Vauva vuodelle 2023-2024
Kommentit (474)
No nyt kun menin sanomaan, ettei oireita ole ollut, niin eilen alkoi nukkumaanmenoa ennen alavatsa kramppaamaan menkkakipujen tyyppisesti. Kipu kesti ehkä viitisen minuuttia, josta puolessa välissä kipu oli voimakkaampi. Aika keskiosassa, ehkä aavistuksen oikealla. Ovulaation tosin olisi pitänyt testien mukaan olla jo (testi oli positiivinen 16.4 aamulla), joten jäin miettimään voiko muka olla enää ovulaatiokipua? Kiinnittymiskipua, mutta voisiko muka tulla näin pian? Vai jotain ihan muuta?
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Oliivi kirjoitti:
No nyt kun menin sanomaan, ettei oireita ole ollut, niin eilen alkoi nukkumaanmenoa ennen alavatsa kramppaamaan menkkakipujen tyyppisesti. Kipu kesti ehkä viitisen minuuttia, josta puolessa välissä kipu oli voimakkaampi. Aika keskiosassa, ehkä aavistuksen oikealla. Ovulaation tosin olisi pitänyt testien mukaan olla jo (testi oli positiivinen 16.4 aamulla), joten jäin miettimään voiko muka olla enää ovulaatiokipua? Kiinnittymiskipua, mutta voisiko muka tulla näin pian? Vai jotain ihan muuta?
Mulla on ollu menkkakipujen tyylistä vihlomista ovulaation jälkeen melkeen koko ajan. En tiedä oliko parina päivänä ovulaation jälkeen mutta ainakin dpo3-4 eteenpäin. Nyt on dpo7 ja aamulla tuntu taas pariin otteeseen. Vihlaisuaalto kuvaa ehkä parhaiten 😄 nyt ei tunnu rinnat tosin niin kivuliailta mitä esim eilen.
MariAni_ kirjoitti:
Oliivi kirjoitti:
Mulla on ollu menkkakipujen tyylistä vihlomista ovulaation jälkeen melkeen koko ajan. En tiedä oliko parina päivänä ovulaation jälkeen mutta ainakin dpo3-4 eteenpäin. Nyt on dpo7 ja aamulla tuntu taas pariin otteeseen. Vihlaisuaalto kuvaa ehkä parhaiten 😄 nyt ei tunnu rinnat tosin niin kivuliailta mitä esim eilen.
Mulla nännit itseasiassa kanssa vähän arat… Hyvä tietää etten ole yksin näiden oireiden kanssa. Täytyy tarkkailla.
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Ihan uutena hyppään mukaan kun pakko päästä asiasta johonkin kirjottamaan 🙈
Meillä jätetty ehkäisy hiljattain pois ja olen tässä tutkiskellut oman kehon toimintaa muutamia kuukausia. Ajatus oli alkaa yrittämään nyt seuraavasta kierrosta, mutta nyt kuukautiset senkun odotuttaa itseään ja alan jo epäillä että olisiko se tärpännyt viime kierrosta aivan vahingossa.. mitään tuntemuksia ei oikein ole ollut, enkä niitä toki ole osannut etsiäkään. Nyt parina päivänä ollut vihlausuja mitkä olen toki yhdistänyt alkaviin menkkoihin.. mutta jospa tässä nyt vaan odottelen niitä menkkoja alkavaksi vielä pari päivää
Tervetuloa Jepakoo mukaan, ja toivotaan tärppiä 🥰
Mua kiinnostaisi tietää teidän kokemuksia joilla jo entuudestaan on lapsia tai ootte plussaneet, että millasia tuntemuksia ja oireita teillä oli välillä ovulaatio-plussa? En jotenki ite osaa sanoa että temppuileeko kroppa vai ilmottaako nyt ihan aiheesta 😂 netistä toki löytyy et millasia oireita vois tulla ja kyllähän ne toki täsmää mutta jotenki ei malta uskoa että se sitten kuitenkaan ois 🙈
MariAni: omasta kokemuksestani 3 lapsen äitinä voin sanoa, että ne alkuraskauden oireet on olleet hyvin samanlaisia kuin silloin, kun kuukautiset on tulossa. Eli alavatsaa nipistelee/jomottaa. Joten itse olen saanut vain testaamalla selville. Pahoinvoinnit ja muut on tulleet sitten minulla kehiin myöhemmin.
Nyt sitten iän myötä minulla on ns. Pahentuneet nämä kuukautisia edeltävät Pms oireet. Niitä on ollut vaihtelevasti tuon mahan jomotuksen lisäksi kipeät rinnat, turvotus, tihentynyt pissaamistarve ja pahoinvointi.
Kaikki samat oireet siis, jotka viittaa myös raskausoireisiin. Raivostuttavaa! Yhdessä kierrossa jopa aamuyöstä heräsin pahoinvointiin ja olin jo ihan varma, että nyt.. mutta menkathan sieltä vain tuli.
No voi pahus 😅 kyllä tää jännnitys sitten pysyy näemmä loppuun asti 😂 jossei nyt tärppää niin ens kierrossa osaa ehkä ottaa rennommin.. ehkä 🙈
Kateellisena luen tuota teidän omien kehojen tuntemista ja sitä, miten hyvin bongaatte kaikenlaisia oireita ja tuntemuksia! Minä en oo koskaan huomannut ennen ovista, oviksen aikana tai oviksen jälkeen mitään, menkkaoireetkin tulee vasta tasan siinä kohtaa kun verta jo vuotaa :D
Noh. Oma kierto teki yllärit ja muuttui tasaisesta 28 päivästä yhtäkkiä 23 päivään, menkat tuli täysin etuajassa. Yleensä on ollut hirveen säännöllistä. Pännii.
Dpo8 (en voinut itelleni mitään) 😅 jätän tän raadille. Vielä ei kyllä pitäis näkyä mitään mutta viivalasit on vahvat 😂🤦♀️ Kuva sumeni vähän ku zoomasin.
Kyllä siinä viiva näkyy! Toivottavasti vahvistuu. ❤️ 😊Varoituksena vaan, että mulla tuli usein tolla merkillä haamuja. Pidetään sormet ristissä plussalle. 🤞🏻
Munasarjoja juilii, enää imetän aamuisin. Eilen oli nega r-testi, jonka tein varmuuden vuoksi. Seksiä on säännöllisesti, mutta tuskin vielä ovuloin, ainakaan kunnolla. Ärsyttää kun on kierto ihan hukassa, vaikka ei varsinaisesti menkkoja ookkaan ikävä. 😝
♥️♥️♥️
Sain hyviä uutisia ultrasta, kun nyt kierron päivänä 10 oli yksi johtofollikkeli 16 mm. Gyne vähän pohti kohdun limakalvoa, mahtaako se paksuuntua tarpeeksi (syynä luultavasti vasta viikko sitten lopetettu imetys). Nyt paksuus oli 5,5 mm. Toivon että ovis tulisi aikaisintaan kierron päivänä 16 niin sillä olisi aikaa paksuuntua, ja toivon että kierto kokonaisuudessakin olisi vähintään sen 28 päivää että ehtisi vielä kiinnittyäkin. Jännää! Jokatapauksessa tuntuu että tämä on nyt eka kuukausi kun meillä on esikoisen jälkeen mahis onnistua. 🤗
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Dpo8 ja 9 tuli haamuviiva mutta nyt dpo10 valitettavasti nega 😔 vähän epäilen että vatsan vihlominen enteilee menkkoja. Rintoja ei enää arista enää niin paljon. Liekkö kropassa yrittäny kuitenki jotain tapahtua 😅
Heippa!
Tuun kanssa uutena linjoille.
Ollaan enemmän ja vähemmän yritetty elokuusta lähtien, tän vuoden alussa otin käyttöön apin jotta tietäisin milloin ovulaatio on ja nyt on tunne että viime kierrosta olisi tärpännyt?
Parin päivän päästä pitäisi alkaa menkat, aiemmin tuttu menkkakiukku oli pari päivää sitten mutta toooodella lievänä. Vatsaa on turvottanut jo jonkun aikaa, paino on vähän noussut (olen aika alipainoinen) ja epämääräistä pahaa oloa on ollut.
Toivottavasti tärppäisi!
Miten paljon olette harrastaneet seksiä ovulaation ympärillä että tärppää?
Tervetuloa ketjuun mukaan! Suositushan on et seksiä harrastettais jokatoinen päivä kuukautisten loppumisesta eteenpäin ja sitten yhtä-kahta päivää ennen ovulaatiota joka päivä.
Meillä tämä on käytännössä menny niin et sekstaillaan kp 10 ja siitä eteenpäin jokatoinen päivä kunnes ovulaatiotikku (clearbluen se mikä näyttää kolme hedelmällisintä päivää) alkaa vilkuttaa. Silloin sitten joka päivä ja jatketaan siihen asti kunnes "pysyvä hymynaama" katoaa tikusta.
Tällä systeemillä saatiin esikoinen alulle joten tähän luotan 😅
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Kiitti Helvi, pitää käyttää tota jos ei nyt tärppää!
Huomenna pitäisi alla menkkojen, ehkä toivon olevani raskaana niin paljon että vain tuntuu siltä, mutta ei tunnu yhtään että menkat alkaisi.
Lisäksi olin vähän flunssaisen oloinen olematta flunssassa ja rinnat on aika kipeät vaikkei yleensä ole. No, ensi viikolla viimeistään ollaan viisaampia!
Esikoisen yritys juuri aloitettu, nyt alkuun lähinnä periaatteella tulee jos tulee eli ehkäisy jätetty pois, mutten mitenkään seuraile ovulaatiota tai sekstaile päivittäin.
Omat menkat kyllä hieman huolettaa. Jätin hormonaalisen ehkäisyn vuosi sitten. Alkuun oli normaalit menkat, mutta nykyään epäsäännölliset ja ennen varsinaisia menkkoja on jotain pientä tihuvuotoa pari päivää... Ennen ei oo tälläistä ollut.
Eläessäni en ole tunnistanut ovulointia, joten senkään puoleen ei voi kyllä arvailla 😅
Ikää 29-vuotta
Esikoinen 12/22
Hei, uutena myös liityn mukaan keskusteluun. Meillä esikoisen yritys aloitettu tästä kierrosta, kp 12 menossa ja tänään tikutin ovistestillä haalean viivan! :) Pilleriehkäisy jätetty juuri pois.
Tsemppiä kaikille yritykseen!
Käyttäjä42082 kirjoitti:
Heippa!
Tuun kanssa uutena linjoille.
Ollaan enemmän ja vähemmän yritetty elokuusta lähtien, tän vuoden alussa otin käyttöön apin jotta tietäisin milloin ovulaatio on ja nyt on tunne että viime kierrosta olisi tärpännyt?
Parin päivän päästä pitäisi alkaa menkat, aiemmin tuttu menkkakiukku oli pari päivää sitten mutta toooodella lievänä. Vatsaa on turvottanut jo jonkun aikaa, paino on vähän noussut (olen aika alipainoinen) ja epämääräistä pahaa oloa on ollut.
Toivottavasti tärppäisi!
Miten paljon olette harrastaneet seksiä ovulaation ympärillä että tärppää?
Meillä eka yrityskierto menossa, ehkäisykapseli poistettiin 2 viikkoa sitten. Ehkäisykapseli aikana kierto oli normaali, eli ovuloin todennäköisesti ihan normaalisti. Mulla kierto n. 32pv ja Flo ehdotti ovulaatiopäiväksi aluksi 14.4, joten aloitin ovulaatiotestien teon 12.4. Sitten jo 13.4 ahdistuin että entä jos ovulaatio menee ohi vaikka testit oli negaa, ja aloitettiin seksi kerran päivässä 13.4. Ovulaatiotesti antoi positiivisen 16.4, ja harrastettiin seksiä kerran päivässä 13.4-18.4 välinen aika. Nyt siis DPO8.
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Pioni_ kirjoitti:
Hei, uutena myös liityn mukaan keskusteluun. Meillä esikoisen yritys aloitettu tästä kierrosta, kp 12 menossa ja tänään tikutin ovistestillä haalean viivan! :) Pilleriehkäisy jätetty juuri pois.
Tsemppiä kaikille yritykseen!
Tervetuloa! Mulla tuntui ettei noi ovulaatiotestien haaleat viivat oikein kertoneet mitään, saattoi olla että ensin ei ollut viivaa, seuraavan päivänä haalea, sitten taas ei viivaa ollenkaan. Ainakin mun testeissä luki että haalea viiva on negatiivinen, mutta en tiedä indikoiko se haalea viiva mitenkään sitä, että hormonitasot on nousussa? Mulla tais meinaan päivää ennen positiivista ovulaatiotestiä olla ihan viivaton, kun taas sitä edellisenä haalea viiva.
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Mäkin kovasti yritän toppuutella, ettei se kai nyt ekasta. Mutta hyvä seurailla oireita siksikin, jos jatkuu yritys niin on sitten jotain mihin verrata. Mulla oli ovulaatiotesti positiivinen, mutta muuten oireet loisti kyllä poissaolollaan, kai 😅 enpä tosin niitä ole tarkkaillut ikinä aiemmin kun on ollut ehkäisy käytössä aina, joten ei tarkkaa tietoa siitä millaiset omat ovulaatio-oireet on.
Onneksi meillä on remontti meneillään niin saa vähän muuta ajateltavaa.
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22