Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla alkaa pikkuhiljaa mennä ns ihon alle ja psyykeeseen tämä tilanne

Vierailija
14.03.2022 |

Ensin jauhettu 2v Koronasta ja sen vaikutuksista ihmiseen ja mahdollisista pitkäkestoista/lopullisista vaikutuksista samalla suuressa tartuntariskissä päivittäin työskennellen (ja tuoreena koronatoipilaana eikä ollut mikään kevyt tauti ei kestoltaan eikä oireiltaan) ja nyt sitten sen lisäksi tuo sota ja kaikki sen lieveilmiöt esim.ruokapulauhkineen, kaiken kallistumisineen ym, mahdollisuus siitä hyökkääkö se sekopää tänne Suomeenkin ja joutuisi omat lapset kenties sotaan ja sotimaan ym.ym
Nyt alkaa tuntumaan nupissa eikä vain sydänalassa 🤔🥺😢

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitetaan psyykkeeseen.

Ei kirjoiteta, mutta sinä luulet niin, koska kirjoitat myös "kumpa", "niimpä" jne.

Vierailija
42/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta mitä kommentteja 🤯😫

Ap

Mitä muuta odotit typerällä ruikutuksellasi? Olet vastenmielinen vänisijä. Ota nyt niskasta kiinni ja lopeta. Muuta neuvoa ei tule

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen rikolliset päättäjät alkavat tapattaa kansaa seuraavaksi nälänhädällä ja kylmyydellä. Asetettuaan pakotteita Venäjälle ja rikkoessaan sopimuksia ja viedessään aseita Ukrainaan, myös Venäjän meille asettamat pakotteet ampuvat meitä jalkaan, kansaa kohti hyökkää siis sekä omat että vieraat.

Vierailija
44/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttoaineet tuplaantunut, ruokakin kohta, sähkö jo triplaantunut. Kohta kaikesta on pulaa.

Vierailija
45/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen rikolliset päättäjät alkavat tapattaa kansaa seuraavaksi nälänhädällä ja kylmyydellä. Asetettuaan pakotteita Venäjälle ja rikkoessaan sopimuksia ja viedessään aseita Ukrainaan, myös Venäjän meille asettamat pakotteet ampuvat meitä jalkaan, kansaa kohti hyökkää siis sekä omat että vieraat.

Taidat olla hieman yksinkertainen? Tottakai Suomen pitää seistä Ukrainan rinnalla Venäjää vastaan! ämä on ihan itsestäänselvyys. Mikä kylmyys? Koha on kesä ja festari. Ota rennosti ja naui elämästä! Venäjä tuhoaa itse itsensä, etenkin kun Kiina ei lähde mukaan venäjän raukkamaiseen sotaan

Vierailija
46/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, näistä purkautujista näkee että monella olisi tarve saada sitä apua, mutta joo. Aika sanaton tässä alkaa olemaan kaiken edessä ja itse ajatellut vaan elää päivä kerrallaan-meiningillä.

Olen tehnyt sen minkä voin ja muuten koitan hoitaa arki askareet ja toivon että tilanne raukeaisi. Koitan viettää aikaa mahdollisimman paljon muuten kuin yksin. Perusasiat kunnossa, mutta yksin meinaa alkaa ahdistamaan eli älä jää yksin.

Erityisesti tuo "olen tehnyt sen minkä voin" toteamuksesi kiinnitti huomion, mitä tarkoitat sillä? Minulla näissä ajatuksissa ja tuntemuksissa on vahvana sekin että lapseni muuttanut nyt kotoa eikä ole ns lähelläni, tunnen itseni monin tavoin jotenkin voimattomaksi jota vain korostaa tämä tilanne. En olisi lähellä "suojelemassa" jos tarve vaatisi enkä kai voisi estää sotimaan joutumistakaan😭

Ap

Mene hoitoon!

Voi kuule, ei sinne niin vain mennä, vaatinut jo kauan itsetuhoisia ajatuksia ja/tai käyttäytymistä jotta sinne voisi päästä tyyliin *naps*. Tietäisit sen, jos yhtään olisit kartalla nyky-yhteiskunnan tilasta tässäkin maassa.

Luepa kirja "Sun poika kävi täällä", on aika silmiä avaava, tuore, tuolloin teini-ikäisen pojan äidin kirjoittama tosielämän kertomus siitä millaista on olla psyykkisesti sairastuneen nuoren vanhempi, ja ennenkaikkea se nuori itse, tässä ajassa ja Suomessa. Järkyttävää, vaikka ei ollutkaan mikään uutinen itselleni.

Muutenkin tuo sinun kommenttisi kertoo kaiken sinusta, ei mitään minusta.

Ap

Minä keskityn elämässäni positiivisiin asioihin, enkä liioittele kaikkia negatiivistä, enkä todellakaan ota sinulta vastaan mitään lukusuosituksia.🤣

Vierailija
47/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on yksi pahimpia pahan olon aiheuttajia, jos täällä viettää joka päivä edes hetken aikaa. Kannattaa ainakin ihan ensin pysyä täältä palstalta pois ja olla klikkaamatta joka ikistä aloitusta. Muutamassa ketjussa on hyvää ja asiallista keskustelua.

Tällainen saakin tulla ihon alle. Korona ei mua liikuttanut, mutta otti sydämestä tämä alkanut sota. Jumala ravistelee tätä syntistä Eurooppaa nyt kovalla kouralla, kun helläkätisyys ja rauhanajan lihavat vuodet eivät siinä auttaneet. Haetaan sitä apua oikeista paikoista. Vaihdetaan ajatuksia ja kannetaan toistemme kuormia. Neuvon ihmisiä hakeutumaan kristillisiin seurakuntiin, joissa vielä Jumalan sanaa pidetään arvossa. Siinä on turva tuleville vuosille, jotka eivät ole näin helppoja kuin tämän vuosikymmenen alku.

Tämä on hyvä ja oikea päivä etsiä Jumalaa.

Vierailija
48/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä katsot edelleen ylen ja maikkarin uutisia ja luet Hesaria tms? Miksi? Hyppää pois siitä propagandapyörästä.

Vierailija
49/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, näistä purkautujista näkee että monella olisi tarve saada sitä apua, mutta joo. Aika sanaton tässä alkaa olemaan kaiken edessä ja itse ajatellut vaan elää päivä kerrallaan-meiningillä.

Olen tehnyt sen minkä voin ja muuten koitan hoitaa arki askareet ja toivon että tilanne raukeaisi. Koitan viettää aikaa mahdollisimman paljon muuten kuin yksin. Perusasiat kunnossa, mutta yksin meinaa alkaa ahdistamaan eli älä jää yksin.

Erityisesti tuo "olen tehnyt sen minkä voin" toteamuksesi kiinnitti huomion, mitä tarkoitat sillä? Minulla näissä ajatuksissa ja tuntemuksissa on vahvana sekin että lapseni muuttanut nyt kotoa eikä ole ns lähelläni, tunnen itseni monin tavoin jotenkin voimattomaksi jota vain korostaa tämä tilanne. En olisi lähellä "suojelemassa" jos tarve vaatisi enkä kai voisi estää sotimaan joutumistakaan😭

Ap

Mene hoitoon!

Voi kuule, ei sinne niin vain mennä, vaatinut jo kauan itsetuhoisia ajatuksia ja/tai käyttäytymistä jotta sinne voisi päästä tyyliin *naps*. Tietäisit sen, jos yhtään olisit kartalla nyky-yhteiskunnan tilasta tässäkin maassa.

Luepa kirja "Sun poika kävi täällä", on aika silmiä avaava, tuore, tuolloin teini-ikäisen pojan äidin kirjoittama tosielämän kertomus siitä millaista on olla psyykkisesti sairastuneen nuoren vanhempi, ja ennenkaikkea se nuori itse, tässä ajassa ja Suomessa. Järkyttävää, vaikka ei ollutkaan mikään uutinen itselleni.

Muutenkin tuo sinun kommenttisi kertoo kaiken sinusta, ei mitään minusta.

Ap

Niin, eikö ne katseet pitäisi suunnata tähän eikä jakaa sinikeltaisia sydämiä?

Vierailija
50/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttoaineet tuplaantunut, ruokakin kohta, sähkö jo triplaantunut. Kohta kaikesta on pulaa.

Mikään ei tule enää olemaan niin halpaa kuin tänään ja Suomi on nyt kopioimassa Ukrainan pelikirjaa. Sitä niittää mitä kylvää.

Vierailija
51/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kannattaa just olla mahdollisimman paljon yksin, ettei nämä vauhkot hysteerikot taas kerran tartuta pelkojaan sinuun...Tai no, kukin makunsa mukaan, mutta itselläni toimii näin:)

Vierailija
52/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme ateriaa kun jää välistä uhkaa anarkia. Suurimmat uhat tulee olemaan tämän maan sisällä.

Vierailija
53/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan elämäksi.

Vierailija
54/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on yksi pahimpia pahan olon aiheuttajia, jos täällä viettää joka päivä edes hetken aikaa. Kannattaa ainakin ihan ensin pysyä täältä palstalta pois ja olla klikkaamatta joka ikistä aloitusta. Muutamassa ketjussa on hyvää ja asiallista keskustelua.

Tällainen saakin tulla ihon alle. Korona ei mua liikuttanut, mutta otti sydämestä tämä alkanut sota. Jumala ravistelee tätä syntistä Eurooppaa nyt kovalla kouralla, kun helläkätisyys ja rauhanajan lihavat vuodet eivät siinä auttaneet. Haetaan sitä apua oikeista paikoista. Vaihdetaan ajatuksia ja kannetaan toistemme kuormia. Neuvon ihmisiä hakeutumaan kristillisiin seurakuntiin, joissa vielä Jumalan sanaa pidetään arvossa. Siinä on turva tuleville vuosille, jotka eivät ole näin helppoja kuin tämän vuosikymmenen alku.

Taivasten valtakunta on itsessäsi. Mutta jos näistä palstoista mitään hyvää on, niin liian alhainen verenpaine nousee hetkeksi.

Vierailija
55/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, varmasti monet ovat ahdistuneita ja peloissaan ja stressaantuneita tällä hetkellä. Voit kuitenkin ajatella asiaa niin, että sun ahdistus tai pelko tai stressi ei ole mitään sen rinnalla, mitä sodan keskelle joutuneet ukrainalaiset kokevat.

Eli nyt on aika sinun (ja meidän jokaisen) kehittää omaa mielenlujuutta, henkistä kestävyyttä ja kykyä toimia kriisitilanteissa. Asiat voivat mennä Suomessa vielä paljon huonompaan suuntaan, ja silloin tarvitaan aikuisia ihmisiä, jotka eivät romahda kriisin keskellä. 

En tiedä mitä se henkisen kestävyyden kehittäminen juuri sinulle voisi tarkoittaa. Vietä aikaa luonnossa, käy lenkillä, ala harjoittaa meditaatiota tai joogaa, käy kirkossa, vietä aikaa rakkaiden ihmisten kanssa, ala tehdä omaa suunnitelmaa kriisien varalle (kotivara jne.), mene maanpuolustuskurssille, pidä huolta fyysisestä ja henkisestä terveydestä, lue kirjoja, pistä some välillä kiinni... jokaiselle on varmaan omat sopivat keinot.

Vierailija
56/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se Jeesus sanoinkaan..ai niin!

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. Viholliset ovat oman talon väkeä!!!

Vierailija
57/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme ateriaa kun jää välistä uhkaa anarkia. Suurimmat uhat tulee olemaan tämän maan sisällä.

Pa ko laisia tulee sekä ukrainasta ja venäjältä enemmän kuin koskaan. Palataan asiaan kun nämä on ollut teidän lasten päiväkoti- ja luokkakaverina vuodenkin.

Vierailija
58/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette kannattaneet puolueita jotka ovat vastustaneet Natoa viimeisen 30 vuoden ajan, nyt saatte kärsiä siitä pelosta minkä Venäjä aiheuttaa kun ei ole mitään turvaa. Suomen oma puolustus on niin pieni Venäjään verrattuna että en anna sille juuri mitään painoarvoa.

Vierailija
59/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainan puolella ovat illuminatin puolella, tajutkaa se!

Vierailija
60/95 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sua on höynäytetty jos luulet inflaation johtuvan ukrainan sodasta.

Tämä on totta. Eläkeläisenä seuraan usein muiden maiden uutislähetyksiä. Jo loppusyksyllä maailmalla puhuttiin uhkaavasta inflaatiosta. Yhdessä maassa pelättiin erityisesti sähkön ja kaasun hinnan nousua, koska ihmiset lämmittävät niillä talonsa ja tekevät ruokaa. Myös ruoan hinnan noususta kerrottiin etukäteen. Ukrainaan tehty hyökkäys pahentaa maailman ruokatilannetta kovasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän