Urban Decay vihdoin Suomeen
Aiotko käydä ostoksilla? Mitä tuotteita suosittelisit?
Kommentit (79)
Minkä hintainen tuo pohjustaja on? Entös kiinnityssuihke? Nuo kaksi kyllä kiinnostaisi, mutta pienellä budjetilla ei paljoa kalliiseen kosmetiikkaan törsätä.
Harmittaa kun nuo on niin kalliita ja arvatenkin sitten vielä Suomi-hinnat vielä kalliimpia :/
Mitäs jengi on jo ehtinyt ostaa? Nyt näyttäisi verkkokaupassakin olevan täysi valikoima. :)
Tietääkö kukaan, miksei tuota setting spraytä voi ostaa verkkokaupasta? Mahtaako tulla sinne myyntiin jossain vaiheessa?
Jaa, tääkin kosmetiikkasarja tuli lopulta tänne Suomeen, heti kun ei mennyt enää muualla kaupaksi :D
Ulkomailla hehkutetaan nykyään Charlotte Tilburyn, Tom Ford Beautyn ja Hourglassin meikkejä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:02"]Minua jonkinverran riepoo, että merkki tuli suomeen. Koska, oletin hintoihin tulevan suomilisän. Onneksi kuitenkin hinnat näkyy olevan vain muutaman euron kalliimpia kuin muualla. Mutta se seikka, että merkin meikkejä ei tahdo enää mikään kauppa toimittaa suomeen!. Minulla alkaa pohjustaja olemaan loppu (se muuten oikeasti kestää iäisyyden), enkä löytänytkään enää sitä paikoista mistä olen tottunut tilaamaan, nettiselaus myös tuotti laitat tulokset. Ja kun merkki on vain siellä eteläsuomessa, niin täällä pohjoisessa en paljon asiasta kostu. Suomessakin postimaksutkin on aina niin reippaat, että kyllä se vain kalliimmaksi tulee paljon tämäkin merkki nyt suomesta hommata. [/quote]
Itseasiassa ainakin jotkin Urban Decayn tuotteet näyttivät äkkivilkaisulta olevan Sokoksella jopa pari euroa halvempia kuin vaikkapa Briteissä. Postimaksu pienelle paketille on vajaat 3 euroa ja S-ryhmän pakettiautomaattiin (tai ostosten maksaessa yli 90e) ilmainen, eli kerrankin hinnassa ei ole merkittävää eroa verrattuna ulkomailta tilaamiseen, voi tulla jopa hitusen halvemmaksi :)
Ulkomaisiin nettikauppoihin on kyllä aika usein tarjolla alennuskoodeja, onkohan Sokoksella?
Muakin otti ensin päähän, kun kuulin, että Urban Decay tulee Suomeen, koska Suomen hinnat ovat yleensä reilusti isommat (en ihmettelisi, jos Naked-paletista pyydettäisiin yli 70e...), ja ulkomaiset kaupat eivät enää toimita Suomeen, mutta tämä oli hintojen (ja Sokoksen hyvinkin kohtuullisten postikulujen) takia todella positiivinen yllätys!!
[/quote]
Feeiuniquessa ovat hinnat 1-6 euroa halvempia kuin Sokoksella ja toimituskulut ILMAISET. Beautybayssa oli kampanjoita joissa hinnat puolet halvempia (meikkivoide 15 euroa), mutta nyt on lopettanut toimittamisen Suomeen. Voi kiitos tästäkin hyvästä Sokos!
[/quote]
1-6 euron alennus tai ilmaiset postarit ei paljoa auta kun päälle tulee tullit.
[/quote]
Feeiunique maksaa alv:t (tullimaksua ei mene) takaisin sulle, kun esität heille kuitin mailitse. Joo hankalaa ehkä, mutta näkyy jotkin tuotteet olevan kympinkin halvempia.
Tänään... :) aikooko joku olla niin tosifani, että menee paikalle sillon heti klo 16? Mä jopa aattelin mennä sinne pyöriin :D mut jos siinä on ihan hirveesti väkee, niin en tiä kehtaanko mennä sekaan, ehtiihän sinne sit myöhemminki... :D
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:41"]Sephorassa merkin asiantuntija sanoi että luomiväripaleteista Naked 1 sopii viileän sävyisille silmille (siniharmaat jne) ja Naked 2 lämpimän sävyisille (vihreänruskeat jne).
Minkä sävyisille silmille se uusin 3 on suunniteltu, tietääkö kukaan?
[/quote]
Ootko nyt varma, ettet sekoita? Kun yleinen mielipide on juuri toisin päin, 1 on lämminsävyinen ja 2 viileä? Tottakai kukakin saa käyttää just mitä tykkää, ei suosituksia liikaa kannata tuijotella. :)
En usko, että paletteja olisi suunniteltu nimenomaan tietyn värisille silmille. Naked 3:ssa paljon kaikkea vaaleanpunaista, joten koen, että mun vihreille silmille ne sopii tosi hyvin. Ruusukullan sävyt toisaalta tekevät paletista melko lämpöisen, mutta on siinä mukana myös tosi kauniita viileitä sävyjä. :)
Luulen, et jos UD:lla oltais tajuttu, millainen ilmiö näistä naku-paleteista tulee, olisivat he tehneet ykkösen ja kakkosen niin, että toinen on kauttaaltaan selkeästi viileä ja toinen lämmin. Ekan paletin kohdalla tuskin uskottiin, että niitä tulee vielä näin monta lisää, joten siitä ekasta koitettiin tehdä sellanen "kaikenkattava" sekoitus. Sen vuoksi ykkönen ja kakkonen menee nyt aika paljon päällekäin.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:41"]Sephorassa merkin asiantuntija sanoi että luomiväripaleteista Naked 1 sopii viileän sävyisille silmille (siniharmaat jne) ja Naked 2 lämpimän sävyisille (vihreänruskeat jne).
Minkä sävyisille silmille se uusin 3 on suunniteltu, tietääkö kukaan?
[/quote]
Naked 3:ssa on paljon roosaa ja violettia, joten väriopin mukaan ne korostavat vihreitä silmiä. Minulla on sinivihreät silmät, joita siis periaattessa ykkösen pronssiin taittavat sävyt olisivat minulle myös hyviä. Ihoni on kuitenkin todella kylmäsävyinen, ja pronssiin vivahtavat meikit riitelevät pahasti ihon värin kanssa, joten kakkosen taupe-värit sopivat ihonväriini paremmin. Naked 3:sesta on sanottu, ettei se toimi oikeastaan samalla tavalla nude-meikkinä kuin nuo kaksi ensimmäistä palettia, mutta näin kesällä kuitenkin näköjään kolmosen sävy Liar on minulla lähimpänä todellista nude-silmämeikkiä kuin mikään muu kokeilemani sävy. On toki silmienympärysihoa hitusen tummempi, mutta todella lähellä poskien luonnollista väriä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:41"]Sephorassa merkin asiantuntija sanoi että luomiväripaleteista Naked 1 sopii viileän sävyisille silmille (siniharmaat jne) ja Naked 2 lämpimän sävyisille (vihreänruskeat jne). Minkä sävyisille silmille se uusin 3 on suunniteltu, tietääkö kukaan? [/quote] Ootko nyt varma, ettet sekoita? Kun yleinen mielipide on juuri toisin päin, 1 on lämminsävyinen ja 2 viileä?
[/quote]
Tässä saattaa olla taustalla jonkinlainen kulttuuriero? Jenkeissä suositaan täyttä meikkiä, joka kuitenkin on aika luonnollisen oloinen, eli sulautuu ihonväriin. Euroopassa, varsinkin Ranskassa ja Italiassa, taas käytetään vain muutamaa meikkituotetta korostamaan yksityiskohtia, kuten silmien väriä, ja meikki saa siltä osin näkyä. Ehkä se Sephoran asiantuntija sitten edusti tuota eurooppalaista koulukuntaa, vaikka Urban Decay on enemmän juuri amerikkalaista meikkifilosofiaa edustava meikki - toki heillä on tosi näyttäviä kirkkaita luomivärejä myös.
Olen muuten nimenomaan Urban Decayn luomivärien fani, joten odotan niitä eniten. Mielenkiinnolla odotan myös poskipunavalikoimaa, koska Urban Decaylla on muutamia aika erikoisia kylmäpohjaisia sävyjä. Tosin esim. MAC:in valikoima Stockalla on tässä suhteessa aika tylsä siihen verrattuna, mitä myyvät Pohjois-Ameriikassa. Poskipuna kun on itselleni varsinkin talvisin todella vaikea meikki. Melkein kaikki markkinoilla olevat sävyt ovat joko liian oransseja tai vaaleita. Kuitenkin juuri talvella kalpea iho kaipaisi piristystä punasta.
Ite oon kylmänsävyinen (tuhkaanvivahtava vaalea tukka, puna tai jopa sinipohjainen ihonsävy ja siniharmaanvihreet silmät) ja mulla on Naked2 ja kaikki sävyt tuntuu sopivan paremmin kun hyvin :) Lämpimän sävyset luomivärit esim oranssin ja punaruskeet tuo kyllä silmien värin paremmin esiin mikä on ihan totta kun vastaväreistä puhutaan, mutta sitten muuten ne näyttää mulla jotenkin suttuiselta kun ei sulaudu ihonsävyyn samalla tavalla kuin kylmät sävyt.
Toi Naked3 taitaa olla ns neutraali, josta löytyy vähän jokaiselle jotakin. Haluaisin senkin, mutta kun niitä shimmerisiä on ehkä vähän liikaa, palettihan kestäis mulla lopun elämän.
MP Naked -palettien siveltimestä? Monet kehuu sitä superlaadukkaaksi, mutta mä en oo jotenkin innostunut siitä. Jotenkin tuntuu etten saa sillä siirrettyä väriä napista luomelle tehokkaasti. Se on mun makuun ehkä turhan tiivis ja häivytystä en saa onnistuun. Käytän paljon halpissiveltimiä ja sellasella löysällä pehmeellä keinokuituisella on mun mielestä helpompi käsitellä noita värejä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:34"]
MP Naked -palettien siveltimestä? Monet kehuu sitä superlaadukkaaksi, mutta mä en oo jotenkin innostunut siitä. Jotenkin tuntuu etten saa sillä siirrettyä väriä napista luomelle tehokkaasti. Se on mun makuun ehkä turhan tiivis ja häivytystä en saa onnistuun. Käytän paljon halpissiveltimiä ja sellasella löysällä pehmeellä keinokuituisella on mun mielestä helpompi käsitellä noita värejä.
[/quote]
Mun mielestä se on huippu juuri noin käytettynä, kuin kuvailit: siirtämään väriä luomelle. Teen sillä isolla päällä varjostukset luomivakoon, jotka sitten häivyttelen toisella, pulleammalla siveltimellä. Lättänäpäällä taputtelen värit liikkuvalle luomelle, ja häivyttelen eri sävyt toisiinsa taas toisella siveltimellä. 1-paletissakin taitaa nykyään tulla se kaksipäinen, mutta mä oon aikanaan saanut siitä sellaisen yksipäisen, missä on sellanen isompi lättänäpää. Se on huippu peitevärin levitykseen!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:34"]
[/quote]
Mun mielestä se on huippu juuri noin käytettynä, kuin kuvailit: siirtämään väriä luomelle. Teen sillä isolla päällä varjostukset luomivakoon, jotka sitten häivyttelen toisella, pulleammalla siveltimellä. Lättänäpäällä taputtelen värit liikkuvalle luomelle, ja häivyttelen eri sävyt toisiinsa taas toisella siveltimellä. 1-paletissakin taitaa nykyään tulla se kaksipäinen, mutta mä oon aikanaan saanut siitä sellaisen yksipäisen, missä on sellanen isompi lättänäpää. Se on huippu peitevärin levitykseen!
[/quote]
Oh, luin viestisi väärin, sori! Mutta siis mä oon kyllä kokenut, että sillä pulleella päällä saa tehtyä välillä vähän turhankin tymäkät varjostukset, kun väri siirtyy niin hyvin. Mutta ehkä tässä on sitten vaan mielipide- ja tottumuseroja. :)
-48
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 00:02"]Minua jonkinverran riepoo, että merkki tuli suomeen. Koska, oletin hintoihin tulevan suomilisän. Onneksi kuitenkin hinnat näkyy olevan vain muutaman euron kalliimpia kuin muualla. Mutta se seikka, että merkin meikkejä ei tahdo enää mikään kauppa toimittaa suomeen!. Minulla alkaa pohjustaja olemaan loppu (se muuten oikeasti kestää iäisyyden), enkä löytänytkään enää sitä paikoista mistä olen tottunut tilaamaan, nettiselaus myös tuotti laitat tulokset. Ja kun merkki on vain siellä eteläsuomessa, niin täällä pohjoisessa en paljon asiasta kostu. Suomessakin postimaksutkin on aina niin reippaat, että kyllä se vain kalliimmaksi tulee paljon tämäkin merkki nyt suomesta hommata. [/quote]
Itseasiassa ainakin jotkin Urban Decayn tuotteet näyttivät äkkivilkaisulta olevan Sokoksella jopa pari euroa halvempia kuin vaikkapa Briteissä. Postimaksu pienelle paketille on vajaat 3 euroa ja S-ryhmän pakettiautomaattiin (tai ostosten maksaessa yli 90e) ilmainen, eli kerrankin hinnassa ei ole merkittävää eroa verrattuna ulkomailta tilaamiseen, voi tulla jopa hitusen halvemmaksi :)
Ulkomaisiin nettikauppoihin on kyllä aika usein tarjolla alennuskoodeja, onkohan Sokoksella?
Muakin otti ensin päähän, kun kuulin, että Urban Decay tulee Suomeen, koska Suomen hinnat ovat yleensä reilusti isommat (en ihmettelisi, jos Naked-paletista pyydettäisiin yli 70e...), ja ulkomaiset kaupat eivät enää toimita Suomeen, mutta tämä oli hintojen (ja Sokoksen hyvinkin kohtuullisten postikulujen) takia todella positiivinen yllätys!!
[/quote]
Feeiuniquessa ovat hinnat 1-6 euroa halvempia kuin Sokoksella ja toimituskulut ILMAISET. Beautybayssa oli kampanjoita joissa hinnat puolet halvempia (meikkivoide 15 euroa), mutta nyt on lopettanut toimittamisen Suomeen. Voi kiitos tästäkin hyvästä Sokos!
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:07"]
No eiköhän aika moni ole ostanut ulkomaisesta nettikaupasta. Tollo
[/quote]
Hei vain Tollo!
Hyvä, että kerroit nimimerkissäsi älykkyystasosi. Terv. Ei tollo
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:33"]
Siis oliko ne testereitä mitä availi? Jos ei niin kumma ettei joutunut ostamaan avaamiaan.
[/quote]
Ei olleet. Satunnaisia luomivärejä nappaili sieltä ja availi. Ja veti sen koko telineenkin auki, en tiedä mitä odotti sieltä takaa löytävänsä. En tiedä huomasivatko myyjät hänen avanneen niitä.
Tampereelta terveisiä! Mulla oli tarkoitus mennä ihan vaan kurkistelemaan, kun satuin olemaan neljän maissa kaupungilla. Olin aika hämmästynyt, kun jo puolen aikoihin oli ihan oikeasti jono, totesin vaan että jaahas en taida tänne jäädä.. Sit kävin siinä uudestaan joskus 16.15, mutta edelleen oli semmoinen hullunmylly, etten uskaltanut sekaan. Vielä n.viiden aikaan päätin kuitenkin käydä kurkkaamassa, ja silloin sinne jo mahtui aika hyvin katselemaan. Oli tarkoitus ostaa UDPP, mutta päädyin kassalle kuitenkin Naked 2:sen kanssa, kuten aika moni muukin. :D ripsiväriyt vaikutti aika paljon ostopäätökseen. Melkoisen suuret varastot niitä tuntui olevan, kun jatkuvasti paletteja kannettiin valonnopeudella tyhjeneville hyllyille lisää. Myyjät vaikuttivat tosi mukavilta, vaikka hässäkkää oli paljon, he palvelivat jokaista asiakasta kuitenkin kiireettömästi.
Ripsiväriyt = ripsivärinäyte .
-73
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:38"]Tässä näkee että Sokos on Stockmannia edellä. Ihmettelen aina Stockalla, että kuka niitä hintaansa nähden tylsää ja huonoa Lancomea ja Helena Rubinsteinia viitsii ostaa. Oulun Sokosta odotellessa.
[/quote]
Harmi, kun MACia saa ainoastaan Stockalta. :/