syy miksei teillä käy siivoojaa?
Olen ollut kotisiivooja ja en ymmärrä, että perheet eivät hanki siivoojaa. Meillä lapsena oli kotiapulainen ja monella muullakin perheellä. Naapuriin tuotiin vielä kaupoatavaratkin kotiin.
Itse hommaisin kotisiivoijan joka kävi kahden viikon välein.
Parasta siivoustyössä oli kun ursäiti voivotteli, että kun meillä on näin sotkuista..oli sosiaalinen taso mikä tahansa niin tässä asiassa naiset samanlaisia. Miksi uraäidin pitäisi uhrata vapaa-ajastaan tuntitolkulla aikaa siivoukseen tai jos on varakas...
Kommentit (31)
Palkkaisin.heti vain.jos olisi ylimääräistä rahaa ja jos kehtaisin siivoojat päästää lääväämme. Kauankohan mahtaisi kestää n. 90m2 asunto 4h k kylppäri wc, jos kaikki tavarat on järjestetty ennen siivoojan tuloa. Tänään tuli mainos, jossa 34,90 oli siivoojan tunti palkka aineineen ja välineineen.
Tän uraäidin mies on työtön, joten joutaa siivoomaan hyvin.
-Myönnän, helpottaisi näiden neliöidensiivoomista
-en luota, voi olla vaikka mikä varas ymv.
-en halua että tavaroitani pengotaan
-osaan siivota itsekin
-en luota laatuun enkä siihen, että materiaalit eivät kulu ja hajoa
-olen pikkutarkka, joten harmittaisi vaan kun jäli ei kelpaa.
Siksi.
Mua ahdistais jos joku tuntematon tulisi kotiini siivoamaan. En voisi olla varma etteikö katselisi "vääriin paikkoihin".
Haluan opettaa lapselleni kuinka pitää huusholli kunnossa ja siistinä. Ja että se on asujan VELVOLLISUUS!
Saavat tehdä sitten isompana miten parhaaksi näkevät mutta tällä hetkellä lapsi siivoa itse(samoin mies)
En halua kotiini ketään vierasta siivoamaan. Olen tarkka kodistani ja siitä miten se siivotaan. Olen aivan varma, että se siivooja pyyhkisi vessaräteillä muitakin paikkoja yms. En myöskään halua vieraan ihmisen koskevan tavaroihini.
Ymmärrän esim. 12-16 tuntista yrittäjän päivää vetävää 4-lapsista mammaa, joka palkkaa siivoojan. Mutta en ymmärrä miksi joku kotona lasten kanssa palstalla surffaileva mamma tarttis siivoojan. Paikat pysyy kunnossa ja on helppoa siivota, kun tavaroilla ja vaatteilla on omat paikkansa ja ne käytön jälkeen palautetaan niille myös.
Nykysin on autot markettikäynteihin, koneet astioiden- ja pyykinpesuun, hyvät aineet ja välineet ym. joten siinä se menee siivouskin samalla. Suoranaista laiskuutta terveeltä ihmiseltä, jolla ei mitään erityistä syytä tai pakkoa ole muilla siivouttaa. Ikkunanpesut sama juttu. Ottaa vaikka yhden ikkunan päivässä, niin ei rasitu.
Me miehen kanssa 100neliön rivarissa, ja kaikki tehdään itse. Mulla on iskiaksen kanssa todella huonoja aikoja, mutta kun hyvä päivä on, silloin teen. Ja miehen kanssa yhdessä. Ei lapsia enää kotona. Ja tietenkin pihahommat päälle. Siivoushan on myös mitä parhainta hyötyliikuntaa, joten aikaa siihen jää, kun jättää vaikka yhden salikerran väliin. Ja työn jälki on sitten sitä parasta laatua...
Astioiden, pyyhkeiden yms lisäksi mun kämpästä löytyy sänky, sohvapöytä/ruokapöytä/työpöytä, tv taso, nojatuoli, pieni rahi, kirjahylly, läppäri, matto ja 2 kynttilää lautasineen. Ei mitään muita koriste-esineitä, koristetyynyjä tai edes verhoja ja neliöitä 49. Osaan siivota tän itsekin.
Hankkisin jos olisi varaa ja jos olisi riittävästi säilytystilaa, jolloin siivous olisi vain pintojen siivousta. Tällä hetkellä säilytystilaa on niin vähän, että suurin osa siivousajasta menee tavaroiden lajittelemiseen ja järjestelyyn. Toivoisin kyllä, että keväällä olisi varaa ostaa ainakin ikkunoiden pesu.
- me emme halua vierasta ihmistä kotiimme katselemaan paikkoja ja papereita.
- jäi ikuisiksi ajoiksi mieleen telkusta näytetty pätkä kotisiivouksesta jossa rätillä pyyhittiin eka altaan likainen viemärin suu ja sitten samalla rätillä hana, yök!
- nautitaan liikaa omasta yksityisyydestä
-tehdään muutenkin paljon itse asiat alusta loppuun( huolletaan ja korjataan automme, korjataan vaatteet, leivotaan, rakennetaan itse kaikki rakennukset talosta lähtien) tuntuisi hölmöltä ostaa asia jonka voitehdä itsekkin
- omakotitalossa ei ole kovin paljoa töitä lapsille joten he hoitavat osansa siivouksesta ja oppivat näin työntekoa