Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
1841/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa enemmänkin ihmetyttää noitten ns ei-köyhien typeryys ja empatian puute. On vaikea ymmärtää, miten he ovat paremman työpaikan ja elämän saaneet. Eivät ainakaan älykkyytensä avulla. Mieluummin itse palkkaisin töihin empaattisen ja fiksun, kuin toisille naljailevan kiusaajan.

Toivottavasti tämä ketjun anti tulee vain parilta idiootilta ja trollilta. En haluisi ajatella ihmisten olevan yleisesti ottaen noin tyhmiä.

Olen tajunnut ei-köyhienkin viestit ja heidän tarkoitusperänsä, vaikuttaa siltä, että ne on ehdoin tahdoin haluttu käsittää väärin, koska mitä ilmeisemmin on väärinkäsittäjillä omat agendansa tehdä niin.

Olen nähnyt täällä silkkaa haluttomuutta ryhtyä toimeen ja perkaamaan itseään ulos köyhyydestä - näen, että nämä ihmiset haluavat olla köyhiä, parin fiksun köyhän kanssa olen myös keskustellut. Heille mieluusti voisin vaikka antaa rahaa, jotta pääsisivät köyhydyestään irti, tuon ensimmäisen ryhmän köyhille en niinkään.  Heille köyhyys palvelee vain negatiivisen mielen ulostulona.

Vierailija
1842/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun palkkapäivään on vielä 4 päivää, tulet töistä ja päivän paras hetki on se, kun saat keittää itsellesi 2,5 dl makaronia ja syödä sen ketsupin ja pienen voinokareen kanssa. Voinokare on 1/3 työpaikan jääkaapissa olleesta esittelijältä jääneestä kerta-annosvoikuutiosta. Ja tämä oli päivän ainoa ateria.

Tässäkin kuussa menot ylittivät tulot :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä vaatii aina parasta ja aina ilman omaa vaivaa, jonkun pitäisi varmaan ne suksetkin tuoda kotiin ilmaiseksi. Parasta ja uusinta merkkiä, tottakai.

Ei-köyhät ihmeesti pystyy ostamaan käytettyä ja näkemään vähän vaivaakin, köyhä ei ikinä.

Sitten kun minulle tuot ne sukset niin voitko ystävällisesti voidella ne valmiiksi ?

Vierailija
1844/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa enemmänkin ihmetyttää noitten ns ei-köyhien typeryys ja empatian puute. On vaikea ymmärtää, miten he ovat paremman työpaikan ja elämän saaneet. Eivät ainakaan älykkyytensä avulla. Mieluummin itse palkkaisin töihin empaattisen ja fiksun, kuin toisille naljailevan kiusaajan.

Toivottavasti tämä ketjun anti tulee vain parilta idiootilta ja trollilta. En haluisi ajatella ihmisten olevan yleisesti ottaen noin tyhmiä.

Olen tajunnut ei-köyhienkin viestit ja heidän tarkoitusperänsä, vaikuttaa siltä, että ne on ehdoin tahdoin haluttu käsittää väärin, koska mitä ilmeisemmin on väärinkäsittäjillä omat agendansa tehdä niin.

Olen nähnyt täällä silkkaa haluttomuutta ryhtyä toimeen ja perkaamaan itseään ulos köyhyydestä - näen, että nämä ihmiset haluavat olla köyhiä, parin fiksun köyhän kanssa olen myös keskustellut. Heille mieluusti voisin vaikka antaa rahaa, jotta pääsisivät köyhydyestään irti, tuon ensimmäisen ryhmän köyhille en niinkään.  Heille köyhyys palvelee vain negatiivisen mielen ulostulona.

Mites paljon antaisit rahaa köyhälle työkyvyttömyyseläkeläiselle jotta pääsis köyhyydestään irti? Se kun taitais olla monta vuotta putkeen.

Vierailija
1845/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuota selvemmin sanoa että itse olet hyvätuloinen etkä ymmärrä köyhien tilannetta :D

Ketjun aihe on "Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa". Näet mitä haluat nähdä, puoliakaan et ymmärrä.

Vierailija
1846/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saipuaa oltava!  Tästä en meinaan tingi.

Vierailija
1847/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä kuopasta, hei! Tarkoitin vain, että oikeasti köyhä vinguttaa sitä korttia ihan eri tahtiin kuin hyväosainen.

Ei se nyt noinkaan ole. Hyväosoainenkin voi elää kitsaasti. 

Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta.

Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys.

Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia?

Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

anna listaus kaikista kuukauden aikana tekemistäsi ostoksista, yksityiskohtaisesti, ei mitään sellaista, että ruokaan 50 euroa, käyttötavaroihin 10 euroa, vaan selkeä yksilöity lista, niin katsotaan. Lisäksi tulot ja tuet ja avustukset.

On se kumma kun oikeasti köyhät kertoo jotain, minkä ovat itse tajunneet todeksi niin hyväosaisten vaan täytyy päkättää vastaan.

tällä palstalla yksikään köyhä ei ole vielä suostunut avamaan köyhyyttään yksityiskohtaisesti, jotta olisimme voineet nähdä omin silmin, että mitään ei oikeasti ole tehtävissä, siksi teihin ei täällä uskota, tai osaamiseenne.

Siis onko teillä jokin lista valmiina mitä voi esitellä muille?

Ei valmiina tietenkään, mutta pitäähän sitä sen verran vaivautua, että kaivaa esille kuitit ja tiliotteet ja naputtelee hankinnat ja niiden summat tänne nettipalstalle, jotta tuo valopää saisi päivittelemistä.

"Ei ole vielä suostunut avaaman köyhyyttään yksityiskohtaisesti" on kyllä niin veemäinen ilmaus, että sen suustaan päästäneelle toivoisi vähintään syyhyä kesän ajaksi.

Minä olin se kuopassa oleva köyhä, jota tämä henkilö piikitteli ja lainasi otteita. Minä en kysynyt ensin mitään neuvoa vaan hän ensin moitti minua kun en ymmärtänut kuinka paljon minulle on etua S-bonuskortista eikä uskonut, ettei niitä bonuksia minulle köyhälle kerry.

Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin. Ei hän näemmä sitten pystynytkään faktaa tästä väittämästään osoittamaan vaikka oli kovin tuohtunut minuun.

No se sitten kääntyikin niin, että pyytämääni faktaa tähän bonuskortin hyötyihin ei tullut vaan asia kääntyikin niin, että HÄN pyysi MINUA toimittamaan yksityiskohtaisen ja seikkaperäisen listan mihin kulutan. Ei kuulemma riitä, että ruoka 50 euroa, hygienia 20 euroa...

En siis varsinaisesti pyytänyt neuvoa vaan faktaa.

Miksi minun pitäisi toimittaa yksityiselämääni koskevaa tietoa tänne? Ja miksi hän ei toimittanut minulle väittämäänsä faktatietoa miten köyhä saa kertymään bonuksia tai muita etuja kun ostot ovat kuukaudessa hyvin pienet. Hän olisi voinut laittaa jonkun taulukon eri ostosummille kuukaudessa. Jos siis olisi ollut tosissaan muuta kuin nöyryyttämismielessä

Köyhän on järkevää ostaa myös jostain muusta liikkeestä jos siellä on vielä edullisempi joku tuote. Silloin ne pienet ostosummat pirstaloituvat vielä eri kauppoihin.

miten joku voi tehdä laskelman, jos kysyjä ei tarjoa dataa? Sinä olet tahtonut tahallasi uhriutua, näin sivusta sen näkee parhaiten.

Mitään laskelmaa ei ole pyydetty. En edes luottaisi jonkun randomin tekemään laskelmaan, tässä ketjussa nämä neuvojat ei älyllä loista.

Kyllä muuten pyysi: suora lainaus hänen itsensä kirjoittamana "Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin."

Vierailija
1848/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elin lapsena köyhässä pienviljelijäperheessä onnellisesti tietämättä, että olin köyhä. Kituuttelin opiskeluvuodet. Nyt olen "keskiluokassa" ja on kiva velaton koti, muuta omaisuutta ja osakkeitakin, mutta köyhäilen intohimoisesti opitun tavan vuoksi. Parsin sukat. En käy kampaajalla, vaan leikkaan itse latvat. Kuivaan omenia talveksi ja syön talkkunaa välipalaksi. Luksusta elämään on murtomaahiihto lähiseudulla ja eväät kannon päällä.

Murtomaahiihto todella on luksusta. En edes ole köyhä vaan ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen, mutta sukset jäi kauppaan hinnat nähtyäni.

Kokeilisin suksien ja sauvojen/hiihtokenkien ostoa maalis/huhtikuun vaihteessa.

Ei onnistu köyhältä. Kaikki suunnittelu on köyhälle ylivoimaista, ei se osaa säästää edes pientä summaa tai ajatella, että suksia tarvitaan ensi talvena.

Parilla kympillä saa ihan ok sukset kierrätyskeskuksesta, mutta ei kelpaa köyhälle.

Sitä ennen tarvitsee auton, jotta pääsee sinne kierrätyskeskukseen. Ja tarpeeksi ison, jossa saa sukset kuljetettua. Ja oikeasti köyhä voi tarvita sen muutaman kympin esim. ruokaan tai sähkölaskuun. Ja todellisessa elämässä ne suksipaketit ei maksa 20€ siellä kierrätyskeskuksessakaan. 

asun paikkakunnalla, jossa on hyvin hoidetut hiihtoreitit ja pieni laskettelurinnekin. Näille alueille kulkevissa busseissa näkee jatkuvasti ihmisiä, jotka tulevat bussiin sisään suksien kanssa. Eivät tarvitse omaa autoa siihen ja vaikka bussi on iso ja auto, niin niitä suksia voi pitää siellä bussin sisällä pystyssä - näin ei sukset vie muilta ihmisiltäkään tilaa.  kauounkimme eräässä lukuisista facebook ryhmistä ihmiset jakavat myös suksia ilmaiseksi ja joissakin ryhmissä tarjotaan myös kimppakyytejä.

jään innolla odottamaan seuraavia tekosyitä miksi ei pysty. ehkä jonkun isoisä on kieltänyt facen käytön

Niin sinä asut.

Vierailija
1849/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoilleni en ole kertonut, kuinka huono rahatilanteeni on. Viikossa voi olla vain 4 euroa ruokaan. Kun kerron että ei ole esim. johonkin lahjajuttuun rahaa, eivät he ymmärrä, vaan voivat kertoa että käytiin ostoksilla, ja en raskinut ostaa viikonlopuksi kuin kolme kukkakimppua😭kun on rahat tiukilla.😤saatana että voi olla eri käsitys rahapulasta!!😖 Kun kuulevat että olen rahan puutteen takia leiponut sämpylöitä, kun ei ole muutakaan leipää, ovat tulossa osingoille 😤

kun et itse ole kertonut rahapulastasi ja sen syvyydestä, niin miten voit ihmetellä, että toinen ei tajua....

Vierailija
1850/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä kuopasta, hei! Tarkoitin vain, että oikeasti köyhä vinguttaa sitä korttia ihan eri tahtiin kuin hyväosainen.

Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta.

Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys.

Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia?

Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

anna listaus kaikista kuukauden aikana tekemistäsi ostoksista, yksityiskohtaisesti, ei mitään sellaista, että ruokaan 50 euroa, käyttötavaroihin 10 euroa, vaan selkeä yksilöity lista, niin katsotaan. Lisäksi tulot ja tuet ja avustukset.

On se kumma kun oikeasti köyhät kertoo jotain, minkä ovat itse tajunneet todeksi niin hyväosaisten vaan täytyy päkättää vastaan.

tällä palstalla yksikään köyhä ei ole vielä suostunut avamaan köyhyyttään yksityiskohtaisesti, jotta olisimme voineet nähdä omin silmin, että mitään ei oikeasti ole tehtävissä, siksi teihin ei täällä uskota, tai osaamiseenne.

Ei valmiina tietenkään, mutta pitäähän sitä sen verran vaivautua, että kaivaa esille kuitit ja tiliotteet ja naputtelee hankinnat ja niiden summat tänne nettipalstalle, jotta tuo valopää saisi päivittelemistä.

"Ei ole vielä suostunut avaaman köyhyyttään yksityiskohtaisesti" on kyllä niin veemäinen ilmaus, että sen suustaan päästäneelle toivoisi vähintään syyhyä kesän ajaksi.

Minä olin se kuopassa oleva köyhä, jota tämä henkilö piikitteli ja lainasi otteita. Minä en kysynyt ensin mitään neuvoa vaan hän ensin moitti minua kun en ymmärtänut kuinka paljon minulle on etua S-bonuskortista eikä uskonut, ettei niitä bonuksia minulle köyhälle kerry.

Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin. Ei hän näemmä sitten pystynytkään faktaa tästä väittämästään osoittamaan vaikka oli kovin tuohtunut minuun.

No se sitten kääntyikin niin, että pyytämääni faktaa tähän bonuskortin hyötyihin ei tullut vaan asia kääntyikin niin, että HÄN pyysi MINUA toimittamaan yksityiskohtaisen ja seikkaperäisen listan mihin kulutan. Ei kuulemma riitä, että ruoka 50 euroa, hygienia 20 euroa...

Miksi minun pitäisi toimittaa yksityiselämääni koskevaa tietoa tänne? Ja miksi hän ei toimittanut minulle väittämäänsä faktatietoa miten köyhä saa kertymään bonuksia tai muita etuja kun ostot ovat kuukaudessa hyvin pienet. Hän olisi voinut laittaa jonkun taulukon eri ostosummille kuukaudessa. Jos siis olisi ollut tosissaan muuta kuin nöyryyttämismielessä

Köyhän on järkevää ostaa myös jostain muusta liikkeestä jos siellä on vielä edullisempi joku tuote. Silloin ne pienet ostosummat pirstaloituvat vielä eri kauppoihin.

miten joku voi tehdä laskelman, jos kysyjä ei tarjoa dataa? Sinä olet tahtonut tahallasi uhriutua, näin sivusta sen näkee parhaiten.

Dataa voi tehdä ihan itse, kas näin:

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 20 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 50 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 100 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 150 euroa, bonus x euroa.

Jne...

Jos kerran kyseinen henkilö väitti, että pienilläkin ostoksilla kertyy bonuksia ja kortin otto kannattaa niin täytyyhän hänen olla tietoinen mistä ostosummasta mikäkin määrä kertyy.

Eli jos ostan 50 eurolla niin bonusta kertyy sumna x, vai kertyykö mitään.

Muiden täällä ei tarvitse tietää mitä ja miten paljon pystyn ostamaan kuukaudessa. Osaan lukea sen bonussumman ihan itse tuosta taulukosta. Ainakin viitteelisesti suuntaa antavasti.

Kunhan kyseinen henkilö vain täydentää bonussumman taulukkoon.

Ihan voi ottaa käyttöön muutkin köyhät täällä. En peri rojalttia.

Vassakuu!

Olen jo kertaalleen kirjoittanut tänne noista bonuksista (en ole tähän keskusteluun osallistunut muutoin). Suurimmassa osassa osuuskauppoja minimisumma, jolla bonuksia alkaa kertyä, on 50€, kahdessa osuuskaupassa se on 100€. Alarajalla 50-100€ sitä bonusta kertyy 1%, eli 0,50€/kk, jos kuukauden ostokset ovat ylittäneet sen 50€. Eli jos kuukaudessa ostoksia s-ryhmään tulee vaikkapa 49,99€, niin bonusta ei kerry lainkaan.

jos haluaa itselleen s-ryhmän bonuskortin, niin sitten tekee niin, että keskittää aluksi kaikki ostokset s-ryhmään. siis kaikki ostokset. Sillä lailla sen liittymismaksun saa hoidettua. Kun se on sitten hoidettu, se on sitten hoidettu.

Vierailija
1851/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni elävä esimerkki täältä. Kun on laittamassa iloisen ruokaa ja huomaakin, että perunat on sisältä mätiä..

Kai niitä kuoriosia voi silti syödä? Juuri nyt ei ole mahdollista hakea kaupasta uusia.

Kannattaa tottakai ostaa parin kilon pusseja perunaa, tulee halvemmaksi. Mutta jo alle viikossa perunat alkavat itää ja niitten sisuksista ei ole mitään tietoa. Samahan on muittenkin kasvisten kanssa.

laittaa sitten ämpäriin multaa ja itäneet perunat sinne, niin kohta on uusia perunoita lauasella. itsekin juuri siirsin pari itämään alkanutta perunaa ikkunalaudalle parvekkeelle itämään vielä enemmän, siitä sitten tulee aikanaan ämpäriperunoita.

Vierailija
1852/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään laskelmaa ei ole pyydetty. En edes luottaisi jonkun randomin tekemään laskelmaan, tässä ketjussa nämä neuvojat ei älyllä loista.

Kyllä muuten pyysi: suora lainaus hänen itsensä kirjoittamana "Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin."

Laskelman pyysin siksi koska kokeilin osaako kyseinen henkilö perustella väitteensä muuten kuin soittamalla suutaan.

Jos esittää väitteen olen aina käsittänyt, että pitää se myöskin pystyä todistamaan. Hän ei ole tähän mennessä pystynyt. Annoin hänelle jopa omatoimisesti "dataa".

No, joku muu henkilö laittoi tänne sen prosenttijutun minkä perusteella totesin mitä arvelinkin, että ainakaan yksinelävä köyhä ostaa niin vähän kukaudessa, että ei saa edes sitä sataa euroa bonuksilla maksettua.

Bonuksia alkaa kertya esimerkiksi vasta kun 50 euroan ostot täyttyy.

Sekin on 0,50 euroa.

Sain siis sen tiedon muulta henkilöltä

Vierailija
1853/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pakasti sinänsä on meno, niille, jotka maksavat sähkön vuokrasta irrallisena, on pakastin köyhän ystävä. Voi ostaa päivämäärät lopussa olevia alennustuotteita ja tuikata pakkaseen, jos lihaa niin ensin paistaa. Säilyy kyllä. On tullut tällätavalla paljon säästöä. Pahempi jos ei pakastinta mitenkään saa ja pakastimen sähköön menee liilaa, siinä täytyisi sitten laskea paljonko tulee pakastimen avulla säästöä ruokakuluista, että jääkö tappiolle vai voitolle.

Vierailija
1854/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dataa voi tehdä ihan itse, kas näin:

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 20 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 50 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 100 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 150 euroa, bonus x euroa.

Jne...

Jos kerran kyseinen henkilö väitti, että pienilläkin ostoksilla kertyy bonuksia ja kortin otto kannattaa niin täytyyhän hänen olla tietoinen mistä ostosummasta mikäkin määrä kertyy.

Eli jos ostan 50 eurolla niin bonusta kertyy sumna x, vai kertyykö mitään.

Muiden täällä ei tarvitse tietää mitä ja miten paljon pystyn ostamaan kuukaudessa. Osaan lukea sen bonussumman ihan itse tuosta taulukosta. Ainakin viitteelisesti suuntaa antavasti.

Kunhan kyseinen henkilö vain täydentää bonussumman taulukkoon.

Ihan voi ottaa käyttöön muutkin köyhät täällä. En peri rojalttia.

Vassakuu!

Olen jo kertaalleen kirjoittanut tänne noista bonuksista (en ole tähän keskusteluun osallistunut muutoin). Suurimmassa osassa osuuskauppoja minimisumma, jolla bonuksia alkaa kertyä, on 50€, kahdessa osuuskaupassa se on 100€. Alarajalla 50-100€ sitä bonusta kertyy 1%, eli 0,50€/kk, jos kuukauden ostokset ovat ylittäneet sen 50€. Eli jos kuukaudessa ostoksia s-ryhmään tulee vaikkapa 49,99€, niin bonusta ei kerry lainkaan.

jos haluaa itselleen s-ryhmän bonuskortin, niin sitten tekee niin, että keskittää aluksi kaikki ostokset s-ryhmään. siis kaikki ostokset. Sillä lailla sen liittymismaksun saa hoidettua. Kun se on sitten hoidettu, se on sitten hoidettu.

Ei sitä silti saa maksettua kahdessa vuodessa vaikka kuinka keskittäis.

Vierailija
1855/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakstin love kirjoitti:

Vaikka pakasti sinänsä on meno, niille, jotka maksavat sähkön vuokrasta irrallisena, on pakastin köyhän ystävä. Voi ostaa päivämäärät lopussa olevia alennustuotteita ja tuikata pakkaseen, jos lihaa niin ensin paistaa. Säilyy kyllä. On tullut tällätavalla paljon säästöä. Pahempi jos ei pakastinta mitenkään saa ja pakastimen sähköön menee liilaa, siinä täytyisi sitten laskea paljonko tulee pakastimen avulla säästöä ruokakuluista, että jääkö tappiolle vai voitolle.

Mutta jos ei syö sitä lihaa niin se pakastin ei auta mihinkään. On vaan turha menoerä.

Vierailija
1856/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin myös Lidl vaatii sen älykännykän, jotta saa bonuksia!

Nykyelämä on kyllä monella tapaa vaikeaa ilman älykännykkää. Liput ynnä muut ovat sovelluksilla, whatsappilla pidetään yhteyttä, karttasovellukset on tärkeitä vieraassa kaupungissa ym. Yhteiskunta toimii sen mukaan että kaikilla on älypuhelin. 

älypuhelimia saa halvallakin....

Vierailija
1857/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elin lapsena köyhässä pienviljelijäperheessä onnellisesti tietämättä, että olin köyhä. Kituuttelin opiskeluvuodet. Nyt olen "keskiluokassa" ja on kiva velaton koti, muuta omaisuutta ja osakkeitakin, mutta köyhäilen intohimoisesti opitun tavan vuoksi. Parsin sukat. En käy kampaajalla, vaan leikkaan itse latvat. Kuivaan omenia talveksi ja syön talkkunaa välipalaksi. Luksusta elämään on murtomaahiihto lähiseudulla ja eväät kannon päällä.

Murtomaahiihto todella on luksusta. En edes ole köyhä vaan ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen, mutta sukset jäi kauppaan hinnat nähtyäni.

Ei onnistu köyhältä. Kaikki suunnittelu on köyhälle ylivoimaista, ei se osaa säästää edes pientä summaa tai ajatella, että suksia tarvitaan ensi talvena.

Parilla kympillä saa ihan ok sukset kierrätyskeskuksesta, mutta ei kelpaa köyhälle.

Sitä ennen tarvitsee auton, jotta pääsee sinne kierrätyskeskukseen. Ja tarpeeksi ison, jossa saa sukset kuljetettua. Ja oikeasti köyhä voi tarvita sen muutaman kympin esim. ruokaan tai sähkölaskuun. Ja todellisessa elämässä ne suksipaketit ei maksa 20€ siellä kierrätyskeskuksessakaan. 

asun paikkakunnalla, jossa on hyvin hoidetut hiihtoreitit ja pieni laskettelurinnekin. Näille alueille kulkevissa busseissa näkee jatkuvasti ihmisiä, jotka tulevat bussiin sisään suksien kanssa. Eivät tarvitse omaa autoa siihen ja vaikka bussi on iso ja auto, niin niitä suksia voi pitää siellä bussin sisällä pystyssä - näin ei sukset vie muilta ihmisiltäkään tilaa.  kauounkimme eräässä lukuisista facebook ryhmistä ihmiset jakavat myös suksia ilmaiseksi ja joissakin ryhmissä tarjotaan myös kimppakyytejä.

jään innolla odottamaan seuraavia tekosyitä miksi ei pysty. ehkä jonkun isoisä on kieltänyt facen käytön

No mulla ei ainakaan ole varaa bussilla kulkea.[/quote

Köyhällä ei ole useinkaan varaa kulkea bussilla edes välttämättömiin kohteisiin ja täällä neuvotaan menemään hiihtämään hbussilla tai kimppakyydillä. Maksaahan nekin.

Vain köyhä tajuaa, ettei pysty maksamaan kyytejä johonkin hiihtokeskuksiin. Edestakaisin.

Aivan naurettava neuvo eikä mitään tajua köyhyydestä.

Vierailija
1858/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä asuvat eri paikassa, jossa ei ole hiihtoreittejä bussiyhteyksien päässä eikä jaella suksia ilmaiseksi. Omassa kaupungissa kaikki reitit ovat paikassa mihin päästäkseen tarvitsee auton. Olen itse siis ihan hyvätuloinen ihminen joka voisi ostaa sukset ja auton ja ajella hiihtämään, mutta ei tuo nyt mikään toisen asteen yhtälö ole ymmärtää miksi se ei välttämättä jokaiselta köyhältä onnistu.

Ihan jo se, että sukset ei ole mikään välttämättömyys elämisen kannalta ja vähävaraisella aika ja energia menee jo siihen että saa perustarpeet täytettyä eikä tämän lisäksi riitä resurssit alkaa säätämään lahjoitussuksien metsästämisen kanssa.

Vierailija
1859/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin myös Lidl vaatii sen älykännykän, jotta saa bonuksia!

Nykyelämä on kyllä monella tapaa vaikeaa ilman älykännykkää. Liput ynnä muut ovat sovelluksilla, whatsappilla pidetään yhteyttä, karttasovellukset on tärkeitä vieraassa kaupungissa ym. Yhteiskunta toimii sen mukaan että kaikilla on älypuhelin. 

älypuhelimia saa halvallakin....

Sekään ei riitä että on älypuhelin. Sitä pitää pystyä käyttämään. Itsellä huono näkökyky joten puhelin on puheluita varten.

Vierailija
1860/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuota selvemmin sanoa että itse olet hyvätuloinen etkä ymmärrä köyhien tilannetta :D

Ketjun aihe on "Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa". Näet mitä haluat nähdä, puoliakaan et ymmärrä.

olen ollut köyhä, ymmärrän oikein hyvin sen maailman

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi