päiväkotiin kun äiti ei jaksa?
Miten tälläisen paikan saa, ksoitanko suoraan ja teen hakemuksen vai ekana neuvolaan vai mihin? Meillä on vauva (joka ei ole terve), ja 4.5v lapsi joka on ollut jo vuoden päiväkodissa. Kaikki mun aika menee vauvaan päivisin, ja isompi haluaisi päiväkotiin takaisin
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:05"]Voimia aloittajalle, ymmärrän sua täysin! Meillä oli myös sama tilanne ja meidän kaikkien kannalta oli parasta, että isompi lapsi (4v) meni osa-aikaiseksi hoitoon. Eli 3pv viikossa sai olla kavereiden kanssa ja minä sain edes hieman levätä, kun taapero (1,5v) vei kaikki voimat. Hän kun oli vielä siinä iässä täysin hoidettava, ei syönyt itse, ei kävellyt jne. Vie hoitoon vaan se esikoinen, äläkä kuuntele näitä kuspäitä! Itseäkin saa ajatella ja isompi lapsi hyötyy kun saa nähdä muutakin elämää kuin väsyneen äidin ja vauvan, kaikki voittaa! :)
[/quote]
Ei jaksa 1,5 ja 4 v?
Outoa
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:59"]Koita nyt vain kestää. Meidän lasten päiväkodissa on pari näitä Äiti ei nyt jaksa- lasta, ja niiden kanssa on sitten aikamoinen tilanne menossa siellä. Oikein suututtaa omien puolesta, jotka tarvitsevat taas kohta hoitoa kun loma loppuu ja palaan töihin :( [/quote] Aikamoinen tilanne menossa siellä? Mitä tarkoitat?
[/quote]
Näitä lapsia ei saa kuriin. He ovat häiriöksi, he huutavat, lyövät, tönivät ja purevat. Ja kaikilla näillä kolmella on tällainen tausta, että "äiti ei jaksa". Juu, sen kyllä huomaa.
[/quote]
Minä olen tälläinen äiti ei jaksa äiti, koska vakava masennus. Saan aina kuulla kuinka hienosti lapsi pukee itse, siivoa lelut, on nätisti, lohduttaa muita. Päiväkodin hoitajan sanoja lainaten "Hyvin koulutettu lapsi." N23 ja Taapero 2,5v.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:14"]Kyllä se esikoinen voisi hyvin olla aamupäivät päiväkodissa ihan joka päivä kuten myös uusi säännös sanoo. Se joitakin kokopäiviä viikossa ei ole mikään hyvä juttu. Jos haet päikkäreiden jälkeen on Sinulla roimasti aikaa vauvan kanssa ja lapsellasi kaverit ja ohjattu pedagoginen toiminta, josta tämän ikäinen todella hyötyy!
[/quote]
Mikä uusi säännös?
Päätöksiä ei ole tehty.
Edelleen on subjektiivinen päivähoito-oikeus
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:05"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:59"]Koita nyt vain kestää. Meidän lasten päiväkodissa on pari näitä Äiti ei nyt jaksa- lasta, ja niiden kanssa on sitten aikamoinen tilanne menossa siellä. Oikein suututtaa omien puolesta, jotka tarvitsevat taas kohta hoitoa kun loma loppuu ja palaan töihin :( [/quote] Aikamoinen tilanne menossa siellä? Mitä tarkoitat? [/quote] Näitä lapsia ei saa kuriin. He ovat häiriöksi, he huutavat, lyövät, tönivät ja purevat. Ja kaikilla näillä kolmella on tällainen tausta, että "äiti ei jaksa". Juu, sen kyllä huomaa. [/quote] Minä olen tälläinen äiti ei jaksa äiti, koska vakava masennus. Saan aina kuulla kuinka hienosti lapsi pukee itse, siivoa lelut, on nätisti, lohduttaa muita. Päiväkodin hoitajan sanoja lainaten "Hyvin koulutettu lapsi." N23 ja Taapero 2,5v.
[/quote]
Miksi ihmeessä sitten teet niitä lapsia, jos itse olet sairas??
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:05"] [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:59"]Koita nyt vain kestää. Meidän lasten päiväkodissa on pari näitä Äiti ei nyt jaksa- lasta, ja niiden kanssa on sitten aikamoinen tilanne menossa siellä. Oikein suututtaa omien puolesta, jotka tarvitsevat taas kohta hoitoa kun loma loppuu ja palaan töihin :( [/quote] Aikamoinen tilanne menossa siellä? Mitä tarkoitat? [/quote] Näitä lapsia ei saa kuriin. He ovat häiriöksi, he huutavat, lyövät, tönivät ja purevat. Ja kaikilla näillä kolmella on tällainen tausta, että "äiti ei jaksa". Juu, sen kyllä huomaa. [/quote] Minä olen tälläinen äiti ei jaksa äiti, koska vakava masennus. Saan aina kuulla kuinka hienosti lapsi pukee itse, siivoa lelut, on nätisti, lohduttaa muita. Päiväkodin hoitajan sanoja lainaten "Hyvin koulutettu lapsi." N23 ja Taapero 2,5v.
[/quote]
[/quote]
Lapsia?? Sairastuin lapsen( yksikössä ) syntymän jälkeen synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Olisiko silloin pitänyt tietää, että näin käy ja jättää tekemättä? Älä vastaa, tiedän jo, että kaltaisesi ihminen vastaa, että olisi. N22
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:18"]
[/quote]
[/quote]
Lapsia?? Sairastuin lapsen( yksikössä ) syntymän jälkeen synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Olisiko silloin pitänyt tietää, että näin käy ja jättää tekemättä? Älä vastaa, tiedän jo, että kaltaisesi ihminen vastaa, että olisi. N22
[/quote]
Äh typo N23
Sinuna soittaisin ensin ja neuvottelisin päivähoidon ohjaajan kanssa. Voisitte yhdessä pohtia, mikä olisi paras ratkaisu hoitopäivien kannalta.
Mä uskon että pari päivää viikossa riittäisi hyvin, ei siis kokoaikaista hoitopaikkaa tarvittaisi
Koita nyt vain kestää. Meidän lasten päiväkodissa on pari näitä Äiti ei nyt jaksa- lasta, ja niiden kanssa on sitten aikamoinen tilanne menossa siellä. Oikein suututtaa omien puolesta, jotka tarvitsevat taas kohta hoitoa kun loma loppuu ja palaan töihin :(
He ovat sinun lapsiasi, miksi jonkun toisen pitäisi heidät hoitaa?
Nykyään täytyy vaan päästä kaikesta mahdollisimman helpolla. En jaksa tai viitsi -> yhteiskunta hoitaa.
Tyhmiä vastauksia joillakin täällä. Ei tietenkään tarvitse yksin jaksaa. Vastuuntuntoinen vanhempi tuntee omat rajansa. Soita päivähoitotoimistoon ja kerro väsymyksestäsi. Teet täysin oikein!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:59"]Koita nyt vain kestää. Meidän lasten päiväkodissa on pari näitä Äiti ei nyt jaksa- lasta, ja niiden kanssa on sitten aikamoinen tilanne menossa siellä. Oikein suututtaa omien puolesta, jotka tarvitsevat taas kohta hoitoa kun loma loppuu ja palaan töihin :(
[/quote]
Aikamoinen tilanne menossa siellä? Mitä tarkoitat?
Voimia aloittajalle, ymmärrän sua täysin! Meillä oli myös sama tilanne ja meidän kaikkien kannalta oli parasta, että isompi lapsi (4v) meni osa-aikaiseksi hoitoon. Eli 3pv viikossa sai olla kavereiden kanssa ja minä sain edes hieman levätä, kun taapero (1,5v) vei kaikki voimat. Hän kun oli vielä siinä iässä täysin hoidettava, ei syönyt itse, ei kävellyt jne. Vie hoitoon vaan se esikoinen, äläkä kuuntele näitä kuspäitä! Itseäkin saa ajatella ja isompi lapsi hyötyy kun saa nähdä muutakin elämää kuin väsyneen äidin ja vauvan, kaikki voittaa! :)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:59"]Koita nyt vain kestää. Meidän lasten päiväkodissa on pari näitä Äiti ei nyt jaksa- lasta, ja niiden kanssa on sitten aikamoinen tilanne menossa siellä. Oikein suututtaa omien puolesta, jotka tarvitsevat taas kohta hoitoa kun loma loppuu ja palaan töihin :( [/quote] Aikamoinen tilanne menossa siellä? Mitä tarkoitat?
[/quote]
Näitä lapsia ei saa kuriin. He ovat häiriöksi, he huutavat, lyövät, tönivät ja purevat. Ja kaikilla näillä kolmella on tällainen tausta, että "äiti ei jaksa". Juu, sen kyllä huomaa.
Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan. On hyvä sopeutua siihen mitä eteen tulee, eikä heti huutaa yhteiskuntaa apuun. Sen verran naisella pitää itsekunnioitusta olla, että lapsensa hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:07"]
Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan. On hyvä sopeutua siihen mitä eteen tulee, eikä heti huutaa yhteiskuntaa apuun. Sen verran naisella pitää itsekunnioitusta olla, että lapsensa hoitaa.
[/quote]
Naisella? Lapsilla ei ole isää?????
Kyllä se esikoinen voisi hyvin olla aamupäivät päiväkodissa ihan joka päivä kuten myös uusi säännös sanoo. Se joitakin kokopäiviä viikossa ei ole mikään hyvä juttu. Jos haet päikkäreiden jälkeen on Sinulla roimasti aikaa vauvan kanssa ja lapsellasi kaverit ja ohjattu pedagoginen toiminta, josta tämän ikäinen todella hyötyy!