Lääkäri halusi nähdä rinnat?
Kysymys naisille.
Kävin lääkärintarkastuksessa ajokorttia varten. Lääkäri oli sellainen vanhempi mies, mukava ja asiallinen. Verenpaineen mittausta varten otin paidan pois, jonka jälkeen oli vuorossa sydämen kuuntelu.
Lääkäri sanoi: Nyt pitäis ottaa liivitkin pois. Jotenkin häkellyin siinä, mutta en kuitenkaan näyttänyt sitä vaan tein niinkuin oli pyydetty. Lähdettyäni lääkäristä alkoi epäilyttää, kun aloin pohtia tilannetta. Tajusin, etten ole koskaan aiemmin joutunut riisumaan rintsikoita sydämen kuuntelua varten. Jopa kardiologi, sydäntautien erikoislääkäri, sai kuunneltua sydäntäni ihan hyvin rintaliiveistä huolimatta...
Kysymys kuuluu siis, onko sinun kokemuksesi mukaan normaalia että riisutaan yläosattomiksi tavallisessa lääkärintarkistuksessa?
Mainittakoon vielä, että omasta mielestäni pienissä rinnoissani ole mitään nähtävää :)
Kommentit (97)
Ei hätää, sehän on voinut olla valelääkäri.
Olin n 34 v kun kävin gynellä ja oli n keski-ikäinen mies. Mulla oki hieman ikävä asia ja tutki alapään. Sitten hän totesi että mulla on hyvät rinnat. Toki tiesin mutta oli kiusallista kuulla se kun adia ei koskenut yläpäätä.
Vierailija kirjoitti:
Olin n 34 v kun kävin gynellä ja oli n keski-ikäinen mies. Mulla oki hieman ikävä asia ja tutki alapään. Sitten hän totesi että mulla on hyvät rinnat. Toki tiesin mutta oli kiusallista kuulla se kun adia ei koskenut yläpäätä.
Asiatonta. Mies on aina mies vaikka osa väittää ettå miesgyne ei ajattele mitään tutkiessaan naisen alapäätä ja rintoja. Se ei ole totta vaan miesgyne ajattelee aina potilasta naisena. Eihän hän muuten olisi siihen hommaan ryhtynyt.
Oksettavaa ettå mies saa olla gyne ja nöyryyttää naisia.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:57"]
Hänhän oli vanhempi lääkäri. Ennen aikaan aina piti olla yläosa paljaana kun sydäntä ja keuhkoja kuunneltiin. Hän tekee työtään vanhojen oppien mukaan. Eli ei ole ollu tirkistelemässä sinun rintojasi.
Juurikin näin Itsekin olen aina joutunut riisuutumaan ylä osan kokonaan paljaakis, eli liivit pois.
Nykyään lääkärit on niin huolimattomia ja kiireisiä, ettei heillä ol e aikaa odotella riisumista ja pukemista.
Kardiologilla on oltava ylä osa kokonaan paljaana, ja minua inhottaa, kun tissit roikkuu navassa :(
Olen vastaavissa ketjuissa aikaisemminkin ihmetellyt, että miten on niin vaikea näyttää lääkärille tissejä, kun kuljetaan kaupungilla lähes tissit paljaana kaikkien nähden. En ymmärrä, en.Saatikka sitten nämä tissiflashmobit.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:57"]
Hänhän oli vanhempi lääkäri. Ennen aikaan aina piti olla yläosa paljaana kun sydäntä ja keuhkoja kuunneltiin. Hän tekee työtään vanhojen oppien mukaan. Eli ei ole ollu tirkistelemässä sinun rintojasi.
Juurikin näin Itsekin olen aina joutunut riisuutumaan ylä osan kokonaan paljaakis, eli liivit pois.
Nykyään lääkärit on niin huolimattomia ja kiireisiä, ettei heillä ol e aikaa odotella riisumista ja pukemista.
Kardiologilla on oltava ylä osa kokonaan paljaana, ja minua inhottaa, kun tissit roikkuu navassa :(
Älä muuta sano, miehillä on helppoa olla.
Kutsunnoissa lääkäri kokeilee, onko kivekset laskeutuneet. Mieti sitä.
Ja ensimmäisestä e-pillerireseptistå lähtien aina joku tunkee tutkimusvälineitä ja sormet vaginaasi ja tämä toistuu lukemattomia kertoja elämäsi aikana niin että yksi kerta kestää että kutsuntalääkäri puristaisi kevyesti alapäästå kun olen seisoollaan olisi taivas.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tollanen ajokorttitarkastus ole se oikea paikka alkaa rintoja tutkimaan. Sitähän ei tosin tässä tapauksessa tehtykään.
Mielestäni hyvä lääkäri, jos tekee perusteellisen tarkastuksen ja tutkii rinnatkin. Syöpähän sinänsä ei ajokorttiin ole este, mutta jos ei juuri muuten tule käytyä lääkärillä, niin siinä samassa hyvä tutkia. Itselläni löytyi ajokorttitarkastuksessa kilpirauhassyöpä.
Eräs vanhempi nainen sanoi että nuorena tyttösenä piti aina riisua tissit paljaaksi vaikka olisi ollut nilkka kipeä.
Miten te jaksatte valittaa, jos vähän pitää tissiä vilauttaa, kun levittelette lettua jokaiselle vastaantulijalle. Ehkä nää läälärintarkastukset pitäs siirtää viikonloppuilltoihin baareihin, niin sais tutkittua kunnolla. Ja sais vähän muutakin.
Niin siis halusiko kuunnella sydäntä vai hengitystä tai kenties molemmat? Siinäkin on ero ja rintaliivit ovat kyllä ainakin hengitystä kuunnellessa tiellä.
Minulla on vähän samankaltainen kokemus... olin näyttämässä alaselässä olevaa epämääräistä luomea, joka ei siis ollut lähelläkään rintsikoita. Naislääkärillä kun kävin, ei pitänyt kuin paitaa nostaa selästä. Nuori mieslääkäri sen sijaan käski ottaa liivitkin pois. Häkellyin mutta tein työtä käskettyä. Lääkäri ei kuitenkaan tutkinut mitään liivien korkeudelta, koska luomi oli siellä alaselässä. Minulla on hiukset puoleen selkään, eli jos olisi halunnut vilkaista onko selässä muita luomia, olisi varmaan pyytänyt ne hiuksetkin siirtää tieltä pois.
En ole mikään hemaiseva kaunotar, joten en olettanut, että lääkärillä mitään hämäriä tarkoitusperiä oli. Mutta minulla on kyllä kokooni nähden huomattavan suuret rinnat, joten ajattelin, että ehkä lääkäri oli vain jotenkin utelias. En tiedä. Kai se nolous on suurimmaksi osassa omassa päässä, mutta tuntuu inhottavalta olla ilman rintsikoita, kun joskus saa kuulla limaisia kommentteja rinnoista tuntemattomilta toppatakki päälläkin! Tekee vainoharhaiseksi.
Lääkärit av-mammojen hampaissa, osa 2368.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:56"]
Mummoni 85v ihmetteli lääkärillä käynnin jälkeen että kyllä on lääketiede kehittynyt. Kun nuorempana joutui vaikka kuinka vähäisen vaivan takia riisumaan aivan alasti, niin nykyään ei tarvitse kuin aukaista suu ja yskäistä.
Ihana, mä pikahdun naurusta :) :)
Tikahdun tai pakahdun, ei ole olemassa sanaa pikahdun...
Koko ajan keksitään ja saa keksiä uusia sanoja. Parempia kuin enkun apinoinnit joka asiassa.
Minäkin nauroi mummolle ja tuli mieleentoinen mummo, joka sanoi lääkärissä käynnistä tiedusteluun kotiväelleen, että tohor sanoi: heikunkeikun ja 50.
Suomeksi heikot keuhkot ja maksu oli 50.
Vierailija kirjoitti:
Kutsunnoissa lääkäri kokeilee, onko kivekset laskeutuneet. Mieti sitä.
Ja ensimmäisestä e-pillerireseptistå lähtien aina joku tunkee tutkimusvälineitä ja sormet vaginaasi ja tämä toistuu lukemattomia kertoja elämäsi aikana niin että yksi kerta kestää että kutsuntalääkäri puristaisi kevyesti alapäästå kun olen seisoollaan olisi taivas.
Pakkoko ne e-pillerit on hankkia?
Jos vertailee kouluterveydenhuoltoa, hierojaa ja aikuisten lääkäriä, niin nykyään eniten käskyttävä asenne on aikuisten lääkäreillä. Lapsille terveydenhoitaja tai läkärä i tosi huolella selittää mitä tekee ja miksi. Hieroja kertoo jos meinaa hieroa alaselkää tai pakaroita, riisua alushousuja. Selittää syynkin.
Ei minultakaan ole koskaan pyydetty ottamaan rintsikoita pois.
Hyi, kai synnärillä sai sentään pitää housut jalassa:/