Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö kukaan halpiskuukautissuojia?

Vierailija
14.03.2022 |

Itse oon yleensä käyttäny Allwaysia, mutta välillä on tullu kokeiltua Rainbow-siteitä myös, mitkä on ollu ihan ok.

Nyt ostin kokeilumielessä X-tran sidepaketin ja yllätyin positiivisesti, miten laadukkaan tuntuisia tällaisen halpismerkinkin siteet voi olla. Liimapinta leveä ja parempi kuin monissa kalliimmissa merkeissä. Täytyypä alkaa ostamaan jatkossa näitä. 👍

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko halpismerkeillä biohajoavia/luomusiteitä? En ole katsonut.

Ainoa, joista en ole saanut iho-oireita tähän mennessä on Vuokkoset-merkin Bio suojat. Kotimaisuudesta tietty plussaa.

Ajattelin menkkapikkareita, mutta nuo Libressen vaikuttivat aika keinotekoisilta. Joku mainosti, että joku kotimainen tuottaja on tehnyt ihoystävällisempiä, mutten nyt muista kuka. Pitää googletella. 

Mitä hyötyä siteissä on biohajoavuudesta?

Ajattelen enemmän niin, että siteiden muovi ym on yksi hiostava/allergisoiva tekijä, joten luonnollisempi vaihtoehto on ihoystävällisempi ja hengittävämpi. Ainakin oman kokemuksen mukaan näin. Ehkä joku ei-biohajoava puuvillasidekin voisi olla vaihtoehto. Vessan roskis menee meillä ihan sekajätteisiin.

Vierailija
22/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän enimmäkseen halpiksia. X-tra on ihan ok ja Pirkka-siteet myös. Pirkan yösiteet ovat mun kokemuksen mukaan parhaita yösiteitä runsaaseen vuotoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mainostaa kuukuppia, siteet unohdettu jo vuosia sitten. 😊

Vierailija
24/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin X-traa muutamia vuosia. Sitten allergisoiduin sille. Tuli rupia häpyhuuliin. Vaihdoin vuokkosten biohajoavaan ja allergiavapaaseen ja ongelma poistui. Minulla on myös pesuaineallergia joten kai se sitten vain paheni. Minulla on aina tullut kutinaa siteistä, mutta ei sentään rupia.

Vierailija
25/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaan kotimaista Vuokkoset -sarjaa, niistäkin biohajoavia jos löytyy. Ties mitä kemikaaleja noihin extrareinboucoopeihin laitetaan, en halua ihoa vasten sellaista.

Vierailija
26/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin tamponit, siteet X-tra tai Pirkka. Jääpähän rahaa niihin asioihin, joissa oikeasti joutuu maksamaan saadakseen laatua.

Olen kyllä käyttänyt niitä kalliimpiakin merkkejä ja tullut siihen tulokseen, että en halua maksaa "muotoilusta", väreistä, hajuista tai jostain pistepainatuksista.

Vierailija
27/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän vaan kotimaista Vuokkoset -sarjaa, niistäkin biohajoavia jos löytyy. Ties mitä kemikaaleja noihin extrareinboucoopeihin laitetaan, en halua ihoa vasten sellaista.

Sori off topic. "Ties mitä" on sellainen termi, jolla erottaa hienosti mutuilijat asioihin perehtyneistä.

Vierailija
28/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen todennut halvimman kuukupin parhaimmaksi. Kallein eli Lunette on järkyttävän kovaa ja epämiellyttävää materiaalia.

Vierailija
29/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina halvinta mitä löytyy. Monestihan halpis tuote on se kalliimpi tuote eri paketissa. Esim. Pirkka-lenkki=HK:N sininen jne. 

Vierailija
30/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oon huomannut että always hiostaa törkeesti. Käytän kuppia + vuokkosla. Olen käyttänyt myös halpiksia joskus, ihan hyviä ne on.

Vierailija
31/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se biohajoava on nii tehokkaasti hajoava, että hajoaa jo housuissa. Xtra on oikein laadukas halpismerkki. 

p.s. se, että tuote on biohajoava ei tarkoita, että se on kemikaalivapaa

Vierailija
32/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yllätyin myös, miten hyvälaatuisia xtra-siteet (vai olikohan rainbow) on. Ja maksoi vain 0,89€/paketti siinä missä oolveissit maksaa yli 2€

Vierailija
33/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin vuosia xtraa ja nyt myös teini käyttää ihan tyytyväisenä. Oli aikanaan runsaat menkat, vaihdoin vain sitten vähän useammin. Ihan ylpeänä laitoin kassahihnalle, samoin kuin nykyään arkimaitopurkin :) 

Vierailija
34/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko mainostaa kuukuppia, siteet unohdettu jo vuosia sitten. 😊

Pakko mainostaa, että mulla ainakin tiputtaa ekoina päivinä jonkin verran. Välityhjennyksistä jää emättimen seinämiin verta kaiketi ja sitten tuhrii alkkarit. Siksi myös pikkuhousunsuoja käytössä.

Vierailija
35/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, joista en ole saanut iho-oireita tähän mennessä on Vuokkoset-merkin Bio suojat. Kotimaisuudesta tietty plussaa.

Ajattelin menkkapikkareita, mutta nuo Libressen vaikuttivat aika keinotekoisilta. Joku mainosti, että joku kotimainen tuottaja on tehnyt ihoystävällisempiä, mutten nyt muista kuka. Pitää googletella. 

Ajattelen enemmän niin, että siteiden muovi ym on yksi hiostava/allergisoiva tekijä, joten luonnollisempi vaihtoehto on ihoystävällisempi ja hengittävämpi. Ainakin oman kokemuksen mukaan näin. Ehkä joku ei-biohajoava puuvillasidekin voisi olla vaihtoehto. Vessan roskis menee meillä ihan sekajätteisiin.

Biohajoava muovi on muovia siinä missä "tavallinenkin" muovi, joten hengittää ihan yhtä huonosti. Biohajoava muovi voidaan myös valmistaa synteettisesti. Ilmeisesti noissa ei ole mainintaa siitä, että muovi olisi edes biopohjaista muuten kuin kääreen osalta (joka taas biopohjaisuudestaan huolimatta EI ole bio_hajoava_)? Mun mielestä tällaiset tuotteet on pahimman laatuista viherpesua.

https://www.pakkaus.com/biopohjainen-ja-biohajoava-muovi-eivat-tarkoita…

Vierailija
36/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten käytän ob:n tamponeita, mutta aina välillä on turvauduttava pirkkaan kun ob:ta ei ole lähikaupasta saatavilla. 

Pirkka ja Siempre pesevät Ob:n mennen tullen.

Vierailija
37/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OBn super plus tamponit ovat ainoat jotka riittävät mun vuotoon. Lisänä käytän yleensä Vuokkoset-siivellisiä siteitä. Vuokkoset biohajoava side hajoaa kirjaimellisesti jo osittain pikkareihin joten niitå en enää käytä, idea toki on hyvä. Yöllä käytössä Always tms laatumerkki yöside.

Vierailija
38/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biohajoava muovi on muovia siinä missä "tavallinenkin" muovi, joten hengittää ihan yhtä huonosti. Biohajoava muovi voidaan myös valmistaa synteettisesti. Ilmeisesti noissa ei ole mainintaa siitä, että muovi olisi edes biopohjaista muuten kuin kääreen osalta (joka taas biopohjaisuudestaan huolimatta EI ole bio_hajoava_)? Mun mielestä tällaiset tuotteet on pahimman laatuista viherpesua.

https://www.pakkaus.com/biopohjainen-ja-biohajoava-muovi-eivat-tarkoita…

Vuokkoset on luomu puuvillaa ja imukerros selluloosaa, sanoo paketti. Ei lisättyjä hajusteita eikä kemikaaleja. Siivissä taitaa olla biohajoavaa muovia.

Vierailija
39/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä käytän kaikkein kalleinpia, koska olen sen arvoinen (ja minulla on miehen luottokortti)

Vierailija
40/99 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän libressen ja vuokkosten siteitä. Lisäksi tampaxin tamponeita.

Voisin ehkä kokeilla halvempia siteitä. Joskus kokeilin halpismerkkisiä tamponeja (oisko ollut Rainbow), en tykännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme