Paljonko sinulla on tällä hetkellä rahaa?
Käyttötilillä/lompakossa? Minulla 560, viime viikolla tuli palkka ja kaikki maksut maksettu. Tilanne siis loistava, oi tätä matalapalkkaduunarin onnea.
Kommentit (195)
kuuluko toisten raha asiat kenellekkään vittu.
Lomapkossa ja käyttötilillä yhteensä n. 250 €. Säästössä toki enemmän.
Mitä töitä 14.vuotias voi tehä?
Säästötilillä ~4700 €, rahastoissa ~900 € ja osakkeissa ~4800 dollaria. Käyttötileillä tällä hetkellä n. 600 €. Olen 29-vuotias nainen ja IT-alalla.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 23:20"]
Säästötilillä ~4700 €, rahastoissa ~900 € ja osakkeissa ~4800 dollaria. Käyttötileillä tällä hetkellä n. 600 €. Olen 29-vuotias nainen ja IT-alalla.
[/quote]
Jäi sanomatta, että asuntolainaa olen maksanut 45 000 euroa nyt, jäljellä vielä n. 98 000 €.
En tiedä enkä jaksa ottaa selvää juuri nyt. Tarkistan pari kertaa vuodessa, etten ole köyhtynyt liiaksi ja jos olen, en hanki mitään hintavaa vähään aikaan.
Myit varmaan huumeita tai persettä?tuskin mitään myyntityötä ainakaan.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 23:20"]
[/quote]
Uteliaisuudesta, miksi alapeukku?
Lompakossa n.1e, kolikkopurkissa n.5e, tileillä 1,79e, 0.24e ja 1599,66e.
Lainaa on 93 000e.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:25"]
Tilillä 80e, säästössä 450e. Onneksi ensi kuussa alkaa juosta jo opintotuki. Ja opiskelija siis olen. :)
[/quote]
Jos sinulla on säästöjä? Niin voit varmaan jättää hakematta yhden tukikuukauden? Pieni ele sinulta, mutta suuri ele Suomelle.
Parisataa. Mutta kunhan oon ens viikolla käynyt panemassa av-mammojen ukkoja, niin oon taas pari tonnia rikkaampi ;)
Tilillä n. 300€, luotollisella tilillä 450€, rahastossa 15 000€, tyttären rahastossa 11 000€ . Rahastosta pitää kyllä nostaa, kun muutama lasku maksamatta ja auton huolto tulossa.
Siis omasta rahastosta nostan :) tyttären rahasto pysyy koskemattomana.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:57"]Ketään muita ei kiinnosta toisten raha-asiat näin paljon kuin suomalaisia! :DDD Sivistyneenä, hyvän perheen kasvattina en puhu raha-asioistani edes tuntemattomille netissä, tämä opetettu meillä jo lapsesta saakka. Sitäpaitsi se on vain rahaa, ei sitä saa enää mukaan haudassa käytettäväksi. Verotiedot pitäisi saada salaisiksi. Auttaisi suomalaiseen naapurikateuteen ja peruskatkeruuteen. [/quote] Olet sikäli väärässä, että minessa kulttuurissa on normaalia kysellä paljonko ihminen tienaa ja mitä hän omistaa. Suomessa sentään tuollainen suora kysyminen koetaan epäkohteliaaksi.
[/quote]
Ei ole, sitä pidetään moukkamaisena ja täysin epä-"classynä". Kerran ulkomailla eräs suomalainen kysyi toiselta kollegalta raha-asiaa erään seminaarin jatkoilla, taisi olla jenkki, ja koko sali hiljeni ja ihmiset päästivät kauhistuneita ääniä. Suomalainen oli aivan nolona, kohtaus oli kuin jostain huonosta elokuvasta!
Et ole tainnut pahemmin asua ulkomailla tai edes matkustella missään muualla kuin Virossa ja Ruotsissa? :D
ulkomailla näytetään että omaisuutta on, mutta siitä ei vaan puhuta eikä rahasummia luetella vaikka kaikki kallis tavara on esillä siinä kaikkien nenän edessä.
Käyttötilillä 800€, pari muuta tiliä 50 t€ ja 25 t€
Noin 250.000,- muttei naista ja ostamaan en rupea ;D
17000