Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
3441/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tähteetkin syödään aina. Ei heitetä roskiin ruokaa eikä se ehdi pilaantua. Leivälle ei pinota makkaraa ja juustoa kuten huvittaa

Vierailija
3442/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että marja ja sienireissut ei ole ilmaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3443/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mitä ajattelisin ketjusta. Oma köyhyyteni oli menossa hyvää vauhtia siedettävään alatuloisuuteen, mutta sitten putkahti ihmissuhde joka alkoi syödä noita varoja. Valitsetko sitten sen vuosikausia kaivatun ihmissuhteen vai paranevan tulotason. Kuulostan varmaan jälkeenjääneeltä mutta pitkittyneen köyhyyden syynä on kyllä jokin konkreettinen asia. Kiinnostaisi kuulla mikä kullakin.

No, mulla se konkreettinen syy on mielenterveys-ongelmat, jotka alkoivat kuin veitsellä leikaten kymmenen vuotta sitten. Sekosin päästäni varoittamatta. Siitä kampesin vielä työkuntoon, mutta sitten sairastui puoliso, sen jälkeen äiti ( joka kuoli) ja muitakin vastoinkäymisiä tuli siihen vielä lisäksi ja nämä edellämainitut asiat ovat aiheuttaneet edelleen ongelmia, esim. lasten käyttäytymiseen ja mielenterveyteen. Nyt elän päivä kerrallaan ja yritän vain selviytyä.

Ikävää, että joudut puntaroimaan ihmissuhteen ja rahan välillä. Mulla vähän sama, mutta ehkä positiivisessa mielessä. Miesystäväni ottaisi minut luokseen asumaan ilmaiseksi, tietysti maksaisin vedestä ja sähköstä osuuteni. Se helpottaisi taloustilannettani melkoisesti, mutta pidän omasta rauhastani, enkä enää haluaisi muuttaa yhteen kenenkään kanssa. Vaihtoehtona on sitten jokin surkea itsemurhakuutio, että en tiedä...

Vierailija
3444/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan vinkkinä niille, joilla ei vuokrakämpässä pakastinta ole eivätkä jostain syystä ole sellaista osanneet itselleen vaatia/hankkia. Pakastimia saa ihan oikeasti jollain kympillä tai jopa ilmaiseksi kun ei ne uutenakaan maksa paljon mitään.

PS: Pakastin ei myöskään paina käytännössä mitään, eli sen voi tarpeen vaatiessa kuljettaa vaikka jalan kotiin jos muita vaihtoehtoja ei ole. (Ei tietenkään arkkupakastinta, mutta pienemmän kyllä)

Pakastimia voi saada ilmaiseksi kyllä, olen itsekin puolikaan kaappipakastimen tori.fi bongannut. Mutta toi PS....

Voi jumalauta nyt. Oletko vaan ihan armottoman typerä? Aina löytyy teitä ihan täysurpoja, jotka kommentoi tilanteihin, mihin ei itse ikinä joudu "kyllä tämä -ihanmikätahansayliluonnollinenasia- on ihan helppoa ja tavallista.

Semmoinen puolikas kaappipakastin, joka on pienin peruspakastimen malli, painaa ihan reilusti liikaa että sitä saisi jalan kuljetettua. En ole hento enkä huonokuntoinen ihminen, mutta en olisi ikinä saanut pakastintani kotiin ellei hyvin suuri ja vahva serkkuni olisi sitä kantanut autosta asuntoon. Eikä hänkään olisi sitä montaa sataa metriä kuljettanut. Pienikin pakastin on myös huomattavan iso sylissä kantamiseen, varsinkin jos on keskikokoinen tai sitä pienempi ihminen. Useampaa pakastinta olen ollut siirtämässä enkä yhtään olisi saanut kannettua yksin. Joku roi nyt näihin utopistisiin haihatteluihin.

Vierailija
3445/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperin ei tarvitse olla kallista, järkevää ostaa jotakin suomalaista vessapaperia tarjouksesta halvalla; luontoretkellä käy myös sammal. Samanalainen se on köyhän ja rikkaan perse eikä ole kermasta. Sampoota ei tarvitse käyttää, jos opettaa siihen päänahan; hiukset voi pestä pelkällä vedellä, edellyttää terveitä elintapoja ja  sienten kalansyömistä (D-vitamiini ja sinkki). Sampoo on niin vähän aikaa päänahassa ja hiuksissa, että mikä tahansa saippua kyllä käy - hyödytöntä ostaa kallista, marketin sampoo kestää kuukauden ja maksaa 1 € 40 senttiä. Marja- ja sienireissut eivät tosiaan ole aina ilmaisia, jos pitää käyttää bussia ja ostaa saappaat tai yöpyä metsässä (teltta). Työttömien yhdistykset järjestävät ainakin Turun seudulla yhteiskuljetuksella marjastusmatkoja - voi myös netin kautta etsiä marja- tai sienikaveria tai kysellä eri yhdistyksiltä. (Minä kuljen metsissä paljon ja mieluusti ottaisin kaverin mukaan autooni. Monet ovat niin laiskoja tai polvivammaisia, etteivät lähde, vaikka kuinka kerjään kaveria, kun eksyn helposti enkä osaa käyttää kompassia.)

Vierailija
3446/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkejen availu ja viimeiset pohja nesteet käyttöön.

Vierailija
3447/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä pakastimeen? Siihen roskat ja aarteet ryhmästä saatuun ja ilmaiseen. Syksyllä marjat, sienet jne talteen sinne.

Vierailija
3448/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan vinkkinä niille, joilla ei vuokrakämpässä pakastinta ole eivätkä jostain syystä ole sellaista osanneet itselleen vaatia/hankkia. Pakastimia saa ihan oikeasti jollain kympillä tai jopa ilmaiseksi kun ei ne uutenakaan maksa paljon mitään.

PS: Pakastin ei myöskään paina käytännössä mitään, eli sen voi tarpeen vaatiessa kuljettaa vaikka jalan kotiin jos muita vaihtoehtoja ei ole. (Ei tietenkään arkkupakastinta, mutta pienemmän kyllä)

Pakastimia voi saada ilmaiseksi kyllä, olen itsekin puolikaan kaappipakastimen tori.fi bongannut. Mutta toi PS....

Voi jumalauta nyt. Oletko vaan ihan armottoman typerä? Aina löytyy teitä ihan täysurpoja, jotka kommentoi tilanteihin, mihin ei itse ikinä joudu "kyllä tämä -ihanmikätahansayliluonnollinenasia- on ihan helppoa ja tavallista.

Semmoinen puolikas kaappipakastin, joka on pienin peruspakastimen malli, painaa ihan reilusti liikaa että sitä saisi jalan kuljetettua. En ole hento enkä huonokuntoinen ihminen, mutta en olisi ikinä saanut pakastintani kotiin ellei hyvin suuri ja vahva serkkuni olisi sitä kantanut autosta asuntoon. Eikä hänkään olisi sitä montaa sataa metriä kuljettanut. Pienikin pakastin on myös huomattavan iso sylissä kantamiseen, varsinkin jos on keskikokoinen tai sitä pienempi ihminen. Useampaa pakastinta olen ollut siirtämässä enkä yhtään olisi saanut kannettua yksin. Joku roi nyt näihin utopistisiin haihatteluihin.

Hän on täysurpo. Kun keittiöstä päätetään vaihtaa kylmälaitteet uusiin ja kiskotaan tuollainen puolikas kaappipakastin irti seinästä, harvalle on ihan rutiinijuttu siirtää se edes eteiseen, saati sitten kantaa pihalle ja parin kolmen kilometrin päähän. Jos joku olisi antamassa pois esimerkiksi Gigantin halvinta pakastinkaappia, luvassa olisi kiva kantorupeama, kun pitäisi ripustaa 58x56x85-senttinen ja 32-kiloinen järkäle selkään tai kaulasta roikkumaan kantoliinojen varaan.

Toisaalta kyllä nup täysurpot osoittavat vain todeksi sen, että ihminen, joka ei ymmärrä ketjun otsikkoa, ei ymmärrä pysyä siitä poissakaan. Monia luulisi trolleiksi, mutta valitettavasti osa heistä on ihan tosissaan. Jopa loukkaantuvat siitä, että heitä ei voi ottaa tosissaan.

Vierailija
3449/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkupakastin olisi kyllä kullan arvoinen. Mulla ei vaan nyt ole rahaa, eikä kuljetusta eikä sopivaa paikkaakaan, kun asun  pienessä yksiössä. Voisin ostaa tarjouksista ruokaa ja pakastaa vielä pahemman päivän varalle.

Vierailija
3450/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperin ei tarvitse olla kallista, järkevää ostaa jotakin suomalaista vessapaperia tarjouksesta halvalla; luontoretkellä käy myös sammal. Samanalainen se on köyhän ja rikkaan perse eikä ole kermasta. Sampoota ei tarvitse käyttää, jos opettaa siihen päänahan; hiukset voi pestä pelkällä vedellä, edellyttää terveitä elintapoja ja  sienten kalansyömistä (D-vitamiini ja sinkki). Sampoo on niin vähän aikaa päänahassa ja hiuksissa, että mikä tahansa saippua kyllä käy - hyödytöntä ostaa kallista, marketin sampoo kestää kuukauden ja maksaa 1 € 40 senttiä. Marja- ja sienireissut eivät tosiaan ole aina ilmaisia, jos pitää käyttää bussia ja ostaa saappaat tai yöpyä metsässä (teltta). Työttömien yhdistykset järjestävät ainakin Turun seudulla yhteiskuljetuksella marjastusmatkoja - voi myös netin kautta etsiä marja- tai sienikaveria tai kysellä eri yhdistyksiltä. (Minä kuljen metsissä paljon ja mieluusti ottaisin kaverin mukaan autooni. Monet ovat niin laiskoja tai polvivammaisia, etteivät lähde, vaikka kuinka kerjään kaveria, kun eksyn helposti enkä osaa käyttää kompassia.)

Ei se laiskuudesta tai polvivammasta johdu, vaan siitä, että tuollaisen alatyylisesti nalkuttavan kaikkitietäjän kyytiin ja oppaaksi ei köyhäkään lähde.

Vierailija
3451/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on täysurpo. Kun keittiöstä päätetään vaihtaa kylmälaitteet uusiin ja kiskotaan tuollainen puolikas kaappipakastin irti seinästä, harvalle on ihan rutiinijuttu siirtää se edes eteiseen, saati sitten kantaa pihalle ja parin kolmen kilometrin päähän. Jos joku olisi antamassa pois esimerkiksi Gigantin halvinta pakastinkaappia, luvassa olisi kiva kantorupeama, kun pitäisi ripustaa 58x56x85-senttinen ja 32-kiloinen järkäle selkään tai kaulasta roikkumaan kantoliinojen varaan.

Toisaalta kyllä nup täysurpot osoittavat vain todeksi sen, että ihminen, joka ei ymmärrä ketjun otsikkoa, ei ymmärrä pysyä siitä poissakaan. Monia luulisi trolleiksi, mutta valitettavasti osa heistä on ihan tosissaan. Jopa loukkaantuvat siitä, että heitä ei voi ottaa tosissaan.

Niinpä.

Mutta mun on pakko myöntää, että olen sanonut liian kärkkäästi tässä ketjussa myös muutamalle, joka ehkä tarkoitti oikeasti ihan hyvääkin. Kun on lukenut noita trolleja ja typeryksiä ja kuullut vuosikausia typeriä ohjeita, alkaa vähän turhauttaa.  Anteeksi siis nämä hyväsydämiset, te tiedätte itse keitä olette 😶

Vierailija
3452/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen hiukset aina joskus tilanteen päällä ollessa palasaippualla. Ihan hyvä tulos tai oikeastaan loistava. Vähän aikaa voi käyttää vain yhtä tuotetta, jos tilanne on paha. Tuli kaivettua entisen elämän hotellisaippuatkin käyttöön. Nehän säilyy pitkään.

Vierailija
3453/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun täällä joku yritteliäs kertoo, ettei hänelle myönnetty starttirahaa niin kommentti on " teit huonon hakemuksen".

Syyllinen on aina se köyhä. Perusteli hän asian miten hyvänsä

jäin miettimään, että olisio tuo hierontayrittäjäksi haluava voinut alussa toimia kotiin kutsuttavana hierojana. Eräs kaverini teki niin, että alussa tarjosi vain intialaista päähierontaa kotipalveluna ja kun sai säästettyä rahaa, osti kannettavan hierontapöydän ja pian sitten vuokrasikin hierontayrittäjältä hänen tiloissaan työpisteen. Kun oli sitten taas säästänyt, pystyi hankkimaan omat tilat

Melko paljon sun pitää löytää ihmisiä jotka haluavat intialaisen päänhieronnan , elättää sillä itsesi ja vielä kyetä säästää? Puhumattakaan onko koulutusta kyseiseen hierontaan?

Kannnnettava hierontapöytä on omalla kokemuksella epämiellyttävä tuttavuus. Ja sitäkin pitää jotenkin kuljettaa?

Et halunnut ymmärtää kirjoittamaani. Ei kaverini elättänytkään itseään aluksi sillä intialaisella päähieronnalla, mutta sai lisärahaa ja sai laitettua ne kaikki säästöön. Sitten kun oli tarpeeksi säästänyt, saattoi ostaa sen kannettavan hierontapöydän. Se toi lisää asiakkaita ja lisäasiakkaat toivat tietenkin lisärahaa.

Etkö osaa ajatella seuraavaa päivää pidemmälle?

Tietenkin kaikki lisätulo on lisätuloa ja jokainen askel eteenpäin on myös askel lähempänä omaa päämääräänsä. Koen, että kaverini oli fiksu ja älykäs, kun osasi ajatella noin eikä vain jäänyt voivottelemaan, että  kun on vain kaksi asiakasta. Hän oli kiitollinen niistäkin.

Miten sä lisätuloa työmarkkinatuella teet? Sulta katkaistaan se samantien.

nykylain mukaan jokainen työtön saa tienata x euromäärän lisätuloja ilman, että vaikuttaa etuuksiin. Tuon euromäärän saat itse tarkistaa netistä, en rupea sitä sinulle googlaamaan.

Saa tienata palkkatuloja mutta yrittäjyys on eri asia.

ei sinun tarvitse olla yrittäjä, kun käyt hieromassa paria asiakasta heidän kotonaan. He käyvät keikalla ja sitten ilmoittavat tulonsa verottajalle (ja jos ovat työttöminä, niin sitten myös sille puolelle)

kerrot hinnan, teet työsuorituksen, otat maksun vastaan (tai ennen sitä), annat kuitin, sanot kiitos ja hei, hyvää päivän jatkoa ja menet kotiisi tai seuraavalla asiakkaalle. Niin ne joulupukitkin tekee.

Niin ja sitten joku kateellinen käräyttää. Joulupukki on vain yhden päivän töissä

Yrittäjällä katkeaa työttömyyskorvaus kun alkaa yrittäjäksi. Miten mahtaa työkkäri suhtautua noihin "keikkahommiin. Siinäkin on vaara, että joku kantelee.

Hyvin tarkka saa olla nykyään, etteivät luokittele yrittäjksi.

Saa aikaan monet sotkut.

Ainakaan yksinäisenä en uskaltaisi paljoa riskeerata. Tietysti jos on kumppani samassa taloudessa, niin ei jää tyhjän päälle jos jotkut jutut katkeaakin ja ei tule tuloja päähieronnastakaan.

Tai jotain säästöjä mitä syödä.

työkkäri suhtautuu suopeasti ja kannustaa niihin. Kaikki työ on hyvä lisä cv:ssä ja vakiduunipaikan löytämisessä. Olen käynyt itse sen läpi ja kaikki hoitui hyvin. Tuolloin työkkäristä sanoivat, että kaikki sujuu, kunhan ilmoitat ensin. Samalla he kertovat miten pitää toimia ettei vahingossakaan tuet katkea.

Kun on kerran tai toisenkin kokenut tukien katkeamisen, vaikka toimit täysin ohjeiden mukaan, on vaikea luottaa mitä sinulle sanotaan. Sehän oli vaan että "voit hakea, voit saada" eihän sitä kukaan yksittäinen virkailija päätä. Tapaukset "tutkitaan" yksilökohtaisesti ja päätetään oletko yrittäjä vai mikä? Mikä on hyväksyttävä syy mihinkin? 

Ohis.

Nämä sääntöuskovaiset ovat ihan oma ihmislajinsa.

Verohallinto poisti minun toiminimeni rekistereistä sen vuoksi, ettei sillä ollut ollut tuloja kolmeen vuoteen. Kaikki tilini kertoivat, että minulla ei ollut ollut mitään tuloja kolmeen vuoteen. TE-toimisto jaksoi silti kerta toisensa jälkeen torjua pääsyni työttömäksi työnhakijaksi, koska se katsoi, että olin yrittäjä. Kela seurasi TE-toimiston esimerkkiä kerta toisensa jälkeen. Toisaalta Kela hylkäsi myös kaikki yrittäjille tarkoitetut tuet, koska toiminimeni ei selvästi ollut toiminnassa, kun ei tuloja ollut.

TE-toimistosta kerrottiin aktiivimallin aikana, että entisenä yrittäjänä minut katsottaisiin hyvin herkästi taas yrittäjäksi, jos tekisin hetkenkään töitä, vaikka säännöissä kerrotaankin, että "saa ansaita xx määrän rahaa xx ajan kuluessa".

Sääntöuskovaisten pitäisi päästä maistamaan näitä erikoisempia tapauksia, mielellään vielä tuppisuisen ja pahantuulisen virkailijan kautta. Siinä yhteiskunnan vähemmän toimiva varjopuoli alkaisi avautua samaa tahtia niiden sinisten silmien kanssa.

Sama kokemus oli itsellänikin. Ensimmäistä kertaa konkurssin jälkeen kun lopettelin yritystä, jokainen yritys ilmoittautua työnhakijaksi tyssäsi johonkin uuteen lippuslappuun, joka vaadittiin todistamaan, ettei minulla ollut enää yritystoimintaa. Edellisellä kerralla ei oltu vaadittu tätä lappua, eikä virkailija ollut vastuussa edellisen neuvonsa seurauksista.

Muistelen, että rahatonta aikaa kesti useamman kuukauden. Tämä siis markka-aikana. Toisen yrityksen lopetin suosiolla kannattamattomana kymmenisen vuotta sitten ja jälleen meni kolme kuukautta ja risat, jonka ajan piti olla rahatta. Toimeentulotukea laskiessa laskettiin työmarkkinatuki ja parantunut asumistuki tuloksi ja hakemus evättiin. Siis tuloja, joita ei oikeasti ollut olemassa. 

Kuten aiemmin ilmaisin, mieluummin kaupittelin irtainta tavaraa kämpästä ulos kuin asioin enää uudemman kerran asian tiimoilta (silloin kunnan kautta) toimeentulotukihakemuksen parissa. Monella muulla ei ole sitäkään mahdollisuutta. 

Kolmatta yritystä en taidakaan enää perustaa, vaikka liikeideoita olisi. Palkka kun kilisee säännöllisesti tilille.

Vierailija
3454/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä tajuaa sen että nyt kun kaikki hinnat ovat nousemassa niin siihen avuksi ei käy nämä usein nähdyt vinkit: En käy ravintolassa, en tilaa ruokaa kotiin, värjään itse hiukseni, en osta kalliita meikkejä, vähennän autolla ajoa, lopetan kauneushoidoissa ja hierojalla käynnin, ostan vaatteita vain tarpeeseen ja käytän niitä vielä rikkoutuneena korjaamisen jälkeen, ostan kaupasta halvinta ruokaa ja syön vain pakollisen määrän kerrallaan, en käy elokuvissa, en matkustele jne. Jne.

En keksi mistä voisin enää pihistää kun hinnat nousee mietinkin että varmaan noista reseptilääkkeistä pitää tehdävieläkin tiukempi säännöstely kuin tähän asti. Lääkärissä en ole raaski ut käydä kuin pää kainalossa joten siitäkään ei voi tinkiä enää.

Joo käyn töissä eli suojaosuusköytettävissä. Ehkä seuraava keino on jäädä pois töistä ja alkaa elää niillä tuilla niin jää käyttörahaa kunnolla.

Tässä nyt toki oli vielä karsittavaa, jättää meikit ja hiusvärit ostamatta, kaivaa "uudet" vaatteensa kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta ja ei osta kaupasta halvinta ruokaa, vaan ostaa halvimmat raaka-aineet ja niistä valmistaa halpaa kotiruokaa.

Vierailija
3455/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, pienituloinen. Tosin helpotusta tulossa, kun menen kesällä töihin. Rahaa menee vain ruokakauppaan. Harrastukset ovat ulkoilu ja kirjaston kirjojen luku. Myös uusia dvd:eitä saa lainaksi.

Ei edes tee mieli mennä ravintolaan tai kahvilaan, kun se tuntuisi tuhlaukselta, ja jäisi sen vuoksi paha olo. Köyhä pärjää kun ennakoi, näkee vaivaa ja on neuvokas. Eli kerää panttitölkit, käy muutamassa kaupassa tarjousten, hävikkilaatikoiden ja lapputuotteiden perusteella.

Vierailija
3456/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin olla kofeiiniviekkarit.

Mulla ainakin, jos jätän juomatta sen ip-kahvikupin, alkaa tietyn tyyppinen päänsärky tossa ohimoilla. Kahviin sen olen liittänyt. En juo kuin yhden kupin päivässä. Joskus harvoin kaksi. Aamulla juon teetä ja siinähän on myös kofeiinia, jos en väärin tiedä. Mulla on syyni tähän järjestelyyn.

Vain köyhä tajuaa mikä helpotus on löytää kaapista unohtunut annospussi pikakahvia, kun kahvi on muuten lopussa ja tilipäivä vasta huomenna.

Kun rahapäivän aamu sarasti, heti klo 7 kauppaan ostamaan kahvia, tuo jäi mieleen.

Vierailija
3457/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin tänään paikallisesta S-marketista kahden euron laatikon hävikki leipää. Neljä huippupakkausta, kauraa vielä josta tykkään ja joka käy vatsalleni parhaiten. Kaksi juureen tehtyä tosi maukasta leipää. Onhan ne kuivahtaneita, mutta tiedän uudistamiskonstit. Yleensä leivon itse, mutta kaikkeen kyllästyy pikkuhiljaa.

Vierailija
3458/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten täyttää Kelan sähköiset tukihakemukset.

Kirjasto

Vierailija
3459/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikkea ei saa mitä haluaa

Vierailija
3460/5804 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tässäkin ketjussa toisten köyhyyskokemukset on ok, toisten ei. Viesti poistettu, vaikka oli ihan normaali viesti. Kai sitä voi sitten olla "köyhä" tämänkin suhteen, ei edes vauvalle saa kirjoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi