Koska tää helpottaa, en jaksa enää :(
3 lasta, 4v, kohta 3v ja 1kk. Vanhemmat lapset muuttuivat ihan täysin kun vauva syntyi. Eivät kuuntele saati tottele, kokoajan tappelevat keskenään. Ihan kamalaa huutoa ja valitusta aamusta iltaan. Jos eivät valita niin räkättävät päin naamaa kun yrität komentaa. Vauva on heidän mielestään ihana ja haluavat halia ja suukotella, ovat mukana aina vaipanvaihdossa.
Mä olen ihan poikki, henkisesti ja fyysisesti. En paljoa nuku kun vauva luonnollisesti valvottaa, vauva ei paljoa nuku päivällä kun sisarukset kiljuu ja riehuu.
Äsken huusin heille että vitun tyhmät lapset. Nauraa räkättivät päälle ja esikoinen toisti tuon erittäin upean lauseen.
Kaduttaa luonnollisesti hirveästi. Mä oon ihan täynnä tätä sontaa. Mitä mä voin tehdä?? Kauanko tämä kestää?? On niin totaalisen paska äiti olo. Ahdistaa illalla nukkumaanmeno, siksi että aamulla tämä sama homma jatkuu. Itkettää.
Rakastan lapsiani ihan hirveästi, kamalaa kun on ihan ristiriitaisia fiiliksiä. Ahdistaa ahdistaa ahdistaa :(
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:39"]Hyvin sä pärjäät! Meillä oli vastaava tilanne vuosi sitten. Ensin kaikki meni hyvin mutta noin 2kk jälkeen keskimmäinen aloitti ihan järkyttävät raivarit. Ei koskaan vauvaa kohtaan vaan vanhemmille. Se on vain sisarusten reagointia uuteen tilanteeseen.
Ilmeisestikin kohtelet lapsia johdonmukaisesti, jatka samaa linjaa. Etsi itseäsi piristäviä asioita ja tekemisiä niin jaksat tämän pienen hetken. Kyllä se helpottaa. Jos keksit sopivat rangaistukset asiattomasta käytöksestä, ota ne käyttöön ja pidä kiinni siitä mitä olet sanonut. Tuo on se vaikein asia kasvatuksessa. Tsemppiä!!
[/quote]
Tuo on ehdottomasti vaikeinta, että pitää kiinni uhkailuista.. Ei onnistu täysin ei :( Kiitos sinulle.