Käyttääkö kukaan halpiskuukautissuojia?
Itse oon yleensä käyttäny Allwaysia, mutta välillä on tullu kokeiltua Rainbow-siteitä myös, mitkä on ollu ihan ok.
Nyt ostin kokeilumielessä X-tran sidepaketin ja yllätyin positiivisesti, miten laadukkaan tuntuisia tällaisen halpismerkinkin siteet voi olla. Liimapinta leveä ja parempi kuin monissa kalliimmissa merkeissä. Täytyypä alkaa ostamaan jatkossa näitä. 👍
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän, kuukuppia. Monta vuotta pysyy hyvänä ja maksoi Offerillassa parikymppiä.
Kuukuppihan on astronauteilla käytössä.
Kahvikuppina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko halpismerkeillä biohajoavia/luomusiteitä? En ole katsonut.
Ainoa, joista en ole saanut iho-oireita tähän mennessä on Vuokkoset-merkin Bio suojat. Kotimaisuudesta tietty plussaa.
Ajattelin menkkapikkareita, mutta nuo Libressen vaikuttivat aika keinotekoisilta. Joku mainosti, että joku kotimainen tuottaja on tehnyt ihoystävällisempiä, mutten nyt muista kuka. Pitää googletella.
Mitä hyötyä siteissä on biohajoavuudesta?
Jos edes pieni osa siteistä ja tamponeista on ympäristöystävällisempää kuin perinteinen muovi (siis vaikka osittain muovia sisältäisikin) niin on se jo osansa kuitenkin siitä valtavasta jätevuoresta mikä näistä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa, joista en ole saanut iho-oireita tähän mennessä on Vuokkoset-merkin Bio suojat. Kotimaisuudesta tietty plussaa.
Ajattelin menkkapikkareita, mutta nuo Libressen vaikuttivat aika keinotekoisilta. Joku mainosti, että joku kotimainen tuottaja on tehnyt ihoystävällisempiä, mutten nyt muista kuka. Pitää googletella.
Jos edes pieni osa siteistä ja tamponeista on ympäristöystävällisempää kuin perinteinen muovi (siis vaikka osittain muovia sisältäisikin) niin on se jo osansa kuitenkin siitä valtavasta jätevuoresta mikä näistä tulee.
Suomessa näistä ei tule jätevuoria ja vaikka tulisikin, niin sen jätevuoren sisällä ei hajoa biomuovi eikä mikään mukaan. Kaatopaikoille ei käytännössä mene muuta kuin jätteiden poltosta syntyvää kuonaa. Biojätteeseenhän näitä ei saa laittaa, joten näissä ei ole oikeasti mitään ideaa.
Xtra siteet olivat kyllä surkea kokeilu. Ei imenyt vaan kaikki holisi takaa ulos. Rainbow ja Pirkka toimivat ok. Vuokkosetkin toimivat. Allways ja libresse rikkoo ihon.
Teininä kärvistelin huonoissa halpissiteissä. Silloin ne pitivät kohtalaisesti, mutta muuten olivat kauheita. Heti kun pystyin niin vaihdoin kunnon siteisiin. Sitten kun tuli ohutsiteet, niin kokeilin Vuokkosten ohuita. No ne olivat tehneet sen ohutsiteen niin, että vain ohensivat sen. Muistan, kun kävelin kadulla ja tunsin miten veri valui jalkaa pitkin sukkaan. En ole käyttänyt halpiksia sen jälkeen. Näihin aikoihin joku Vuokkosten pomo (mies) tilitti oikein kärttyisästi jossain tiedotusvälineessä, miten suomalaisille naisille ei kelpaa kotimaiset siteet, kun ulkomaiset merkit ovat niiden mielestä niin hienoja. (Jos nainen narisisi noin, niin sanottaisiin, että sillä on varmaan kuukautiset.)
Tavallaan myös on turha ostaa puolet halvempia siteitä, jos sitten niitä joutuu huonon imukyvyn vuoksi vaihtamaan kaksi kertaa useammin.
Ehkä nykyään on hyviä halpissiteitä, en tiedä. Jos ne olisivat jo saaneet kopioitua ne merkkisiteiden ominaisuudet ja oppineet testaamaan niitä elävillä naisilla? Ei se ole mahdotonta. Oppivathan neuvostoliittolaisetkin tekemään liikkuvia autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten käytän ob:n tamponeita, mutta aina välillä on turvauduttava pirkkaan kun ob:ta ei ole lähikaupasta saatavilla.
Tää muuten olis mielenkiintoista tietää, että olisiko millään halpismerkillä yhtä hyviä tamponeja kuin ne Ob- merkin suurimmat tamponit, siis ne kuuden(?) pisaran tamponit siinä vihreässä paketissa?
Siteissä voin ostaa halvempaakin merkkiä, mutta ekoina kuukautisöinä mun on pakko käyttää myös noita tamponeja. Enkä miltään muulta merkiltä oo löytäny yhtä hyviä, mikä pitää mun alkupäivien vuodon kurissa. Ap
Ei taida olla noita superplussia muilla merkeillä. Ja yhtäpaljon imeviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Partioleirillä voi piilottaa sammalten alle jos "vessana" on pelkkä riuku tms. Kai sen mökin huussiinkin voi nakata.
Vierailija kirjoitti:
Onko kokemusta kuukaustisalushousuista? Olen kuullut semihyvää. Voisi olla myös siteiden ohessa ihan järkevä satsaus. Jos ei ole mitkään todella runsaat kuukautiset.
Eikö niiden vaihtaminen ole hankalaa?
Minä, ovat hyviä. Alwayseista sun muista saan sitä paitsi ihottumaa. Tamponeista en tykkää.
Ostan vain halpoja. Itellä ne on pysyny paremmin paikoillaan. Koskahan oisin ees viimeks ostanu ns. merkkituotteen tohon tarkotukseen...
Vierailija kirjoitti:
mä käytän kaikkein kalleinpia, koska olen sen arvoinen (ja minulla on miehen luottokortti)
Itse asiassa et käytä mitään, koska olet mies.
Voishan noita kokeilla. Always on kamala, hiertää ja aiheuttaa ihottumaa. Olen käyttänyt lähes pelkästään libressen yösiteitä vuosikaudet ja joskus vuokkosten superpitkää yösidettä jos sitä jostain löytyy. Mullakin 90 luvun teininä huonot muistot halpiksista.
Libresse sensitive yösiteet alkupäiviin ja rainbow pinkki paketti niukempiin.
Libressen kuukautispikkarit huonot. Suojaosa jää liian matalaksi edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten käytän ob:n tamponeita, mutta aina välillä on turvauduttava pirkkaan kun ob:ta ei ole lähikaupasta saatavilla.
Tää muuten olis mielenkiintoista tietää, että olisiko millään halpismerkillä yhtä hyviä tamponeja kuin ne Ob- merkin suurimmat tamponit, siis ne kuuden(?) pisaran tamponit siinä vihreässä paketissa?
Siteissä voin ostaa halvempaakin merkkiä, mutta ekoina kuukautisöinä mun on pakko käyttää myös noita tamponeja. Enkä miltään muulta merkiltä oo löytäny yhtä hyviä, mikä pitää mun alkupäivien vuodon kurissa. Ap
Ei taida olla noita superplussia muilla merkeillä. Ja yhtäpaljon imeviä.
Ok. Näin mä vähän epäilinkin. Mutta täytyy vielä testata tuo jonkun vinkkaama Rainbow-merkkinen supertamponi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kokemusta kuukaustisalushousuista? Olen kuullut semihyvää. Voisi olla myös siteiden ohessa ihan järkevä satsaus. Jos ei ole mitkään todella runsaat kuukautiset.
Eikö niiden vaihtaminen ole hankalaa?
Ja pitääkö niitäkin olla useemmat per päivä ja jos menkat kestää vaikka viikon niin kalliiksihan se tulee, jos kahdet pöksyt maksaa jo 27€. 😲
Kertokaa ihmettelevälle naiselle, mitkä ovat niitä hetkiä, jolloin kuukautissuojan ei tarvitse olla niin pitävä? Vähemmän vuodon hetkiin kun muutenkin käytetään vähemmän imukykyistä tuotetta.
Heitänpä taas saman vinkin kuin joskus aikaisemminkin: jos teillä on todella runsaat vuodot myös öisin, ostakaa Tenan tai jonkun muun merkin pahaan virtsankarkailuun tarkoitettuja vaippahousuja. Eivät taida maksaa lähellekään sitä, mitä menkkapikkarit. Tosin ovat kertakäyttöisiä, mutta harvoinpa niitä monena yönä tarvitsee käyttää. Tämä vihjeeksi myös äideille, joiden nuoret tyttäret sotkevat yöllä vuoteensa vereen.
Xtra siteet ovat kyllä hinta/laatu suhteeltaan ylivoimaiset. Pikkuhousunsuojissa halppismerkit on olleet pettymys, niissä paras libresse.