. 😄 Itseasiassa molemmilla kerroilla kun on tärpännyt, (1 varhainen km) meni vatsa sekaisin dpo 8 tienoilla. Muulloin ei tätä oiretta ole ollut.

Jos/kun seuraavan kerran tärppää, osaan ripulista sitä ennakoida. 🤣

♥️♥️♥️

100/474 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista kuulla Helvi ja Quinn että ei oo mistään aivan erikoisesta oireesta kyse. Oon henkisesti valmistautunut että tämä voi nyt sitten jatkua pidempäänkin. Eka raskaus joo kyseessä, joten kaikki on ihan silkkaa arvailua :D

Mies ei vielä tiedä tästä, ajattelin tehdä testin sunnuntaina äitienpäivän kunniaksi ja kertoa ilouutiset silloin! Tosin täällä on vielä puolison vuoroviikoin meillä olevat lapset silloin, mieluummin jättäisin kertomisen ei-lapsiviikolle koska lapsille kerrotaan kuitenkin vasta hitusen myöhemmin. 

Voih miten monet asiat silleen hauskalla tavalla jännittää: soitto neuvolaan, rakkaille bonuslapsille kertominen, omille ystäville, sisaruksille ja vanhemmille kertominen, töiden järjestelyt loppuvuonna... Ajatukset laukkaa jo nyt aivan älytöntä kyytiä :D