Eläkeläiset kauhui tukien lopettamisesta: "Herrat ajavat ihmiset i
Kommentit (120)
On se kumma että kehtaavat valittaa. On päivänselvää, että velaksi eläminen ei voi jatkua loputtomiin, niin kuin Kreikan esimerkki osoittaa. Jos valtion menot on mitoitettu vastaamaan tuloja, joita ei ole, eikä tule, niin mitä vaihtoehoja leikkauksille muka on? Ihan niin kuin Niinistö sanoi, aina kun jostain leikataan, niin jonkun mielestä se tehdään aivan väärästä paikasta. Näidenkin valittajien olisi hyvä muistaa että maailmassa on paljon maita, joissa ei tunneta eläkkeitä eikä minkäänlaista sosiaaliturvaa. Ihan hyvin heidän asiansa globaalissa kontekstissa on vielä leikkausten jälkeenkin.
Parempi se olisi sitten leikata kaikkia tukia 5 euroa kuin joiltakin 120 e.
a) Sen omistuasunnon voi myydä etenkin jos on liian iso asunto.
b) Ei yhteiskunnan tarvitse tukea yli suurissa asunnoissa asuvia.
Hallitus vaan kokeilee keneltä voi ottaa. Aattelivat, että nämä pieneläkeläiset on maan hiljaisia, jotka nöyrästi kuihtuvat vain nälkään.
Miksi eivät eläkeläiset jotka eivät pärjää tee rikoksia niin että joutuvat vankilaan?. Saavat majoituksen, ruuan, kuntoutuksen, hieronnat, harrastukset ja seuraa aivan ilmaiseksi.
Sen mä haluaisin tietää, kuka tämän idean isä on. On harvinaisen sikamainen tyyppi.
Mikseivät eläkeläiset säästäneet silloin kun olivat töissä? Muistaakseni ainakin 80-luvulla töitä riitti vaikka kaksikin työtä yhdelle ihmiselle, silloin oli ajoittain oikea työvoimapula. Mutta ei, rahat piti haaskata turhaan kulutukseen, mitään ei voinut laittaa vanhuuden varalle. Minä suhteellisen pienipalkkainen säästän itse itselleni rahaa vanhuuden varalle. Ei voi koskaan luottaa siihen, että päättäjät tekevät minulle edullisia päätöksia vielä sitten, kun olen vanha ja hyödytön.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:23"]
Miksi eivät eläkeläiset jotka eivät pärjää tee rikoksia niin että joutuvat vankilaan?. Saavat majoituksen, ruuan, kuntoutuksen, hieronnat, harrastukset ja seuraa aivan ilmaiseksi.
[/quote] Niille rikos kannattaisi eteenkin kiinnijääminen
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:21"]
a) Sen omistuasunnon voi myydä etenkin jos on liian iso asunto.
[/quote]Entä jos ei ole omistusasuntoa jota myydä?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:24"]
Mikseivät eläkeläiset säästäneet silloin kun olivat töissä? Muistaakseni ainakin 80-luvulla töitä riitti vaikka kaksikin työtä yhdelle ihmiselle, silloin oli ajoittain oikea työvoimapula. Mutta ei, rahat piti haaskata turhaan kulutukseen, mitään ei voinut laittaa vanhuuden varalle. Minä suhteellisen pienipalkkainen säästän itse itselleni rahaa vanhuuden varalle. Ei voi koskaan luottaa siihen, että päättäjät tekevät minulle edullisia päätöksia vielä sitten, kun olen vanha ja hyödytön.
[/quote] Eikö näitä juuri kannustettu kuluttamaan kaiken? Ovat tehneet niinkuin käskettiin ja taas niitä ajetaan nurkkaan.
Ainakin "kotiavustajilla" on työtä, kun auttavat täyttämään ja kokoamaan sosiaalin luukulle vietäviä toimeentulotukianomuksia ym. Sieltähän se leikattu ja puuttuva raha sitten haetaan, jos jää tulot alle minimin. Mikähän hyöty tästäkin oli, taitaa tulla vain lisäkustannuksia?
Asumistukien leikkaushan tässä on suurimmat itkut aiheuttanut, ja sitä ei omistusasunnossa asuva edes saa. Jos on velaton omistusasunto, sitä ei kannata myydä, sillä asumiskulut nousevat ihan varmasti vuokralle muutettaessa.
Yksin asuvat eläkäläiset, joilla on pieni eläke, lienevät nyt ahtaimmalla, omat vanhempani pärjäävät ihan mukavasti, koska heillä on kaksi, joskin pientä, eläkettä tulonaan.
Maa ajetaan hitaasti rullalle, joten Suomesta tulee sekasorron keskus hamassa lähitulevaisuudessa. Ihmisiä potkitaan pois ja syrjäytetään, elämästä tehdään harmaata ja tylsää kaikille. On tärkeämpää, että jollakin menee huonosti, kuin että yhteiskunta pyörii. Eläkeläisten itsemurhat pitää selittää joksikin muuksi, että tilastot EU:lle menevät oikeanlaisina.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:21"]
[/quote]
Mitä on ylitukeminen?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:26"]
Ainakin "kotiavustajilla" on työtä, kun auttavat täyttämään ja kokoamaan sosiaalin luukulle vietäviä toimeentulotukianomuksia ym. Sieltähän se leikattu ja puuttuva raha sitten haetaan, jos jää tulot alle minimin. Mikähän hyöty tästäkin oli, taitaa tulla vain lisäkustannuksia?
[/quote]
Kunnat ahtaammalle, jotta voidaan sote-malli ajaa sisään. Ajoitus tässä on tärkeintä, koska TTIP-, CETA- ja TiSa-sopimukset odottavat ratifiointia kussakin Eu-maassa vielä; EU-komissiohan on käsittääkseni jo hyväksynyt sopimuksen.
[/quote] Eikö näitä juuri kannustettu kuluttamaan kaiken? Ovat tehneet niinkuin käskettiin ja taas niitä ajetaan nurkkaan.
[/quote]
Joo mutta tarviiko oikeasti olla niin tyhmä? Ehkä voisi ajatella ihan itsenäisestikin.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:17"]Parempi se olisi sitten leikata kaikkia tukia 5 euroa kuin joiltakin 120 e.
[/quote]
Ne, joilta leikataan 120€, ovat asuneet kalliimmissa asunnoissa, kuin mitä yleinen asumistuki mahdollistaa. On fiksua nimenomaan poistaa tällaisia erityisetuja, kuin leikata kaikilta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:34"]
[/quote]
Joo mutta tarviiko oikeasti olla niin tyhmä? Ehkä voisi ajatella ihan itsenäisestikin.
[/quote] Niin, mutta kun pyydettiin kuluttamaan kaiken jotta talous nousisi. He ovat tehneet yhteiskunnan puolesta kaiken. Miksi heitä rankaistaan? Onko kuluttaminen siis väärin sittenkin?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:24"]Mikseivät eläkeläiset säästäneet silloin kun olivat töissä? Muistaakseni ainakin 80-luvulla töitä riitti vaikka kaksikin työtä yhdelle ihmiselle, silloin oli ajoittain oikea työvoimapula. Mutta ei, rahat piti haaskata turhaan kulutukseen, mitään ei voinut laittaa vanhuuden varalle. Minä suhteellisen pienipalkkainen säästän itse itselleni rahaa vanhuuden varalle. Ei voi koskaan luottaa siihen, että päättäjät tekevät minulle edullisia päätöksia vielä sitten, kun olen vanha ja hyödytön.
[/quote]
No joo, mutta tässä kaikkein köyhimpien eläkeläisten joukossa on paljon sairaseläkeläisiä, ei välttämättä ole ukin pystyneet töihin.
Jos rahat on loppu niin ne on loppu. Jostain on säästettävä, että saadaan 30 vuotiaille turvapaikanhakijoille hommattua uusimmat muotivaattet, iPhonet ja lokoisa elämä hotellissa. Tällä kertaa arpa osui eläkeläisiin.