Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat, vaistoatteko kaveristanne, jos tämä ei pidä pienistä lapsista?

Vierailija
17.08.2015 |

Minulle tosi harvoin tarjotaan pieniä lapsia syliin tai ohjataan muutenkan toimimaan heidän kanssaan. En ole koskaan sanonut, ettenkö pitäisi lapsista, mutta pystyykö sen aistimaan? En ole muutenkaan maailman lämpimin ihminen mutta koetan olla aina kohtelias.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
22/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan oikeastaan ole tyrkyttänyt tai edes pyytänyt jota kuta ottamaan lapsia syliini. Olen aina ajatellut, ettei muita oikeasti kiinnosta minun lapseni. Jos joku haluaisi ottaa lasta syliini, tottakai saisi ottaa. Oletan, että joku on kiinnostunut lapsistani, hän itse ottaa ensimmäisenä kontaktia lapseeni tai kysyy minulta saako/voiko ottaa syliin tai tarvitsenko apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ymmärrä niitä jotka tunkevat kysymättä ja väkisin kuolaavan taaperon syliini.

Vierailija
24/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne varmaan jostain vaistoaa. Olen jo 35-vuotias, eikä mulle ikinä ole tarjottu lasta syliin, saatika hoitoon. Itseasiassa vain 1 ihminen on edes ikinä kysynyt multa lastenhankinnasta, joten varmaan loput olettaa/huomaa automaattisesti että ei ole täältä tulossa vauvauutisia. En pidä lapsista enkä suoraan sanottuna edes haluaisi olla niiden kanssa missään tekemisissä. Muutaman tunnin taivun peruskohteliaisuuteen toki, mutta pidempiä "lapsipakkoja" vältän kuin ruttoa, koska tiedän että hermot ei kestäisi. Eli varmaan sen peruskohteliaisuuden/välinpitämättömyyden läpi loistaa tämä lapsi-inho.

Vierailija
25/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:41"]

En koskaan oikeastaan ole tyrkyttänyt tai edes pyytänyt jota kuta ottamaan lapsia syliini. Olen aina ajatellut, ettei muita oikeasti kiinnosta minun lapseni. Jos joku haluaisi ottaa lasta syliini, tottakai saisi ottaa. Oletan, että joku on kiinnostunut lapsistani, hän itse ottaa ensimmäisenä kontaktia lapseeni tai kysyy minulta saako/voiko ottaa syliin tai tarvitsenko apua. 

[/quote]Kiitos. -ap

Vierailija
26/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miten kukaan voi kategorisesti sanoa ettei pidä/pitää lapsista; sanooko joku noin mistään muusta ikäryhmästä ryhmänä - "en pidä vanhuksista"? Lapset kuten muutkin ihmiset ovat yksilöitä - joistakin pitää, toisia taas ei voi sietää. Kertoo ehkä eniten siitä, että ihminen ei ole koskaan oikeasti tavannut montakaan lasta jos sanoo noin. Itselläni on siis 3 lasta enkä silti "pidä lapsista" ryhmänä.

Vierailija
27/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:09"]

Mä en tajua miten kukaan voi kategorisesti sanoa ettei pidä/pitää lapsista; sanooko joku noin mistään muusta ikäryhmästä ryhmänä - "en pidä vanhuksista"? Lapset kuten muutkin ihmiset ovat yksilöitä - joistakin pitää, toisia taas ei voi sietää. Kertoo ehkä eniten siitä, että ihminen ei ole koskaan oikeasti tavannut montakaan lasta jos sanoo noin. Itselläni on siis 3 lasta enkä silti "pidä lapsista" ryhmänä.

[/quote]Pienet lapset eivät ole yhtä yksilöllisiä kuin aikuiset. Heillä on monia yhteisiä piirteitä jotka erottavat heidän aikuisista. Nämä piirteet ovat monen melestä vastenmielisiä. Jos lapsella ei ole näitä piirteitä, ei ole mitään syytä olla pitämättä hänestä... mutta silloin hän ei ole enää lapsi vaan jonkinlainen pikkuaikuinen.

Vierailija
28/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:41"]

[/quote]

Sama. Ja kun mulla on lapsi mukana, huomaan heti kaverista haluaako hän yhtään olla tekemisissä lapseni kanssa siitä, että tervehtiikö/huomioiko hän esimerkiksi lastani vai vain minua jne. Jos ei osoita elettäkään lapseni suuntaan, ei tulis mieleenkään tarjota lasta kyseisen kaverin syliin. Jos joku sen sijaan tulee innokkaana lepertelemään lapselleni, sellaiselle saatan tarjotakin esim. hetkeksi kun käyn vessassa tms. mut en loukkaannu jos ei sovi :) (aina on kyl sopinut niille lepertelijöille)

Vierailija
29/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:09"]

[/quote]

AINA tämä sama typeryys.

Lapsilla on kategorisesti ominaisuudet x, y, z. 99% lapsista omaa nämä ominaisuudet. Näitä ovat esimerkiksi äänekkäitä ja osaamattomia ja sotkevat (enemmän kuin aikuinen). En pidä kyseisistä ominaisuuksista x, y, z. Sen sijaan että aina luettelisin kuinka en pidä ihmisistä joilla on ominaisuudet x, y ja z, on huomattavasti helpompi tiivistää "en pidä lapsista". Koska nämä koskevat käytännössä kaikkia lapsia (jollakin on vain x ja y, ja jollakin vain z ja x, mutta ei ole ketään lasta jolta puuttuu nämä kaikki). Olen tavannut tähän ikään mennessä satoja tai tuhansia lapsia, ja yhdestäkään en ole pitänyt - voinee siis sanoa että yleistykseni on aika pätevä.

Samalla lailla voin sanoa inhoavani humalaisia ihmisiä, sen sijaan että alkaisin luetella kuinka en pidä ihmisistä jotka eivät osaa julkisella paikalla hillitä itseään vaan kaatuilevat ja häiriköivät ja haisevat pahalle. 

Miten tämä voi olla niin vaikea ymmärtää.

Tuo sinä minulle näytille lapsi joka ei huuda (ikinä), joka ei juokse (ikinä) muuten kuin urheillessaan, joka ei sotke ja joka ymmärtää puhetta niinkuin aikuiset niin ok, voi olla että pidän siitä lapsesta. Kunnes toisin todistetaan, niin tällaista ei ole olemassa vaan "inhoan lapsia".

Vierailija
30/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:21"]

Ihmiselle voi tulla ns. mikroilmeitä, jotka paljastavat hänen tunteensa ilman, että hän tiedostaa niitä. Esimerkiksi sellainen hetkellinen kauhu, kun tarjotaan lasta syliin, välähtää monen kasvoilla.

[/quote]

Tämä voi myös meinata itsevarmuuden puutetta ja kokemattomuutta. Ei tiedä miten lasten kanssa toimitaan, kuinka niitä pidetään sylissä, pelkää pudottavansa tai aiheuttavansa itkua. Kaikenlaista.

"Ei pidä lapsista" on ehkä turhan äkillinen johtopäätös.

Vierailija
31/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissatkin ovat yksilöitä. Millainen hirviö sanoo kategorisesti, ettei pidä kissoista?