Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt oikeesti autoilijat!!

Vierailija
18.08.2015 |

Noudattakaa niitä nopeusrajoituksia!!! Neljänkympin alueella ajetaan neljääkymppiä!!! Meinasin polkea pusikkoon kun auto viuhahti ohi reippaasti yli kuuttakymppiä!!!

Kommentit (260)

Vierailija
201/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:17"]

Missä kaupungissa saman pyöräilijän päälle on ajettu kolmesti? Kiinnostaisi todella!

[/quote]

No onko tuo nyt niin ihmeelistä? Tunnen autoilijoita jotka kohlii autoaan joka vuosi.

Vierailija
202/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:54"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:43"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:28"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:25"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:05"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:02"]Ja vastaavasti: pysy pyöräilijä siellä pientareen puolella äläkä sooloile keskellä ajorataa. Minusta fillaristeille pitäisi saada aikaan oma ajotutkinto. [/quote] Tässä tapauksessa oltiin kyllä ihan pyörätiellä, lähestymässä suojatietä ja ääliö painaa vaan kaasua!!! Hitto kun ei saanut sitä rekkaria ylös!! Ap [/quote] Olet pyörätiellä ja auto on ajoradalla ja sinä kauhistut, kun auto ohittaa sinut siellä ajoradalla? Painaa vielä kaasua? Kai muistat, että sinulla on väistämisvelvollisuus, jos ylität risteävän tien. [/quote] Olin lapseni kanssa lähestymässä suojatietä ja auto painaa täyttä höyryä yli suojatien! Kyllä pelästyin!! Ja tiedän että on väistämisvelvollisuus mutta ymmärrä sinä autoilija että sun täytyy noudattaa nopeusrajoituksia!! Ap [/quote] Onko tässä nyt kysymys siitä, että sinä tai joku muu oli nyt vaarassa? Sinun hommasi oli pysähtyä, autoilijan homma oli ajaa eteenpäin. Vai se päättelemäsi ylinopeusko nyt kismittää? [/quote] Kyllä pyöräilijälläkin on oikeus oletta että autoilijat noudattaa liikennesääntöjä. Pyöräilijä voi katsoa että ehtii hyvin ylittää tien ennen auton saapumista, mutta arvio menee metsään, jos autoilija polkaiseekin kaasun pohjaan kun huomaa että pyöräilijä on vähällä ehtiä turvallisesti tien yli. Itse en kyllä opettaisi lapselle tuollaista tapaa että mennään vauhdilla yli kun on auto tulossa. En nyt ihan täysin ymmärrä tuohtumusta, jos ap oli kuitenkin se väistämisvelvolinen osapuoli. [/quote] Et ymmärrä tuohtumusta kun koulutiellä, siis mitä käyttää yli 200 lasta, autolija painaa huimaa ylinopeutta suojatien yli?!? ei vaan voi ymmärtää kenen mielestä tämä on ok Selvä.. [/quote] Ehkä olisi kannattanut mennä asiaan heti aloituksessa. Itselle jäi aloituksesta kuva että et osaa väistämissäntöjä. Soitappa poliisille ja pyydä valvontaa tuohon paikkaan. [/quote] Luepas nyt kuule ihan ajatuksella tuo ap:n aloitus. [/quote] Ap sanoo aloituksessaan näin: "Meinasin polkea pusikkoon kun auto viuhahti ohi reippaasti yli kuuttakymppiä!!!" Ylinopeus on toki väärin, mutta tässä tapauksessa on aivan yhdentekevää onko autoilija ajanut yli-, ali- vai oikeaa nopeutta, koska ap on ollut väistämisvelvollinen. Ja tuota kuka ehtii ensin mennä, ei arvioida kymmeniä metrejä aikaisemmin vaan vasta siinä kun ollaan risteyksessä.

[/quote]

Edelleenkään ap:n aloitus ei koskenut väistämisvelvollisuutta vaan ylinopeutta. Luepas se vielä kerran, hitaasti...jospa se siitä.
[/quote]
No tuossa ylempänähän se on jo lainattu, miten ap kertoi meinanneensa polkea pusikkoon kun autoilija ajoi ohi. Että ensi kerralla ap muistaa sitten höllätä si nopeuttaa vähän aikaisemmin niin ei tarvitse pelätä pusikkoon ajamista.
[/quote]

Niin autoilija ajoi ohi ylinopeutta!! Ei aloituksessa kerrota Ap:n nopeutta, pusikkoon voi ajaa hiljaisessakin nopeudessa! Ja kyse oli edelleen siitä että autoilija vaaransi lapsen koulutien, mitta ilmeisesti sulla ei mene jakeluun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:52"]Ootte te autoilijat aika pässejä!

Just tässä meidän lähiristeyksessä koulun vieressä autoilija törmäsi koulupoikaan. Toinen antoi pojalle tietä ja toinen paahtaa toista kaistaa poikaa päin. Pelottaa, omatkin lapset siitä kulkee. Tai ihan sama missä ne kulkee, joka paikassa on sama meininki.
[/quote]

Tää on yleinen virhe johon törmää päivittäin, suojatien eteen pysähtynyttä autoa ei saa ohittaa. On oletettavaa että se on pysähtynyt syystä, suojatien ylittävä voi olla juurikin lapsi jota ei näe pysähtyneen auton takaa.
Jotkut vaan ei oikeasti osaa ajaa sitä autoa, ja omituista tässä on se että näilläkin ihmisillä on niitä omia lapsia ylittämässä niitä suojateitä.
[/quote]

Olen sanonut omille kakaroilleni että näyttävät autolle merkin että se voi mennä ensin. Ihan juuri sen takia kun jotkut ei osaa pysähtyä pysähtynee auton viereen. Mua ärsyttää itseä se että autot pysähtyy antamaan tietä. Ja nyt kun on ollut liikenteessä niitäkin jotka antavat tietä ja sitte kaasuttaa päälle, kiva!

Vierailija
204/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:08"]Luojalle kiitos ettei asuta Suomessa, en ikinä päästäisi omaa lastani tuollaisten kusipää autoilijoiden sekaan, onneksi täällä on koulukyydit! [/quote] Olin Belgiassa lomalla ja pysähdyin kadun viereen ihastelmaan kadun toisella puolella olevia komeita viipaletaloja. Yhtäkkiä hätkähdin, että hetkinen, miksi tuli näin hiljaista ja tajusin että liikenne oli pysähtynyt molemmista suunnista odottamaan että menisin kadun yli, eikä siinä ollut edes suojatietä. Kiitin kohteliaasti ja luikin kadun yli ja varoin että en seiso enää liian lähellä kadun reunaa rintamasuunta kadulle päin. Ne perkeleethän antaa jalankulkijalle tietä jopa ilman suojatietä. [/quote] Ruotsissakin on todella herkässä tämä.

[/quote]

Jopa Venäjällä...

En ole koskaan ollut maassa jossa olisi huonompi suojatiekuri kuin Suomessa ja olen käynyt aika monessa massa, mutta vain Euroopassa.

Vierailija
205/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:22"]Suurin osa aikuisista pyöräilijöistä ottaa kotoa lähtiessä naulakosta kypärän ja jättää aivonsa samaan narikkaan. Ajetaan autotiellä vaikka vieressä on pyörätie, tämä on selkeästi kiellettyä, "mutta kun mulla menee kilpakumit pilalle ja pyörätiellä ei pysty ajamaan kovaa." Ym muita ääliösössötyksiä. Teiden ylitykset on myös aika jänniä; ajetaan mistä sattuu, vaikka 20 metriä ennen risteystä, ettei tarvitse jäädä valoihin. Autojen seassa voi puikkelehtia ihan miten sattuu, tosin muutaman kerran vuodessa joku jää kääntyvän auton alle. Jne, jne... Liikenteen pitäisi olla yhteispeliä, mutta tuntuu että autoilija saa vastata kaikesta, aina tieverkon rakentamisesta lähtien.
[/quote]

Riittää kun on vastuussa siitä omasta nopeudesta että pystyy reagoimaan tilanteessa kuin tilanteessa! Eikö tämä opeteta jo siellä autokoulussa?

Vierailija
206/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:24"]Olen sanonut omille kakaroilleni että näyttävät autolle merkin että se voi mennä ensin. Ihan juuri sen takia kun jotkut ei osaa pysähtyä pysähtynee auton viereen. Mua ärsyttää itseä se että autot pysähtyy antamaan tietä. Ja nyt kun on ollut liikenteessä niitäkin jotka antavat tietä ja sitte kaasuttaa päälle, kiva!

[/quote]

Ärsyttääkö myös ne jotka pysäytyy punaisiin?

Opeta lapsille että eivät mene lähelle suojatietä, jos eivät halua että autot pysähtyy.

Se on todella raivostuttavaa, jos jalankulkija ei lähde yli kun pysähdyn suojatien eteen. Olen päättänyt että seuraavan kerran kun näin käy, niin nousen autosta ja käyn taluttamassa yli ;) Toistaiseksi kaikki on mennyt yli pienen viittomistuokion jälkeen.

Vierailija
207/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:54"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:43"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:28"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:25"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:05"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:02"]Ja vastaavasti: pysy pyöräilijä siellä pientareen puolella äläkä sooloile keskellä ajorataa. Minusta fillaristeille pitäisi saada aikaan oma ajotutkinto. [/quote] Tässä tapauksessa oltiin kyllä ihan pyörätiellä, lähestymässä suojatietä ja ääliö painaa vaan kaasua!!! Hitto kun ei saanut sitä rekkaria ylös!! Ap [/quote] Olet pyörätiellä ja auto on ajoradalla ja sinä kauhistut, kun auto ohittaa sinut siellä ajoradalla? Painaa vielä kaasua? Kai muistat, että sinulla on väistämisvelvollisuus, jos ylität risteävän tien. [/quote] Olin lapseni kanssa lähestymässä suojatietä ja auto painaa täyttä höyryä yli suojatien! Kyllä pelästyin!! Ja tiedän että on väistämisvelvollisuus mutta ymmärrä sinä autoilija että sun täytyy noudattaa nopeusrajoituksia!! Ap [/quote] Onko tässä nyt kysymys siitä, että sinä tai joku muu oli nyt vaarassa? Sinun hommasi oli pysähtyä, autoilijan homma oli ajaa eteenpäin. Vai se päättelemäsi ylinopeusko nyt kismittää? [/quote] Kyllä pyöräilijälläkin on oikeus oletta että autoilijat noudattaa liikennesääntöjä. Pyöräilijä voi katsoa että ehtii hyvin ylittää tien ennen auton saapumista, mutta arvio menee metsään, jos autoilija polkaiseekin kaasun pohjaan kun huomaa että pyöräilijä on vähällä ehtiä turvallisesti tien yli. Itse en kyllä opettaisi lapselle tuollaista tapaa että mennään vauhdilla yli kun on auto tulossa. En nyt ihan täysin ymmärrä tuohtumusta, jos ap oli kuitenkin se väistämisvelvolinen osapuoli. [/quote] Et ymmärrä tuohtumusta kun koulutiellä, siis mitä käyttää yli 200 lasta, autolija painaa huimaa ylinopeutta suojatien yli?!? ei vaan voi ymmärtää kenen mielestä tämä on ok Selvä.. [/quote] Ehkä olisi kannattanut mennä asiaan heti aloituksessa. Itselle jäi aloituksesta kuva että et osaa väistämissäntöjä. Soitappa poliisille ja pyydä valvontaa tuohon paikkaan. [/quote] Luepas nyt kuule ihan ajatuksella tuo ap:n aloitus. [/quote] Ap sanoo aloituksessaan näin: "Meinasin polkea pusikkoon kun auto viuhahti ohi reippaasti yli kuuttakymppiä!!!" Ylinopeus on toki väärin, mutta tässä tapauksessa on aivan yhdentekevää onko autoilija ajanut yli-, ali- vai oikeaa nopeutta, koska ap on ollut väistämisvelvollinen. Ja tuota kuka ehtii ensin mennä, ei arvioida kymmeniä metrejä aikaisemmin vaan vasta siinä kun ollaan risteyksessä.

[/quote]

Edelleenkään ap:n aloitus ei koskenut väistämisvelvollisuutta vaan ylinopeutta. Luepas se vielä kerran, hitaasti...jospa se siitä.
[/quote]
No tuossa ylempänähän se on jo lainattu, miten ap kertoi meinanneensa polkea pusikkoon kun autoilija ajoi ohi. Että ensi kerralla ap muistaa sitten höllätä si nopeuttaa vähän aikaisemmin niin ei tarvitse pelätä pusikkoon ajamista.
[/quote]

Niin autoilija ajoi ohi ylinopeutta!! Ei aloituksessa kerrota Ap:n nopeutta, pusikkoon voi ajaa hiljaisessakin nopeudessa! Ja kyse oli edelleen siitä että autoilija vaaransi lapsen koulutien, mitta ilmeisesti sulla ei mene jakeluun!
[/quote]

Ap ei ole aiheuttanut vaaratilannetta eikä rikkonut lakia! Tuo autoilija on! Kortti pois tuollaisilta!

Vierailija
208/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:24"]Olen sanonut omille kakaroilleni että näyttävät autolle merkin että se voi mennä ensin. Ihan juuri sen takia kun jotkut ei osaa pysähtyä pysähtynee auton viereen. Mua ärsyttää itseä se että autot pysähtyy antamaan tietä. Ja nyt kun on ollut liikenteessä niitäkin jotka antavat tietä ja sitte kaasuttaa päälle, kiva!

[/quote]

Opeta lapsille että eivät mene lähelle suojatietä, jos eivät halua että autot pysähtyy.

Se on todella raivostuttavaa, jos jalankulkija ei lähde yli kun pysähdyn suojatien eteen. Olen päättänyt että seuraavan kerran kun näin käy, niin nousen autosta ja käyn taluttamassa yli ;) Toistaiseksi kaikki on mennyt yli pienen viittomistuokion jälkeen.
[/quote]

Voi olla ettei se uskalla, itsellä on aika herkässä lähteä ylittämään tietä koska olen jäänyt auton alle suojatiellä valoista huolimatta!

Vierailija
209/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:34"]

Tämä on mahdollista vain Suomessa, mammat alapeukuttaa kun yritettään saada autolijan päähän ettei koulutiellä ajeta ylinopeutta!! ja tälläisillä ihmisillä on vielä lapsia!!! Voi jumalauta!!

[/quote]

Mä veikkaane, että täällä on kyllä aika monta miespuolista idooottia linjoilla

Vierailija
210/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on juuri näitä idiootteja, jotka yhtäkkiä viuhaisee risteävälle suojatielle katsomatta yhtään tuleeko autoja. Tänään viimeksi meinasi joku teinityttö jäädä bussin alle, en tiedä tajusiko edes itse kun kuulokkeet korvilla eikä edes vilkaissut hätäjarruttavaa bussia.

Vierailija
211/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt se jankkaaminen aloittajan sanamuodoista ja kenellä väistämisvelvollisuus. Se on ihan sama oliko ketään missään, oliko suojatietä vai ei, ajoiko ap puskaan vai meinasiko ajaa. Ylinopeus on aina itsekäs muista ja muiden turvallisuudesta välittämätön teko jonka paheksuttavuuttaa korostaa taajamassa koulun tai vastaavan läheisyys.

Vierailija
212/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:24"]Olen sanonut omille kakaroilleni että näyttävät autolle merkin että se voi mennä ensin. Ihan juuri sen takia kun jotkut ei osaa pysähtyä pysähtynee auton viereen. Mua ärsyttää itseä se että autot pysähtyy antamaan tietä. Ja nyt kun on ollut liikenteessä niitäkin jotka antavat tietä ja sitte kaasuttaa päälle, kiva!

[/quote]

[/quote]

Todennäköisesti kävelijällä on vihreä.

Katselen taivaalle eikä aikomuksenikaan ole mennä tien yli niin eikö siihen pysätä viitelöimään, miksi?! En ole edes astunut suojatielle.. jos olen kävellen todennäköisesti mulla ei ole kiire.
Pysähtyneen auton takana koroillaan "mitä v*$#*a sä pysäät" näkee selvästi suunliikkeistä. Kohauttelen olkapäitä.

Vierailija
213/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä näitä kommentteja. Katotaan mitä on ihmiset mieltä, kun oma läheinen oon jäänyt ylinopeutta ajavan auton alle taajama-alueella. Lopputulos on hieman eri 60 vauhdissa kuin 40 (reagointiaika, pysähdys jne).

Vierailija
214/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:02"]

Ja vastaavasti: pysy pyöräilijä siellä pientareen puolella äläkä sooloile keskellä ajorataa. Minusta fillaristeille pitäisi saada aikaan oma ajotutkinto.

[/quote]

Voi voi, kun saataisiin edes sellainen systeemi missä saataisiin ylläpidettyä autoilijoiden liikennesääntöjen osaaminen. Näiden pyöräonnettomuuskeskustelujen myötä on käynyt selväksi että hyvin harva osaa liikennesääntöjä hyvin.
[/quote]

Muuten samaa mieltä, mutta mielestäni jos joku ajaa tahallaan jonkun yli niin ei ole kysymys silloin välttämättä liikennesääntöjen osaamattomuudesta. Ollaan kyllä syvässä suossa jos ei tiedetä edes ettei tahallaan saa kenenkään yli ajaa liikenteessä, joten eiköhän tässä ollut kysymys muusta kuin osaamattomuudesta. :)

Vierailija
215/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:32"]Ap on juuri näitä idiootteja, jotka yhtäkkiä viuhaisee risteävälle suojatielle katsomatta yhtään tuleeko autoja. Tänään viimeksi meinasi joku teinityttö jäädä bussin alle, en tiedä tajusiko edes itse kun kuulokkeet korvilla eikä edes vilkaissut hätäjarruttavaa bussia.
[/quote]

Todennäköisesti sinä olet yksi näistä idiooteista joka aiheuttaa lapsen kuoleman suojatiellä, koska oikeus! Toivottavasti on oma lapsesi eikä kenenkään viattoman!

Vierailija
216/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ollanpas nyt taas. Illalla mies hieroo sinun niskaa, lupaan - jos nyt osaat olla ihmisiksi :)

Vierailija
217/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:54"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:43"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:28"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:25"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:05"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:02"]Ja vastaavasti: pysy pyöräilijä siellä pientareen puolella äläkä sooloile keskellä ajorataa. Minusta fillaristeille pitäisi saada aikaan oma ajotutkinto. [/quote] Tässä tapauksessa oltiin kyllä ihan pyörätiellä, lähestymässä suojatietä ja ääliö painaa vaan kaasua!!! Hitto kun ei saanut sitä rekkaria ylös!! Ap [/quote] Olet pyörätiellä ja auto on ajoradalla ja sinä kauhistut, kun auto ohittaa sinut siellä ajoradalla? Painaa vielä kaasua? Kai muistat, että sinulla on väistämisvelvollisuus, jos ylität risteävän tien. [/quote] Olin lapseni kanssa lähestymässä suojatietä ja auto painaa täyttä höyryä yli suojatien! Kyllä pelästyin!! Ja tiedän että on väistämisvelvollisuus mutta ymmärrä sinä autoilija että sun täytyy noudattaa nopeusrajoituksia!! Ap [/quote] Onko tässä nyt kysymys siitä, että sinä tai joku muu oli nyt vaarassa? Sinun hommasi oli pysähtyä, autoilijan homma oli ajaa eteenpäin. Vai se päättelemäsi ylinopeusko nyt kismittää? [/quote] Kyllä pyöräilijälläkin on oikeus oletta että autoilijat noudattaa liikennesääntöjä. Pyöräilijä voi katsoa että ehtii hyvin ylittää tien ennen auton saapumista, mutta arvio menee metsään, jos autoilija polkaiseekin kaasun pohjaan kun huomaa että pyöräilijä on vähällä ehtiä turvallisesti tien yli. Itse en kyllä opettaisi lapselle tuollaista tapaa että mennään vauhdilla yli kun on auto tulossa. En nyt ihan täysin ymmärrä tuohtumusta, jos ap oli kuitenkin se väistämisvelvolinen osapuoli. [/quote] Et ymmärrä tuohtumusta kun koulutiellä, siis mitä käyttää yli 200 lasta, autolija painaa huimaa ylinopeutta suojatien yli?!? ei vaan voi ymmärtää kenen mielestä tämä on ok Selvä.. [/quote] Ehkä olisi kannattanut mennä asiaan heti aloituksessa. Itselle jäi aloituksesta kuva että et osaa väistämissäntöjä. Soitappa poliisille ja pyydä valvontaa tuohon paikkaan. [/quote] Miten voi olla noin vaikeata ymmärtää parin rivin aloitusta? ihmekös tuo ettei ne aivot sitten oikein siellä ratin takanakaan toimi. [/quote] Kahdella rivillä neljästä ap paasaa siitä, miten hän on lähestynyt SUOJATIETÄ POLKUPYÖRÄLLÄ ja meinannut ajaa ojaa kun autoilija on paahtanut ohi. [/quote] Aloituksessa puhutaan YLINOPEUDESTA, tuo oli vastaus toiselle kommentoijalle! [/quote] Ihan yhtälailla aloituksesaa puhutaan siitä miten autoilija paahtoi suojatietä lähestyvän pyörälijän ohi. [/quote] Niin ylinopeutta!! Ja aloittaja halusi muistuttaa ettei me rajoitukset ihan turhia ole! Miksi jätät sanoja välistä pois?!? [/quote] Kuin myös sinä jätät sanoja pois. Kaksi riviä puhutaan ylinopeudesta, kaksi riviä siitä miten ap meinasi ajaa puskaan kun autoiija ajoi vain ohi.

[/quote]

Koko aloituksessa ei ole kuin otsikko ja kaksi riviä tekstiä?! :) Mutta tuo nyt on sivuseikka, ylinopeudesta oli kyse.

Vierailija
218/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:39"]

Ei voi kuin ihmetellä näitä kommentteja. Katotaan mitä on ihmiset mieltä, kun oma läheinen oon jäänyt ylinopeutta ajavan auton alle taajama-alueella. Lopputulos on hieman eri 60 vauhdissa kuin 40 (reagointiaika, pysähdys jne).

[/quote]

Jos ajaa 40km/h, on pysähtymismatka 19,9 metriä kesällä kuivalla asvaltilla.

Jos ajaa 60km/h, menee reaktioaikana jo 16,7 metriä jolloin jos juuri ehtii 40 vauhdissa pysähtyä, 60 vauhdista törmää kohteeseen vielä lähes 50km/h nopeudella.

Vierailija
219/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:44"]

Jos ajaa 40km/h, on pysähtymismatka 19,9 metriä kesällä kuivalla asvaltilla.

Jos ajaa 60km/h, menee reaktioaikana jo 16,7 metriä jolloin jos juuri ehtii 40 vauhdissa pysähtyä, 60 vauhdista törmää kohteeseen vielä lähes 50km/h nopeudella.

[/quote]

Mutta jos on lycra pyörätiellä tai lapsi pyörän kanssa jalkakäytävällä niin silloin toi jälkimmäinen on ihan ok.

Vierailija
220/260 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:24"]Olen sanonut omille kakaroilleni että näyttävät autolle merkin että se voi mennä ensin. Ihan juuri sen takia kun jotkut ei osaa pysähtyä pysähtynee auton viereen. Mua ärsyttää itseä se että autot pysähtyy antamaan tietä. Ja nyt kun on ollut liikenteessä niitäkin jotka antavat tietä ja sitte kaasuttaa päälle, kiva!

[/quote]

[/quote]

Todennäköisesti kävelijällä on vihreä.

Katselen taivaalle eikä aikomuksenikaan ole mennä tien yli niin eikö siihen pysätä viitelöimään, miksi?! En ole edes astunut suojatielle.. jos olen kävellen todennäköisesti mulla ei ole kiire.
Pysähtyneen auton takana koroillaan "mitä v*$#*a sä pysäät" näkee selvästi suunliikkeistä. Kohauttelen olkapäitä.
[/quote]
Älä seiso katselemassa taivaalle siinä suojatien edessä jos et ole aikeissa mennä yli. Autoilijoilla on nimittäin velvollisuus väistää myös suojatielle astumassa olevia, ei ainoastaam jo astuneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme