Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
1861/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli Bonuskorttijankkaus, nyt on Suksiriehunta! Puhutaanko vielä siitä, miten köyhän pitää ottaa kissa ja jättää deodorantit kauppaan säästääkseen? ☺

Vakavasti puhuen: tuossa aiemmin joku kertoi, miten kotikaupungissaan on mahdollista varattomankin hiihtää. Hienoa, että siellä sujuu! Elin lapsuuteni Helsingissä, 70-80-luvulla, meillä ei ollut autoa, ja isä vei meitä lapsia hiihtämään, yleensä Seurasaareen tai Kaivopuistoon. Bussilla mekin kuljettiin ladun ääreen, Kaivariin taidettiin kävellä. Eväänä oli makkaraa paistettavaksi ja sekamehua muovisissa taskumateissa. Ja sulatejuusto-voileipäkeksejä. Ne olivat tosi kivoja päiviä, joita pidin itsestäänselvänä. Isäni oli tavattoman perhekeskeinen ja lapsirakas mies, en muista, että ainakaan kaikilla koulukavereilla olisi ollut noin hauskat, yhteiset sunnuntait perheen kanssa.

Isällä oli 40-luvulla ostetut puusukset, me lapset saimme omat hiihtimemme (kuten pikkusiskoni sanoi) joulupukilta. Lapsuuteni oli monessa mielessä etuoikeutettu. Vanhempani panostivat kotiin ja meihin, rahaa ei kerätty vasiten pankkiin, vaan jääkaappi oli täynnä, ja sopivia vaatteita ostettiin tarpeen mukaan (niitä myös kierrätettiin, uutta ostettiin vain, jos ei käytettyä hyväkuntoista löytynyt). Kesällä vietimme loman maalla, vuokramökissä, kun omaa ei ollut. Sinnekin matkustimme julkisilla, ja junamatkat olivat hauskoja. - Minun tuttava- ja ystäväpiirissäni on yksi (1 kpl) perhe, joka pystyy nyt tarjoamaan lapsille samanlaisen elintason, joka oli hyvinkin tavallinen meidän lapsuudessamme, ainakin kaupungissa.

Siihen aikaan koulun liikuntatunneilla käytiin hiihtämässä, koululla oli suksia ja monoja lainattavaksi niille, joilla ei itsellä ollut. En tiedä, miten nykyään. Joka tapauksessa toivon hartaasti, että tänä talvena myös köyhät perheet ovat voineet puuhata jotakin yhdessä - sanonpa kuitenkin samaan hengenvetoon sen, että pulkkamäkikin on niin naperoista kuin vanhemmista hauskempaa, jos kotiin tullessa on mahdollisuus keittää kuumaa kaakaota! Näin asiat eivät kaikilla suinkaan ole, enkä ymmärrä, että tässä ketjussa nimenomaan ne varakkaiksi itsensä mieltävät pitävät jogurttipurkin tai tomaattipussin ostamista staycationiin verrattavana ylellisyytenä!

Vierailija
1862/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakstin love kirjoitti:

Vaikka pakasti sinänsä on meno, niille, jotka maksavat sähkön vuokrasta irrallisena, on pakastin köyhän ystävä. Voi ostaa päivämäärät lopussa olevia alennustuotteita ja tuikata pakkaseen, jos lihaa niin ensin paistaa. Säilyy kyllä. On tullut tällätavalla paljon säästöä. Pahempi jos ei pakastinta mitenkään saa ja pakastimen sähköön menee liilaa, siinä täytyisi sitten laskea paljonko tulee pakastimen avulla säästöä ruokakuluista, että jääkö tappiolle vai voitolle.

Kyllä. Pakastin olisi tosi hyvä. Arvostaisin todella paljon pakastinta, jos sellainen olisi. Pakastimen mahtavuutta tuskin kukaan kiistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa enemmänkin ihmetyttää noitten ns ei-köyhien typeryys ja empatian puute. On vaikea ymmärtää, miten he ovat paremman työpaikan ja elämän saaneet. Eivät ainakaan älykkyytensä avulla. Mieluummin itse palkkaisin töihin empaattisen ja fiksun, kuin toisille naljailevan kiusaajan.

Toivottavasti tämä ketjun anti tulee vain parilta idiootilta ja trollilta. En haluisi ajatella ihmisten olevan yleisesti ottaen noin tyhmiä.

Olen tajunnut ei-köyhienkin viestit ja heidän tarkoitusperänsä, vaikuttaa siltä, että ne on ehdoin tahdoin haluttu käsittää väärin, koska mitä ilmeisemmin on väärinkäsittäjillä omat agendansa tehdä niin.

Olen nähnyt täällä silkkaa haluttomuutta ryhtyä toimeen ja perkaamaan itseään ulos köyhyydestä - näen, että nämä ihmiset haluavat olla köyhiä, parin fiksun köyhän kanssa olen myös keskustellut. Heille mieluusti voisin vaikka antaa rahaa, jotta pääsisivät köyhydyestään irti, tuon ensimmäisen ryhmän köyhille en niinkään.  Heille köyhyys palvelee vain negatiivisen mielen ulostulona.

Tämä on kyllä ihan parasta, kun hyvätuloiset alkaa arvottamaan ketkä köyhät on tarpeeksi arvokkaita autettavaksi ja ketkä ei. Toivottavasti itsestäni ei tule ikinä tuollainen ääliö.

Vierailija
1864/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä kuopasta, hei! Tarkoitin vain, että oikeasti köyhä vinguttaa sitä korttia ihan eri tahtiin kuin hyväosainen.

Ei se nyt noinkaan ole. Hyväosoainenkin voi elää kitsaasti. 

Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta.

Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys.

Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia?

Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

anna listaus kaikista kuukauden aikana tekemistäsi ostoksista, yksityiskohtaisesti, ei mitään sellaista, että ruokaan 50 euroa, käyttötavaroihin 10 euroa, vaan selkeä yksilöity lista, niin katsotaan. Lisäksi tulot ja tuet ja avustukset.

On se kumma kun oikeasti köyhät kertoo jotain, minkä ovat itse tajunneet todeksi niin hyväosaisten vaan täytyy päkättää vastaan.

tällä palstalla yksikään köyhä ei ole vielä suostunut avamaan köyhyyttään yksityiskohtaisesti, jotta olisimme voineet nähdä omin silmin, että mitään ei oikeasti ole tehtävissä, siksi teihin ei täällä uskota, tai osaamiseenne.

Siis onko teillä jokin lista valmiina mitä voi esitellä muille?

Ei valmiina tietenkään, mutta pitäähän sitä sen verran vaivautua, että kaivaa esille kuitit ja tiliotteet ja naputtelee hankinnat ja niiden summat tänne nettipalstalle, jotta tuo valopää saisi päivittelemistä.

"Ei ole vielä suostunut avaaman köyhyyttään yksityiskohtaisesti" on kyllä niin veemäinen ilmaus, että sen suustaan päästäneelle toivoisi vähintään syyhyä kesän ajaksi.

Minä olin se kuopassa oleva köyhä, jota tämä henkilö piikitteli ja lainasi otteita. Minä en kysynyt ensin mitään neuvoa vaan hän ensin moitti minua kun en ymmärtänut kuinka paljon minulle on etua S-bonuskortista eikä uskonut, ettei niitä bonuksia minulle köyhälle kerry.

Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin. Ei hän näemmä sitten pystynytkään faktaa tästä väittämästään osoittamaan vaikka oli kovin tuohtunut minuun.

No se sitten kääntyikin niin, että pyytämääni faktaa tähän bonuskortin hyötyihin ei tullut vaan asia kääntyikin niin, että HÄN pyysi MINUA toimittamaan yksityiskohtaisen ja seikkaperäisen listan mihin kulutan. Ei kuulemma riitä, että ruoka 50 euroa, hygienia 20 euroa...

En siis varsinaisesti pyytänyt neuvoa vaan faktaa.

Miksi minun pitäisi toimittaa yksityiselämääni koskevaa tietoa tänne? Ja miksi hän ei toimittanut minulle väittämäänsä faktatietoa miten köyhä saa kertymään bonuksia tai muita etuja kun ostot ovat kuukaudessa hyvin pienet. Hän olisi voinut laittaa jonkun taulukon eri ostosummille kuukaudessa. Jos siis olisi ollut tosissaan muuta kuin nöyryyttämismielessä

Köyhän on järkevää ostaa myös jostain muusta liikkeestä jos siellä on vielä edullisempi joku tuote. Silloin ne pienet ostosummat pirstaloituvat vielä eri kauppoihin.

miten joku voi tehdä laskelman, jos kysyjä ei tarjoa dataa? Sinä olet tahtonut tahallasi uhriutua, näin sivusta sen näkee parhaiten.

Mitään laskelmaa ei ole pyydetty. En edes luottaisi jonkun randomin tekemään laskelmaan, tässä ketjussa nämä neuvojat ei älyllä loista.

Kyllä muuten pyysi: suora lainaus hänen itsensä kirjoittamana "Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin."

Laskelman pyysin siksi koska kokeilin osaako kyseinen henkilö perustella väitteensä muuten kuin soittamalla suutaan.

Jos esittää väitteen olen aina käsittänyt, että pitää se myöskin pystyä todistamaan. Hän ei ole tähän mennessä pystynyt. Annoin hänelle jopa omatoimisesti "dataa".

No, joku muu henkilö laittoi tänne sen prosenttijutun minkä perusteella totesin mitä arvelinkin, että ainakaan yksinelävä köyhä ostaa niin vähän kukaudessa, että ei saa edes sitä sataa euroa bonuksilla maksettua.

Bonuksia alkaa kertya esimerkiksi vasta kun 50 euroan ostot täyttyy.

Sekin on 0,50 euroa.

Sain siis sen tiedon muulta henkilöltä

minä olin kauan sitten laittanut tänne ketjuun laskelman millä summalla voi saada liittymismaksun kasaan. Oma vikasi, kun et ketjua ole lukenut, vaan vain halunnut soittaa suutasi.

Vierailija
1865/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä kuopasta, hei! Tarkoitin vain, että oikeasti köyhä vinguttaa sitä korttia ihan eri tahtiin kuin hyväosainen.

Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta.

Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys.

Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia?

Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

anna listaus kaikista kuukauden aikana tekemistäsi ostoksista, yksityiskohtaisesti, ei mitään sellaista, että ruokaan 50 euroa, käyttötavaroihin 10 euroa, vaan selkeä yksilöity lista, niin katsotaan. Lisäksi tulot ja tuet ja avustukset.

On se kumma kun oikeasti köyhät kertoo jotain, minkä ovat itse tajunneet todeksi niin hyväosaisten vaan täytyy päkättää vastaan.

tällä palstalla yksikään köyhä ei ole vielä suostunut avamaan köyhyyttään yksityiskohtaisesti, jotta olisimme voineet nähdä omin silmin, että mitään ei oikeasti ole tehtävissä, siksi teihin ei täällä uskota, tai osaamiseenne.

Ei valmiina tietenkään, mutta pitäähän sitä sen verran vaivautua, että kaivaa esille kuitit ja tiliotteet ja naputtelee hankinnat ja niiden summat tänne nettipalstalle, jotta tuo valopää saisi päivittelemistä.

"Ei ole vielä suostunut avaaman köyhyyttään yksityiskohtaisesti" on kyllä niin veemäinen ilmaus, että sen suustaan päästäneelle toivoisi vähintään syyhyä kesän ajaksi.

Minä olin se kuopassa oleva köyhä, jota tämä henkilö piikitteli ja lainasi otteita. Minä en kysynyt ensin mitään neuvoa vaan hän ensin moitti minua kun en ymmärtänut kuinka paljon minulle on etua S-bonuskortista eikä uskonut, ettei niitä bonuksia minulle köyhälle kerry.

Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin. Ei hän näemmä sitten pystynytkään faktaa tästä väittämästään osoittamaan vaikka oli kovin tuohtunut minuun.

No se sitten kääntyikin niin, että pyytämääni faktaa tähän bonuskortin hyötyihin ei tullut vaan asia kääntyikin niin, että HÄN pyysi MINUA toimittamaan yksityiskohtaisen ja seikkaperäisen listan mihin kulutan. Ei kuulemma riitä, että ruoka 50 euroa, hygienia 20 euroa...

Miksi minun pitäisi toimittaa yksityiselämääni koskevaa tietoa tänne? Ja miksi hän ei toimittanut minulle väittämäänsä faktatietoa miten köyhä saa kertymään bonuksia tai muita etuja kun ostot ovat kuukaudessa hyvin pienet. Hän olisi voinut laittaa jonkun taulukon eri ostosummille kuukaudessa. Jos siis olisi ollut tosissaan muuta kuin nöyryyttämismielessä

Köyhän on järkevää ostaa myös jostain muusta liikkeestä jos siellä on vielä edullisempi joku tuote. Silloin ne pienet ostosummat pirstaloituvat vielä eri kauppoihin.

miten joku voi tehdä laskelman, jos kysyjä ei tarjoa dataa? Sinä olet tahtonut tahallasi uhriutua, näin sivusta sen näkee parhaiten.

Dataa voi tehdä ihan itse, kas näin:

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 20 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 50 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 100 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 150 euroa, bonus x euroa.

Jne...

Jos kerran kyseinen henkilö väitti, että pienilläkin ostoksilla kertyy bonuksia ja kortin otto kannattaa niin täytyyhän hänen olla tietoinen mistä ostosummasta mikäkin määrä kertyy.

Eli jos ostan 50 eurolla niin bonusta kertyy sumna x, vai kertyykö mitään.

Muiden täällä ei tarvitse tietää mitä ja miten paljon pystyn ostamaan kuukaudessa. Osaan lukea sen bonussumman ihan itse tuosta taulukosta. Ainakin viitteelisesti suuntaa antavasti.

Kunhan kyseinen henkilö vain täydentää bonussumman taulukkoon.

Ihan voi ottaa käyttöön muutkin köyhät täällä. En peri rojalttia.

Vassakuu!

Olen jo kertaalleen kirjoittanut tänne noista bonuksista (en ole tähän keskusteluun osallistunut muutoin). Suurimmassa osassa osuuskauppoja minimisumma, jolla bonuksia alkaa kertyä, on 50€, kahdessa osuuskaupassa se on 100€. Alarajalla 50-100€ sitä bonusta kertyy 1%, eli 0,50€/kk, jos kuukauden ostokset ovat ylittäneet sen 50€. Eli jos kuukaudessa ostoksia s-ryhmään tulee vaikkapa 49,99€, niin bonusta ei kerry lainkaan.

jos haluaa itselleen s-ryhmän bonuskortin, niin sitten tekee niin, että keskittää aluksi kaikki ostokset s-ryhmään. siis kaikki ostokset. Sillä lailla sen liittymismaksun saa hoidettua. Kun se on sitten hoidettu, se on sitten hoidettu.

Ei sitä silti saa maksettua kahdessa vuodessa vaikka kuinka keskittäis.

saa

Vierailija
1866/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa enemmänkin ihmetyttää noitten ns ei-köyhien typeryys ja empatian puute. On vaikea ymmärtää, miten he ovat paremman työpaikan ja elämän saaneet. Eivät ainakaan älykkyytensä avulla. Mieluummin itse palkkaisin töihin empaattisen ja fiksun, kuin toisille naljailevan kiusaajan.

Toivottavasti tämä ketjun anti tulee vain parilta idiootilta ja trollilta. En haluisi ajatella ihmisten olevan yleisesti ottaen noin tyhmiä.

Olen tajunnut ei-köyhienkin viestit ja heidän tarkoitusperänsä, vaikuttaa siltä, että ne on ehdoin tahdoin haluttu käsittää väärin, koska mitä ilmeisemmin on väärinkäsittäjillä omat agendansa tehdä niin.

Olen nähnyt täällä silkkaa haluttomuutta ryhtyä toimeen ja perkaamaan itseään ulos köyhyydestä - näen, että nämä ihmiset haluavat olla köyhiä, parin fiksun köyhän kanssa olen myös keskustellut. Heille mieluusti voisin vaikka antaa rahaa, jotta pääsisivät köyhydyestään irti, tuon ensimmäisen ryhmän köyhille en niinkään.  Heille köyhyys palvelee vain negatiivisen mielen ulostulona.

Tämä on kyllä ihan parasta, kun hyvätuloiset alkaa arvottamaan ketkä köyhät on tarpeeksi arvokkaita autettavaksi ja ketkä ei. Toivottavasti itsestäni ei tule ikinä tuollainen ääliö.

olet jo sellainen.

Vierailija
1867/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni elävä esimerkki täältä. Kun on laittamassa iloisen ruokaa ja huomaakin, että perunat on sisältä mätiä..

Kai niitä kuoriosia voi silti syödä? Juuri nyt ei ole mahdollista hakea kaupasta uusia.

Kannattaa tottakai ostaa parin kilon pusseja perunaa, tulee halvemmaksi. Mutta jo alle viikossa perunat alkavat itää ja niitten sisuksista ei ole mitään tietoa. Samahan on muittenkin kasvisten kanssa.

laittaa sitten ämpäriin multaa ja itäneet perunat sinne, niin kohta on uusia perunoita lauasella. itsekin juuri siirsin pari itämään alkanutta perunaa ikkunalaudalle parvekkeelle itämään vielä enemmän, siitä sitten tulee aikanaan ämpäriperunoita.

Ja Kotitonttu toimittaa multasäkit köyhän kotiin, ihan niinkuin sinullekin, eikö vain? Ei nyt multaa kaupasta tarvitse ostaa ja siihen budjetoida! ☺

Vierailija
1868/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dataa voi tehdä ihan itse, kas näin:

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 20 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 50 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 100 euroa, bonus x euroa.

Kuukauden ostot S-ryhmän liikkeestä 150 euroa, bonus x euroa.

Jne...

Jos kerran kyseinen henkilö väitti, että pienilläkin ostoksilla kertyy bonuksia ja kortin otto kannattaa niin täytyyhän hänen olla tietoinen mistä ostosummasta mikäkin määrä kertyy.

Eli jos ostan 50 eurolla niin bonusta kertyy sumna x, vai kertyykö mitään.

Muiden täällä ei tarvitse tietää mitä ja miten paljon pystyn ostamaan kuukaudessa. Osaan lukea sen bonussumman ihan itse tuosta taulukosta. Ainakin viitteelisesti suuntaa antavasti.

Kunhan kyseinen henkilö vain täydentää bonussumman taulukkoon.

Ihan voi ottaa käyttöön muutkin köyhät täällä. En peri rojalttia.

Vassakuu!

Olen jo kertaalleen kirjoittanut tänne noista bonuksista (en ole tähän keskusteluun osallistunut muutoin). Suurimmassa osassa osuuskauppoja minimisumma, jolla bonuksia alkaa kertyä, on 50€, kahdessa osuuskaupassa se on 100€. Alarajalla 50-100€ sitä bonusta kertyy 1%, eli 0,50€/kk, jos kuukauden ostokset ovat ylittäneet sen 50€. Eli jos kuukaudessa ostoksia s-ryhmään tulee vaikkapa 49,99€, niin bonusta ei kerry lainkaan.

jos haluaa itselleen s-ryhmän bonuskortin, niin sitten tekee niin, että keskittää aluksi kaikki ostokset s-ryhmään. siis kaikki ostokset. Sillä lailla sen liittymismaksun saa hoidettua. Kun se on sitten hoidettu, se on sitten hoidettu.

Ei sitä silti saa maksettua kahdessa vuodessa vaikka kuinka keskittäis.

saa

Ei saa jos rahaa ei ole tarpeeksi ostoksiin käyttää.

Vierailija
1869/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin myös Lidl vaatii sen älykännykän, jotta saa bonuksia!

Nykyelämä on kyllä monella tapaa vaikeaa ilman älykännykkää. Liput ynnä muut ovat sovelluksilla, whatsappilla pidetään yhteyttä, karttasovellukset on tärkeitä vieraassa kaupungissa ym. Yhteiskunta toimii sen mukaan että kaikilla on älypuhelin. 

älypuhelimia saa halvallakin....

Kuinka halvalla? Mikä on "halpa". Itse ostin tämän nyt käytössä olevan älyttömän ja kamerattoman perusnokialaisen 29,50 eurolla.

Laskut maksan ja täällä kirjoittelen tabletilla.

Vierailija
1870/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni elävä esimerkki täältä. Kun on laittamassa iloisen ruokaa ja huomaakin, että perunat on sisältä mätiä..

Kai niitä kuoriosia voi silti syödä? Juuri nyt ei ole mahdollista hakea kaupasta uusia.

Kannattaa tottakai ostaa parin kilon pusseja perunaa, tulee halvemmaksi. Mutta jo alle viikossa perunat alkavat itää ja niitten sisuksista ei ole mitään tietoa. Samahan on muittenkin kasvisten kanssa.

laittaa sitten ämpäriin multaa ja itäneet perunat sinne, niin kohta on uusia perunoita lauasella. itsekin juuri siirsin pari itämään alkanutta perunaa ikkunalaudalle parvekkeelle itämään vielä enemmän, siitä sitten tulee aikanaan ämpäriperunoita.

Ja Kotitonttu toimittaa multasäkit köyhän kotiin, ihan niinkuin sinullekin, eikö vain? Ei nyt multaa kaupasta tarvitse ostaa ja siihen budjetoida! ☺

Mistä sen parvekkeen saa?

Vierailija
1871/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä vaatii aina parasta ja aina ilman omaa vaivaa, jonkun pitäisi varmaan ne suksetkin tuoda kotiin ilmaiseksi. Parasta ja uusinta merkkiä, tottakai.

Ei-köyhät ihmeesti pystyy ostamaan käytettyä ja näkemään vähän vaivaakin, köyhä ei ikinä.

Hyvä esimerkki juurikin asiasta jonka vain oikeasti köyhät tajuaa - ne käytetytkin sukset on liian kalliita. 

suksia saa laianttua ilmaiseksikin, se siis on liian kallista. Taitaa olla totta, että köyhät todellakin ovat köyhyytensä ansainneet!

Mistä saa lainata suksia?

Ehkä yhdeksi kerraksi, mutta spontaanisti ei voi lähteä hiihtämään kun joka kerta pitää hakea (jostain) sukset lainaan. Ei kukaan lainaa suksiaan koko talveksi.j ja lainaako sitten joka kerta kun köyhä haluaa hiihtää.

Mites ne monot, jälleen kerran? Pitää olla myös oikean kokoiset monot lainaksi. Sauvat sopivan mittaiset, myös kaikki sukset ei tuosta vaan käy, pitäähän ne olla mitoitettu likimain kunkin käyttäjän mukaan.

Kahden metrin sukset ei sovi lyhyelle tai 150 sentin pitkälle ihmiselle.

Palauta  sitten takasin mulle mun sukset. Oon pitkä ja ne sukset oli mun. Tyhmä varastaa sukset jokka sitten on väärän kokoset.

Vierailija
1872/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi auttaa köyhää, joka ihan itse on sössinyt asiansa eikä ole minkäänlaista haluakaan alkaa opetella rahan käyttöä? Kuka on niin rikas, että on varaa heitellä seteleitä tuuleen?  Ih an vain näin sivumietintänä....

Vierailija
1873/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi luoja tätä avuttomuutta, noo sitte laitat ulos pihalle tai sisälle ikkunan alle

Vierailija
1874/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyelämä on kyllä monella tapaa vaikeaa ilman älykännykkää. Liput ynnä muut ovat sovelluksilla, whatsappilla pidetään yhteyttä, karttasovellukset on tärkeitä vieraassa kaupungissa ym. Yhteiskunta toimii sen mukaan että kaikilla on älypuhelin. 

....ja vielä halvemmalla saa peruskännykän, Nokia 3310 49 €, kun kuusi vuotta sitten uutena ostin. Miksi pitäisi olla älypuhelin, että voi matkustaa bussilla? Mikä järki tässä yhteiskunnan väkisinvääntämässä teknologiavillityksessä on?

Vierailija
1875/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi luoja tätä avuttomuutta, noo sitte laitat ulos pihalle tai sisälle ikkunan alle

sitte kohta sulla ei ole sitä ikkunaakaan

Vierailija
1876/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalta ainoa tie on tie ylöspäin ja köyhyys ei ole koko elämän kestävää, vaan siitä voi päästä pois kovalla työllä, onnella ja ahkeruudella.

Vierailija
1877/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....ja vielä halvemmalla saa peruskännykän, Nokia 3310 49 €, kun kuusi vuotta sitten uutena ostin. Miksi pitäisi olla älypuhelin, että voi matkustaa bussilla? Mikä järki tässä yhteiskunnan väkisinvääntämässä teknologiavillityksessä on?

oma älypuhelimeni maksoi 45,90

Vierailija
1878/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On edelleen hieman avuton ole.....pihalle ei voi laittaa, varmaan joku kulkija ne veis? Ikkunan alle ei voi laittaa kun sohva on siinä. Mihin vielä vois laittaa?

Vierailija
1879/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

perunaa kyllä voi kasvattaa ilman multaakin, netistä löytyy siihen neuvoja. minä kasvatan mullassa, jonka olen itse valmistanut biojäätteestä. Olen myös ostanut multaa joskus 40 litran säkki maksoi jotain 1,90

Vierailija
1880/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No senhän hommaa asunnon kylkeen tietenkin Kotitontun serkku, Puutarhatonttu. ☺

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan