Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kunnossa hammaskalustosi on? Ikäsi?

Vierailija
18.08.2015 |

Mitä toimenpiteitä tehty?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama poisto, lukuisia paikkauksia, oikomiselle ja puhkeamatta jääneiden rautahampaiden korvaamiselle olisi tarvetta. Ikää vähän päälle kolmen kympin.

Vierailija
2/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä kunnossa, osa paikattu ja ikä +50.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hoitanut hampaat todella huolellisesti. Silti lukuisia juurihoitoja ja paikkauksia.

Vierailija
4/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa pysyvässä poskihampaassa paikat, yksi maitohammas myös paikattu (rautahammas puuttuu). Viisurit poistettu toiselta puolelta. Just kävin hammaslääkärissä, joka kehui että hoidan selvästi hampaani hyvin. No joo, pesen vaan aamuisin ja syön karkkia päivittäin. Enkä käytä hammaslankaa kuin satunnaisesti. Geenit.

Vierailija
5/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:25"]

Kahdessa pysyvässä poskihampaassa paikat, yksi maitohammas myös paikattu (rautahammas puuttuu). Viisurit poistettu toiselta puolelta. Just kävin hammaslääkärissä, joka kehui että hoidan selvästi hampaani hyvin. No joo, pesen vaan aamuisin ja syön karkkia päivittäin. Enkä käytä hammaslankaa kuin satunnaisesti. Geenit.

[/quote]

Ai niin, ikä 38!

Vierailija
6/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä kunnossa, ei paikkoja. 30v.

Vierailija
7/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kahden vuoden aikana hoidettu hampaat kuntoon. Viisurit poistettu, lukuisia paikkoja laitettu/uusittu. Uudet purentakiskot teetetty.

Käyn säännöllisesti poistattamassa hammaskiveä ja tarkistuksessa. Hammasluuston laatu heikkoa ja voimakas hampaiden narskutus tekee että hampaat on kuluneet ja lohkeilevat herkästi. Purentakiskot mula on ollu 16 vuotta ja ne jonkin verran onneksi estää ettei hampaat ihan kokonaan murene suuhun.

Onneksi on ihana hammaslääkäri joka osaa hommansa ja tekee hyvää jälkeä. :)

Vierailija
8/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:29"]Viimeisen kahden vuoden aikana hoidettu hampaat kuntoon. Viisurit poistettu, lukuisia paikkoja laitettu/uusittu. Uudet purentakiskot teetetty.

Käyn säännöllisesti poistattamassa hammaskiveä ja tarkistuksessa. Hammasluuston laatu heikkoa ja voimakas hampaiden narskutus tekee että hampaat on kuluneet ja lohkeilevat herkästi. Purentakiskot mula on ollu 16 vuotta ja ne jonkin verran onneksi estää ettei hampaat ihan kokonaan murene suuhun.

Onneksi on ihana hammaslääkäri joka osaa hommansa ja tekee hyvää jälkeä. :)

[/quote]

Niin ja ikää mulla 32v.

Vierailija
9/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ikinä ollut yhtäkään reikää. 33v

Vierailija
10/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäällä kokoproteesi ja alaleuassa muovinen osaproteesi

55v.

Vierailija
11/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama reikä ja oikomishoito yläleukaan retentiokaaren kera. Hammashoitaja oli aivan haltioissaan et hyvät leegot kantsii pitää huolta...m30

Vierailija
12/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiottu, valkaistu, täytetty välejä ja laitettu hammaskoru. n23

Vierailija
13/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeassa kunnossa. Onneksi etuhampaat kuitenkin kohtalaisen näköiset. Poskihampaita revitty irti ja paikkailtu sieltä sun täältä.. Ilmeisesti huonot geenit kun olen kuitenkin kohtalaisen hyvin pitänyt huolta. Isältä poistettu kaikki hampaat jo nuorena kun hajosivat suuhun. 

Vierailija
14/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:22"]

Aina hoitanut hampaat todella huolellisesti. Silti lukuisia juurihoitoja ja paikkauksia.

[/quote]

Miten olet hoitanut?

Vierailija
15/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden hoidossa tärkein on oikea ravinto.

Vierailija
16/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiven poistoa tarkastuksissa 2-3 vuoden välein. Ei ole ollut reikiä tai muita suuria ongelmia. Yksi hammas on hiukan lohjennut. Tai siis se on ollut tuollainen niin kauan, kuin muistan. Varmaan joskus muksuna mennyt.

Hampaita yritettiin oikoa teininä, mutta siitä ei tullut mitään. Mulla on ahdas suu, ja hammaslääkäri ei uskonut, kun yritin selittää, ettei kaikki hampaat voi mahtua sinne riviin. Eipä ne mahtunutkaan, ja sinne meni hukkaan parin vuoden oikomishoidot. Ei mahtunut äidillä tai veljelläkään. Ei mua olis haitannu, jos ne olisi pari nykäissyt ensin pois tieltä.

Vierailija
17/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 juurihoidettu hammas jossa ilmeisesti jälleen tulehdus. Ja muutamia reikiä, joita ei edellinen hammaslääkäri löytänyt. Koko hampaiston kuvaus paljasti totuuden, kun hammaslääkäri ei edes nähnyt kuituvalolla, vai mikälie onkaan reikiä... vihaan tätä. Hampaita harjaan 2 x vrk ja lankaan iltaisin. Ikää 25

Vierailija
18/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 23:36"]Hampaiden hoidossa tärkein on oikea ravinto.
[/quote]
Aamen. Ja voi kun tämä olisi kerrottu mulle vuosia sitten... Ei auttanut hampaiden harjaus aamuin ja illoin.

Vierailija
19/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 rautsikkaa poistettu silloin kun sain raudat sata vuotta sitten, etuhampaisiin (2 kpl) tulossa muovimuotoilu koska ovat kuluneet ja paskat ja rumat ja lohjenneet, reikiä on ollut paljon mutta ihan perus ok nämä ovat. Tai siis itsehän löydän hatkuvasti vikaa mutta kai ulkopuolisten silmiin nämä ovat ihan nätit tai jtn. Hammaslääkäri sanoi joskus näteiksi.

Vierailija
20/74 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 25 ja mulla on aina ihan aina ollut huonot kalustot suussa. Reikiintyvät helposti vaikka pesen aina hamaan aamuin illoin ja käytän hammaslankaakin. Syön myös niitä pikkusia valkosia tabletteja jotka sulaa suuhun ja joiden nimi ei nyt tuu mieleen :D 3 juuri hoitoa on tehty, josta 2 samaan hampaaseen, koska hammaslääkärin moka. Edelleen odottaa hoitoa. Nyt siinä on väliaikainen paikka joka on kulunut aika loppuun ja oon 2 kk jonottanut aikaa. Joillakin vaan on parempi kalusto. Sitteku mulla on rahaa niin hommaan semmoset hampaat että on sit vika kerta hammaslääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan