Joko teillä on "aikuisten" värityskirja?
Itse ostin ihan huvikseni. Ihan terapeuttistahan tämä värittely on. Suosittelisin varsinkin ahdistuneisuushäiriöisille ja paniikkihäiriöisille ja stressaantuneilla ja niille joita aina vituttaa! Kuulun itse suurinpiirtein kaikkiin näistä :D
Kommentit (30)
Ei ole eikä tule, en keksi mitään mikä voisi olla tylsempää ja ahdistusta aiheuttavampaa, voisin kyllä piirrellä niitä värityskuvia. Lapsenakin vihasin värityskuvia.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:41"]Liikaa kiekuroita ja viivoja. Saa mut ahdistumaan entisestään :(
[/quote] Sama!
Ei oo vielä, pitäis kyllä hankkia!
Välttelin värityskirjoja jo lapsena, viivojen sisäpuolella pysymisen pakko, pikkutarkkuus ja pedantismi ahdistivat jo silloin. Ja näemmä edelleen näin 43 -vuotiaana pelkkä ajatuskin aiheuttaa negatiivisia väristyksiä. Jaksaisin noudattaa väri- ja viivaohjeita korkeintaan 5 minuuttia, sen jälkeen menisi hermo ja alkaisin sutia miten sattuu, ihan kiusallanikin.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:10"]
Välttelin värityskirjoja jo lapsena, viivojen sisäpuolella pysymisen pakko, pikkutarkkuus ja pedantismi ahdistivat jo silloin. Ja näemmä edelleen näin 43 -vuotiaana pelkkä ajatuskin aiheuttaa negatiivisia väristyksiä. Jaksaisin noudattaa väri- ja viivaohjeita korkeintaan 5 minuuttia, sen jälkeen menisi hermo ja alkaisin sutia miten sattuu, ihan kiusallanikin.
[/quote]
Hei, mun värityskirjassa lukee että pitää käyttää omaa luovuttaa. Ei haittaa että menee yli viivojen ja värit pitää olla oman mielen mukasia. Pitää löytää oma luovuus. Kuka niitä sun värityksiä kattelee tai arvostelee???
Jos tekisin nettiin kikuliaiheisen värityskirjan ilmaisesti saataville, lataisitteko?
.
T: Pervomamma, joka haluaa aloittaa harrastamaan graafista suunnittelua
.
Ps. Sain idean kikulikuvaketjustanne.
Toinen ps. Olen silti pahoillani, jos tämä viesti loukkaa joitakuita.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:29"]
En tarvi höpöhöpö värityksiä. Menkää polkupyöräileen, poimikaa metsän antimia, naattikaa nyt kauniista päivistä, kävelkää luonnossa, lukekaa kirjoja, siivotkaa nurkat ja listat, auttakaa lähimmäisiä niitä varmaan jokaisella on joku, käykää vanhainkodeissa ulkoiluttamassa omaisia jne.
[/quote]
Juuri tuon takia ne värityskirjat on hyviä. Siinä tehdään selkeiden kaavioiden sisällä, omilla, mutta hyvin rajatuilla valinnoilla, joita ei tarvitse kuitenkaan sen värityksen ulkopuolelta miettiä. Vastapainoa kaikelle valinnan mahdollisuudelle ja hyödyn takia suorittamiseksi muodostuvalle tekemiselle. Auttaa nimenomaan ahdistukseen, kun irrottautuu siitä mukavastakin helposti suorittamiseksi muodostuvasta tekemisestä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:29"]
En tarvi höpöhöpö värityksiä. Menkää polkupyöräileen, poimikaa metsän antimia, naattikaa nyt kauniista päivistä, kävelkää luonnossa, lukekaa kirjoja, siivotkaa nurkat ja listat, auttakaa lähimmäisiä niitä varmaan jokaisella on joku, käykää vanhainkodeissa ulkoiluttamassa omaisia jne.
[/quote]
Miten nämä voivat olla toistensa poissulkevia asioita?
Yleensä mä väritän tässä ilta-aikaan, kun on kotihommat saatu tehtyä ja lapset nukkumassa. Joko olen koneella, luen, teen käsitöitä ja telkkaria kattellessa sitten väritän. Kaikkea mahtuu, kun halua joka ilta olla saman asian koukuttama.. Mies on keikkaduunissa, joten senkään kanssa ei voi joka ilta seurustella.
Netistä voi myös itse tulostaa värityskuvasivustoilta, esim. coloring pictures for adults. Itse tykkään väritellä mandaloita. Olen väritellyt kuvia monta vuotta ja ihmetellyt miksei aikuisille ole värityskirjoja tms. Ja sitten yhtäkkiä kaupat ovat niitä pullollaan!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:54"]Mulla on sellainen värityskirja jota väritän valkoisilla länteillä, ikävää vain kun sivut liimautuu yhteen.
[/quote]
Todella ikävää ettei mikään aihe ole turvassa irstailijoilta.
[/quote]
Ja minäkö en saa värittää?