Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
2801/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun, muutat avioeron jälkeen omillesi ja tililläsi on 45 senttiä. Siitä selvittiin ja kiitos kuuluu myös kirkon diakonialle. Sain sieltä 30 euron setelin viikon ruokaostoksiin. Taisin ostaa myös hammastahnan. Näillä ruuan ja bensanhinnoilla en tiedä enää miten tarkkaan budjetoitu ruokakaupan lasku kuukaudeksi kerrallaan saadaan riittämään. Ja olen työssäkäyvä teinien yh.

Vierailija
2802/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman elämänsä menestyjät näkyvät mentoroivan köyhiä nyt tuolla leipäjonokeskustelussa.  Ne ovat ehtymätön luonnonvara ;:=)

Joo, siks aina sanonkin ; älkää ottako itseenne näitä päsmäröijiä. Jos et se ole sinä niin joku muu keneen pahan olonsa kohdistavat.

Kannattaisikohan teidän ottaa vinkkejä vastaan ihmisiltä, jotka ovat pärjänneet elämässä? Vai meinasitteko että parempi vaihtoehto taputella toista epäonnistujaa olalle ja kannustaa jatkamaan samaan malliin.

Näkeehän sen tästäkin keskustelusta että pärjänneet eivät osaa neuvoa. Sama neuvo ei toimi kaikille.

No shit sherlock, ajatella, että sama neuvo ei toimi kaikille, kuka olisi sellaista keksinyt, varmaan olet eka ihminen maailmassa! Tässä ketjussa köyhät ovat trollailleet neuvojen kanssa, kun ovat tahallisesti halunneet ymmärtää ne väärin. Ja sitten jos pärjännyt ihminen neuvoo tekeytyen köyhäksi, niin sitten neuvot kelpaa, vaikka neuvo olisi sama :))))

Annatko esimerkin?

Olen lukenut koko ketjun kaikki kommentit, enkä ole huomannut tällaista myöskään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2803/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen Jonacold-omenan, ison, maksoi prismassa 23 senttiä. Pesen sen hyvin, syön siitä kolmena päivänä puuron kera. Lisänä porkkanaraastetta ja ruisleipää. Älä hyvä kanssakulkija mene sokerikoukkuun, pyristelen siitä itsekin pois.

Tämä kyllä kiinnostaa. Miten saat omenan säilymään kolme päivää paloiteltuna? Kun omenan halkaisee, se alkaa heti tummua. Nyt ei rikkaampi, joka voi syödä koko omenan kerralla tajua.

Ei kuule haittaa, muovikelmussa tai pussissa säilytän. Syön perunatkin kuorineen, harjaan ja pesen ne hyvin ennen keittämistä.

Mä oon myös syönyt itse keittämäni perunat aina kuorineen aikuisiällä, rahatilanteesta riippumatta. Niissä on silloin makua ja tietysti ravinteikkuutta paljon enemmän. Ymmärrän myös tuon omenan käytön. -eri

Vierailija
2804/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuo yhden omenan pilkkominen ja syöminen 3 päivän aikana ei tunnu kovin järkevältä. Meneehän niihin kelmuihinkin rahaa. Tietenkin jos käyttää tyhjää leipäpussia. Itse tekisin siitä yhdestä omenasta omenakiisselin puuron kanssa. Riittäisi viikoksi yhdelle.

Vierailija
2805/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo yhden omenan pilkkominen ja syöminen 3 päivän aikana ei tunnu kovin järkevältä. Meneehän niihin kelmuihinkin rahaa. Tietenkin jos käyttää tyhjää leipäpussia. Itse tekisin siitä yhdestä omenasta omenakiisselin puuron kanssa. Riittäisi viikoksi yhdelle.

Vitamiinit taitavat kärsiä ainakin jonkin verran, jos tekee kiisselin ja jossain astiassa sitäkin on säilytettävä peitettynä jääkaapissa.

Vierailija
2806/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinit taitavat kärsiä ainakin jonkin verran, jos tekee kiisselin ja jossain astiassa sitäkin on säilytettävä peitettynä jääkaapissa.

Tämä omenajuttu on nyt kyllä sellainen jonka vain oikeasti köyhä tajuaa.

Vierailija
2807/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen Jonacold-omenan, ison, maksoi prismassa 23 senttiä. Pesen sen hyvin, syön siitä kolmena päivänä puuron kera. Lisänä porkkanaraastetta ja ruisleipää. Älä hyvä kanssakulkija mene sokerikoukkuun, pyristelen siitä itsekin pois.

Tämä kyllä kiinnostaa. Miten saat omenan säilymään kolme päivää paloiteltuna? Kun omenan halkaisee, se alkaa heti tummua. Nyt ei rikkaampi, joka voi syödä koko omenan kerralla tajua.

Ei kuule haittaa, muovikelmussa tai pussissa säilytän. Syön perunatkin kuorineen, harjaan ja pesen ne hyvin ennen keittämistä.

Mä oon myös syönyt itse keittämäni perunat aina kuorineen aikuisiällä, rahatilanteesta riippumatta. Niissä on silloin makua ja tietysti ravinteikkuutta paljon enemmän. Ymmärrän myös tuon omenan käytön. -eri

Olen myös syönyt perunat kuorineen kun on vähän rahaa. Ovat paljon tuntuvampia nälkään kuin kuoritut.

Eläkepäivänä juhlin ja syön joskus kuorittuina.

Pienet on köyhän ilot.

Tuhlausta sekin tietenkin. Joku nyt oikaisee miksi et syö aina kuorimattomia, miksi pitää tuhlata silloinkaan.

Totta sekin tietty. ☺

Vierailija
2808/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaat syövät perunat usein kuorineen, koska ne ovat ravitsevampia siten ja rikkaatkin tarvitsevat ruoasta ravintoaineita

Vierailija
2809/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höhpöhöpö

Vierailija
2810/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenakin kannattaa syödä kuorineen, koska siten saa kaikki kuoren alla olevat tärkeimmät ravitsemusaineet käyttöön. Kotimaisille omenoilla riittää huuhtaisu, ulkomaiset pitää pestä huolellisemmin

Vierailija
2811/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höhpöhöpö

No en minä ainakaan tajua, mitä järkeä on syödä samaa omenaa kolme päivää ja kelmutella sitä. En vain tajua. En ole koskaan ollut niin köyhä, että en raaskisi syödä koko omenaa kerralla.

Vierailija
2812/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilo sokeria maksaa alle euron ja kestää kuukausia.

Vierailija
2813/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti köyhä tietää että ei voi ostaa kilohinnan mukaan edullisinta, sillä pakkaukset on suuria ja kalliita vaan on pakko ostaa halvin pieni pakkaus, koska vain siihen 1-3€ lihapakettiin on varaa joskus.

Osta lihan sijaan kuivattuja kikherneitä paketti, siis jos vatsasi kestää. Hyvää proteiinia ja paketista keittää useammankin kerran. Hyvä lisä porkkanan ja sipulin kera munakkaaseen tai pataan. Joku makusteli tomaattista linssikeittoa, se on tosi hyvää ilman smetanaakin ja paranee kun uudelleen lämmittää, teen aina kolmeksi päiväksi.

Terveyssyistä minulta on kielletty palkokasvien syönti. Ja siis on varaa ostaa lihaa nykyään. Nuorena kun oli pieniä lapsia piti ostaa halvin pakkaus eikä edullisinta kilohinnaltaan että sai monipuolisesti ruokaa. Muistan miten ihmiset nauroi minulle kun viimein aloin vertaamaan kilohintoja ja totesin että on paljon edullisempaa ostaa isoja pakkauksia. Eivät ymmärtäneet että vuosia oli ollut 20€/vk rahaa elämiseen joten ei silloin ostettu 8€ lihapakettia.

Mun viikkobudjetti samaa luokkaa. Kyllä sillä ruokaa saa ja vessapaperia, mutta aika yksitoikkoista on.

Vierailija
2814/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rikkaat syövät perunat usein kuorineen, koska ne ovat ravitsevampia siten ja rikkaatkin tarvitsevat ruoasta ravintoaineita

No kerrankin rikkaat ja köyhät ovat yhtä fiksuja!

Vierailija
2815/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman elämänsä menestyjät näkyvät mentoroivan köyhiä nyt tuolla leipäjonokeskustelussa.  Ne ovat ehtymätön luonnonvara ;:=)

Joo, siks aina sanonkin ; älkää ottako itseenne näitä päsmäröijiä. Jos et se ole sinä niin joku muu keneen pahan olonsa kohdistavat.

Kannattaisikohan teidän ottaa vinkkejä vastaan ihmisiltä, jotka ovat pärjänneet elämässä? Vai meinasitteko että parempi vaihtoehto taputella toista epäonnistujaa olalle ja kannustaa jatkamaan samaan malliin.

Kannattaa silloin, kun ne ovat hyödyllisiä. Mua hyödyttäisi tietää, että millä keinoin paranen? Sitä on moni lääkärikin yrittänyt selvittää, mutta ilman tuloksia. Siihen jos sinulla tai jollakin muulla on antaa vastaus niin olen ikuisesti kiitollinen.

Niinpä. Mäkin vuosia tavannut eri lääkäreitä, sosiaalityöntekijöitä, käynyt velkaneuvonnassa jne.. Jos he, jotka tilanteeni tietävät tarkalleen, eivät osaa minua auttaa, niin tuskin joku random vauvapalstalla.

Vierailija
2816/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen tästäkin keskustelusta että pärjänneet eivät osaa neuvoa. Sama neuvo ei toimi kaikille.

No shit sherlock, ajatella, että sama neuvo ei toimi kaikille, kuka olisi sellaista keksinyt, varmaan olet eka ihminen maailmassa! Tässä ketjussa köyhät ovat trollailleet neuvojen kanssa, kun ovat tahallisesti halunneet ymmärtää ne väärin. Ja sitten jos pärjännyt ihminen neuvoo tekeytyen köyhäksi, niin sitten neuvot kelpaa, vaikka neuvo olisi sama :))))

Hyviä, asiallisia neuvoja on täällä kuunneltu kyllä.

Vierailija
2817/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku neuvo on hyvä ja toteuttamiskelpoinen niin uskon, etttä täällä se otetaan ilolla vastaan. Oli sen antaja sitten rikas tai köyhä.

Vierailija
2818/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilo sokeria maksaa alle euron ja kestää kuukausia.

Mäkin käytän sokeria maustamiseen. Olen jo luovuttanut ulkonäköni/painoni suhteen muutenkin.

Ja pitäähän sitä sokeria olla aina sitä tiikerikkuakin varten!

Vierailija
2819/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa silloin, kun ne ovat hyödyllisiä. Mua hyödyttäisi tietää, että millä keinoin paranen? Sitä on moni lääkärikin yrittänyt selvittää, mutta ilman tuloksia. Siihen jos sinulla tai jollakin muulla on antaa vastaus niin olen ikuisesti kiitollinen.

Niinpä. Mäkin vuosia tavannut eri lääkäreitä, sosiaalityöntekijöitä, käynyt velkaneuvonnassa jne.. Jos he, jotka tilanteeni tietävät tarkalleen, eivät osaa minua auttaa, niin tuskin joku random vauvapalstalla.

Tästä viestistä tuli mieleeni, että eikö velkaneuvontakin ole yhä ilmaista? Sitä kannattaa kokeilla, jos on velkaantunut. Itse en sieltä saanut käytännön apua. Heidän neuvonsa oli päästää velat ulosottoon ja luottotietojen menettäminen. En halunut tuota, koska mm asun vuokralla ja asuntoa on vaikea luottotiedottomana hankkia.

Vierailija
2820/5804 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä viestistä tuli mieleeni, että eikö velkaneuvontakin ole yhä ilmaista? Sitä kannattaa kokeilla, jos on velkaantunut. Itse en sieltä saanut käytännön apua. Heidän neuvonsa oli päästää velat ulosottoon ja luottotietojen menettäminen. En halunut tuota, koska mm asun vuokralla ja asuntoa on vaikea luottotiedottomana hankkia.

Se ulosottoon päästäminen ei ole kevytmielinen kehotus luovuttamiseen, vaan kun velat on kaikki siellä selkeästi perinnässä, eikä uusia enää luottohäiriömerkinnän takia tule, ne on helpompi paketoida sieltä velkajärjestelyhakemukseen.  Hakemiseen menee puoli vuotta ja maksuohjelmaan 3-5 vuotta, ja sitten se on ohi ja luottotiedot palaavat.  Muuten voi joutua rimpuilemaan velkojensa kanssa köyhänä tuntemattoman pitkän ajan vaillla toivoa ratkaisusta.