Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo neljäs viikko ilman shampoota! Pelkkä vesi riittää!

Vierailija
18.08.2015 |

En ole käyttänyt hiusten pesuun muuta kuin vettä jo kohta neljän viikon ajan. Sitä ennen pesin shampoolla kerran viikossa ja sitä enne joka päivä. Hiukset puhdisituvat pelkällä vedellä ja muuttuvat paljon paremman näköiseksi! Myös päänahka voi hyvin. Shampoo näyttäisi olevan täysin turha hiusten pesemisessä. En uskonut tätä ennen kuin kokeilin itse, sillä aiemmin jo yksi päivä ilman shampoota oli kauhistus. Hiukseni ovat tosin lyhyet, joten en tiedä, millainen tilanne olisi pitkillä hiuksilla. Näyttää olevan niin, että päänahka tottuu vesipesuihin, eikä tuota niin paljon rasvaa. Hiukseni eivät näytä lainkaan rasvaisilta. Lisäksi kiilto on palannut ja hiiukset tuntuvat paljon ryhdikkäämmiltä. Suosittelen!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani lakkasi kans käyttämästä shampoota. Kyllä sen eron huomaa hajustakin, yök

Vierailija
2/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, hienoa.

MUTTA miten ihmeessä kuitenkin joillain ihmisillä hiukset ihan todella näyttää rasvaisilta? Siis mitä tekevät väärin, että niin käy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:16"]

Tuttavani lakkasi kans käyttämästä shampoota. Kyllä sen eron huomaa hajustakin, yök

[/quote]

Ai jaa. Minulla ei kyllä ole tuota hajuhaittaa! Voi olla, että se on yksilöllistä. Jostain luin, että pitkähiuksisilla voi olla tuo ongelma, mutta minulla siis lyhyet hiukset.

Ap

Vierailija
4/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä ennen pesin shampoolla kerran viikossa"
"Sillä aiemmin jo yksi päivä ilman shampoota oli kauhistus"

???

Vierailija
5/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:19"]"Sitä ennen pesin shampoolla kerran viikossa"
"Sillä aiemmin jo yksi päivä ilman shampoota oli kauhistus"

???
[/quote]

Ja sitä ennen päivittäin.

Vierailija
6/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:19"]

"Sitä ennen pesin shampoolla kerran viikossa" "Sillä aiemmin jo yksi päivä ilman shampoota oli kauhistus" ???

[/quote]

Aloin siis mielenkiinnon vuoksi harventamaan shampoopesuja. Ensin käytin shapoota joka päivä, mutta tänä keväänä aloin harventaa ja lopulta pesin enää kerran viikossa shampoolla. Vielä vuosi sitten ajattelin, että en mitenkään voi jättää päivittäistä shampoopesua väliin. Ajatuskin kauhistutti.

Vierailija
7/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan se minun työkaverini, joka tänään kehuskeli samalla asialla? Olimme jo toisen työkaverin kanssa pohtineetkin, miksi hän on alkanut haista.

Vierailija
8/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miksi rastatyypit haisee? Nehän vain huuhtovat?

Vierailija
9/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuspohja kyllä todella tottuu olemaan ilman shampoota,jolloin vesipesu lopulta voi riittää!Ei tämä mikään uusi keksintö ole.
Lyhythiuksiselle vielä helpompaa tuo totuttelu.
Itse pesen hiukset kerran viikossa,tosin shampoolla.

Vierailija
10/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:26"]Mut miksi rastatyypit haisee? Nehän vain huuhtovat?
[/quote]
Rastat on oksettavat muutenkin.Kuka sellasia pitää?

Vierailija
11/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:30"]

Hiuspohja kyllä todella tottuu olemaan ilman shampoota,jolloin vesipesu lopulta voi riittää!Ei tämä mikään uusi keksintö ole. Lyhythiuksiselle vielä helpompaa tuo totuttelu. Itse pesen hiukset kerran viikossa,tosin shampoolla.

[/quote]

Rohkenen esittää eriävän mielipiteeni. Kymmenisen vuotta sitten leikkasin (taas) hiukseni pois. Aloitin kokeilun ilman sampoota. Pelkkä vesipesu toimi siihen asti kunnes hiukseni olivat vähän yli 10 cm pituiset. Silloin hiukset alkoivat rasvoittua edestä. Aloitin taas sampoon käytön. Nykyään olen vaihtanut sen oliiviöljysaippuaan.

Vierailija
12/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:16"]

[/quote]

Ai jaa. Minulla ei kyllä ole tuota hajuhaittaa! Voi olla, että se on yksilöllistä. Jostain luin, että pitkähiuksisilla voi olla tuo ongelma, mutta minulla siis lyhyet hiukset.

Ap
[/quote]

Tai itse et vain haista.

Vierailija
13/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:44"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:16"] Tuttavani lakkasi kans käyttämästä shampoota. Kyllä sen eron huomaa hajustakin, yök [/quote]   Ai jaa. Minulla ei kyllä ole tuota hajuhaittaa! Voi olla, että se on yksilöllistä. Jostain luin, että pitkähiuksisilla voi olla tuo ongelma, mutta minulla siis lyhyet hiukset.   Ap [/quote] Tai itse et vain haista.

[/quote]

Mä sanoisin, että jos hiuksista saa puhtaat, ei kyllä ole hajuakaan. Toisaalta ihan puhdaskin päänahka voi haista, jos se on kuiva tai ph-tasapaino on poskellaan.

12

Vierailija
14/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap

[/quote]Ettehän te vedellä pesijät tietenkään itse tunne sitä hajua, vaikka kuinka väitätte että ei ole hajuhaittaa.

Vierailija
15/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:18"]

[/quote]

Ap

[/quote]Ettehän te vedellä pesijät tietenkään itse tunne sitä hajua, vaikka kuinka väitätte että ei ole hajuhaittaa.

[/quote]

No mä olen kyllä tuntenut omn päänahkani hajun, kun se on kärsinyt vääärästä ph:sta ja nyttemmin aina, kun on hiustenpesun aika, joten millä logiikalla en olisi tuntenut päänahan hajua silloin, kun pesin pekällä vedellä?

12

Vierailija
16/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:18"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Vai niin. No omat kaverini eivät kyllä tunne hajua. Mutta ehkä jollakin on sitten herkempi hajuaisti. En osaa sanoa. Mutta asia ei häiritse minua eikä kaveripiiriäni, joten meinaan kyllä jatkaa.

Vierailija
17/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiletko?

Vierailija
18/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yäk ! Ajattele, mikä määrä talia ja ihoa! Peseekö vaatteetkin pelkällä vedellä?

Vierailija
19/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikaystäväni ei aikoinaan ollut koskaan käyttänyt shampoota. Päänahka haisee ummehtuneelle, jos ei pese koskaan. Kun hänelle tuli töhnämäistä hilsettä, kampaaja möi väkisin sampoon. Siihen loppui se hilse. Se ei johtunut kuivasta päänahasta vaan lian ja rasvan vaikutuksesta, kun mies eu ollut 15 vuoteen käyttänyt mitään pesuaineita.

Vierailija
20/24 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:52"]

Urheiletko?

[/quote]

Kyllä, viisi kertaa viikossa kuntosalilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä