Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2023-2024

14.03.2022 |

Jatkoa aiemmille ketjuille

♥️♥️♥️

Kommentit (474)

61/474 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi kirjoitti:

Tervetuloa ketjuun mukaan! Suositushan on et seksiä harrastettais jokatoinen päivä kuukautisten loppumisesta eteenpäin ja sitten yhtä-kahta päivää ennen ovulaatiota joka päivä.

Meillä tämä on käytännössä menny niin et sekstaillaan kp 10 ja siitä eteenpäin jokatoinen päivä kunnes ovulaatiotikku (clearbluen se mikä näyttää kolme hedelmällisintä päivää) alkaa vilkuttaa. Silloin sitten joka päivä ja jatketaan siihen asti kunnes "pysyvä hymynaama" katoaa tikusta.

Tällä systeemillä saatiin esikoinen alulle joten tähän luotan 😅

Montako kiertoa tuolla taktiikalla meni, että tärppäsi?

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

62/474 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti omat kuulumiset vielä, en jotenkaan tajunnut nyt laittaa noita kaikkia samaan, pahoittelut siis pommituksesta 😅

Ei oikeastaan mitään vahvoja oireita ole ollut. Viime viikolla vähän rinnoissa kihelmöintiä, tappoväsymys ja elohiiri silmässä. Rinnat olleet vähän täydemmän tuntuiset myös. Kaikki voi johtua myös jostain muusta, ja olen koittanut olla ylianalysoimatta. Tänään on jotenkin tosi kylmä, mutta toisaalta meillä on myös hieman viileä kotona. Aamulämmöt edelleen lievässä nousussa.

Ajattelin tehdä lauantaina aikaisintaan raskaustestin, silloin on kp 32 ja tosiaan mun kierto on suunnilleen 31-32pv. Katsotaan maltanko odottaa lauantaihin vai teenkö jo perjantaina.

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/474 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa! Mulla tuntui ettei noi ovulaatiotestien haaleat viivat oikein kertoneet mitään, saattoi olla että ensin ei ollut viivaa, seuraavan päivänä haalea, sitten taas ei viivaa ollenkaan. Ainakin mun testeissä luki että haalea viiva on negatiivinen, mutta en tiedä indikoiko se haalea viiva mitenkään sitä, että hormonitasot on nousussa? Mulla tais meinaan päivää ennen positiivista ovulaatiotestiä olla ihan viivaton, kun taas sitä edellisenä haalea viiva.[/quote]

Joo omissa testeissä myös lukee, että haalea on negatiivinen. Lähinnä mielenkiinnosta testailen tapahtuuko mitään. Aktiivisia kuitenkin ollaan petipuuhissa niin melko varmasti lähelle ovulaatiota saadaan osumaan 🙂

Tänään taas vahvempi, mutta ei ihan niin selkeä, mitä testiviiva. Oletuslaskureiden mukaan ovulaatio mahdollisesti on ylihuomenna 😊

64/474 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivi kirjoitti:

Helvi kirjoitti:

Tervetuloa ketjuun mukaan! Suositushan on et seksiä harrastettais jokatoinen päivä kuukautisten loppumisesta eteenpäin ja sitten yhtä-kahta päivää ennen ovulaatiota joka päivä.

Meillä tämä on käytännössä menny niin et sekstaillaan kp 10 ja siitä eteenpäin jokatoinen päivä kunnes ovulaatiotikku (clearbluen se mikä näyttää kolme hedelmällisintä päivää) alkaa vilkuttaa. Silloin sitten joka päivä ja jatketaan siihen asti kunnes "pysyvä hymynaama" katoaa tikusta.

Tällä systeemillä saatiin esikoinen alulle joten tähän luotan 😅

Montako kiertoa tuolla taktiikalla meni, että tärppäsi?

Meillä tärppäsi seitsemännellä kierrolla. ☺️

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

65/474 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivi kirjoitti:

Käyttäjä42082 kirjoitti:

Heippa!

Tuun kanssa uutena linjoille.

Ollaan enemmän ja vähemmän yritetty elokuusta lähtien, tän vuoden alussa otin käyttöön apin jotta tietäisin milloin ovulaatio on ja nyt on tunne että viime kierrosta olisi tärpännyt?

Parin päivän päästä pitäisi alkaa menkat, aiemmin tuttu menkkakiukku oli pari päivää sitten mutta toooodella lievänä. Vatsaa on turvottanut jo jonkun aikaa, paino on vähän noussut (olen aika alipainoinen) ja epämääräistä pahaa oloa on ollut.

Toivottavasti tärppäisi!

Miten paljon olette harrastaneet seksiä ovulaation ympärillä että tärppää?

Meillä eka yrityskierto menossa, ehkäisykapseli poistettiin 2 viikkoa sitten. Ehkäisykapseli aikana kierto oli normaali, eli ovuloin todennäköisesti ihan normaalisti. Mulla kierto n. 32pv ja Flo ehdotti ovulaatiopäiväksi aluksi 14.4, joten aloitin ovulaatiotestien teon 12.4. Sitten jo 13.4 ahdistuin että entä jos ovulaatio menee ohi vaikka testit oli negaa, ja aloitettiin seksi kerran päivässä 13.4. Ovulaatiotesti antoi positiivisen 16.4, ja harrastettiin seksiä kerran päivässä 13.4-18.4 välinen aika. Nyt siis DPO8.

Pisti silmään tuo että ehkäisykapselin käytön aikana olisit ovuloinut? Oma käsitykseni on että kapselin ehkäisyteho perustuu nimenomaan siihen että se estää ovulaatiota tapahtumasta. Mulla oli kaksitoista vuotta ehkäisykapseli itsellä ennen kuin alettiin yrittämään, niin siksikin jäin tuota ihmettelemään.

N 39 M 39

66/474 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi kirjoitti:

Oliivi kirjoitti:

Käyttäjä42082 kirjoitti:

Heippa!

Tuun kanssa uutena linjoille.

Ollaan enemmän ja vähemmän yritetty elokuusta lähtien, tän vuoden alussa otin käyttöön apin jotta tietäisin milloin ovulaatio on ja nyt on tunne että viime kierrosta olisi tärpännyt?

Parin päivän päästä pitäisi alkaa menkat, aiemmin tuttu menkkakiukku oli pari päivää sitten mutta toooodella lievänä. Vatsaa on turvottanut jo jonkun aikaa, paino on vähän noussut (olen aika alipainoinen) ja epämääräistä pahaa oloa on ollut.

Toivottavasti tärppäisi!

Miten paljon olette harrastaneet seksiä ovulaation ympärillä että tärppää?

Meillä eka yrityskierto menossa, ehkäisykapseli poistettiin 2 viikkoa sitten. Ehkäisykapseli aikana kierto oli normaali, eli ovuloin todennäköisesti ihan normaalisti. Mulla kierto n. 32pv ja Flo ehdotti ovulaatiopäiväksi aluksi 14.4, joten aloitin ovulaatiotestien teon 12.4. Sitten jo 13.4 ahdistuin että entä jos ovulaatio menee ohi vaikka testit oli negaa, ja aloitettiin seksi kerran päivässä 13.4. Ovulaatiotesti antoi positiivisen 16.4, ja harrastettiin seksiä kerran päivässä 13.4-18.4 välinen aika. Nyt siis DPO8.

Pisti silmään tuo että ehkäisykapselin käytön aikana olisit ovuloinut? Oma käsitykseni on että kapselin ehkäisyteho perustuu nimenomaan siihen että se estää ovulaatiota tapahtumasta. Mulla oli kaksitoista vuotta ehkäisykapseli itsellä ennen kuin alettiin yrittämään, niin siksikin jäin tuota ihmettelemään.

Ainakin mulle ehkäisykapselin poistanut lääkäri (ja netistä löysin kanssa jostain lähteistä), että vaikutus on usein kaksivaikutteinen - ovulaation esto ja kohdun limakalvon paksuuntuminen siittiöille läpäisemättömäksi ja sikiölle epäedulliseksi. On ilmeisesti mahdollista, että tuo ovulointi pääsee tapahtumaan. Mutta, en nyt mene vannomaan, kun ei ole ovulaatiota tullut tikutettua tms, yhdistin sen lähinnä säännölliseen kiertoon kapselin käytössäolon aikana.

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

67/474 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän jännittää. Lämpö laski tänään 0.2 astetta. Toivotaan että nousee huomenna takaisin niiden vähän koholla olleisiin lukemiin, joka voisi tarkoittaa että alkio on kiinnittynyt eli kyseessä olisi implantation dip. Mahassa vähän jännä tunne nyt herätessä. Tänään DPO9 ja kp 28/32.

Jotenkin koitan toppuutella itseäni kun vasta ensimmäinen yrityskierto menossa, mutta onhan sitä joillain ekasta tärpännyt. Ollaan kuitenkin alle kolmekymppisiä, mutta toisaalta minulla on vähän ylipainoa jonka vaikutus mietityttää. Yritän kyllä saada painoa alas tässä samalla, mutta järkevästi, etten sössi mitään vahingossa. Toissayönä näin unta vauvasta ja viime yönä tein unissani positiivisen raskaustestin 😅 tulee siis uniinkin!

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

68/474 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1 täällä 😊 olipa hyvää etten varmistustestiä tehny aamulla 😄 ja onneks menkat ei jääny vitkuttelemaan vaan pääsee suoriltaan uuteen yritykseen.

Oon kyllä edelleen sitä mieltä että inositol jotain hyvää sai aikaiseksi 🤔 sillon kun kierto oli itellä normaali niin kropassa oli kaikki kierron tuntemukset mutta nyt kun kierrot on sekaisin niin ei tunnu mitään, ei edes kuukautiskipuja. Nyt inositolin jälkeen oli aivan mielettömät oviskivut ja kuukautiskrampit on kans palannut siinä määrin ettei ainakaan erehtyä voi 😂

Ja lykkyä hei teille jotka piinapäivillä ootte 👍

69/474 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jätettiin ehkäisy pois elokuussa, mutta toisaalta ei olla yrittämällä yritetty oikeastaan kuin silloin muutamaan ekaan kiertoon ja kroppa oli aika sekaisin e-pillereiden jäljiltä.

Eilen tosiaan piti menkkojen alkaa, pieni rusehtava vuoto. Samoin tänään, vaikka tuntui jo yhdessä kohtaa ihan siltä että menkkojen on pakko olla alkanut! Yleensä mulla tulee menkkojen aikaan myös finni yhteen tiettyyn kohtaan leuassa, ei näy sitäkään 😅 Jotenkin myös oma olo on sellainen tyyni ja hyväntuulinen, en tiedä onko se ihan vaan sattumaa.

Ostin tänään kuitenkin ovulaatiotikkuja ihan just on case, jos menkat päättääkin alkaa.

Kyllä tässä on jo miettinyt että mitä jos mulla on vaikka ollut joskus oireeton klamydia ja se on tehnyt mut lapsettomaksi, en tiedä mistä senkin ajatuksen keksin!! 😂

70/474 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiinlämpö jatkanut laskua, joten en pidättele hengitystä tärppäämisen suhteen. Tsemppiä muille! ❤️

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

71/474 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunkin puheeni toistaiseksi. Vatsa kramppaa lievästi, ja menkkojen ei pitäisi vielä alkaa muutamaan päivään (kp 29/32), eikä mulla yleensä ole menkkakipuja ennen kuin vuoto alkaa. Valkovuoto on ollut vähän runsaampaa nyt pari päivää ja tänään ehkä ihan aavistuksen verran vaaleanruskeaa, eikä niinkään valkoista. Mutta hyvin vähän.

Toivotaan että olisi nyt oikeasti se kiinnittyminen kyseessä, eilen lämmön lasku oli pienempi aiempaan verrattuna, tänään selkeästi isompi droppi. Hiukan myös pyörryttää Olispa jo perjantai tai lauantai että pääsisi testailemaan 😅

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

72/474 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Oliivi!

Mä en osaa päättää haluaisinko testata jo vai en, menkat siis nyt 3 päivää myöhässä. Toisaalta haluisin mut sit oon varma et heti kun ostan testin niin menkat alkaa ja en haluais pettyä! Vaikka niin superinnoissani en olekaan mutta on tää silti jännää.

73/474 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa kärsivällinen Pitsikukka, ite olisin testannu ekana päivänä kun menkat jää pois Mutta onko sulla joskus aiemminkin käynyt niin että jää pois tai kierto pitenee? Sitten ymmärrän jos ei tee mieli hötkyillä

N 39 M 39

74/474 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne menkat sitten vaan alkoivat eilen 😔 Toisaalta en kyllä mitenkään pidättänyt hengitystä että olisi jo ensimmäisestä kerrasta tärpännyt, mutta olihan se toiveissa silti. Eli kp2 täällä nyt, luteaalivaihe jäi vain 10 päivään, toivotaan että pitenee seuraavissa kierroissa. Varmaan tuo kapselin olemassaolo ja poisto vähän vaikutti. Ennen kapselia kierto oli muistaakseni 28-30pv, kapselin kanssa n. 32, eli lyhenee varmaan tuohon mitä oli ennen.

Nyt sitten voin hyvällä omalla tunnolla jatkaa painonpudotusta, olin vähän varovainen viimeisen viikon jos olisikin joku tarttunut matkaan mukaan. Ei tässä paljoa taas ehdi vaikuttamaan, mutta kilo tai kaksi pois on aina parempi ja kohti normaalipainoa. Minulla siis n. 10kg ylipainoa.

Seuraavaa ovulaatioaikaa sitten vähän jännitetään, koska ollaan puolison kanssa tahoillamme reissussa ainakin osa tuosta hedelmällisestä ajasta, toivottavasti ovulaatio tapahtuisi kuitenkin vasta reissun jälkeen mutta tiukille menee. Neljä päivää puoliso on pois, minä kolme. Tullaan samana päivänä kuitenkin kotiin. Ovulaatiotestit lähtee silti mukaan ja alan varmaan tikuttamaan jo ajoissa pari pv menkkojen loputtua, kun tämä kierto selkeästi nyt vähän elää.

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

75/474 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn teidän seuraan, kun pakko päästä edes jonnekin avautumaan tästä meidänkin tilanteesta.

Ollaan n34+m35 pariskunta ja nyt toinen lapsi toiveissa. Ensimmäistä saatiin yrittää vähän päälle vuosi ja meillä oli jo aikakin lapsettomuustutkimuksiin, kun sitten kuitenkin tärppäsi lopulta luomuna. Esikoinen syntyi 8/2020. Nyt ehkäisyt jäi pois 12/2021 ja menossa yk 6.

Minulla on melkeinpä koko aika tullut tiputteluvuotoja 3-8pv ennen menkkoja ja gyne minulle joku aika sitten määräsi tähän Teroluteja, ja kun nyt ei ole vieläkään tärpännyt eikä tiputteluvuoto ole poistunut, olisi tarkoitus tässä kierrossa alkaa niitä kp15 ottamaan. Onko muilla kokemusta Teroluteista tähän ongelmaan?

Tämä toisen lapsen yritys on kyllä ollut ihan yhtä stressaavaa kuin ensimmäisenkin, ja tuntuu että kaikki vanhat traumat ja pettymykset sen esimmäisen yrityksestä olisi suoraan revitty auki ja joka ikiset menkat sieltä joulukuusta lähtien on olleet aika isoja kriisejä. Tuntuu, että jatkoin suoraan niistä fiiliksistä, mihin jäin silloin ennen kuin esikoinen tärppäsi. Vaikka kuinka yritin asennoitua että tässäkin yrityksessä tulee kuitenkin kestämään pidempään ja olen stressaamatta asiasta, niin kissan pissat! Olisin ihan valmis lähtemään tutkimuksiin yksityiselle niin, että sekä minut että mies tutkittaisiin "täysin", jotta varmistuisin, että onko meillä kaikki ok vai ei. Mies ei vielä halua mennä kalliisiin tutkimuksiin, vaan haluaa että annetaan asioiden edetä omalla painollaan.

Mies on melko selkeästi ylipainoinen ja itsekin olen ikäni puolesta jo melko vanha, eli riskitekijöitä kyllä.  riittää. 

Nyt viikonloppuna/maanantaina suunnilleen ovis, eli pitää olla makuuhuoneessa vaan aktiivinen ja koittaa pitää uutta toivoa taas yllä tämän kierron ja nuo kohta alkavat piinapäivät. 

N34 M35, Esikoinen vuoden yrityksen jälkeen 8/2020. Toinen toiveissa, la 2/2023

76/474 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun päätin et meen ostaan testin, menkat alkoi 😅 Noh, ehdin käydä jo näitä ennen ostamassa ovulaatiotikkuja niin tuleepahan nekin käyttöön!

Mulla on melko säännölliset menkat mutta 1-2 päivää saattaa heitellä. Katoin että joskus syksyllä viimeks ollut näin paljon myöhässä, silloin varmaan vaikutti vielä se että elokuussa lopetin pillerit.

Seuraavasta kierrosta sitten!

77/474 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus Oliivi ja Pitsikukka että ei teillä vielä tärpännyt.

Tervetuloa mukaan Lissu. Meillä kans toisen yritys menossa kahdeksatta kuukautta. Esikoinen syntyi 11/2020. Vaikka tietenkin haluais että tärppää pian ja olet huolissaan siitä onko jokin vialla, ymmärrän myös miehesi jarruttelut, koska yksityisellä hoidot on kalliita. Yksi käynti gynellä maksoi ainakin meillä reilu 200e ja verikokeet yhdeltä kuulta vajaa 300e (mitattiin mm AMH joka yksinään maksoi 80e). Siihen vielä mahdolliset lääkkeet päälle, ja seurantakäynnit kerran kuussa, jotka nekin on 200e. Vaikka susta tuntuu että kello tikittää, on tosi hyvät tsänssit toiselle lapselle koska olette jo saaneet yhden luomusti. Valitettavasti mulla ei oo Teroluteista kokemusta, kannattaa kysyä tuolta "Pitkään yrittäneet" ketjusta, sieltä löytyy varmasti tietoa.

N 39 M 39

78/474 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissu, kannattaa pyytää Terolutien sijaan Cyclogest-emätinkapseleita kokeiluun. Itsellä ei Terot pitäneet tiputtelua pois ja ainakin oma Felicitaksen gyne sanoi että yleinen ongelma Terojen kanssa mutta niitä määrätään ja otetaan mieluusti, kun suun kautta otettava tabletti ei ole niin sotkuinen kuin emätinkapseli 😅

79/474 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nounou vinkistä, pitää ehdottomasti ottaa testiin tuo Cyclogest jos noista Teroluteista ei ole minulla apua. Itseäkäään ei ne kapselit juuri sen sotkuisuuden takia houkuta, mutta olisi kiva tuo tiputtelu saada aisoihin, ja jos siitä nyt olisi siten jotain hyötyä sen raskautumisenkin kanssa :D 

Helvi, toi on  niin totta, että niihin tutkimuksiin saa palamaan ihan hirveästi rahaa ja aikaakin, kun meilläkään ei täällä kotikaupungissa edes ole yksityistä, joka niitä tekee vaan pitäisi matkustaa n. 100km aina tutkimuksiin. Tai labroista en tiedä, ne saattai täällä onnistua. Eli "selvänä" hetkenä sitä itsekin ymmärtää, ettei niihin kannata suin päin syöksyä ja syytää kaikkia säästöjä. 

Ollut jotenkin pari viime päivää todella paljon mielen päällä kaikki nämä raskautumishommat vaikkei piinailut ole edes alkaneet, vaan nyt vasta yritetään ajoittaa petipuuhia oikea-aikaisiksi! Pitää varmaan yrittää keksiä itselle joku uusi projekti  tms. tuohon pariksi seuraavaksi viikoksi, niin ei ehdi jatkuvasti vain stressaamaan ja märehtimään että 1) auttaako ne Terolutit ja poistaisi sitä tiputtelua ja vieläkin tärkeämpää 2) tärppäisikö sitä tällä kertaa. 

N34 M35, Esikoinen vuoden yrityksen jälkeen 8/2020. Toinen toiveissa, la 2/2023

80/474 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissu tuo muun ajattelemisen ja tekemisen keksiminen on kyllä hyvä idea, ite ajattelin ottaa ens viikolle lapsen vanhojen vaatteiden kirpparilla viemisen proggikseksi, kun on piinapäivät 🤭

N 39 M 39