Vauva vuodelle 2023-2024
Kommentit (474)
Aarghhh mitä piinaa! Tammikuusta asti yritetty enemmän ja vähemmän ahkerasti, nyt alkaa jo pikku hiljaa pännimään kun mitään ei ole tapahtunut vaikka kierto ihan säännöllinen ja oviksia saatu kiinni. Nyt olis kp 29, mulla normisti 27, eli menkat myöhässä huimat 2 pv. Aamulla tein negatiivisen testin (ei ollut mikään super-tarkka, vaan 25).
Ihan järjellä ajateltunahan tässä ei voi muuta kuin odottaa että joko ne menkat tulee myöhässä, tai hcg nousee hissukseen ja posi ilmaantuu joskus. Jostain taulukosta tulkitsin että se hcg voi olla alle 25 vielä viidennelläkin viikolla, että saakeli kun pitänyt ostaa paketillinen jotain halpiksia :D
...mutta sit tunteella mistään ei tuu mitään, vaan mietin että hakisko lisää herkempiä testejä, haittasko sitä näytettä se että olin käynyt yöllä pissalla pari h ennen tätä aamun testiä ja se oli siksi vaan laimea, ja mitä jos ja mitä jos ja mitä jos... Ja vielä eilen illalla niin julistin puolisolle että tällä kertaa olen kyllä rauhallisin ja luottavaisin mielin ja että vaikka nyt(kään) ei nappaisi, niin kyllä se vielä joskus sieltä :D LOL!
Lintsi mä NIIN ymmärrän sua! Just tommonen mitä jos mitä jos ajattelu on niin ärsyttävää itselle mut se tuntuu jotenkin pakkomielteiseltä, että ei sitä noin vaan rauhoitu ja ajattele että no tulee jos tulee :)
Voi miten kurjaa ettei oo tärpännyt vielä. Kukaan ei oikein ymmärrä sitä fiilistä, ellei oo itse käynyt sitä samaa läpi. Tosta aiheesta voi olla kanssa hankala puhua. Täällä pystyy onneks vähän purkaa fiiliksiä.
Toivottavasti saisit plussan, ihan hyvin on voinut vessassa käynti vaikuttaa ja tosi yksilöllistähän se on, millon se hcg nousee tarpeeksi - mut jos menkat on jo myöhässä ja testi on vieläkin nega, niin voihan se olla että ne menkat vaan on myöhässä :(
Mitä ovistestejä oot käyttänyt ja miten? Mä en oo saanut mun testeihin edes hailuroita, ja oon testannut kp11-16 (kierto n. 28pv) joka päivä. Ei kyllä oo varmaan ollut tekniikka ihan hallussa kun en tajunnut miten pikkutarkkaa touhua toi voi olla, mut silti musta vähän outoa. Huomenna vika testi käyttöön ja sit ei auta kun ihmetellä jos sekin on nega :D
Voi kun voisin pallosta kattoo millon me kaikki plussataan. Toivon että pian!!
Kiitos Neppunen <3 toivotaan sinnekin onnea!
mä oon käyttäny ihan jotain rfsu:n ovistestejä mitä saa marketista, vihreä pakkaus? :D ja oon aloittanut jostain 8.-9. (-11.) päivästä, vahvimmat posit oon saanut 13.-14. päivän kohdalla.
Tänään tein taas uuden raskaustestin, tällä kertaa oli virtsa saanut olla rakossa koko yön, mutta edelleen vaan oli negatiivinen. (Nää testit on jotain Normalista ostettuja niiden omaa merkkiä). Kp on nyt 30, kertaakaan tän vuoden aikana ei oo ollu yli 27, vaan aina 25-27 ollu kierron pituus. Mulla on käytössä clue menkkaseurantaan, ja siellä ”concieve mode”. Sen mukaan pitäis odottaa 1-2 VIIKKOA ennen testin tekoa jos menkat on myöhässä. Täysin epäinhimillistä! 😂
Okei, pitää kokeilla niitä rfsu-tikkuja ens kierrossa! Tänäänkin oli raskauskeijun ovistesti puhdas nega. Testailu kyllä helpotti stressiä siinä mielessä, että luulin tietäväni, etten ovuloi just sinä päivänä. Nyt joko ovis meni ohi ilman että huomasin, sitä ei tapahtunut ollenkaan (kääk), tai sitten tapahtuu yllättävän myöhään kierron pituuteen nähden. Saapi nähdä!
Siis mustakin ihan sekopäistä neuvoa että vasta 1-2 viikkoa kuukautisen poisjäämisen jälkeen vois testata! Varmaan, jos haluaa ihan varma olla, niin kantsiikin testata myöhempään, mutta monet saa haamuja jo dpo9. Perus raskaustesteissä mitä mä oon käyttänyt sanotaan 99% varma jos sinä päivänä testaa, kun menkat on päivän myöhässä.
Musta epäinhimillistä on myös se että raskautta toivovan kierto heittäisi tollain ja sit ei oliskaan raskaana :( Voi kun tää olis vaan helppoo ja hauskaa. Tsemppiä!
Neppunen wrote:
Moi Yritys10! Tosi hyvin sanottu, mullekin on ollut helpottavaa päästä juttelemaan aiheesta täällä. Lähipiiristä ei oikein löydy samassa kelkassa kulkevaa.
Mä sanoisin sulle, että loppujen lopuksi vaikka mitä tekisit, raskautuminen ei ole sun käsissä. Yritän itsekin sisäistää tätä parhaillaan. Tietynlainen aseista luopuminen voisi rentouttaa. Itseäni kuitenkin ärsyttää ne tyypit, jotka sanoo, että kyllä se tulee kun on sen aika, kun ei se nyt ihan tyhjästä kuitenkaan tupsahda :D
Ootko kokeillut sitä, että hengailet yhdynnän jälkeen jonkun aikaa makuultaan, jalat vaikka kattoon osoittaen? Tää on aika klisee enkä tiedä onko siitä apua, mutta ei satuta kokeilla. Intuitiivisesti ajattelen, että voisi koittaa myös jumpata lantionpohjan lihaksia heti yhdynnän jälkeen, mutta en yhtään tiedä, että auttaisko se oikeasti asiaa.
Kannattaa myös muistaa, että kuuma ei oo siittiöille hyväksi, ja siksi esim. lämm
Hei Neppunen!
Ihana että vastasit <3 ajattelin että vastaakohan kukaan mulle.
Hyvät huomiot kyllä nuo! Ja oon nyt koittanu paremmin tasapinotella myös, ja ”luopua aseista” vähän, tai ainakaan en enää varmaan tee early-testejä. Oon kyllä silti joka oireesta ihan skitsona että mitäs jos tää on raskaus oire. Sitten koitan rauhottaa että aika näyttää sen sitten…
Nyt oon kuitenkin ostanu jo miehellekin vitamiinit hyvään lisääntymiseen. Joten joitain aseita lasketaan alas joitain nostetaan. Ei tässä kai auta muu kuin yrittää ja odotella.
Ja tosiaan plussatuulia toivon kaikille tasapuolisesti <3
Mitäs tänne kuuuu odottajille ja jännittäjille? ☺️
Edelliset menkat olivat lopulta mysteerisesti viikon verran myöhässä, missään vaiheessa ei tullut edes haamua raskaustestiin, ja nyt on sitten käynnissä yrityskierros 10 ilman pienintäkään vihiä raskautumisesta. En voi olla miettimättä, että jos olisi napannut heti alussa (niinkuin elokuvissa aina), niin tässä olisi varmaan jo synnytettykin. Vaan ei voi mitään, yritetään vielä ja toivotaan parasta!
Mutkien kautta löysin tänne palstalle, oon näitä kyllä maneerisesti selaillut.
Oma tilanne on siis se että ollaan vauvaa yritetty inseminaatiohoidoilla, lokakuussa oli kuudes kerta. Joka kuukausi oon tikuttanut vahvan oviksen, joka kerta inssiultrassa kaikki näyttänyt tosi hyvältä (kohtu ja follikkelit ja kaikki) ja siltikään yhtäkään edes haamua en oo saanut raskaustestiin. Pidettiin kesällä pieni taukokin hoidoista kun tuntui että alkoi oma pää hajoomaan ja nyt sitten taas uutta yritystä.
Mulla oli tässä kierrossa ekaa kertaa käytössä myös luteraalituki joka pistää mun päätä nyt ihan sekaisin. Huomenna olis varsinainen testipäivä ja laskujen mukaan rv 4, mutta hätäsenä ihmisenä oon jo 4 päivää tikuttanut liuskatesteihin negaa. Ahdistaa. :( Rintoja on viikon verran särkenyt, saman ajan ollut myös alavatsassa ja munasarjojen kohdalla viiltelevää kipua ja särkyä. Näähän vois viitata raskauteen mutta myös kuulemma toi luteraalituki voi aiheuttaa samankaltasia oireita. En uskalla enää luottaa omaan kroppaan yhtään kun niin monta pettymystä tässä jo tullut. :(
No voi hitto, tosi kurjaa kuulla että kävi noin, Lintsi. Jossittelu on kyllä paha, kun väistämättäkin miettii noita eri skenaarioita. Toivotaan että pian tulisi jotain testiin.
Rey, todella paljon voimia ja tsemppiä hoitoihin teille! On varmasti rankkaa. Mutta toisaalta ehkä hyvää on se, että ei ole myöskään tullut keskenmenoja. Voisi olla raskaampaa innostua pisitiivisesta testistä ja sitten pettyä parin kuukauden sisällä ja aloittaa alusta. Vaan onhan se varmasti rasittavaa saada joka kerta ihan lääketieteellistä apua asiaan ja silti se on aina tyhjä arpa... Pidän peukkuja teille!
Kiitos asdasd, todellakin ihan järkyttävän turhauttavaa. 😅 Jos löytyisi edes joku konkreettinen syy miksi ei onnistu niin se ehkä helpottaisi. Mulla on ikää 32 vuotta että ei sinällään pitäisi ihan mahdoton ikä olla vielä raskautua, ja fyysisesti kaikki vissiin ihan okei mutta ei. Tiedä sitten missä vika, vai onko vaan liika stressi päällä. Mä oon tässä yritysaikana jo saanut kolmelta läheiseltä vauvauutiset ja kaikkien pienet ehtinyt jo syntyäkin, ja itse vaan tikutan sitä yhtä viivaa kuukaudesta toiseen. Tässä kuussa mulla on ekaa kertaa jotain oireita, mä niiiin toivon että ne olisi nyt sitä eikä johtuisi noista lääkkeistä.
Rey, mäkin toivon voimia sulle <3 Siittiöidenkin laatu on varmaan tossa vaiheessa jo varmistettu, tosi hankala tietää, mikä ei osu kohdilleen. Inseminaatio ei onneks oo se ainut apukeino, ja sulla ei tosiaankaan oo ikäkään vastassa vielä.
Lintsillekin tsemppejä, tosi kurjaa että menkat on noin paljon myöhässä kun toivoo raskautta! Toivon sun puolesta et nyt tästä kierrosta tärppäisi!
Toivottavasti ei tunnu muista suolalta haavoissa, mutta mä sain positiivisen raskaustestin tässä muutama päivä sitten! Olin ihmetellyt puhtaan negatiivisia ovulaatiotestejä niin odotukset oli aika alhaalla. Hassua kyllä ne ovistestit auttoi mua olemaan stressaamatta, joten voi olla, että ne edesauttoi raskauden alkua sillä tavalla. En ole itse vielä ihan uskonut näitä uutisia.
Positiivisen tein kp26/27-29, pari päivää oli pahoinvointia, mut se on loppunut. Ovulaatiosta ei tosiaan mitään hajua. Tänään kp31 ja nyt pikkuhiljaa alkaa aristaa nännejä, mutta ei mitään muita oireita. Ehkä senkin takia on vähän epäuskoinen olo, kun ei ole sitä tunnetta, että olisin raskaana. On niin alussa että voi tulla vaikka mitä vastaan vielä, niin en siksikään varmaan uskalla kauheasti innostua.
Plussatuulia kaikille!! <3
Onnea hirmusesti Neppunen plussasta! Ihania uutisia ne on aina. Miten toi tuntuukin niin usein olevan niin että kun koko homman kanssa on jo siltä erää antanu vähän niinkun periksi niin sitten se onnistuu.
Mä täällä arvon lähdenkö vielä tänään hakemaan huomista varten jonkun herkemmän testin vai meenkö noilla perus liuskatesteillä. Tavallaan haluisin hirveesti kokeilla tulisiko se plussa sieltä sillä herkemmällä mutta sitten taas pelottaa jos siihen tuleekin nega.
Onnea Neppunen! <3
Täällä uusi yritys käynnissä, mielialat näköjään heittelee tässä kun edellinen viesti oli noin kauheen angstinen 🙈 nyt taas ihan rauhallisen toiveikas olo. Eilen tikutin selkeän plussan ovulaatiotestiin (tänään kp 16), eli sormet ja varpaat taas ristissä että joku uimari sieltä löytäisi perille ihan näinä päivinä 🏊 jos ei, niin aion pyytää ainakin itseltäni jo perusverenkuvan ja kilpirauhasarvojen tarkastusta, seuraavan kierron jälkeen saisi jo hakeutua lapsettomuustutkimuksia varten terkkariin.
Uusi kierto on aina uusi mahdollisuus! Upeaa, että on mieli kohentunut tai ainakin tyyntynyt taas. Kaikki sormet ja varpaat ristissä nyt sitten vaan.
Voi ihanaa ,🤍🥰 onnea Neppunen. Aiemmin tämä uudistettu ei toiminut minulla mutta nyt taas pelittää.
Tosiaan itselläni meni 8+2 kesken viime perjantaina. Ultrissa häntä ei nähty mitä lääkärit ihmetteli, oli ku epäilyä ja alhaisia hcg arvoja, mutta siellä hän oli oikeassa paikassa ollut ja sain nähdä hänet sitten kämmenellä. Nyt uutta yritystä sitten... jälkivuotokin loppunut jo.
Paljon tarraliimaa ja ihania vatsakumoua kasvattelu aikoja Neppunen🥰
Kiitos kaikille tosi paljon onnitteluista <3
Viivaviivi, voi miten harmi kuulla, että raskaus meni kesken :( Tsemppiä hirveästi. Varmasti harmittaa, toivottavasti ensi kerralla parempi tuuri!
Tsemppiä myös lintsille ja reylle, päivitelkää tänne kuulumisia sitten jos siltä tuntuu!
Hurjasti onnea Neppunen!
Mulla ei paljoa uutisia ole tähän väliin kuin se että pitäisi taas jaksaa odottaa pari viikkoa ennen kuin saa alkaa odottaan menkkoja tai oikeastaan niiden poisjäämistä. Jotenkin vaikea suunnitella elämääkin seuraavalle vuodelle kun ei tiedä tuleeko olemaan raskaana vai ei, todella ärsyttävää tämä epätietoisuus. Urakehitystä ja ajattelin varaanko sellaisen kurssin mikä ei sitten raskauden loppupuolella käy ja menee puolet kurssirahoista hukkaan. Mutta ehkä on parempi vaan koittaa elää normaalia elämää kunnes toisin todistetaan!
Huhuu. Onko täällä ketjussa vielä porukkaa. 🙂
Kerron vähän meidän taustoja.
Ollaan 32 vuotiaita. Mulla entisestä suhteesta poika.
Miehellä ei lapsia.
Yritystä takana 5vuotta. Ei tulosta minkäänlaista.
Lapsettomuus hoidot alotettu muutama vuos sitten. Jäi sitten vähän niinku mietintä myssyyn ku oli vähä kaikenlaista.
No nyt sitten alotettiin tälle vuotta. Meil takan eka ivf kierto. Munasoluja saatiin kerättyä 1 ainokainen.
Pelkäsin että se ei varmana hedelmöity. Ihme tapahtui ja se hedelmöitty.
Torstaina oli siirto ja nyt sitten jännitetään kaksi viikkoa että miten käy. Sekavat tunteet itsellä.
Ihme on että näinkin pitkällä ollaan. Mietin vain koko ajan että tuskin onnistuu näin "helpolla" varmasti menee kesken vielä. En itselleni liian suuria toiveita luo että ei sitten tule pettymyksiä.
Jos seuraavaan hoitokiertoon mennään niin mennään pitkän kaavan mukaan. Minulta ensimmäisen hoitokierron aikana hävisi melko monta folliikkelia kuin tuhka tuuleen.
Olisiko täällä vertaistukea. 🙂🙂🤔
Mitäs odottaville ja yrittäville kuuluu? Toivottavasti hyvää. Hiljaista on ollut täällä jo pitkän tovin..
Olkoon tämä vuosi vauvarikas sitä toivoville!
Kiva saada uusiakin ketjuun.
Kemiallisessa raskaudessa munasolu on ehkä hipaissut kohdun seinämää, joka saa hcg:n erittymään ja näin haamuviiva tulee testiin mutta menkat alkaa ajallaan. Noiden vuoksi ne ennen menkkoja testatut voi aiheuttaa herkästi pahaa mieltä, mutta en ole minäkään malttanut olla testaamatta jo ennen menkkoja.
Vippaskonsteja en tiedä oikeastaan muita kuin että alkoholi ja tupakointi taitavat heikentää kiinnittymismahdollisuuksia, joten niitä kantsii välttää kiinnittymisajankohdan lähellä.
Meillä molemmat raskaudet on alkaneet positiivisen ovistestin kanssa samana päivänä puuhailuista, mut tämä toki on yksilöllistä. Testi tehty siis aamulla ja seksiä harrastettu samana aamuna ja vielä illalla uudelleen. Olen ajatellut sen niin, että testihän voisi olla positiivinen jo illalla tai yöllä, mutta koska teen aamulla sen, niin n. 12h sisällä täytyy puuhailla. 24h päästä voisi olla jo liian myöhäistä. Mutta tosiaan jos edes kerran sen ovulaation läheisyydessä harrastaa seksiä, niin periaatteessa kaikki voitava on tehty. Jossain neuvottiin että jokatoinen päiväkin olisi riittävä. Se on niin tuurista kiinni kyllä...
Teillä on yritystä takana vasta joitain kuukausia, joten ei vielä ole mitään hätää minun mielestäni.