Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin POLIISI on huomauttanut sinulle jostakin liikenteessä?

Vierailija
18.08.2015 |

Siis kun olet toiminut väärin?

Minulle on kaksi kertaa. Pari poliisia hepoisten selässä tuli vastaan Helsingin Keskuspuistossa eli keskellä metsää. Toinen parkkeerasi hevosen tielleni ja tuijotti minua pitkään hiljaa kysyvästi. En ymmärtänyt mistä oli kyse. Sitten sanoi että tässä ei pyörällä saa ajaa. Se on kyllä lyhyt tieosuus eikä edes kapea. No, käännyin siinä olevasta risteyksestä toiselle metsätielle. Olivat muuten aika vaikuttavan näköisiä hevosten selässä, muutoinkin minulla on tietty pelko ja kunnioitus poliiseja kohtaan.
Lisäksi toisella kerralla poliisi pysäytti minut päiväsaikaan ja antoi minulle ilmaiseksi lampun pyörään. (Ajan melkein aina valoisaan aikaan, siksi ei ollut lamppua entuudestaan).
Kertokaa hurjat tarinanne. -n25

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana kun ajokortti oli ollut ehkä kuukauden ja oma auto muutaman viikon niin poliisi ajeli perässä kotipihalle. Autossa ei palanut takavalot sulakevian takia. Poliisi käski isän tai poikaystävän korjata valot. Ei tullut mitään huomautusta tai sakkoa :)

Vierailija
22/45 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin puhallusratsiaan, puhallus 0 mutta oli sen verran tiukka setä että alkoi kirjoittaa sakkoa ilman turvavyötä ajosta. Kohtalo puuttui peliin ja nenästäni alkoi vuotaa verta ihan järjettömästi. Sitä kesti ja kesti ja lopulta poliisi soitti ambulanssin paikalle kun 10minuutin jälkeen vuoto edelleen jatkui ja menin huonovointiseksi. Unohti siinä hässäkässä kirjoittaa sen sakon loppuun ja poistuin ambulanssilla paikalta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten pakenin kännissä autolla poliisia about 200 lasissa ja suistuin pellolle. Sillon tuli poliisilta vähän huomautettavaa.

Vierailija
24/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoimme kaverin kanssa jalkakäytävällä polkupyörällä kunnes rinnalle tuli poliisiauto, jonka ikkunasta kysyttiin, että saako siinä ajaa pyörällä? No eihän siinä menimme piipaa-auton rinnalle kadulle ja ajoimme sen 10m autotiellä kunnes se sama jalkakäytävä muuttui pyörätieksi...

Vierailija
25/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:04"]Itse olen itseäni huomautellut kun olen huomaamattomasti ajanut autolla. En tosin kaupungissa. Poliisi kun olen.
[/quote]

Nyt on aivot ollut ihan muualla, huolimattomasti siis.

Vierailija
26/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ajelin vahingossa ilman valoja. Poliisi pysyäytti ja sanoi, että teillä ei ole valot päällä. Vastasin että se johtuu varmaan siitä, että meillä ei ole ketään kotona.

Vierailija
27/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:04"]Itse olen itseäni huomautellut kun olen huomaamattomasti ajanut autolla. En tosin kaupungissa. Poliisi kun olen.
[/quote]

Nyt on aivot ollut ihan muualla, huolimattomasti siis.
[/quote]
:)
Kiitos tekemästäsi työstä!

Vierailija
28/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:14"]Talvella ajelin vahingossa ilman valoja. Poliisi pysyäytti ja sanoi, että teillä ei ole valot päällä. Vastasin että se johtuu varmaan siitä, että meillä ei ole ketään kotona.
[/quote]
:D

Vierailija
29/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin punaisia päin - suullisella huomautuksella selvittiin ;)

Vierailija
30/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut polkupyöräpoliisilta sakot punaisia päin pyöräilemisestä.

Vierailija
31/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajessani eräänä heinäkuisena aamuna, aamukuudelta, pyörällä kaupunkimme pääkadun yli päin punaisia. Ketään ei näkynyt missään, ei yhden yhtä autoa eikä ihmistä, muuta kuin se poliisiauto jonkun matkan päässä. En todellakaan jää odottelemaan punaisten vaihtumista tuollaisessa tilanteessa ja menin siis punaisia päin. Poliisiauto kurvaisi perääni, toinen poliiseista sai jonkun kohtauksen ja alkoi karjua minulle. 

Jatkossa menen myös punaisia päin tuollaisissa tilanteissa. 

Vierailija
32/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut ikinä huomautuksia. Olen aika lainkuuliainen kansalainen, joten en ole juuri huomautuksiin antanut aihettakaan. Varmasti odotan punaisissa valoissa jalankulkijana, vaikka ketään ei näkyisi mailla halmeilla.

Vierailija
33/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:26"]

Varmasti odotan punaisissa valoissa jalankulkijana, vaikka ketään ei näkyisi mailla halmeilla.

[/quote]

Miksi?

Vierailija
34/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi heristi sormea kun autosta oli toinen ajovalo palanut. Vaihdoin sen pian uuteen :)

Vierailija
35/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti odotan punaisissa valoissa jalankulkijana, vaikka ketään ei näkyisi mailla halmeilla.

[/quote]

Miksi?

[/quote]

Minä odotan siksi, kun en autollakaan aja päin punaista.

Ei edellinen lainkuuliainen.

Vierailija
36/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:26"]Ei ole tullut ikinä huomautuksia. Olen aika lainkuuliainen kansalainen, joten en ole juuri huomautuksiin antanut aihettakaan. Varmasti odotan punaisissa valoissa jalankulkijana, vaikka ketään ei näkyisi mailla halmeilla.
[/quote]
Mä menen päin punaisia jos autoja ei tule PAITSI monta kertaa kun vanhempi pikkulapsen kanssa on jäänyt odottamaan, niin sitten minäkin olen, koska en ole halunnut näyttää lapselle huonoa mallia. :)

Vierailija
37/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain suullisen varoituksen ajauduttuani toisen auton kylkeen mutkassa. Maijan takapenkille päädyin istumaan, oli ihan komea mies se toinen niistä

Vierailija
38/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä ja "liikenteessä"... kun olin alaikäisenä baarissa. Huomautettiin ettei saa olla.

Vierailija
39/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi?

[/quote]

Minusta on itsestäänselvää, että noudatan lakia joka tilanteessa. Olen tunnollinen ihminen.

Vierailija
40/45 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä ylinopeuksia ja punaisia päin ajamisia aika monessakin maassa. Rahalla niistä selviää.
Sveitsissä otin joskus yhteen tullimiehen kanssa. Lentokenttien asetta kantavien virkapukuisten kanssa tulee aina sanomista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan