Mulla alkaa pikkuhiljaa mennä ns ihon alle ja psyykeeseen tämä tilanne
Ensin jauhettu 2v Koronasta ja sen vaikutuksista ihmiseen ja mahdollisista pitkäkestoista/lopullisista vaikutuksista samalla suuressa tartuntariskissä päivittäin työskennellen (ja tuoreena koronatoipilaana eikä ollut mikään kevyt tauti ei kestoltaan eikä oireiltaan) ja nyt sitten sen lisäksi tuo sota ja kaikki sen lieveilmiöt esim.ruokapulauhkineen, kaiken kallistumisineen ym, mahdollisuus siitä hyökkääkö se sekopää tänne Suomeenkin ja joutuisi omat lapset kenties sotaan ja sotimaan ym.ym
Nyt alkaa tuntumaan nupissa eikä vain sydänalassa 🤔🥺😢
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Suomen rikolliset päättäjät alkavat tapattaa kansaa seuraavaksi nälänhädällä ja kylmyydellä. Asetettuaan pakotteita Venäjälle ja rikkoessaan sopimuksia ja viedessään aseita Ukrainaan, myös Venäjän meille asettamat pakotteet ampuvat meitä jalkaan, kansaa kohti hyökkää siis sekä omat että vieraat.
Älä sinä puhu meistä kun et ole meitä. Me emme tässä ole ne sopimusrikkojat. Valapatto on pomonne ja röyhkimyksiä alaisina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette kannattaneet puolueita jotka ovat vastustaneet Natoa viimeisen 30 vuoden ajan, nyt saatte kärsiä siitä pelosta minkä Venäjä aiheuttaa kun ei ole mitään turvaa. Suomen oma puolustus on niin pieni Venäjään verrattuna että en anna sille juuri mitään painoarvoa.
Tämän siiä saa kun oikeisopuolueita äänestää eli syy on kokoomus, persut ja keskusta -puolueissa. Nehän ovat olleet vallalla sen 30 vuotta
Media vie, lampaat vikisee. Ukrainan meemisodan jälkeen palataan ilmastohätätilameemin hehkuttamiseen. Ja jossain vaiheesa tulee taas uusi variantti tai virus, jonka takia hyperventiloidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, että on jo mennyt ihon alle. Tympii tämä ihmisten hysteerinen vouhottaminen. Pitäisikö sille omalle elämälle tehdä jotain?
Se sota on ihan jokaisen omaa elämää. Voi toki kuvitella, ettei ole.
Minulla ei ole harhoja. Asun Suomessa, eikä meillä ole täällä sotaa. Sinä itse kuvittelet media kautta. Sinä et ole haavoittunut, sinä et ole pakkauslainen, sinä et ole ollut 12 päivää ilman ruokaa piiritetyssä kaupungissa, sinun kotisi ei ole palanutta betonimurskaa. Ne tapahtumat eivät ole osa sinun elämääsi. Sinä olet kokemusvaras, joka tekeytyy kokemaan myötäeläen toisten ihmisten kokemuksia. Kaikki on sinun kuvitelmaasi. Sinä et tiedä kuvaa katsoessasi miltä tuntuu olla paikalla. Tiedät vain miltä sinusta tuntuu katsoa sotakuvia. Älä uhriudu silloin kun siihen ei ole syytä.
Epäsuorat vaikutukset (leipä maksoi cityssä saman verran kuin ennenkin) eivät ole verrannollisia. Sanoisitko todellakin Ukrainasta tulleelle pakkauslaiselle Suomessa, että kamalaa kun joudumme kokemaan sotaa täällä Suomessa juuri nyt? Onko asuntosi ehjä vai pommitettu? Mikäli es on ehjä, niin sota EI ole sinun omaa elämääsi. Sinä katsot tv:stä muiden elämää.
Vierailija kirjoitti:
On ahdistavaa ja surullista nähdä kärsimystä. On ollut vaikeaa aikaa. Turvallisuudentunne on järkkynyt. Ihan normaalia että tuntuu.
Kannattaa keskittyä omaan arkeen ja luoda hyvää omassa elämässään. Itse saanut rauhaa kirkon rukoushetkistä. Saa myös purkaa sydäntään srk henkilökunnalle. Helsingissä ainakin on säännölliset rukoushetket ja myös Ukrainan kielellä lausuttuja rukouksia, tuntuu hyvältä olla edes hengessä mukana. Omaa oloaan voi kohentaa myös tekemällä konkreettisia rahalahjoituksia. Tai mennä mukaan organisaatioihin lajittelemaan lahjoitustavaraa.
Tsemppiä kaikille tähän haastavaan aikaan! Ja koitetaan luoda hyvää ikävien tuomitsevien kommenttien sijaan. 💛💙
Mihin organisaatioon saa viedä tavaralahjoituksia? Luulin, että tunnetut suuret järjestöt eivät ota vastaan tavaroita ukrainalaisia varten. Järjestöt eivät huoli edes uusia lastenvaatteita (ostettu erästä toista keräystä varten). Vein lastenvaatteet Konttiin Helsingissä, koska lehdessä luki, että heille voi viedä ja kertoa niiden olevan pakolaisille. Lehden mukaan SPR toimittaisi lahjoitukset eteenpäin Suomeen saapuville pakolaisille. Kontissa ei tiedetty mitään asiasta, joten kai tuokin lehtitieto oli virheellinen. Jouduin kantamaan tavarat takaisin kotiin.
Jengi sekoo pikkusodasta. Odottakaa ku rahatalous kaatuu. Anarkian aikakausi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen rikolliset päättäjät alkavat tapattaa kansaa seuraavaksi nälänhädällä ja kylmyydellä. Asetettuaan pakotteita Venäjälle ja rikkoessaan sopimuksia ja viedessään aseita Ukrainaan, myös Venäjän meille asettamat pakotteet ampuvat meitä jalkaan, kansaa kohti hyökkää siis sekä omat että vieraat.
Älä sinä puhu meistä kun et ole meitä. Me emme tässä ole ne sopimusrikkojat. Valapatto on pomonne ja röyhkimyksiä alaisina.
Hybridikeskuksen Natobotti ties mitä kansalaisuutta haukkuu suomalaista ulkomaalaiseksi.
Huonosti teidät on koulutettu. Lue tämä jos ymmärrät suomea:
https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1992/19920063/19920063_2
Vierailija kirjoitti:
Meitä hallitaan nykyään pelottelemalla. Tietysti sota on totta ja sairaus on totta, mutta se, että niitä asioita hierotaan meidän naamaan 24/7 on psykologista pahoinpitelyä, tekijänä media. En seuraa uutisia sodasta enkä koronasta, vaan keskityn elämässäni niihin asioihin joihin oikeasti voin vaikuttaa, jotka ovat lähelläni. En ota vastuuta koko maailmasta vaan omista teoistani.
Yx päättäjä sanoo, ettei meitä mikään uhkaa. Heti perään toinen päättäjä että nyt on "putinhinnat myymälöissä" sitten kolmas että ei ole enää huolta mistään koronasta mitä nyt jokunen sata kuolee tuolla teholla jne.
Passia et pääse uusimaan tai hakemaan ennen kesäkuuta, jos silloinkaan.
Miten noi pohjoisen ihmiset, joilla on pitkä ajomatka esim. terveyshuoltoon, kauppaan. Mun mieheni sisko asuu lähellä Venäjän rajaa, kauppaan ja terveyskeskukseen on matkaa yhteen suuntaan 50 km. Sukutila, oma koti ja nyt tilanne vain on sellainen ettei lompakko kestä polttoaineen hintaa joten he joutuvat muuttamaan pois kun kunta ei enää luvannut aurata tietäkään perille asti. Ovat kuusikymppisiä eläkeläisiä......
Vierailija kirjoitti:
Media vie, lampaat vikisee. Ukrainan meemisodan jälkeen palataan ilmastohätätilameemin hehkuttamiseen. Ja jossain vaiheesa tulee taas uusi variantti tai virus, jonka takia hyperventiloidaan.
Nappiin sanoit. Pelon avulla voi myydä lähes mitä tahansa, myös valeuutisia.
Pelko on polttoainetta ennakkoluuloille ja vihapuheelle. Pelko myös syrjäyttää järjen.
noniin ap, nyt sitten lopetat uutisten seuraamisen, korkeintaan kuuntelet radiosta uutiset kerran päivässä ja alat keskittyä läsnäolevaan hetkeen.
On kyllä outoa jos ei saa olla huolissaan tai ole sitä lainkaan. Joko on liian lamaantunut silloin tai tunne-elämässä on puutteita. Vaikeita aikoja nämä ovat kun kaikenlaista kriisiä maailmassa on aina ollut, mutta vuodesta 2019 ne ovat olleet läsnä koko ajan Suomen tasolla.
Kyllä on ymmärrettävää jos ensin ollaan stressattu koronan vaikutuksia (lähteekö vaikka työt alta tms.) ja sitten tuleeko tännekin sota. Ei kukaan voi näihin kunnolla vastata, sekä sodasta että koronasta on ollut tuhat eri näkemystä ja kaikki omalla tavallaan valideja. Raskasta on ollut kaikilla.
CBS julkaisi Ukrainan sodasta videon, joka on todellisuudessa kriisiharjoituksesta, jossa käytetään mm. tekoverta ja nukkevauvaa:
Älä katso uutisia. Kyseenalaista kaikki, aivan kaikki.
Kaikki nämä kriisit orkestroidaan jostain ylempää. Se on ainoa asia, josta pitää olla huolissaan. Verhot auki, päästetään valo sisään tähän maailmaan.
Kaikki on hyvin.
Tuli ilmoitus: ”Teksti on liian pitkä.” Lähetän kannanottoni kahdessa osassa keskusteluun ”Mulla alkaa pikkuhiljaa mennä ns ihon alle ja psyykeeseen tämä tilanne”. Osa 1 / 2 :
AP:lle :
Et saa kovin paljon sympatiaa etkä ymmärrystä, koska noista murheen aiheistasi se ensimmäinen ja kaikkein suurin - korona - oli ihan pelkkää vedätystä ja jokaisen olisi pitänyt se ymmärtää heti alusta alkaen, siitä vuodenvaihteesta 2019-2020 jolloin tämä uusi "uhka" esiteltiin ja kun alettiin runnoa läpi tätä toistaiseksi ainakin kaksi vuotta kestänyttä tarpeetonta pseudorokottelua (siis tautia vastaan, jota ei ole edes olemassa), kontrollipassien sisäänajoa, poliisivaltiomaisia ja militaristisia rajoituksia, ihmiskokeita, kokonaisten elinkeinojen tahallista tuhoamista, superinflaation pohjustusta ym. painajaismaista, pelkän keksityn pseudosairauden torjumisen tekosyyllä, ja Sinä itse suurena murehtijana, toimiin suostujana, kuuliaisena pelkääjänä ynnä hallintoalamaisena, sekä mahdollisesti myös terveydenhoitoalan työntekijänä (päätellen siitä kun kirjoitit "samalla suuressa tartuntariskissä päivittäin työskennellen" ; vaikka toisaalta voihan tuo tarkoittaa toisaalta myös, että olet esim. opettaja) olet osaltasi uusintanut ja ylläpitänyt pelkoharhaa ynnä joukkopsykoosia, sekä välittänyt sitä eteenpäin potilaillesi / oppilaillesi / asiakkaillesi / mille tahansa muille.
Olet siis itsekin ongelman aiheuttaja ja osa tätä suurta pelko-orgasmikoneistoa, ja olet osaltasi ollut edesauttamassa tätä perusvapauksien poistamista, siinä missä koko maapallon väestön olisi pitänyt yksituumaisesti vastustaa tätä koko koronatotalitarismia kaikkialla maailmassa ja kaikissa valtioissa.
Ja kumma kyllä, nimenomaan rikkaitten eurooppalaisten valtioitten ja "kehittyneitten" yhteiskuntien kansat ovat osoittautuneet kaikkein löperöimmiksi vapauden puolustajiksi, kun ilmeisesti lähes kaikkien EU-maitten kansoista n. 80 % on nauttinut jo ainakin kaksi pseudopiikkiä ja 10 ahkerinta prosenttia jopa kolme. Afrikan ja Latinalaisen Amerikan maissa tilanne on käsittäkseni ihan toisenlainen.
Esim. minä olen koko tämän yli kaksi vuotta katsonut tätä touhua kauhulla ja ihmeissäni, entisiä liikkumisen ja ravintolasyömisen oikeuksiani ikävöiden ja ihmetellen ihmisten hulluutta ja tyhmyyttä, miksi jengi antaa kaiken vain tapahtua, ja jopa kiihkeästi edistää tätä pahuutta. En ole itse ottanut ainuttakaan piikkiä, en ole kertaakaan käyttänyt lärviburkhaa missään (enkä siis koko elämäni aikana missään) ja olen koko ajan syönyt kebabbiloissa ja susshiloissa taloustilanteeni ja aukiolojen puitteissa niin paljon kuin olen voinut sekä kulkenut ostosmarketeissa, oli tungosta tai ei, eikä mitään ole tapahtunut: hengissä ollaan edelleen, en manalasta kirjoittele, ja molemmat keuhkot tallella.
Tuli ilmoitus: ”Teksti on liian pitkä.” Lähetän kannanottoni kahdessa osassa keskusteluun ”Mulla alkaa pikkuhiljaa mennä ns ihon alle ja psyykeeseen tämä tilanne”. Osa 2 / 2 :
Nyt kun te innokkaat koronistit, jotka olette kaksi vuotta tilanneet näitä surkeuksia ja jotka olette ihan tieten tahtoen olleet edistämässä kaikkia väitä vitsauksia, haukkuneet, painostaneet ja jopa uhkailleet meitä terveen järjen säilyttäneitä rokottamattomia ja burkhan takana piileskelemättömiä, ehdotelleet meille keskitysleirejä ym; kun te nyt saatte sitä mitä olette kaksi vuotta tilanneetkin, en minä ainakaan jaksa osoittaa enkä ilmaista teille pienintäkään myötätuntoa kun maailman tilanne ahistaa.
Nauttikaa AP ja muut samanmieliset nyt näistä "riskiryhmäläisten" suojelutoimenpiteitten hedelmistä.
Tuo Ukrainan sota sensijaan on totta, ja se hirvittää minuakin: kaikkein härskeintä ja julminta on tuo itänaapurimme harjoittama siviiliasuintalojen, koulujen ja sairaaloitten pommittaminen. Ukrainan kansa kokee nyt kauheita kärsimyksiä, jollaisia ei saisi mikään kansa tai etninen ryhmä milloinkaan joutua kokemaan.
Näitä kahta asiaa: yhtäältä ukrainalaisten valtavaa humanitaarista katastrofia ynnä jo tähän mennessä (kymmenien?) tuhansien ihmisten väkivaltaista kuolemaa ja vielä useampien vakavaa vammautumista, sekä toisaalta muutamien jo syntymästään lähtien monielinsairaitten, vammaisten ja yksinomaan tuettujen elintoimintojen sekä liiankin hyvän lääke-ja hoitotieteen varassa hengissä pysyneitten; ylipainon vuoksi elintasosairaitten; sekä 90 ikävuotta lähentelevien, jo muutenkin terminaalivaiheessa olleitten "nauriitten" luonnollista poistumista - ei mitenkään pidä verrata toisiinsa. Se on noiden ukrainan sodan uhrien haudalla ilakointia.
Joten AP ja muut samanmieliset: pitäkää te suuret kärsimysmölyt niissä (ylitukevissa riskiryhmäläis-?) mahoissanne vaan ja nauttikaa koronapelkonne luonnollisista seurauksista.
Jätkäshenkilö 49 vuotta kirjoitti:
Tuli ilmoitus: ”Teksti on liian pitkä.” Lähetän kannanottoni kahdessa osassa keskusteluun ”Mulla alkaa pikkuhiljaa mennä ns ihon alle ja psyykeeseen tämä tilanne”. Osa 2 / 2 :
Nyt kun te innokkaat koronistit, jotka olette kaksi vuotta tilanneet näitä surkeuksia ja jotka olette ihan tieten tahtoen olleet edistämässä kaikkia väitä vitsauksia, haukkuneet, painostaneet ja jopa uhkailleet meitä terveen järjen säilyttäneitä rokottamattomia ja burkhan takana piileskelemättömiä, ehdotelleet meille keskitysleirejä ym; kun te nyt saatte sitä mitä olette kaksi vuotta tilanneetkin, en minä ainakaan jaksa osoittaa enkä ilmaista teille pienintäkään myötätuntoa kun maailman tilanne ahistaa.
Nauttikaa AP ja muut samanmieliset nyt näistä "riskiryhmäläisten" suojelutoimenpiteitten hedelmistä.
Tuo Ukrainan sota sensijaan on totta, ja se hirvittää minuakin: kaikkein härskeintä ja julminta on tuo itänaapurimme harjoittama siviiliasuintalojen, koulujen ja sairaaloitten pommittaminen. Ukrainan kansa kokee nyt kauheita kärsimyksiä, jollaisia ei saisi mikään kansa tai etninen ryhmä milloinkaan joutua kokemaan.
Näitä kahta asiaa: yhtäältä ukrainalaisten valtavaa humanitaarista katastrofia ynnä jo tähän mennessä (kymmenien?) tuhansien ihmisten väkivaltaista kuolemaa ja vielä useampien vakavaa vammautumista, sekä toisaalta muutamien jo syntymästään lähtien monielinsairaitten, vammaisten ja yksinomaan tuettujen elintoimintojen sekä liiankin hyvän lääke-ja hoitotieteen varassa hengissä pysyneitten; ylipainon vuoksi elintasosairaitten; sekä 90 ikävuotta lähentelevien, jo muutenkin terminaalivaiheessa olleitten "nauriitten" luonnollista poistumista - ei mitenkään pidä verrata toisiinsa. Se on noiden ukrainan sodan uhrien haudalla ilakointia.
Joten AP ja muut samanmieliset: pitäkää te suuret kärsimysmölyt niissä (ylitukevissa riskiryhmäläis-?) mahoissanne vaan ja nauttikaa koronapelkonne luonnollisista seurauksista.
TLDR
Tuli ilmoitus: ”Teksti on liian pitkä.” Lähetän kannanottoni kahdessa osassa keskusteluun ”Mulla alkaa pikkuhiljaa mennä ns ihon alle ja psyykeeseen tämä tilanne”. Osa 1 / 2 :
Et saa kovin paljon sympatiaa etkä ymmärrystä, koska noista murheen aiheistasi se ensimmäinen ja kaikkein suurin - korona - oli ihan pelkkää vedätystä ja jokaisen olisi pitänyt se ymmärtää heti alusta alkaen, siitä vuodenvaihteesta 2019-2020 jolloin tämä uusi "uhka" esiteltiin ja kun alettiin runnoa läpi tätä toistaiseksi ainakin kaksi vuotta kestänyttä tarpeetonta pseudorokottelua (siis tautia vastaan, jota ei ole edes olemassa), kontrollipassien sisäänajoa, poliisivaltiomaisia ja militaristisia rajoituksia, ihmiskokeita, kokonaisten elinkeinojen tahallista tuhoamista, superinflaation pohjustusta ym. painajaismaista, pelkän keksityn pseudosairauden torjumisen tekosyyllä, ja Sinä itse suurena murehtijana, toimiin suostujana, kuuliaisena pelkääjänä ynnä hallintoalamaisena, sekä mahdollisesti myös terveydenhoitoalan työntekijänä (päätellen siitä kun kirjoitit "samalla suuressa tartuntariskissä päivittäin työskennellen" ; vaikka toisaalta voihan tuo tarkoittaa toisaalta myös, että olet esim. opettaja) olet osaltasi uusintanut ja ylläpitänyt pelkoharhaa ynnä joukkopsykoosia, sekä välittänyt sitä eteenpäin potilaillesi / oppilaillesi / asiakkaillesi / mille tahansa muille.
Olet siis itsekin ongelman aiheuttaja ja osa tätä suurta pelko-orgasmikoneistoa, ja olet osaltasi ollut edesauttamassa tätä perusvapauksien poistamista, siinä missä koko maapallon väestön olisi pitänyt yksituumaisesti vastustaa tätä koko koronatotalitarismia kaikkialla maailmassa ja kaikissa valtioissa.
Ja kumma kyllä, nimenomaan rikkaitten eurooppalaisten valtioitten ja "kehittyneitten" yhteiskuntien kansat ovat osoittautuneet kaikkein löperöimmiksi vapauden puolustajiksi, kun ilmeisesti lähes kaikkien EU-maitten kansoista n. 80 % on nauttinut jo ainakin kaksi pseudopiikkiä ja 10 ahkerinta prosenttia jopa kolme. Afrikan ja Latinalaisen Amerikan maissa tilanne on käsittäkseni ihan toisenlainen.
Esim. minä olen koko tämän yli kaksi vuotta katsonut tätä touhua kauhulla ja ihmeissäni, entisiä liikkumisen ja ravintolasyömisen oikeuksiani ikävöiden ja ihmetellen ihmisten hulluutta ja tyhmyyttä, miksi jengi antaa kaiken vain tapahtua, ja jopa kiihkeästi edistää tätä pahuutta. En ole itse ottanut ainuttakaan piikkiä, en ole kertaakaan käyttänyt lärviburkhaa missään (enkä siis koko elämäni aikana missään) ja olen koko ajan syönyt kebabbiloissa ja susshiloissa taloustilanteeni ja aukiolojen puitteissa niin paljon kuin olen voinut sekä kulkenut ostosmarketeissa, oli tungosta tai ei, eikä mitään ole tapahtunut: hengissä ollaan edelleen, en manalasta kirjoittele, ja molemmat keuhkot tallella.
Itä-Euroopan maissa ihmiset ovat jo oppineet epäilemään hallintoaan, niissä piikitysprosentit on jääneet alas, esim. Ukrainassa 34% otti rokotteet. Tämä koronaplandemia ja sota on masinoitu samalta taholta, WEF:stä, aivan Agenda2030 mukaisesti, jonka vaiheet vuotivat julkisuuteen viime syksynä, ja siinä oli sota ajoitettu vaiheeseen 5 (ajalle 11/2021 - 2/2022), eli ajallaan tuli.
Juuri kun osa lam.... aivopestyistä huomasi tulleensa koronakusetetuiksi, arvelivat jotkut että oppivatkohan mitään tästä. Sanoin että eivät varmasti, kun tulee seuraava kusetus, se uppoaa saman lailla. Ja niin. Samaa sotapropagandaa samalta taholta, ja medialampaat menee sinne minne päättäjät näyttää. Pitää saada iso matto jonne lakaista rokotehaitat, Venäjän karhu on tarpeeksi iso.
Ja kun on tulossa muutenkin lama ja inflaatio (mm. koska globalistit varasti EU:n eläkevarastot), voidaan syyttää siitä Venäjää, josta syystä lietsotaan Venäjä-vihaa, jolloin kansa hyväksyy kurjuuden helpommin koska se johtuu "vihollisesta", vaikka se oikeasti johtuukin lännen päättäjistä, WEF:stä, jonka tavoite on NWO rokotepasseineen, jota parhaillaan rukkaillaan lainsäädännöllä meillä ja EU:ssa. Lainsäädäntö pitäisi olla valmis 7/2022 ja rokotepassit tulla käyttöön 6/2023, pedonmerkki.
Harmi että niin suuri osa ihmisistä lukee vain vale...valtamediaa, jolloin ovat täysin propagandan armoilla.
Ukrainassa on ollut sisällissota 8 vuotta, jota länsi on rikkonut toistuvasti huolimatta v. 2015 tehdystä Minskin rauhansopimuksesta, jota Venäjä on valvonut. Putte on ehdottanut neuvotteluja muttei lännelle kelvannut (zelenskylle siis). Mariupolin sairaala oli tyhjennetty ja ukrainalaissotilaiden käytössä silloin kun sitä pommitettiin, siitä oli Venäjä uutisoinut YK:lle, sekä Venäjän YK:n lähettiläs ja tämän vahvisti UK:n lähettiläs. Siitä uutisoitiin myös Venäjän omassa mediassa 8.3., siis ennen pommitusta, ettei sairaala ole enää käytössä.
Tässä 7.3.22 Venäjän YK:n jäsenen ilmoitus YK:lle että sairaala on vallattu ukrainalaissotilaiden toimesta.
https://russiaun.ru/en/news/070322n
ETYJ vahvisti että lännestä ammuttiin raketteja 17.2. Venäjän suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta mitä kommentteja 🤯😫
Ap
Hyvä ap! Minä olen kanssasi samaa mieltä ja minustakin tämä tilanne tuntuu pahalta.
Tosi ilkeät ja pinnalliset ihmiset kommentoimassa.
Kaikkea hyvää sulle!
Suomessa asuvilla on täysi syy "vouhottaa" ja olla peloissaan. Vilkaisepa karttaa, mieluiten karttaa, joka on painettu yli 30 vuotta sitten. Vieressämme oli silloin suuri valtio, joka väitti pienen Suomen hyökänneen heidän maahansa ja aloittaneen sodan. Siis ihan oikeastiko? Nykyisin isossa maassa on vähemmän asukkaita kuin silloin, mutta silti maailmassa on vain muutama valtio, jolla olisi resursseja ja tarpeeksi suuri väestö aloittaakseen ei-ystävälliset konkreettiset toimet kyseistä maata vastaan. Niiden maiden joukossa ei ole mikään Euroopassa sijaitseva maa. Ajatus, että joku maa uhkaisi kyseistä maata, on vailla todellisuuspohjaa.