Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaannun parisuhteessa hetkinä, kun pitää mennä yhdessä kahvilaan, kauppaan tms.

Vierailija
13.03.2022 |

Hirveä kiusallinen olo ollut aina miesystävien kanssa jonottaa ja sitten istua jossain kahvilassa tai kaupassa kierrellä miehen kera korin tai kärryjen kanssa. Hirveän häpeällinen ja vaivaantunut olo tulee. Sama taidenäyttelyssä. Siis lähes kaikissa paikoissa, joissa pitää julkisella paikalla käyskennellä. Muita?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä?

Vierailija
2/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Kärsin kyllä muutenkin sosiaalisesta ahdistuksesta ja sosiaalisesta fobiasta. Jotenkin tuo pällistely vaikka jossain jonossa kenen tahansa kanssa on kaikista pahimpia tilanteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ukkosi sitten ruma, vai mikä hiertää? En minäkään kehtaisi liikkua valaan kanssa.

Vierailija
4/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ukkosi sitten ruma, vai mikä hiertää? En minäkään kehtaisi liikkua valaan kanssa.

Lompakon voima on ihmeellinen.

Vierailija
5/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehessä jotain vikaa vai miksi näin? Ei kuulosta kovin terveeltä suhteen kannalta pitkällä tähtäimellä. Olisiko syy erota tai hankkia apua?

Vierailija
6/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kärsin kyllä muutenkin sosiaalisesta ahdistuksesta ja sosiaalisesta fobiasta. Jotenkin tuo pällistely vaikka jossain jonossa kenen tahansa kanssa on kaikista pahimpia tilanteita.

No mitä tekemistä sillä tässä sitten on, että oletko siellä jonkun kanssa vai yksin? Ap nimenomaan nyt jostain selittämättömästä syystä kokee asioita näissä tilanteissa miehensä kanssa. Ilmeisesti siis ei yksin. Tai mistä minä tiedän, kun tuosta aloitusesta tämä ei selviä.

Vierailija
7/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä hiertää. Ehkä joku muu osaa selittää, mistä tämmöinen voisi johtua? Jokin häpeän tunne ollut lapsuudesta saakka.

Ap

Vierailija
8/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tykkäätkö siitä, että muut arvuuttelevat, että mitähän ihmettä oikein mahdat tarkoittaa? Onko sinulla joku korvienvälidiagnoosi?

Vierailija
9/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä hiertää. Ehkä joku muu osaa selittää, mistä tämmöinen voisi johtua? Jokin häpeän tunne ollut lapsuudesta saakka.

Ap

Häpeät miestäsi? No ehkä sitten vois olla harkinnan paikka puolison vaihdon suhteen? Vai siis häpeätkö itseäsi? 

Vierailija
10/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut samaa. Uskoakseni liittyy huonoon itsetuntoon ja nuoruuden kokemuksiin. Nyt en tapaile ketään mutta hämmennyn kovasti, jos töissä joku kysyy parisuhdestatuksestani. Mietin, miksi ne minulta tuollaista kysyvät, minähän olen epäviehättävä, tietenkään en ole parisuhteessa! Ja jos olen lyhyitä aikoja jotakuta tapaillut, en ole kertonut asiasta kuin ehkä yhdelle ystävälle.

Kyllähän se mietityttää, miksi aikuinen ihminen nolostelee seurustelujuttuja näin paljon.

Vierailija
11/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeät miestä?

Vierailija
12/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ahdistutko myös yksin julkisilla paikoilla vai ainoastaan miehen seurassa?

Vierailija
13/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan siellä julkisella paikalla ei mieti sinua tai ukkoasi. Olette yhdentekeviä kaikille muille paitsi sinulle. Helpottiko?

Vierailija
14/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut samaa. Uskoakseni liittyy huonoon itsetuntoon ja nuoruuden kokemuksiin. Nyt en tapaile ketään mutta hämmennyn kovasti, jos töissä joku kysyy parisuhdestatuksestani. Mietin, miksi ne minulta tuollaista kysyvät, minähän olen epäviehättävä, tietenkään en ole parisuhteessa! Ja jos olen lyhyitä aikoja jotakuta tapaillut, en ole kertonut asiasta kuin ehkä yhdelle ystävälle.

Kyllähän se mietityttää, miksi aikuinen ihminen nolostelee seurustelujuttuja näin paljon.

Olin siis kouluaikoina todella epäsuosittu, ulkonäköäni haukuttiin ja jonkun kerran minua pyydettiin "läpällä" treffeille. Sieltä tämä nolous juontaa juurensa.

Vierailija
15/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorempana poikaystävä, jonka kanssa hävetti liikkua missään asioilla ja julkisilla paikoilla, koska hän aina kommentoi ja kyseli kaikkea typerää. Kahdestaan ja kaveriporukassa ei hävettänyt. Nykyään ollaan kavereita eikä kommentointi käytös häiritse, totean vain itsekseni että tuollainen hän on eikä muuksi muutu.

Eli voiko ap:n tapauksessa myös olla, ettei miehessä sinänsä ole vikaa, mutta parisuhdemielessä hän ei ole sellainen jonka ap haluaisi?

Vierailija
16/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ahdistutko myös yksin julkisilla paikoilla vai ainoastaan miehen seurassa?

Yksin en ahdistu. Miehen kanssa siinä ilmapiirissä on julkisella paikalla jotain vaivauttavaa. Tunnen oloni jotenkin paljaaksi. Samalla pitää koordnoida liikkeitä, mahdollisesti rupatella jotain, näyttää jotenkin edustavalta, säännellä puheenaiheita... en osaa sanoa. Näin on ollut myös sellaisten miesten kanssa, jotka ovat olleet sielunkumppaneita ja kaikilla tavoin tuntuneet oikeilta ja esim. kotona tuntunut täydellisen tyydyttävältä ja harmoniselta.

Vierailija
17/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä häpeän itseäni. Jotain olemuksessani. Minulla on esimerkiksi kaljuja kohtia hiuksissa, minkä takia minun on vaikea olla julkisilla paikoilla. Ja omissa vaatteissa ja kehon muodoissa ja ryhdissä on myös jotain... vaikka olen siis ihan hoikka 161/54.

Vierailija
18/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ainakin hävettää miehen käytös ja siksi en tykkää "perheen yhteisestä ajasta" tai jostain kahdenkeskeisestäkään toiminnasta kodin ulkopuolella. Ollaan oltu pitkään yhdessä ja mies on lähivuosina muuttunut jotenkin.. kiukkuiseksi keski-ikäiseksi? Aina tiuskimassa lapselle ja vetämässä herneitä nenään milloin mistäkin, paasaa julkisilla paikoilla mitättömistä asiosta. Itse yritän rauhoitella tilannetta, joten en kamalasti nauti. Nykyään jupinaa ja huokailua aiheuttavat myös kassajonot ja punaiseksi vaihtuvat liikennevalot.

Vierailija
19/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Miksi ihmeessä on pakko olla parisuhteessa kun se on noin vaikeaa. Katsokaas, ilman miestänne voitte olla ja liikkkua ihanan vapaasti missä tahansa.

Jos jo yhdessä liikkuminen on noin ongelmallista niin miten ihmeessä pystytte ratkaisemaan tai elämään niiden todellisten parisuhdeongelmien kanssa.

Sorry, mutta hoitakaa ensin ongelmat omassa päässänne, sitten vasta parisuhteeseen.

Vierailija
20/32 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuskivan, jupisevan ja rauhoiteltavan miehen pitää tehdä itsellensä jotain tai ainakin pitää selvittää miksi on alkanut suorittaa kyseisiä toimintoa eli mikä oikein hiertää.