Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
3421/5804 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mitä ajattelisin ketjusta. Oma köyhyyteni oli menossa hyvää vauhtia siedettävään alatuloisuuteen, mutta sitten putkahti ihmissuhde joka alkoi syödä noita varoja. Valitsetko sitten sen vuosikausia kaivatun ihmissuhteen vai paranevan tulotason. Kuulostan varmaan jälkeenjääneeltä mutta pitkittyneen köyhyyden syynä on kyllä jokin konkreettinen asia. Kiinnostaisi kuulla mikä kullakin.

Vierailija
3422/5804 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Hampaat reistaa kirjoitti:

Kun terveytesi reistaa, olet kusessa köyhänä tai ilman työterveyshuoltoa.

Minulla oli pitkään erinomainen yksityinen vakuutus, kuten olen täällä kertonutkin. Yritin kynsin hampain (😁) pitää siitä kiinni, mutta lopulta oli pakko luovuttaa: en selviytynyt vakuutusmaksuista, vaikka sairastaminen ja lääkkeet olivat käytännössä ilmaisia. Nyt sitten muutama aika sitten kaaduin kotona, jalka murtui, silmälasit rikkoutuivat, ja yksi kulmahammas katkesi ja se piti poistaa. Jos minulla olisi ollut tuo vanha sopimus voimassa, tapaturmavakuutus olisi korvannut uudet lasit ja, vielä tärkeämmin, hammasimplantin!

Vaikka manaaminen ja harmittelu ei autakaan, mietin silti, että olisin saanut kompuroida itseni kumoon esim. 1,5 vuotta sitten, kun vakuutus oli vielä voimassa... Oh, well.

Heissan, Sokerimaakari! Minulla oli aikoinani järjettömän kallis, pelottelemalla myyty yrittäjän sairausvakuutus, mutta en niinä kymmenenä vuotena älynnyt sairastua kertaakaan. Työttömänä taas loukkasin selkäni ja pääsin kierteeseen: kipulääkereseptiä ei uusita, jollei mene lääkärille, ja lääkärille ei pääse, koska ilman kipulääkkeitä ei pysty kävelemään.

Oh well, sanoi myös Peter Green. Panen sinulle illanjatkontoivotuksen oheen tähän ainakin minun maailmaani aina niin hyvällä tavalla järisyttävän laulelmaesityksen siltä vuosikymmeneltä, jolta parhaat asiat ovat peräisin. :)

t. Sohvankeittäjä

En ole sokerimaakari, ennemmin suolarinkeli, mutta kiitos sulle tosta Fleetwood Macistä! Rakastin sitä aikoinaan ja olen unohtanut vuosikymmeniksi. Wow! Mun serkku teki itse kitaroita ja mäkin pääsin testaamaan. Tää oli yks. Serkku soitti soolokitaraa ja mä bassoa. En meinannut sormet riittää, kuvio on niin levoton. Ja sitten CCR ja Hendrixin Hey Joe! 🎤😄🎈

No meitä molempia ollaan! 😃

Muistat kun kerroin kuolinpesän sähkölaskusta. Kaikki tiet on nyt käyty loppuun. Sähkö toimii maanantaihin, mutta jos en silloin maksa, lankeavat kaikki kuolinpesän sähköt maksettaviksi. Monta sataa euroa.

Ei, ei tarvitse maksaa. Kyllä, asun tässä kodissa nyt ja järjestän muuttoa. En ollenkaan nyt hae neuvoa, asia on mitä on. Kerron, miten vähävaraisen äidin tyttärellä menee. - Muuten: joku aiemmin "oletti" äidin tilillä olevan rahaa laskuihin. Tarkistin perukirjasta: 3, 19

Ja siis: eläkkeestäni ulosmitataan. Kela tai kunta ei voi auttaa, kun kirjat ovat eri kunnan mukaan. Asuin äitini kotona omaishoitajana 7 vuotta, hänen kuolemaansa asti. Nyt olen kahden kunnan välissä, molemmat pallottevat minua toiselle.

Kaikki neuvojat : tiet on käyty loppuun. Sähkö ei katkea nyt viikonloppuna, mutta jos maanantaina, ennen Dansken ja Lowellin aukaisemistta voin maksaa, hyvä.

Vouti lupasi siis maksuvapaan kuukauden ulosmittauksesta,mutta tieto ei ehtinyt pankkiin. Jos sähköt pysyvät maanantai-aamuun, olen turvassa. Jos sähköt katkaistaan vaikka yöllä, minun tulee maksaa KAIKKI kuolinpesän sähkölaskut ennen uudelleenkytkentää.

Edelleen: kuolinpesällä ei ole tiliä. Minun eläkkeeni on pieni. Kuolinpesän laskut tulisi maksaa, mutta kun ei ole!!

Plus että ikävöin Mammaa niin suuresti ja kovin paljon!! Hän oli tosi rakas. Ja kyllä, hänen elinaikanaan oli kukkia pöydällä. Minä ostin ja maksoin, sanoin heti, etten haudalle vie. Äiti nautti kodista ja kukista niin paljon! Niihin tuhlasin, ja äiti nautti. ❤

Jotenkin tästäkin selvitään.

Suomessa vainajan velat eivät periydy. Vai onko sähkösopimus sinun nimissäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3423/5804 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole niitä joitain kymppejä laittaa pakastimen ostoon.

Jos on jossain ilmaisia pakastimia ne ovat takuulla niitä painavia arkkuja.

En ole kyllä nähnyt missään jalan kainalossa kuljetettavia pakastimia.

No esim Torissa tai roskalavalla varmaan on satunnaisesti myös lahjoitettavia pakastimia. Tai sitten vaan todella, todella edullisia luokka 20€.

Mitä tuohon kävellen kuskaamiseen tulee niin en tarkoittanutkaan mitään valtavia arkkuja tai kaappipakastinta, vaan sellaisia pienempie erillispakastimia jotka on usein metrin luokkaa korkeudeltaan ja ovi edessä. Sellaisen saa helposti kuljetettua myös jalan vaikka käärimällä kelmuun ja pujauttamalla kuormaliinan olan yli. Konstit on monet.

Ja kyllä, olen kantanut tuolla tyylillä paljon isompia ja raskaampiakin esineitä ympäriinsä joten tiedän kokemuksesta, että se on mahdollista eikä edes kovin hankalaa.

Peppi Pitkätossu ei siis olekaan taruolento?

🤣🤣

Vierailija
3424/5804 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Minulla oli pitkään erinomainen yksityinen vakuutus, kuten olen täällä kertonutkin. Yritin kynsin hampain (😁) pitää siitä kiinni, mutta lopulta oli pakko luovuttaa: en selviytynyt vakuutusmaksuista, vaikka sairastaminen ja lääkkeet olivat käytännössä ilmaisia. Nyt sitten muutama aika sitten kaaduin kotona, jalka murtui, silmälasit rikkoutuivat, ja yksi kulmahammas katkesi ja se piti poistaa. Jos minulla olisi ollut tuo vanha sopimus voimassa, tapaturmavakuutus olisi korvannut uudet lasit ja, vielä tärkeämmin, hammasimplantin!

Vaikka manaaminen ja harmittelu ei autakaan, mietin silti, että olisin saanut kompuroida itseni kumoon esim. 1,5 vuotta sitten, kun vakuutus oli vielä voimassa... Oh, well.

Heissan, Sokerimaakari! Minulla oli aikoinani järjettömän kallis, pelottelemalla myyty yrittäjän sairausvakuutus, mutta en niinä kymmenenä vuotena älynnyt sairastua kertaakaan. Työttömänä taas loukkasin selkäni ja pääsin kierteeseen: kipulääkereseptiä ei uusita, jollei mene lääkärille, ja lääkärille ei pääse, koska ilman kipulääkkeitä ei pysty kävelemään.

Oh well, sanoi myös Peter Green. Panen sinulle illanjatkontoivotuksen oheen tähän ainakin minun maailmaani aina niin hyvällä tavalla järisyttävän laulelmaesityksen siltä vuosikymmeneltä, jolta parhaat asiat ovat peräisin. :)

t. Sohvankeittäjä

En ole sokerimaakari, ennemmin suolarinkeli, mutta kiitos sulle tosta Fleetwood Macistä! Rakastin sitä aikoinaan ja olen unohtanut vuosikymmeniksi. Wow! Mun serkku teki itse kitaroita ja mäkin pääsin testaamaan. Tää oli yks. Serkku soitti soolokitaraa ja mä bassoa. En meinannut sormet riittää, kuvio on niin levoton. Ja sitten CCR ja Hendrixin Hey Joe! 🎤😄🎈

Muistat kun kerroin kuolinpesän sähkölaskusta. Kaikki tiet on nyt käyty loppuun. Sähkö toimii maanantaihin, mutta jos en silloin maksa, lankeavat kaikki kuolinpesän sähköt maksettaviksi. Monta sataa euroa.

Ei, ei tarvitse maksaa. Kyllä, asun tässä kodissa nyt ja järjestän muuttoa. En ollenkaan nyt hae neuvoa, asia on mitä on. Kerron, miten vähävaraisen äidin tyttärellä menee. - Muuten: joku aiemmin "oletti" äidin tilillä olevan rahaa laskuihin. Tarkistin perukirjasta: 3, 19

Ja siis: eläkkeestäni ulosmitataan. Kela tai kunta ei voi auttaa, kun kirjat ovat eri kunnan mukaan. Asuin äitini kotona omaishoitajana 7 vuotta, hänen kuolemaansa asti. Nyt olen kahden kunnan välissä, molemmat pallottevat minua toiselle.

Kaikki neuvojat : tiet on käyty loppuun. Sähkö ei katkea nyt viikonloppuna, mutta jos maanantaina, ennen Dansken ja Lowellin aukaisemistta voin maksaa, hyvä.

Vouti lupasi siis maksuvapaan kuukauden ulosmittauksesta,mutta tieto ei ehtinyt pankkiin. Jos sähköt pysyvät maanantai-aamuun, olen turvassa. Jos sähköt katkaistaan vaikka yöllä, minun tulee maksaa KAIKKI kuolinpesän sähkölaskut ennen uudelleenkytkentää.

Edelleen: kuolinpesällä ei ole tiliä. Minun eläkkeeni on pieni. Kuolinpesän laskut tulisi maksaa, mutta kun ei ole!!

Plus että ikävöin Mammaa niin suuresti ja kovin paljon!! Hän oli tosi rakas. Ja kyllä, hänen elinaikanaan oli kukkia pöydällä. Minä ostin ja maksoin, sanoin heti, etten haudalle vie. Äiti nautti kodista ja kukista niin paljon! Niihin tuhlasin, ja äiti nautti. ❤

Jos sähkösopimus on äitisi nimillä niin kuuluuko sinun se maksaa tosiaan. Toisaalta jos asut siellä virallisesti niin miten katsotaan.

Oletteko ilmoittaneet perunkirjassa, että pesä on varaton?

Silloin ei vainajan velkojen pitäisi periytyä.

Ai niin, mutta kun on tuo mökki. Luetaanko se sitten varoiksi.

Miten kuolinpesän velat sinulle kuuluu kun kuolinpesää ei enää ole olemassakaan jos kerran mökki on nyt sinun?

Vierailija
3425/5804 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään kauan suunnitellulla visiitillä apteekissa.

Kuusi reseptilääkettä + eräs ihosairauteen käytetty yleistuote teki yhteensä 50 euroa.

Tuli ainakin se raja heti täyteen, kuten aina.

Nyt jätin pois refluksitautilääkkeen, kokeilen edelleen mm juomalla aamuisin lasin piimää ennen kaurapuuroani. Illalla en syö enää mitään, vatsa tyhjäkäynnillä 12 tuntia. Olen pärjännyt jo kolme viikkoa. Refluksitauti alkoi 7-8 vuotta sitten jo. Jos alkaa taas vaivata, en voi muuta kuin mennä ostamaan Somacia. Resepti on. Tiedän kyllä, että kunnalta voisi hakea maksusitoumuksen, mutta yritän välttää. Sen verran pahat kokemukset kunnasta aikoinaan. En halua mennä tivaamaan uudelleen. Niillä on tapana laittaa mut polvilleen ja sitähän mä tässä muutenkin jo olen.

Tuli vain jotenkin tuokin mieleen että hoitsujen pitäisi saada lisää liksaa hyvään palkkaansa ja esim mulla rahat ei riitä edes lääkkeisiin. No ehkä homma menee niin, että hoitsut nälkää ja mä pääsen jossain välissä sairaalaan heidän hoidettavakseen, kun lääkkeet joutuu jättämään rahapulassaan. En kuvitellut tällaista tilannetta itselleni. Ei ollut mahdollisuutta ammattikoulutukseen. Enkä olisi missään nimessä hoitsuksi alkanut. Jokin taideala olisi ollut mun pala kakkua. Niissä olen ollut hyvä. Tai olin joskus.

Pääsiäiseen pitää käydä kaupassa, kun tulee vieraita. Itse leivon ja paistan ja keitän.

Mutta sitä ennen tässä on monta päivää. Makaronia sun muuta vaan. Kävin pari viikkoa sitten seurakunnan ruokajaossa ja sieltä sai kaikenlaista. Vähän on vielä jäljelläkin, kun olen annostellut tietäen tämän apteekkiasian ja pääsiäisvieraat. En halua näyttää vieraille, kuinka surkea todellinen tilanteeni on. Mulla on vielä vähän jäljellä rahaa, kun elän huhtikuun loppuun sordiinolla.

Onneksi asun nykyisin kerrostalossa, johon virpojat eivät eksy. Aiemmin piti luikkia verhojen takana. Olisin halunnut tietysti antaa virpomispalkkoja lapsille, mutta ne nielivät liikaa rahaa. Jonain vuonna laskin, että kävi 17 virpojaa ja näkyi vielä trendi, että kahmivat itse koristani liikaa, vaikka sanoin että yksi vain per nenä. Aloin sitten nostella pääsiäismunia sun muita yksitellen näkyviin ja kysyin että kuka haluaa tämän.

No - täytyy elää toivossa, että löydän jonkin pudottaneen setelin!

Minulla on ollut refluksitauti koko aikuisikäni, siis useita vuosikymmeniä. Välillä parempana, välillä pahempana. Somacit ja muut happosalpaajat pilaavat mahasi lopullisesti, joten parempi olisi jos et laske niiden varaan yhtään mitään. Itse olen pysyvästi refluksidieetillä, jos on ihan pakko otan Gavisconin. Tällä hetkellä pystyn jopa juomaan kahvia jonkin verran, mutta en toki joka päivä. Googleta "acid reflux diet" tai "GERD-diet", opiskele tuo ruokavalio kunnolla. Tulee halvemmaksi ja on tuhat kertaa pahempi mahallesi kuin happosalpaajien syöminen. Voi olla että olet jo siinä tilanteessa että tarvitset kuurin suolahappoa kun maha ei eritä sitä enää normaalisti.

Tarkista myös että jos syöt lisäravinteita, misssään niistä ei ole maltodekstriiniä. Se jos mikä pahentaa refluksitautia.[/quote

Hei kiitokset Sulle! Mä guuglaan. Olen joskus aiemminkin guuglaillut tuota dieettiä, mutta nyt otan asiakseni opiskella sen tosissaan. En syö muuta lisäravinnetta kuin Multitabs +50, täytyy vielä tarkistaa tuo maltodekstriini-asia. Mua alkoi muutenkin ärsyttää toi Somacin syönti. Joskus vuosi sitten kysyin vielä lääkäriltä sen käytöstä, kun senhän pitäisi olla väliaikainen apu. Lääkäri sanoi että joo ei se mitään, vedät nyt niitä vaan. Kiva.

Mun mutsi sairastui vanhana suolistosyöpään ja alkoi itseä hirvittää, mitä toi lääkkeen jatkuva vetäminen tekee.

On vielä kilpparin vajis ja nää kummatkin lääkkeet pitäisi ottaa tyhjään vatsaan. Suolahappo kuulostaa kauhealta! Mutta mä tutkin asiaa huomenna. Jouduin tuossa syömään rankasti kipulääkkeitä pari vuotta olkapään vuoksi ja mullakin on ihan tavalliset suolet ja ruuansulatus muuten eli tuskin se hyväkään tekee.

Vierailija
3426/5804 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sitten joku toinen asunto ollut koko sen 7 vuotta kun olet asunut äidin luona?

Vai miksi kirjat ovat toisessa kunnassa. Mitten ne siellä voivat olla jos ei ole siellä asuntoa?

Ihmisellähän täytyy olla joku osoite. Usein se on se missä ihminen asuu. Mihin postisi tulevat?

Kuulostaa tosi sekavalta.

Vierailija
3427/5804 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rahaa enää kahviin ja kurja olo, kofeiiniviekkaritko?

Huomasin n. 15v sitten että minulla on kofeiiniaddiktio.

Päätin lopettaa kerrasta. Kolme vuorokautta kesti vieroitusoireet. Hirmuinen päänsärky.

Nyt juon kahvia silloin tällöin.

Olen kerrasta poikki jättänyt myös opiaatit ottamatta, lääkäri ei kauheasti tykännyt kun kerroin.

Silloin en saanut minkäänlaisia vieroitusoireita.

Vierailija
3428/5804 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koyhä tajuaa, että parilla eurolla voi ostaa ruokaa ja kympillä voi pärjätä viikon.

Just näin. 

Kaivelin juuri tänään kaikenlaisista jemmoista kolikoita mitä löysin ja palautin pari tyhjää pulloa lisäksi ja sain kasaan 4,90 e. En ole siis viikkoon käynyt kaupassa tai käyttänyt yhtään rahaa ja lisää tulee tällä viikolla jossain vaiheessa. Tuntui aivan luksukselta kun tajusin, että saan sillä rahalla ostettua kaiken mitä ajattelinkin ja jäi vielä ylikin. Kotivara pitää mut hengissä joka tapauksessa, joten periaatteessa tuokin oli ylimääräinen ja turha ostos, vaikka ruokaa se oli sekin.

Vähän aiemmin olin miettinyt, että jos olisinkin vaan kantanut ne rahat johonkin pikaruokalaan ja ostanut pienen burgerin. Ihan vaan koska välillä se on kivaa, niinkuin varmaan meistä useimmista. Mutta että laittaako ne taskunpohjan kolikot pariin haukkaukseen ruokaa vai ostanko sillä monta kiloa evästä, hmmm.

Rahasta tulee ihmeen voimakas asia, kun sitä on vähän.

Tätä oon kans harrastanut, kun elin köyhiä aikoja. Kaikki sohvatyynyjen välit ja takin taskut piti tutkia ja joskus kävi tuuri ja sai jotain kasaan. Nyt onneksi menee jo vähän paremmin ja siitä osaan olla kiitollinen.

Vierailija
3429/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain vauvapalstalla tämäkin on mahdollista, että vinkki ilmaisista risuista maljakossa tulkitaan maanomistajakiistaksi ja lapsilta riistämiseksi.

ihmiset tuntuvat olevan kovin tietämättömiä sen suhteen, että risujakaan ei aina saa maljakkoon ottaa. Ei vaikka olisi oikeasti köyhä.  Ja sitten se kuuluisa "eihän se nyt voi haitata, jos MINÄ taitan tästä viisi oksaa maljakkoon, herranen aika!"

Ja vaikka suomessa asumme ja olemme kommunikaatiovammaisia, niin se ei ole syy jättää kysymättä lupaa.  Toisen omaa pitää osata kunnioittaa, myös köyhän

On ihan eri asia ottaa maasta risuja kuin taittaa niitä elävästä puusta tai pensaasta..

ne risut on voitu vaikka myydä toiselle taholle. Esimerkiksi tilanteessa, kun on harvenettu metsää, voidaan sopia, että puiden harventaja saa puut oksineen ja saa tehdä niille mitä haluaa. Siksikin pitää kysyä. Ja kuten edellä joku sanoi: yksittäiset tuulen irrottamat toki saa tai maassa lojuvat yksittäiset, mutta tuo sääntö ei ole aina niin yksinkertainen, kun voisi olettaa. Tärkein sääntö on se, että pitää kysyä maanomistajalta...

yksittäisiä se yksi oli ottamassakin, muutaman maljakkoonsa, ei mitään polttopuita!

me emme sitä tiedä ja kun tässä on kyseessä julkinen media ja lukijoita varmasti enemmän kuin keskustelijoita, niin oli erityisen oleellista, että joku muistuttaa että ei saisi noin vain  ottaa, kun kirjoittaja ei itse sitä älynnyt tehdä.  - eri

Ei joka kommenttiin voi liittää varoituslitaniaa kaikesta minkä joku voi käsittää väärin. 

Perusolettamus nyt  kuitenkin on, että kuka tahansa ymmärtää mikä ero on poimia jalkakäytävältä katkennut risu maljakkoon kuin lähteä peräkärryn kanssa keräämään polttopuita luvatta toisen metsään.

Haluaisin kyllä nähdä tämän palstan joka viesti varoituslitanialla varustettuna XD

Vierailija
3430/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tähän heittäisi vaikka, että löysin kaupan roskiksen vierestä raaputetun arvan, jossa ei ollut ollut voittoa ja vein kotiin ja kehystin, kun siinä oli niin kaunis kissankuva.  Niin kohta joku huutaisi tikkukirjaimin, ettei niitä arpoja saa sieltä kaupan kansiosta hakea ilmaiseksi, kun ne ovat rahanarvoista tavaraa ja arpajaislaki määrää, että ne saa vain myydä raaputtamattomina, ja että jonkun sekin maahan pudonnut arpa varmasti oli, ja olisi pitänyt ilmoitustaululla kysellä perään.  Ja jonkun sekin kissa siinä kuvassa oli, oliko lupa kuvata sitä arpaan ja oliko kehyskään niin halpa, että köyhällä olisi ollut siihen varaa.  Lopuksi päädyttäisiin jankkaamaan onko uhkapelit köyhyyden ja syrjäytymisen syy, vai peräti syntiä.

No juuri näin😂 Vielä puuttuu vain kirjoitusvirheisiin takertuminen ja niistä johtopäätösten tekeminen ”ihmekös ettet ole saanut töitä kun ulosanti on tuollaista” jne.

Vierailija
3431/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain vauvapalstalla tämäkin on mahdollista, että vinkki ilmaisista risuista maljakossa tulkitaan maanomistajakiistaksi ja lapsilta riistämiseksi.

ihmiset tuntuvat olevan kovin tietämättömiä sen suhteen, että risujakaan ei aina saa maljakkoon ottaa. Ei vaikka olisi oikeasti köyhä.  Ja sitten se kuuluisa "eihän se nyt voi haitata, jos MINÄ taitan tästä viisi oksaa maljakkoon, herranen aika!"

Ja vaikka suomessa asumme ja olemme kommunikaatiovammaisia, niin se ei ole syy jättää kysymättä lupaa.  Toisen omaa pitää osata kunnioittaa, myös köyhän

On ihan eri asia ottaa maasta risuja kuin taittaa niitä elävästä puusta tai pensaasta..

Jos kävelylenkillä poimii maasta tuulen heittämän risun tai taittaa ihan selkeästi ojan reunasta kauakna kouluista ja päiväkodeisat kasavvan pajun, jonka ensi kesän piennartenniittäjä joka tapauksessa katakisee, niin kerneltä ne ovat pois.?

Jälkimmäinen on pois siltä pajulta.

Tiedätkös lainkaan pajun ominaisuuksia ja kasvuvauhtia?

Tietenkin pitää varoitella, ettei köyhä erota ojanvarren pajua hyvin toimeentulevan talousmetsästä, kun ei muutakaan osaa tehdä oikein. Parempi siis kieltää kaikki tämmöinen kaiken varalta jo ennakkoon.

Olipa kyseessä paju tai voikukka, niin ei köyhällä eikä rikkaalla ole oikeutta repiä sitä ilman maanomistajan lupaa.... Kysy lupa.... ei luulisi olevan vaikeaa edes köyhälle. Rikkaoille voi olla vaikeampaa, koska jokuhan voi luulla siitä, että on niin köyhä ettei voi edes itse ostaa niitä kaupasta.

Itse asiassa voikukan saa poimia… Kukkia saa kerätä jokamiehen oikeuksilla.

Vierailija
3432/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

t. Sohvankeittäjä

toi on outo harhaluulo. pelkät velat ei periydy. jos kuolinpesän arvo on negatiivinen (siis velkoja/lainoja rahamäärällisesti enemmän kuin omaisuutta), ne ei periydy.

mutta tuon kirjottajan äidillähän oli jotain omaisuutta, mitä ei ehkä heti voi realisoida. osa voi olla vasta osin maksettuakin.

perijä joutuu kyllä siis ne äidin velatkin maksamaan, jos on hyväksynyt  perinnön vastaan.

eikä köyhällä ole tuohon heti varaa.

toivottavasti hän sai maksettua ne sähkömaksut eikä jäänyt ilman sähköjä 😐

hän vaikutti mukavalta ihmiseltä.

Vierailija
3433/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökin omistamisen vuoksi ei tipu asumistukea ja lääkkeitä käytän puolikkaita.

Kuka ostaa mökin, niin näitä on maaseutu täynnä.

Verot menee joka vuosi. Käytämme myös mökkiä joten on maksettava jätemaksut. Varmaan joutuisimme maksamaan vaikka emme koskaan kävisi siellä.

Roskaa ei tule ollenkaan jos lajittelee ja kompostoi, polttaa. Yhtenä vuonna kokeilimme. Turha maksu.

Harmittaa jo perillisten puolesta. Toivottavasti ymmärtävät kieltäytyä perinnöstä.

Jos sulla on joku luotettava ystävä tai sukulainen, mahdollisesti perillinen.

Niin voisit "myydä" mökin hänelle, nimelliseen summaan. Ja pitää siihen käyttöoikeuden.

Saisit asumistukea ja hän välttäisi perintäverot.

Rikkaat keinottelee, miksei köyhemmätkin saisi?

Vierailija
3434/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI NYT!!!

MENKÄÄ NYT JAUHAMAAN OMAAN KETJUUNNE SIITÄ. NÄMÄ PERINTÖASIAT JA LISTAT SIITÄ, MITÄ LUONNOSSA SAA TEHDÄ JA MITÄ EI.

TYPERÄÄ TULLA SYÖMÄÄN KÖYHIEN KETJUA.

NEUVON: OLETETTU PERINTÖASIASABOTÖÖRI - OTA YHTEYS KUNTASI SOSIAALITOIMISTOON. HE OVAT VELVOLLISIA AUTTAMAAN HUKASSA OLEVAA IHMISTÄ.

METSÄLISTAAJILLE: TUTKIKAA JOKAMIEHEN OIKEUKSIA GUUGLAAMALLA. TAI SOITTAKAA POLIISILLE.

P L I I S !

Vierailija
3435/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rahaa enää kahviin ja kurja olo, kofeiiniviekkaritko?

Huomasin n. 15v sitten että minulla on kofeiiniaddiktio.

Päätin lopettaa kerrasta. Kolme vuorokautta kesti vieroitusoireet. Hirmuinen päänsärky.

Nyt juon kahvia silloin tällöin.

Olen kerrasta poikki jättänyt myös opiaatit ottamatta, lääkäri ei kauheasti tykännyt kun kerroin.

Silloin en saanut minkäänlaisia vieroitusoireita.

Sain tänään ostettua sitä kahvia! Heti on pirteämpi ja parempi olo.

Vierailija
3436/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

t. Sohvankeittäjä

Jos sähkösopimus on äitisi nimillä niin kuuluuko sinun se maksaa tosiaan. Toisaalta jos asut siellä virallisesti niin miten katsotaan.

Oletteko ilmoittaneet perunkirjassa, että pesä on varaton?

Silloin ei vainajan velkojen pitäisi periytyä.

Ai niin, mutta kun on tuo mökki. Luetaanko se sitten varoiksi.

Miten kuolinpesän velat sinulle kuuluu kun kuolinpesää ei enää ole olemassakaan jos kerran mökki on nyt sinun?

Eikös tuo ketjun Sähkötön Perijätär asunut kerrostalossa? Mökki taisi olla eri henkilöllä. Vaikea sanoa, kun ei aina ole nimimerkkejä.

Vierailija
3437/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stop kirjoitti:

HEI NYT!!!

MENKÄÄ NYT JAUHAMAAN OMAAN KETJUUNNE SIITÄ. NÄMÄ PERINTÖASIAT JA LISTAT SIITÄ, MITÄ LUONNOSSA SAA TEHDÄ JA MITÄ EI.

TYPERÄÄ TULLA SYÖMÄÄN KÖYHIEN KETJUA.

NEUVON: OLETETTU PERINTÖASIASABOTÖÖRI - OTA YHTEYS KUNTASI SOSIAALITOIMISTOON. HE OVAT VELVOLLISIA AUTTAMAAN HUKASSA OLEVAA IHMISTÄ.

METSÄLISTAAJILLE: TUTKIKAA JOKAMIEHEN OIKEUKSIA GUUGLAAMALLA. TAI SOITTAKAA POLIISILLE.

P L I I S !

mä luen mieluusti, mitä kaikkea luonnossa saa tehdä ilmaiseksi. siellä kulkeminen on harvoja ilojani.

joka oksasta ei tarvi kuitenkaan alkaa nillittää.

kerro, mistä haluat puhua?

Vierailija
3438/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ei harrasta sijoittamista vaan kaikki mikä tulee myös menee.

Vierailija
3439/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman elämänsä menestyjät näkyvät mentoroivan köyhiä nyt tuolla leipäjonokeskustelussa.  Ne ovat ehtymätön luonnonvara ;:=)

Joo, siks aina sanonkin ; älkää ottako itseenne näitä päsmäröijiä. Jos et se ole sinä niin joku muu keneen pahan olonsa kohdistavat.

Kannattaisikohan teidän ottaa vinkkejä vastaan ihmisiltä, jotka ovat pärjänneet elämässä? Vai meinasitteko että parempi vaihtoehto taputella toista epäonnistujaa olalle ja kannustaa jatkamaan samaan malliin.

Kannattaa silloin, kun ne ovat hyödyllisiä. Mua hyödyttäisi tietää, että millä keinoin paranen? Sitä on moni lääkärikin yrittänyt selvittää, mutta ilman tuloksia. Siihen jos sinulla tai jollakin muulla on antaa vastaus niin olen ikuisesti kiitollinen.

Lukuvinkki: Maria Nordinin Eroon oireista.

Vierailija
3440/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman elämänsä menestyjät näkyvät mentoroivan köyhiä nyt tuolla leipäjonokeskustelussa.  Ne ovat ehtymätön luonnonvara ;:=)

Joo, siks aina sanonkin ; älkää ottako itseenne näitä päsmäröijiä. Jos et se ole sinä niin joku muu keneen pahan olonsa kohdistavat.

Kannattaisikohan teidän ottaa vinkkejä vastaan ihmisiltä, jotka ovat pärjänneet elämässä? Vai meinasitteko että parempi vaihtoehto taputella toista epäonnistujaa olalle ja kannustaa jatkamaan samaan malliin.

Kannattaa silloin, kun ne ovat hyödyllisiä. Mua hyödyttäisi tietää, että millä keinoin paranen? Sitä on moni lääkärikin yrittänyt selvittää, mutta ilman tuloksia. Siihen jos sinulla tai jollakin muulla on antaa vastaus niin olen ikuisesti kiitollinen.

Lukuvinkki: Maria Nordinin Eroon oireista.

Just, puoskarin ohjeisiinhan sitä kannattaakin uskoa. EI. ISO EI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan