Miten tullaan naiselliseksi naiseksi?
Kun täällä on aina niin paljon puhetta naisellisista naisista, niin haluaisin tietää, että miten minustakin voisi tulla naisellinen.
Minulla on polkkatukka ja käytän yleensä farkkuja. Kengät ovat matalat, koska minulla on lättäjalat ja kenkien korot ovat usein liian ulkosyrjällä eli jalkani lonksahtaa sisäänpäin kävellessäni. Pidän väreistä ja paitani ovat punaisia, vihreitä ja sinisiä. Joskus käytän mekkoja. Meikkaan vähäisesti, mutta joka päivä kuitenkin. Yleensä meikkivoide, peiteväri, ripsari ja poskipuna.
Jos näkisitte minut kadulla, niin pitäisittekö minua naisellisena? Ja mitä voin tehdä, jos haluan muuttua naisellisemmaksi? Riittävätkö mekot vai pitäisikö minun tehdä jotain muuta? Olisiko teillä pukeutumis- ja meikkausvinkkejä?
Kommentit (23)
Siis, eihän naisellisuus tarkoita pitkää tukkaa ja isoja tissejä, hei haloo! Mun mielestä naisellisuus on asenne, kun herää aamulla ja on onnellinen ollessaan nainen, pukeutuu kauniisti (mikä nyt on omaan silmään kaunista, en ehkä lähtis verkkareilla ja kiitos 1939-1945- hupparilla vetämään...), ja mun mielestäni käyttää meikkiä. Meikkaaminen on naisten ihana etuoikeus. Mulle naisellisuus omassa elämässä on kellohameita, huulipunaa ja hiusten kihartamista :)
Miksi muuttua naisellisemmaksi jos sitä ei ole? Itse olen kaukana naisellisesta ja tyytyväinen juuri näin :)
Naisellisemmaksi tulee keskittymällä mukaviin ja kauniisiin asioihin elämässä ja olemalla positiivinen. Vakavien asioiden miettiminen ja jähmeys ei ole naisellista.
-Mies 29v + 1v-
Naisellinen nainen tarjoaa posliinista viivapilluaan ja vaaleaa persesilmäänsä miehelleen sängyssä, ehkä vähän ujona niin alistaminen on mukavampaa. Naisellisella naisella on uhkeat täyteläiset utareet, joita korostetaan pukeutumisella. Vartalo on hoikka tiimalasi ja vaatetus antava, että muutkin näkevät, mitä mies saa. hiukset tietenkin pitkät. Nainen antaa miehen laskea siemenensä utareille tai reikiin. Nainen tykkää lutkuttaa miehen kullia täyteläsillä huulilla ja osoittaa arvostusta sitä kohtaan. Nainen tietää, että hänen naiseutensa syntyy siitä, että mies haluaa häntä ja pitää naista ala-arvoisempana, vähän kuin omaisuutena. Muutakin on, mutta nyt ei riitä aika. Kivat illan jatkot ja tsempit miehille, joilla ei vielä omaa naisellista naista ole. Minä löysin jo omani, taitaa kattaa pöytää herralleen.
Oikeastaan olen omaan polkkaani ihan tyytyväinen. Minulla oli vielä puoli vuotta sitten pitkät hiukset, mutta pätkäsin ne pois, koska en oikein osannut tehdä niillä mitään. Ne olivat aina vain matalalla ponnarilla ja kyllästyin niihin totaalisesti. Nyt kun hiukset ovat pitkähkössä polkkamallissa ovat ne aina auki ja niin ne myös jotenkin tuntuvat naisellisemmilta.
Olen perinteisen päärynän muotoinen, mutta osaan vähän peittää sitä pukeutumisella. Sen tähden siis tumma alaosa (ne farkut) ja iloisen värinen yläosa, jossa saa mielellään olla jotain kuvioita.
En oikein tiedä miksi minusta ei tunnu kovin naiselliselta. Olen katsonut viime aikoina Bones-sarjaa ja siinä ne kaikki naiset vaikuttavat aina supernaisellisilta. Etenkin Cam, mutta myös ne muut naishahmot. Ja tiedän kyllä, että se on tv-sarja eivätkä oikeat ihmiset näytä siltä, mutta jotenkin tuntuu, että voisi sitä jotain tehdä. En vain oikein tiedä mitä.
AP
Minäkin jossain vaiheessa ihmettelin, miten saisin olin naisellisemmaksi. Huomaan että joitakin asioita olen keksinytkin. Kulmien muotoilu oli yksi niistä, kasvojen ilme tuli huolitellummaksi. Toinen oli väritön kynsilakka. Ihan ne samat kynnet näyttivät nyt hoidetummilta. Kolmantena voisin sanoa korujen käyttäminen. Aamulla yksikin rannekoru tuo selvän eron omaan oloon. Nykyisin pidän aina pientä kaulakorua ja nappikorviksia, mitä voi pitää nukkuessa, että aina on jotkut korut.
Harrastan stereotyyppisesti miehisiä lajeja, eikä kroppanikaan ole urheilemisen takia naisellisimmasta päästä. En meikkaa (muotoilen ja värjään kulmat ja ripset kuitenkin usein). Käytän pelkästään väljiä ja kauniisti laskeutuvia mekkoja sekä useimmiten korkokenkiä, mutta niistä naisellisuuteni ei tunnu tulevan.
Oma naisellisuuteni kumpuaa ehkä siitä, että tiedän, kuka olen. Tunnen kroppani - ja vaikken siinä aina viihdykkään, arvostan kehoani ja sen kauniita puolia. Eleeni ovat kuulemani mukaan pääsääntöisesti hyvinkin feminiinisiä. Ehkäpä kyse on siitä, että tuntee itse itsensä naiselliseksi?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:22"]
Kun täällä on aina niin paljon puhetta naisellisista naisista, niin haluaisin tietää, että miten minustakin voisi tulla naisellinen.
Minulla on polkkatukka ja käytän yleensä farkkuja. Kengät ovat matalat, koska minulla on lättäjalat ja kenkien korot ovat usein liian ulkosyrjällä eli jalkani lonksahtaa sisäänpäin kävellessäni. Pidän väreistä ja paitani ovat punaisia, vihreitä ja sinisiä. Joskus käytän mekkoja. Meikkaan vähäisesti, mutta joka päivä kuitenkin. Yleensä meikkivoide, peiteväri, ripsari ja poskipuna.
Jos näkisitte minut kadulla, niin pitäisittekö minua naisellisena? Ja mitä voin tehdä, jos haluan muuttua naisellisemmaksi? Riittävätkö mekot vai pitäisikö minun tehdä jotain muuta? Olisiko teillä pukeutumis- ja meikkausvinkkejä?
[/quote]
Eipä tuosta kuvauksesta voi vielä päätellä naisellisuuden astetta. Ei naisellisuus ole paidan väriä eikä hiuksen pituutta, vaan muodostuu kokonaisuudesta ja yleisestä olemuksesta, käytöksestä jne.
Mitä jos sanoisin että olen mies ja hiukseni ovat lyhyet ja käytän yksivärisiä tai raidallisia paitoja ja joskus pikkutakkia, ja kenkäni ovat mustat, ja kysyisin että olenko miehekäs?
Ei naiselliseksi naiseksi voi väkisin tulla. Se on synnynnäinen ominaisuus, eli toiset ovat naisellisempia kuin toiset. Oikeasti naisellinen nainen on naisellinen lyhythiuksisena ja missä tahansa vaatteissa.
Isot tissit, pitkä tukka, tiukat housut tai vartalon myötäinen mekko. Sinä et ole kuvauksen perusteella yhtään naisellinen, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:25"]
Isot tissit, pitkä tukka, tiukat housut tai vartalon myötäinen mekko. Sinä et ole kuvauksen perusteella yhtään naisellinen, valitettavasti.
[/quote]
Tissien kokoa en maininnut, joten voihan minulla vaikka olla päänkokoiset melonit (ei kyllä ole). Ja farkut voivat olla tiukat. Vai miksi farkut eivät käy?
AP
Sitä ei voi täysin opetella, vaan joillain se vaan on. Mutta naiselliSEMMAKSI voi tulla kiinnittämällä huomio hiuksiin, vaatetukseen, meikkiin ja käytökseen, ryhtiin ja kävelytyyliin.
Naiseus on sosiaalinen konstruktio siinä missä miehisyys.
Täällä te väitätte, että naisellisuus ei olisi opeteltavissa vaikka tosiasiassa moni naiseksi pukeutuva mieskin on saavuttanut harjoittelulla ultimaalisen naisellisuuden olemuksen :D
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:31"]
Naiseus on sosiaalinen konstruktio siinä missä miehisyys.
Täällä te väitätte, että naisellisuus ei olisi opeteltavissa vaikka tosiasiassa moni naiseksi pukeutuva mieskin on saavuttanut harjoittelulla ultimaalisen naisellisuuden olemuksen :D
[/quote]Olet näköjään feministi.
Mulla on toisin päin oon kuullut siis kautta rantain että musta ei muut naiset pidä koska olen naisellinen.. Siis ärsytän kuulemma.. Väsyttää puhua aiheesta koska haluaisin ystäviä ja joku tämä tai sitten ulkonäkö tuntuu paskalta syyltä syrjiä ja epäreilulta. Totta mietin useasti että oonko sitten luonteeltani jotenkin vajaa kun meno menee aina saman kaavan mukaan vaikka seura vaihtuisi.. En tiedä.. Väsyttää en tiedä.
Minä olen opetellut naiselliseksi. Olen ollut ihan poikatyttö. Se muodostuu pienistä asioista: hoidetut kädet, naisiset hiukset, meikkiä ja naiselliset vaatteet. Kengät voi olla ballerinatkin tms matalat sandaalit, enemmän kyse on kokonaisuudesta. Tärkein on ehkä liikkuminen, tanssituntien ansiosta opin kiinnittämään huomiota siihen miten kävelen. Kävelytyyli ja muut eleet on yllättävän tärkieät naisellisuudessa, paljon enemmän kuin vaikkapa onko tukka pitkä vai lyhyt.
Kyllä se synnynnäinen siro/hentoinen ruumiinrakenne vaikuttaa. Kampauksella ja vaatteilla ei niin väliä, jos on siro.
Mulle naiseus on myös sitä että hyväksyy muut naiset ja on solidaarinen :) Naiset jotka käyttäytyy manipulatiivisesti esim.toisia naisia kohtaan on kaukana naisellisista, käsitän siis naiseuden osittain tältä kantilta. Miehekkäät naiset on myös naisellisia, mutta omalla miehekkäällä karskilla tavalla...;D