Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
4641/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi veikkonen, tiitsie tiitsie ensinkään millast se on kun ei oo vanikkaa?

Vierailija
4642/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaisköyhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joku lapiolla kaivettu kuoppa ja vesi siinä ole juomakelpoista.

Asiallisesti tehdyt kaivotkin tarkistetaan säännöllisesti ettei niihin ole tullut kolibakteereita tms. Myös kaivot puhdistetaan aika ajoin, on ihan ammatti-ihmiset sitä varten.

Silloin kun on esimerkiksi keväällä valumavesiä pajon ei aina kaivostakaan pitäisi ottaa vettä.

Aatelkaas toisinpäin: joku köyhä olisi omatoimisesti (ilman tätä "infoa") kaivanut kuopan ja ottanut siitä vettä talouskäyttöön.

Seurauksena ankara mahakipu, jopa vaarallinen suolistobakteeri elimistössä jne.

Hän kirjoittaisi tänne, että mitä kummaa nyt, kun hän luuli, että tämmöisen kuopan vettä voi juoda. Miksiköhän näin nyt kävi.

Kauhea p..kamyrsky varakkailta: tässä taas nähdään kuinka tyhmiä köyhät ovat. Kukaan varakkaista ei tämmöiseen tekoon sorru, jokainen viisas kyllä ymmärtää, kuinka voi tulla mieleenkään, ei ihme, että köyhät ovat köyhiä, ei kai nyt joka kurakuopasta vettä juoda...

tyhmentääkö köyhyys vai joutuuko tyhmät köyhiksi?

Otat vettä luonnon vesilähteestä, ihan sama miten se lähde on muodostunut: lapiolla, käsin kaivamalla tai sitten vaikka karhun kaivamana, no one cares, sen jälkeen teet vedensuodattimen ja keität veden. Tadaa! sinulla on juomakelpoista vettä! Ihme ja kumma! Joskus jouduttiin mökillä tekemään näin, kun joku sisävesipellejen laiva oli hajonnut ja saastuttanut hetkeksi järviveden, joten minäkin olen näitä, jotka eivät jaksa teidän tämän ketjun valittajaköyhien valitusta siitä miten mikään ei onnistu, koska köyhä. Tuolla tavalla todellakin voi saada itselleen juomavetta tilanteessa, kun ei saa sitä hanasta. Missään kai se kirjoittaja ei väittänyt, että siitä voisi alkaa talousvesiä vuosikausiksi tekemään. Lisäksi muuten retkeilykaupoista saa aika halvallakin valmiita vedensuodattimia, ihan vinkiksi, jos joku ihan aikuisten oikeasti vähävarainen haluaakin joskus lähteä patikoimaan. Tänä syksynä muuten näytttää tulevan ennätyshyvä mustikkasato, käytiin vkonloppuna omaa metsää tarkastamassa.  En tietenkään nyt väitä, että se on noin teidän ketjun "oikeasti" köyhien lähimetsissä, teillä tietenkin mustikkasadon on tuhonnut ripuli tai ehkä metsännekin on oikeasti köyhä tai sitten muuten vain metsänne mustikkavarvut eivät jaksanetkaan kukkia, mutta meillä jaksoi. Anteeksi satiiri.

Mikä satiiri missä? Oliko ihan pakko mainita, että MEIDÄN metsässä käytiin. Miksei vaan ihan , että käytiin metsässä? En ole kateellinen, mutta ihmettelen tuollaista omahyväistä korostelua oli sitten köyhä tai rikas.

no kun en teidän  metsässä käynyt, vaan meidän. En minä sille mitään mahda, että meidän kunnassa metsäkin on meidän kaikkien kuntalaisten käytössä. Valita sinne. Taas vedät tulkintoja, koska haluat tahallasi tulkita väärin. Ehkä se auttaa itsesäälin ylläpitämisessä, että sinulla on asiat niin huonosti.

"käytiin vkonloppuna omaa metsää tarkastamassa" Noin siinä luki sanatarkkaan, mikä lisärvo tuli muuta kuin omahyväisyyttä teille siitä, että piti mainita, että metsä oli omaa? Ei kukaan puhu normaalisti noin, että ajoin omalla autollaini omaa tietä pitkin omaan kotiini oman metsän siimekseen ja meni kirjoittamaan omalla koneellani nettiin. Koska meillä onjokamiehen oikeus niin ihan sama muiden kannalta kenen metässä te kävitte. Juuri tuollainen oma oma, eli minä minä ajattelu aiheuttaa sen, ettei kykene mukautumaan toisten ihmisten elämäntilanteisiin ja niihin johtaneisiin tilanteisiin. Kun MINULLA menee näin ja näin niin ei muilla voi mennä muuten kuin omasta syystä...

älä huoli, sinäkin saat käydä oman kotikuntasi metsässä tai sanoa, että kävit omassa metsässä.  Jos omistat metsää ja haluat sen kertoa, voit  sen kertoa. Jos joku sitä kadehtii, se on hänen murheensa, ei sinun.

Ymmärräthän muuten, että suomessa on erilaisia murrealueita?

Seli seli. Joko se metsä on omaa tai ei ole. Missä murrealueella muka noin puhutaan?

Jos käyn metsässä, niin kirjoitan, että käyn metsässä, ihan sama kenen se on. Kävin lähistön metsissä voisi vielä mennä tai jopa meiän mettä tarkoittaen pihapiirissä olevaa naapurin metsää tai, että ajoin autolla naapurikunnan metsään tai jotain, mutta kuinka monelle tulisi mieleen kirjoittaa "omassa metsässä" millään murrealueella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4643/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vesisuonia niin paljon ettei siihen mitään taikauskovarpuja tarvita. Ihan huuhaata sellainen. Meillä kun kaivoa kaivettiin tontille, niin kaivon kaivaja väen vänkään intti, että pitää varvulla katsoa paikka, että pitää tilata kaivonkatsoja. Sanoimme, että kaiva nyt se kaivo tuohon mihin näytettiin. Kaivonkaivaja sanoi, että kun siitä ei voi löytää vettä, että kun sitä ja tätä. Sanoimme, että kaiva nyt se  reikä maahan, mehän siitä maksamme. Kaivoi sitten ja myöhemmin raapi päätään ja sanoi, että sen täytyi olla sattumaa, että juuri tuosta löytyi vettä. Koitimme sitten sivistää häntä, että kun suomessa on vettä kaikkialla, että ei siihen varpuja tarvita.

Sitten hän alkoi kauppaamaan meille maasäteilyltä suojaavia patjansuojuksia, että nukkuisimme paremmin ja pysyisimme terveinä, että katsotaanko onko teidän sängyt väärässä paikassa. Kerroin sitten pokkana, että ei hätää, minulla on jo sellainen ja lisäksi on suojattu alumiinifoliolla seinät ilmaästeilyltä rakennusvaiheessa. kaverille tuli hyvä mieli siitä valkoisesta valheesta.

Minulla on kutina, että tunsin tuon kaivonkatsojan. Eino Y-P kenties?  Ei  ollut huijari hän ainakaan.

Teille ilmeisesti kaivettiin porakaivo tai muuten syvä kaivo? Juuri sillä kohdalla ei välttämättä mennyt suonta, mutta maan tai kallion rikkonaisuuden vuosi vettä tihkusi kaivonreikäännekin viereisestä suonesta. Ymmärtänette myös, että mitä syvemmälle kaivaa sen suuremmaksi suoneen osumisen todennäköisyys kasvaa? Itse asun esimerkiksi kalliolla ja jos kaivan metrinkin syvemmälle sieltä missä maata on tulee peruskallio viimeistään vastaan. Tuosta pitää jatkaa poraamalla, jos haluaa vettä saada pihalle. On aivan eriasia joku luonnonlähde, jossa vesisuoni tulee maanpinnalle asti tai lähelle sitä. Pakko teidän on nuo asiat tietää, mutta kiusaamisen voima on vahvempi kuin tosiasioiden myötäminen teillä.

Syvien porakaivojen ollessa kyseessä vesisuonen paikka ole niin tärkeää, vettä sinne tihkuu jostain.

Mutta kyllä oli eroa kaivonpaikalla ja kaivonpaikalla ennenvanhaan. Jotkut joutuivat laittamaan renkaita kymmeniäkin ja kesällä vesi lopussa tai vähissä. Jos oli huono paikka tai kaivettiin minne sattui. Jouduttiin kaivamaan syvä kaivo.

Kun oli hyvä kauivonpaikka, eli vesisuonien risteys, niin ei kuin muutama rengas tarvittiin ja vettä riitti runsaasti. Ei tarvinnut kaivaa syvälle.

Veljeni oli hyvä kaivonkatsoja ja minullakin tosiaan varpu taipuu.

Oli sitten kansanperimää tai mitä lienee, mutta kaivonpaikalla on väliä.

Ei joka kaivoon vesi noussut kuin vaivoin ja vaivaisesti.

Vierailija
4644/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaljaan ja tupakkaan ei ole enää rahaa.

Vierailija
4645/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa avustuksilla ja tuilla elää yllättävän hyvin jos ei ryyppää rahojaan, asunnosta maksetaan suurin osa, toimeentulotukea maksetaan, työttömyystukea maksetaan. Pitää vaan itse olla sen verran aktiivivinen että täyttää nuo ehdot. Moni pienituloinen työssä käyvä laskujen maksun jälkeen jotka joutuu hoitamaan itse ei elä juuri yhtään leveämmin kuin nuo tuen saajat.

Epäilen että monella on päihdeongelma tai muita ongelmia jos ei raha riitä ruokaan.

En halua vähätellä kenenkään ongelmia, mutta kyllä se muutos tulee elämään kun jaksaa olla ahkera ja uskoo parempaan eikä luovuta koskaan. Ottaa aluksi sen huonommankin työn vastaan, parempia töitä on helpompi saada kun on jo jossain töissä, alkaa siitä rakentamaan parempaa tulevaisuutta.

HIenoa yleistystä.. Köyhä ryyppää tai on "muita" ongelmia tai on työtön. Miten ajattelit ahkeruuden ja uskon parantavan vaikka sairaudet tai vanhuuden?  Köyhä voi hyvin olla myös ahkera  pienituloinen, joka elättää koko perhettään. Pointtihan on koko ketjun ajan ollut se, että ihminen ei voi täysin vaikuttaa tulevaisuuteensa, paljon on onnesta ja olosuhteista kiinni. Menestyvät voivat kuvitella olleensa itse ahkeria ja ansainneet ahkeruudellaan asemansa, mutta heillä on myös ollut hyvää onnea ja kenties paremmat lähtökohdat.

Vierailija
4646/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tulkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo maajan kuopan kaivaminen ja köyhän itse rakentama vedenpuhdistamo-juttu oli jo niin paksua tuubaa, että taitaa olla top-kymmenessä.

Ei joku maahan kaivettu kuoppa ole sellainen missä on juomakelpoista vettä.

Millä ihmeen rahoiloa köyhä rakentaa jonkun vedenpuhdistamon.

Siis oikeesti, tekisikö joku täysjärkinen tuollaisia juttuja, no ei varmaan.

Mikä oli "köyhien valhetta ja selitystä", jos kerroin, että noista keskustassa sijaitsevista vesipisteistä ei vesi tule ilmaiseksi kotiin kuin jalan kulkemalla ja käsin kantamalla tai jos sattuu olemaan käyttökunnossa oleva polkupyörä?

Ei  jumalavita nyt ihmiset! Olen ammatiltani kaivonporaaja, enkä ole eläissäni tollasta soopaa kuullut. Joku partiolaisten hätävesijärjestelmä on hieman eri asia kuin jatkuva talousveden puhdistaminen. Vai onko ajatuksena, että uusi kuoppa kaivetaan joka päivä ja tuurilla osutaan, eikä nousevassa vedessä ole raskasmetalleja tai muuta shaibaa, jota sun ehdotus ei puhdista? Ehdotuksen esittäjä kertokoot myös miten tämä kuoppa toimii talvisin? Anna kun arvaan. Köyhä sulattaa lunta? Joku raja noissa pätemisissäkin, urpo.

Eiköhän sen pointti ollut sellainen, että siinä missä nämä "köyhät" keksivät tekosyitä sille mikseivät  muka voi sitä ja tätä, niin aina löytyy keino millä voi nykyisen ongelmansa korjata. Jos siis ongelmana on vedenpuute ja asuu jossain jossa ei edes vesiputkia ole eikä jaksa keskustaan asti vesipostille, nin kyllä sitä vettä suomesta löytyy. Tajuatko? Vai etkö halua tajuta? Rautalangasta: aina löytyy pulmiin ratkaisu, jonka voi tehdä.

Nyt alkoi kiinnostaa. Minulla on aika monta todella hankalaa toimeentuloon ja elämiseen liittyvää ongelmaa. Jos sinä ratkaiset ne, maksan sinulle siitä kunnon palkkion, kunhan pääsen töihin ja saan säännölliset tulot. Miten saisin sinuun yhteyden?

Ratkaisu ja ratkaisu. Tuo on tuollaista köyhien alitajuntaan vaikuttavaksi tarkoitettua manipulointia aivopestyjen hyväosaisiksi itseään luulevien ihmisten toimesta.  Että köyhä "tajuaisi" tehdä itse lopullisen ratkaisun. Kaivaisi oman kuoppansa, heittäisi toimeentulohakemuskynänsä nurkkaan, katsoisi mitä tulee toiselta kanavalta jne..

Vierailija
4647/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka rahan ahneita ja oman edun tavoittelioita yrittäjät ja sijoittajat ovat köyhien kustannuksella

jos ostan pörssistä osakkeita vaikka (!esim) tuhannella eurolla ja myyn ne 1200 eurolla ja maksan siitä voitosta pääomaverot, jotka käytetään jonkun köyhän elatukseen, niin missä välissä se muuttuu siihen, että teen jotain köyhien kustannuksella? Eikö se mene niin, että köyhä käy minun lompakollani.

Ei käy köyhät lompakollasi, itse olet törsännyt voittosi, ehkä olet ollut niin kännissä, ettet muista tai jotain..

Vierailija
4648/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen köyhyys helpottuisi kun opettelisi tekemään jotain, on vaan mukavampaa nukkua puolille päivin ja valittaa. Se että painaa töitä ja saa olla reilu kuukauden vuodesta lomilla on rankkaa, mutta eipä tarvi roskiksista ruokaa kaivaa.

Mitä opettelisi tekemään?

Vaikka selvittämään asiat itse eikä kysellä vauvapalstalta muilta mitä pitäisi tehdä tai opetella.

Mutta täällähän ne kaikkein parhaimmat neuvonantajat juuri notkuvatkin neuvojaan tuputtamassa?

Vierailija
4649/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen köyhyys helpottuisi kun opettelisi tekemään jotain, on vaan mukavampaa nukkua puolille päivin ja valittaa. Se että painaa töitä ja saa olla reilu kuukauden vuodesta lomilla on rankkaa, mutta eipä tarvi roskiksista ruokaa kaivaa.

Vaikka selvittämään asiat itse eikä kysellä vauvapalstalta muilta mitä pitäisi tehdä tai opetella.

Ahaa, tuo olikin "eti ite" -tyyppinen neuvo?

Tällä palstalla käväisi kerran mieleenpainuva tyyppi, joka teki ihan aloituksen siitä, miten työttömät voisivat työllistyä ja jopa kartuttaa varallisuuttaan: "Ryhtykää yrittäjiksi." Hänen neuvonsa oli se, että pitää keksiä jokin sellainen tosi hyvä tuote, jota kukaan muu ei ole hoksannut. Hän jaksoi toistella tuota liikeideaa tosi pitkään, mutta kun kukaan ei innostunut, hän suuttui. Hänhän oli vain hyvää hyvyyttään auttamassa ja neuvomassa, eikä ollut ollenkaan ihme, että työttömät ovat työttömiä tuolla asenteella. Ihan samaa siis kuin tässäkin ketjussa - paitsi että tuo hömppä sentään älysi tehdä oman ketjun sen sijaan, että höpöttäisi asian vierestä muualla.

On vaikea erottaa trolleja niistä ressukoista, joiden mielestä "keksi jotain" oikeasti olisi hyvä neuvo. Mutta onko tuolla nyt niin väliäkään, kun tulos on joka tapauksessa pyöreä nolla.

Vierailija
4650/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vesisuonia niin paljon ettei siihen mitään taikauskovarpuja tarvita. Ihan huuhaata sellainen. Meillä kun kaivoa kaivettiin tontille, niin kaivon kaivaja väen vänkään intti, että pitää varvulla katsoa paikka, että pitää tilata kaivonkatsoja. Sanoimme, että kaiva nyt se kaivo tuohon mihin näytettiin. Kaivonkaivaja sanoi, että kun siitä ei voi löytää vettä, että kun sitä ja tätä. Sanoimme, että kaiva nyt se  reikä maahan, mehän siitä maksamme. Kaivoi sitten ja myöhemmin raapi päätään ja sanoi, että sen täytyi olla sattumaa, että juuri tuosta löytyi vettä. Koitimme sitten sivistää häntä, että kun suomessa on vettä kaikkialla, että ei siihen varpuja tarvita.

Sitten hän alkoi kauppaamaan meille maasäteilyltä suojaavia patjansuojuksia, että nukkuisimme paremmin ja pysyisimme terveinä, että katsotaanko onko teidän sängyt väärässä paikassa. Kerroin sitten pokkana, että ei hätää, minulla on jo sellainen ja lisäksi on suojattu alumiinifoliolla seinät ilmaästeilyltä rakennusvaiheessa. kaverille tuli hyvä mieli siitä valkoisesta valheesta.

Minulla on kutina, että tunsin tuon kaivonkatsojan. Eino Y-P kenties?  Ei  ollut huijari hän ainakaan.

Teille ilmeisesti kaivettiin porakaivo tai muuten syvä kaivo? Juuri sillä kohdalla ei välttämättä mennyt suonta, mutta maan tai kallion rikkonaisuuden vuosi vettä tihkusi kaivonreikäännekin viereisestä suonesta. Ymmärtänette myös, että mitä syvemmälle kaivaa sen suuremmaksi suoneen osumisen todennäköisyys kasvaa? Itse asun esimerkiksi kalliolla ja jos kaivan metrinkin syvemmälle sieltä missä maata on tulee peruskallio viimeistään vastaan. Tuosta pitää jatkaa poraamalla, jos haluaa vettä saada pihalle. On aivan eriasia joku luonnonlähde, jossa vesisuoni tulee maanpinnalle asti tai lähelle sitä. Pakko teidän on nuo asiat tietää, mutta kiusaamisen voima on vahvempi kuin tosiasioiden myötäminen teillä.

Syvien porakaivojen ollessa kyseessä vesisuonen paikka ole niin tärkeää, vettä sinne tihkuu jostain.

Mutta kyllä oli eroa kaivonpaikalla ja kaivonpaikalla ennenvanhaan. Jotkut joutuivat laittamaan renkaita kymmeniäkin ja kesällä vesi lopussa tai vähissä. Jos oli huono paikka tai kaivettiin minne sattui. Jouduttiin kaivamaan syvä kaivo.

Kun oli hyvä kauivonpaikka, eli vesisuonien risteys, niin ei kuin muutama rengas tarvittiin ja vettä riitti runsaasti. Ei tarvinnut kaivaa syvälle.

Veljeni oli hyvä kaivonkatsoja ja minullakin tosiaan varpu taipuu.

Oli sitten kansanperimää tai mitä lienee, mutta kaivonpaikalla on väliä.

Ei joka kaivoon vesi noussut kuin vaivoin ja vaivaisesti.

Se on juurikin näin. Yhdellä sukulaisellani on kaksi normaalia kaivoa pienehköllä tontillaan. Toisen niistä on katsonut varpumies ja toista ei. Kuivina aikoina tuo varpumiehen katoma kaivo on koko naapurustossa ainoa kaivo, jossa riittää vettä läpi vuoden.

Vierailija
4651/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tulkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo maajan kuopan kaivaminen ja köyhän itse rakentama vedenpuhdistamo-juttu oli jo niin paksua tuubaa, että taitaa olla top-kymmenessä.

Ei joku maahan kaivettu kuoppa ole sellainen missä on juomakelpoista vettä.

Millä ihmeen rahoiloa köyhä rakentaa jonkun vedenpuhdistamon.

Siis oikeesti, tekisikö joku täysjärkinen tuollaisia juttuja, no ei varmaan.

Mikä oli "köyhien valhetta ja selitystä", jos kerroin, että noista keskustassa sijaitsevista vesipisteistä ei vesi tule ilmaiseksi kotiin kuin jalan kulkemalla ja käsin kantamalla tai jos sattuu olemaan käyttökunnossa oleva polkupyörä?

Ei  jumalavita nyt ihmiset! Olen ammatiltani kaivonporaaja, enkä ole eläissäni tollasta soopaa kuullut. Joku partiolaisten hätävesijärjestelmä on hieman eri asia kuin jatkuva talousveden puhdistaminen. Vai onko ajatuksena, että uusi kuoppa kaivetaan joka päivä ja tuurilla osutaan, eikä nousevassa vedessä ole raskasmetalleja tai muuta shaibaa, jota sun ehdotus ei puhdista? Ehdotuksen esittäjä kertokoot myös miten tämä kuoppa toimii talvisin? Anna kun arvaan. Köyhä sulattaa lunta? Joku raja noissa pätemisissäkin, urpo.

Eiköhän sen pointti ollut sellainen, että siinä missä nämä "köyhät" keksivät tekosyitä sille mikseivät  muka voi sitä ja tätä, niin aina löytyy keino millä voi nykyisen ongelmansa korjata. Jos siis ongelmana on vedenpuute ja asuu jossain jossa ei edes vesiputkia ole eikä jaksa keskustaan asti vesipostille, nin kyllä sitä vettä suomesta löytyy. Tajuatko? Vai etkö halua tajuta? Rautalangasta: aina löytyy pulmiin ratkaisu, jonka voi tehdä.

Nyt alkoi kiinnostaa. Minulla on aika monta todella hankalaa toimeentuloon ja elämiseen liittyvää ongelmaa. Jos sinä ratkaiset ne, maksan sinulle siitä kunnon palkkion, kunhan pääsen töihin ja saan säännölliset tulot. Miten saisin sinuun yhteyden?

Ratkaisu ja ratkaisu. Tuo on tuollaista köyhien alitajuntaan vaikuttavaksi tarkoitettua manipulointia aivopestyjen hyväosaisiksi itseään luulevien ihmisten toimesta.  Että köyhä "tajuaisi" tehdä itse lopullisen ratkaisun. Kaivaisi oman kuoppansa, heittäisi toimeentulohakemuskynänsä nurkkaan, katsoisi mitä tulee toiselta kanavalta jne..

En siis vastannut suoraan tuolle edeliselle viestijälle, vaan tarkoitin sitä edellistä rautalangasta ratkaisuja vääntäävää köyhien pilkkaajaa.

Vierailija
4652/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei muut voi tietää, mitä osaat tai voisit oppia. Jos olet vanhus niin sitten on myöhäistä, muilla on vielä mahdollisuus edes työllistyä. Siis jos haluaa, yleensä ei halua, kun tuet menee. Sitten pitää jatkaa köyhänä.

Oikeasti teillä on liikaakin rahaa, ainakin osan pitäisi jokaisen työikäisen ansaita itse.

Vierailija
4653/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa avustuksilla ja tuilla elää yllättävän hyvin jos ei ryyppää rahojaan, asunnosta maksetaan suurin osa, toimeentulotukea maksetaan, työttömyystukea maksetaan. Pitää vaan itse olla sen verran aktiivivinen että täyttää nuo ehdot. Moni pienituloinen työssä käyvä laskujen maksun jälkeen jotka joutuu hoitamaan itse ei elä juuri yhtään leveämmin kuin nuo tuen saajat.

Epäilen että monella on päihdeongelma tai muita ongelmia jos ei raha riitä ruokaan.

En halua vähätellä kenenkään ongelmia, mutta kyllä se muutos tulee elämään kun jaksaa olla ahkera ja uskoo parempaan eikä luovuta koskaan. Ottaa aluksi sen huonommankin työn vastaan, parempia töitä on helpompi saada kun on jo jossain töissä, alkaa siitä rakentamaan parempaa tulevaisuutta.

Thäts vat ai sed, blaakslaader, vai miten se meni. Eli tuossa itsekin mainitsit, että moni työssäkäyväkin elää köyhyydessä. Samaa olen itse täällä viestinyt teille köyhiä haukkuville. Nyt on sitten vain se ristiriita ja ongelman ydin, että nuo köyhät työssäkäyvät ovat saattaneet olla samoissa olosuhteissa eli pienpalka-alalla jo vuositolkulla ja jokainen jotain tajuava ihminen tajuaa, että ei sieltä niin vain ylennytä ja kohota rikkauksiin. Eli sen köyhän työttömän, joka haluaisi mainitsemallasi tavalla edetä ylöspäin, pitäisi ohittaa vähintään tuo eka askel suoraan, jotta olisi edes jotain mahdolisuuksia edetä siitä eteenpäin. Nykyään kaikesta propakandasta huolimatta on erittäin vaikea päästä edes nuorehkon hyväkuntoisen ahkeran henkilön töihin, koska pitäisi olla vähintään batmanin taitavuudet, mieluummin vielä jonkin supersankarin (Batman EI ole supersankari vaikka pähee onkin) ja juuri siihen haettuun työhön tarkalleen tarvittava räätälöity harvinainen ammattitaito valmiina. Jopa haetun henkilön persoonan tulee sopia vaadittuihin raameihihn. Vähänkään iäkkäämmän terveydellisesti heikentyneen pitkäaikaistyöttömän on käytännässä aivan mahdotonta saada minkäänlaisia töitä, jos ei sitten satu asumaan jossain hevonkuusessa, jossa ei ole vaihtoehtoja. Nimin vuosien kokemus.

Eli jos ette tuota kirjoittamaani pysyty ymmärtämään tai sisäistämään, niin elätte jossain OMAN päänne luomassa mielikuvitusmaailmassa.

Miesystäväni on siivooja, minä olen insinööri. Asumme omissa talouksissamme. Miesystäväni on omalla säästäväisyydellään ja hyvillä taloustaidoillaan niillä siivoojan matalapalkoilla ostanut itselleen asunnon, kesämökin ja uuden auton. Kaiken tämän lisäksi on voinut säästää rahaa ja sijoittaa. Hän vaitsi siivoojan ammatin, koska ei kokenut minkäänlaista ammatillista intohimoa mihinkään suuntaan. Että kyllä voi matalapalkka-alallakin voida oikein hyvin ja pärjätä elämässä. Täytyy osata elää suu säkkiä myöten, jotta onnistuu. Että jos ettet pysyty ymmärtämään miten tärkeässä roolissa taloustaidot ovat matalapalkka-alalaisille, niin elätte omissa harhoissanne tuossa uhriutumiskiimassanne.

Vierailija
4654/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei muut voi tietää, mitä osaat tai voisit oppia. Jos olet vanhus niin sitten on myöhäistä, muilla on vielä mahdollisuus edes työllistyä. Siis jos haluaa, yleensä ei halua, kun tuet menee. Sitten pitää jatkaa köyhänä.

Oikeasti teillä on liikaakin rahaa, ainakin osan pitäisi jokaisen työikäisen ansaita itse.

No tämähän oli selkeä ja hyvä vinkki kaikille meille köyhille, paitsi tuolle yhdelle liian vanhalle. Kiitos minunkin puolestani, nyt alkaa elämä loistamaan.

Vierailija
4655/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs varakkaat teillä on (jos siis on) hyvä ustävä tai kaveri joka puhuu sinulle elämänsä vaikeutta. Purkaa sydäntään ja on ahdistunut.

Kuuntelet aikasi ja tokaiset" no kyllä sitä ihminen nyt aina jotain keksii".

Vierailija
4656/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thäts vat ai sed, blaakslaader, vai miten se meni. Eli tuossa itsekin mainitsit, että moni työssäkäyväkin elää köyhyydessä. Samaa olen itse täällä viestinyt teille köyhiä haukkuville. Nyt on sitten vain se ristiriita ja ongelman ydin, että nuo köyhät työssäkäyvät ovat saattaneet olla samoissa olosuhteissa eli pienpalka-alalla jo vuositolkulla ja jokainen jotain tajuava ihminen tajuaa, että ei sieltä niin vain ylennytä ja kohota rikkauksiin. Eli sen köyhän työttömän, joka haluaisi mainitsemallasi tavalla edetä ylöspäin, pitäisi ohittaa vähintään tuo eka askel suoraan, jotta olisi edes jotain mahdolisuuksia edetä siitä eteenpäin. Nykyään kaikesta propakandasta huolimatta on erittäin vaikea päästä edes nuorehkon hyväkuntoisen ahkeran henkilön töihin, koska pitäisi olla vähintään batmanin taitavuudet, mieluummin vielä jonkin supersankarin (Batman EI ole supersankari vaikka pähee onkin) ja juuri siihen haettuun työhön tarkalleen tarvittava räätälöity harvinainen ammattitaito valmiina. Jopa haetun henkilön persoonan tulee sopia vaadittuihin raameihihn. Vähänkään iäkkäämmän terveydellisesti heikentyneen pitkäaikaistyöttömän on käytännässä aivan mahdotonta saada minkäänlaisia töitä, jos ei sitten satu asumaan jossain hevonkuusessa, jossa ei ole vaihtoehtoja. Nimin vuosien kokemus.

Eli jos ette tuota kirjoittamaani pysyty ymmärtämään tai sisäistämään, niin elätte jossain OMAN päänne luomassa mielikuvitusmaailmassa.

Miesystäväni on siivooja, minä olen insinööri. Asumme omissa talouksissamme. Miesystäväni on omalla säästäväisyydellään ja hyvillä taloustaidoillaan niillä siivoojan matalapalkoilla ostanut itselleen asunnon, kesämökin ja uuden auton. Kaiken tämän lisäksi on voinut säästää rahaa ja sijoittaa. Hän vaitsi siivoojan ammatin, koska ei kokenut minkäänlaista ammatillista intohimoa mihinkään suuntaan. Että kyllä voi matalapalkka-alallakin voida oikein hyvin ja pärjätä elämässä. Täytyy osata elää suu säkkiä myöten, jotta onnistuu. Että jos ettet pysyty ymmärtämään miten tärkeässä roolissa taloustaidot ovat matalapalkka-alalaisille, niin elätte omissa harhoissanne tuossa uhriutumiskiimassanne.

Todella hieno sankaritarina. Miesystäväsi on todellinen aarre. Pidä tiukasti kiinni. Ei tuollaisia joka oksalla istu.

Vierailija
4657/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse elät vaikeassa harhassa, jossa kuvitteelet, että jos miehelläsi on asiat noin, niin kaikilla muillakin voi olla. Olen sanonut tämän jo useasti täällä, eli elämä ei ole tasa-arvoista ja reilua. Toiselle voi käydä niin ja toiselle näin. Ei ole olemassa mitään samanarvoista lähtökohtaa saatika elämänkulkua eri ihmisten elämille. Mikset itse ole alkanut siivoojaksi, jos se kerran on niin loistava valinta? Ja sitä paitsi olen ollut itsekin nuorena siivoojana ja tienannut sillä työllä esimerkiksi ensimmäisen autoni, mutta erilaiset itsestä riippumattomat syyt ovat johtaneet siihen, etten tällä hetkellä ole hyvin toimeentuleva siivooja. Miksi juuri köyhiltä aina vaaditaan taipumista kaikkeen mahdolliseen?

Vierailija
4658/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä varakkaat ovat niin hassuja, että aina kun luen näitä tulen hyvälle tuulelle.

Onneksi olen itse köyhä. Jos siis varakkuus ja hyvinvointi tekee ihmiselle tuollaista.

Vierailija
4659/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Opettelee tekemään jotain" on aika heikkolaatuinen neuvo. Siksi kysyin täsmennystä, mutta tiesinhän minä, että ei sellaista tule. Paitsi tietysti tuo "eti ite".

Olenkohan vanhus, kun olen 57-vuotias? Mahdollisuuteni työllistyä ovat jo muutaman vuoden olleet olemattomat, ainakin päätellen siitä, että satojen hakemusten tulos on ollut nolla työpaikkaa. Olisi ihan kiva saada toimivia neuvoja, kun tässäkin ketjussa kuulemma on niin viisaita opastamassa.

Vierailija
4660/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiini vielä lisäten, että olihan tuo muutenkin aika satutarina, kun oli UUDET autot, mökit ja asunnot ja muut MATALALLA palkalla ostettu.