Vauva vuodelle 2023-2024
Kommentit (474)
Me ollaan aloittamassa nyt miehen kanssa esikoisen yrittämistä. Eilen kävin poistamassa ehkäisykapselin, joka oli ollut minulla kolme vuotta. Kuukautiset tulleet sen aikana normaalisti, kierto noin 30pv, joten elättelen toiveita että ovuloin ihan normaalisti kierron mukaan - ovulaatiopäivän pitäisi olla ylihuomenna!
Aloin varmuuden vuoksi tikuttamaan ovulaatiota eilen, negaa vielä näyttää, mutta tämän päivän testissä testiviiva oli jo vahvempi kun eilen. Tiedän, että on todennäköistä ettei ensimmäisestä kierrosta tärppää, mutta ainahan sitä voi toivoa.
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Dpo1 🥰 pääsin ensimmäistä kertaa piinapäiville 😄
Olipa kyllä semmoset ovulaatio-oireet että huhhuh. Toki voi olla että kiinnitti enemmän huomiota koska tikuttaminen osu just oikeille päiville. Lämpöjä seurailen nyt ekaa kertaa ja tuntu hullulta että niin ne vaan laski ja nousi ihan ennustetusti oikeina päivinä 😂
Alavatsa oli Lh-huippupäivänä ihan hullun kipee ja ovulaatiopäivänä myös, samoin toinen puoli 🤔 aloin jopa miettii että irtosko molemmilta puolilta 😅
Tervetuloa uudet! 😊
Miten voikin muuten olla näin hankalaa! Tajusin äsken, että katsoin Flosta väärästä kohtaa tuota mun kierron keskimääräistä kestoa. Se onkin 32 päivää, ei 30. Silti Flo ehdottaa huomista ovulaatiopäiväksi, ovulaatiolaskurit netissä ehdottaa 15.4 tai 16.4. Valkuaismaista vuotoa ei ole vielä kyllä havaittavissa, on kyllä liukkaampaa kun aiemmin mutta valkoista eikä venyvää. Ovulaatiotesti näytti myös negaa.
En tiedä aloitinko tikuttamisen kuitenkin vähän liian aikaisin, ja toisaalta en tiedä miten kapselin poisto vaikuttaa kiertoon. Ei sen tosin kai pitäisi vaikuttaa kun ei ole kuukautiset jääneet pois missään vaiheessa. Ehkä pitäisi vain hypätä sinne sängyn puolelle ja toivoa parasta.
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Itseasiassa nyt katsoinkin vähän tarkemmin noita ovulaatiolaskureita. Antavat nyt näillä päivitetyillä tiedoilla suurin osa ovulaatiopäiväksi 17.4, Flo sanoo edelleen 14.4. Mene ja tiedä. Ostin nyt Clearblun ovistestejä normitikkujen rinnalle varmuuden vuoksi.
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Oliivi: minullakin tuo Flo näyttää mun mielestä puutaheinää. Enemmän luotan nuihin muihin ovislaskureihin. Ovat siis minulla ainakin stemmanneet lähemmäksi oikeaa silloin, kun olen tikuttanut
Mammahaave: kiitos tiedosta, parempi sitten varmaan jatkaa tikuttelua ja katsoa josko nuo laskurit olisi varmempia. Mullakin on siinä hilkulla kyllä että olisi epäsäännöllinen kierto (osin varmaan kapselin takia), joten senkin puolesta hyvä tikuttaa. Tuli vaan ahdistus kun kolme negatiivista ovistestiä nyt tehnyt (yksi per päivä) ja alkoi jo hikikarpalot nousta että joko se ovulaatio meni.
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Mikäs tilanne itse kullakin? Mulla alkoi menkat eilen.. blaah. Tottakai siinä sitten ehdin toissapäivänä innoissaan tehdä raskaustestin ja tuli tyhmä olo kun taas etukäteen toiveita elättelin. Toisaalta se on niin osa tätä. Noh, viime kierto sentään kesti 26 päivää mikä on ennätys sen jälkeen kun menkat uudestaan alkoivat lapsen syntymän jälkeen. Tänään aamulla imetin nyt viimeisen kerran, on mennyt ihan mukavasti kun sanottiin lapsen kanssa heipat tisseille ja annettiin molemmille erikseen pusut. Sitten peitin ne paidalla ja sanoin että tissit on loppu. Kolme kertaa on koittanut pöivän aikana repiä paitaa ylös, mutta lopettanut nopeasti kun olen sanonut että tissit on loppu. Tämä päätös nyt pitää, miehen kanssa yhdessä tästä eilen illalla saunassa päätettiin ja vaikka haikealta tuntuu, mies oli sitä mieltä että imetyksen lopettaminen on oikeasti pienempi juttu kuin miltä se mun päässä tuntuu ja on aivan oikeassa. Sisaruksen saaminen lapselle on tietenkin miljoona kertaa tärkeämpää.
Varasin kierron kymmenennelle päivälle gynen, meen huomenaamulla mittauttamaan AMH:n ja syön nyt kierron 3-5 päivä letrozoleja. Sitten ei muuta ku taas toivomaan että tässä kierrossa tärppäisi. Ihanaa pääsiäistä kaikille!
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Oliivi: Mulla Flo näytti viime yrityksen kanssa oikean ovulaatiopäivän, mutta se vaati muutaman kierron jolloin meikkasin kierrot ja ovisplussan kalenteriin, että algoritmi osasi sen laskea. Kannataa vaan siis merkkailla sinne negat ja oireet yms. 😊
Meillä nyt kolmas viikko imetyksen lopetusta menossa. Vielä syö öisin ja aikaisin aamulla, ensi viikolla taas vähennetään, jos kuun lopussa loppuis sit kokonaan. Menkkoja ei näy eikä kuulu. 🤷🏼♀️
♥️♥️♥️
Itekkään en kyllä Flon ennustuksiin luota sokeasti ja mulle se ei edes näytä ovulaatiopäivää ollenkaan koska kierrot on niin epäsäännölliset ja joudun ne sinne manuaalisesti merkkaamaan mikäli satun sellasen tikulla kiinni saamaan. Toivottavasti tuo inositol vähän parantais omaa kiertoa, ainakin hyviä juttuja oon kuullu.
Mutta suosittelen tuota clearbluen kaksoishormonitestausta jos on sama mitä mulla että liuskat näyttää mitä sattuu.
Tallettelut osu kyllä täydellisesti kohilleen eli nyt peukut pystyssä seuraavat pari viikkoa 😂 tietenkää ei saa liikaa toivoa laittaa heti ekaan yrityskiertoon 🙈
No, täytyypä sitten tosiaan jatkaa tikuttelua. Voisin ihan huvikseni myös alkaa mittaamaan aamulämpöjä.
Jos tästä kierrosta ei tärppää ja kierto pitää jotakuinkin paikkansa, niin en tiedä miten ensi kierron yrityksen kanssa tekisi - puoliso on työmatkalla ja se joko menee päällekkäin oletetun ovulaation kanssa tai sitten ovis on heti reissun jälkeen, mikä ei ehkä ole ihan paras aika koska mies on juonut reissussa neljän päivän ajan. Pyysin kyllä ottamaan kohtuullisesti, nyt mies on ollut kokonaan juomatta maaliskuun alusta asti ja olen siitäkin jo tosi kiitollinen!
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
No nyt tänään YA:n ovulaatiotesti antoi positiivisen tuloksen! Kyllä ne laskurit vaan oli oikeassa jotka ennusti että ovulaatio olisi 17.4.
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Nyt on pakko saada purkautua jonnekin, ehkä jotain vertaistukea kaipaan mistä tässä on kyse?
Menkat myöhässä pari päivää. Tein hätäpäissäni testin clearbluen digillä. Negaa näytti. No, heti sen jälkeen tajusin, että olin pidättänyt pissaa tyyliin puoli tuntia ja sitä ei ehkä tullut 5 sekunnin ajan mikä ohjeessa sanotaan , että olikohan tuo testi sitten kuin varma?
Minulla ei siis menkat ole yleensä myöhässä vaan päinvastoin tulevat ennemmin etuajassa. Juilintaa ollut useina päivinä, eilen aamulla oli kunnon menkkajomot et piti ihan särkylääkettä ottaa. Nyt ei juurikaan tuntemuksia.
Vähän ristiriitainen olo. Hirveet kauhuskenaariot pyörii kohdun ulkoisesta raskaudesta yms. Nyt toivois et ne menkat vaan tulis jos en kerran ole raskaana, että tietäis kaiken olevan hyvin.
Mammahaave kirjoitti:
Nyt on pakko saada purkautua jonnekin, ehkä jotain vertaistukea kaipaan mistä tässä on kyse?
Menkat myöhässä pari päivää. Tein hätäpäissäni testin clearbluen digillä. Negaa näytti. No, heti sen jälkeen tajusin, että olin pidättänyt pissaa tyyliin puoli tuntia ja sitä ei ehkä tullut 5 sekunnin ajan mikä ohjeessa sanotaan , että olikohan tuo testi sitten kuin varma?
Minulla ei siis menkat ole yleensä myöhässä vaan päinvastoin tulevat ennemmin etuajassa. Juilintaa ollut useina päivinä, eilen aamulla oli kunnon menkkajomot et piti ihan särkylääkettä ottaa. Nyt ei juurikaan tuntemuksia.
Vähän ristiriitainen olo. Hirveet kauhuskenaariot pyörii kohdun ulkoisesta raskaudesta yms. Nyt toivois et ne menkat vaan tulis jos en kerran ole raskaana, että tietäis kaiken olevan hyvin.
Itse varmaan hakisin uuden digitaalisen testin ja tekisin huomenna heti aamulla uudestaan. Tunnen kyllä tuskasi, epätietoisuus on todella raastavaa, vaikken olekaan identtisessä tilanteessa vielä ollut.
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Oliivi: niin varmasti täytyisi. Toisaalta mietin, että jos nyt malttais odottaa pari päivää et jos ne menkat nyt alkaisi.
Niin mainittakoon vielä mistä taisin toiseen ketjuun kirjoitellakin, että tässä kierrossa ei tuttuja pms oireita ole ollut ollenkaan. Vain tuota jomotusta välillä, että menkat olis tulossa..
Mammahaave tiedän todellakin tunteen.. sinuna koottaisin malttaa odottaa pari päivää ja sitten jos ei menkkoja kuulu, tekisin uuden testin. Muistan että kun olin esikoisesta raskaana, olo oli juuri tuollainen että pms-oireita oli aika vähän, mutta ollaan kaikki niin yksilöllisiä että niitä ei kannata liikaa jäädä tunnustelemaan.
Quinn onnea imetyksen lopettamiseen, itsellä on ollut rankkaa kun mies ei ole pariin yöhön ollut meidän kanssa (olen sukulaisilla kylässä) niin yksin on joutunut yöt selviämään. Aivan järjettömän hankalaa olla antamatta tissiä yöllä kun itsekin aivan unenpöpperössä ja lapsi huutaa ja tietää että se olis helppo keino rauhoittaa.. no päätös on nyt tehty ja ei auta kuin pitää ajatukset kasassa ja kohti uutta raskautta, joka on kuitenkin tärkeämpi ❤️
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Mulla on nyt jotenkin kauhea epäilys vaikka ovulaatiotesti olikin eilen positiivinen. Ei mitään limoja, on kyllä juoksevampaa mutta valkoista, ei kirkasta. Ei vatsakipuja, toisaalta eipä kaikilla kai ovulaatio tunnu vatsakipuna? Lievää päänsärkyä ja naama kukkii, mutta noi finnit voisi johtua myös ehkäisyn lopettamisesta? Toisaalta mulla on aina ollut suht finnitön iho.
No, ei tässä auta kun jatkaa yritystä vielä tämä ja huominen, sitten voi vähän hengähtää ja alkaa jännittämään kuun vaihdetta, että onko tärpännyt vai ei.
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Dpo6 täällä 🙈 millään ei jaksais odotella.
Jännä juttu koska ovulaatiota aikaan rinnat tuli aivan hullun kipeiks ja pari päivää sen jälkee on ollu vähemmän mutta edelleen kuitenkin tosi kipeet. Onks muilla ollu tämmöstä?
Lämmöt edelleen ylhäällä, toivottavasti ei laskekkaan.
Tässä vaiheessa tuskin pitäis mitään oireita vielä tullakaan mutta aivan hirveä väsymys! Mieskin aivan ihmetteli että miten mä oon koko ajan niin unessa.
Pitää koittaa keskittyä muihin asioihin ettei jännittäis 😄
MariAni_ sanoppa muuta, meillä vasta yk1 ja dpo1 ja silti ajatukset risteilee toiveikkuudesta siihen, että entä jos ei onnistuta ilman ulkopuolista apua? Mä aloin mittailemaan lämpöjä vasta perjantaina, ja kapseli tosiaan poistettiin viikko sitten, eli ei tässä nyt oikein voi edes kuulostella mitään tuntemuksia vaan pakko odottaa pari viikkoa. Olen joskus käyttänyt BBT:tä ehkäisymenetelmänä ja se toimi, ja tutkin vähän mun käyriä siltä ajalta mutta eipä ne oikein mitään tähän hätään kertoneet. Täytyisi vain olla kärsivällinen. Onneksi ei kuitenkaan ole yksin tämän tuskailun kanssa! Tsemppiä kaikille siis siihen ❤️
N28
M28
Ya 4/22, plussa 5/22
Oliivi kirjoitti:
MariAni_ sanoppa muuta, meillä vasta yk1 ja dpo1 ja silti ajatukset risteilee toiveikkuudesta siihen, että entä jos ei onnistuta ilman ulkopuolista apua? Mä aloin mittailemaan lämpöjä vasta perjantaina, ja kapseli tosiaan poistettiin viikko sitten, eli ei tässä nyt oikein voi edes kuulostella mitään tuntemuksia vaan pakko odottaa pari viikkoa. Olen joskus käyttänyt BBT:tä ehkäisymenetelmänä ja se toimi, ja tutkin vähän mun käyriä siltä ajalta mutta eipä ne oikein mitään tähän hätään kertoneet. Täytyisi vain olla kärsivällinen. Onneksi ei kuitenkaan ole yksin tämän tuskailun kanssa! Tsemppiä kaikille siis siihen ❤️
Ollaan lähes samassa tilanteessa siis 😄 meillä kans ensimmäinen virallinen yk nyt meneillään 😊
Yritän itteä kokoajan toppuutella että ei se ekasta tärppää. Varsinkin ku omalla kohdalla ollu niin haasteellisia kierrot muutenki. En edes tiedä olenko ovuloinut koska ei ole aikaisemmin ollut tarvetta testailla. Enkä ole niin kiinnittänyt oireisiin huomiota 😄 en olisi tuota positiivista ovulaatiotestiä varmasti uskonut jossei olisi ollut niin selkeät ovisoireet.
Heippa. Tulen tänne seurailemaan, koska alamme pian yrittämään perheeseen toista pienokaista :)