Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri halusi nähdä rinnat?

Vierailija
17.08.2015 |

Kysymys naisille.

Kävin lääkärintarkastuksessa ajokorttia varten. Lääkäri oli sellainen vanhempi mies, mukava ja asiallinen. Verenpaineen mittausta varten otin paidan pois, jonka jälkeen oli vuorossa sydämen kuuntelu.

Lääkäri sanoi: Nyt pitäis ottaa liivitkin pois. Jotenkin häkellyin siinä, mutta en kuitenkaan näyttänyt sitä vaan tein niinkuin oli pyydetty. Lähdettyäni lääkäristä alkoi epäilyttää, kun aloin pohtia tilannetta. Tajusin, etten ole koskaan aiemmin joutunut riisumaan rintsikoita sydämen kuuntelua varten. Jopa kardiologi, sydäntautien erikoislääkäri, sai kuunneltua sydäntäni ihan hyvin rintaliiveistä huolimatta...

Kysymys kuuluu siis, onko sinun kokemuksesi mukaan normaalia että riisutaan yläosattomiksi tavallisessa lääkärintarkistuksessa?

Mainittakoon vielä, että omasta mielestäni pienissä rinnoissani ole mitään nähtävää :)

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:07"]

Trikuspidaali- ja mitraaliläpän kuuntelualue jää rintaliivien alle, kyllä kunnon lääkäri pyytää liivit riisumaan, samoin keuhkojen kunnollinen kuuntelu onnistuu vain ilman liivejä.

[/quote]

Mun J-koon tissien kanssa jää alle puolet koko kropasta. Liivien kanssa edes jotenkin stetoskoopilla lähestyttävissä.

[/quote]

Tällaisetkö sulla on?

http://www.boobpedia.com/boobs/Nicole_Peters

Isommat?

[/quote]

Olisi pitänyt hankkiutua lääkärialalle. Upeat nuo. Ihan aidotkin

Vierailija
22/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyydän riisumaan yläruumiin jos on nätti nainen kyseessä, kukaan ei ole laittanut koskaan vastaan. Joskus on ollut niin kauniit rinnat, että on joutunut käydä päästämässä vessassa paineet pois ennen seuraavaa potilasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei pyydetty edes toppia pois.

Vierailija
24/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ensviikolla lääkärintarkastus ajokorttia varten. Onneksi luin tämän ketjun. :)

Vierailija
25/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:31"]

Eipä olisi aikanaan rintasyöpääni huomattu rintsikat päällä! Vieläkin kiitollinen lääkärille kunnollisesta tutkimuksesta.

[/quote]

Tuossa tapauksessa ollaan jo liian myöhässä, pieniä kasvaimia ei tunne.

[/quote]

Väärin!

Vierailija
26/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:46"]

Minä kävin lääkärintarkastuksessa ajokorttia varten n. 6kk sitten. Lääkärinä oli vanhempi mies (terveystalolla) ei se edes kuunnellut mitään sydänääniä. En todellakaan riisunut pois mitään vaatteita. Ja minulla on isot tissit :).

[/quote]Kävin kans hakemassa lääkärintodistuksen ajokorttia varten ja lääkäri ei tehty mitään. Lääkäri vain ruksi valmislomakkeelta parin kysymyksen jälkeen kaikki valmiiksi ja tulosti lapun kotiin viemisiksi.

Vierailija
27/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:31"]

Eipä olisi aikanaan rintasyöpääni huomattu rintsikat päällä! Vieläkin kiitollinen lääkärille kunnollisesta tutkimuksesta.

[/quote]

Tuossa tapauksessa ollaan jo liian myöhässä, pieniä kasvaimia ei tunne.

[/quote]

Väärin!

Kyllä ollaan auttamatta myöhässä, jos kasvaimen tuntee palpoiden. Suosittelen mammografiaa yhdistettynä ultraääneen. 

Jotain perusteluja, pitää osata kirjoittaa, ei yhtä sanaa.

[/quote]

Vierailija
28/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rabinaribsu!

Vierailija
29/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:56"]

Mummoni 85v ihmetteli lääkärillä käynnin jälkeen että kyllä on lääketiede kehittynyt. Kun nuorempana joutui vaikka kuinka vähäisen vaivan takia riisumaan aivan alasti, niin nykyään ei tarvitse kuin aukaista suu ja yskäistä.

[/quote]

Ihana, mä pikahdun naurusta :) :)
[/quote]

Tikahdun tai pakahdun, ei ole olemassa sanaa pikahdun...
[/quote]
Kyllä on ja pikahdun just nyt.

Vierailija
30/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko se niin uhraus näyttää vanhalle sedälle vähän tissejä?

Kaikkien naisista pitävien miesten puolesta kiittäen,

41v m

Vierailija
31/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin lääkärintarkastuksessa ajokorttia varten n. 6kk sitten. Lääkärinä oli vanhempi mies (terveystalolla) ei se edes kuunnellut mitään sydänääniä. En todellakaan riisunut pois mitään vaatteita. Ja minulla on isot tissit :).

Vierailija
32/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen saa kuunneltua vaikka paita päällä, jos on avonainen kaula-aukko. Näin minua ovat yksityiset yleislääkärit aina tutkineet. Kyllä sinua on nyt jymäytetty:(
T. N50

Vierailija
33/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä riisutan kunnolla jos on aikaa. Varsinkin jos liivit on tiukat ne häiritsee jnkv kuuntelua kun paras paikka mitraalilpn kuumteluun on juuri niin lähellä rinnan alareunaa kuin mahdollista. Selviää siitä ilmankin riisumista mutta riisuttuna parempi.
Kunnon terveystarkastukseen kuuluisi vielä kyllä rintojen tunnustelu, kuitenkin naisten yleisin syöpä...

Voin luvata että tässä duunissa näkee niin palhon tissejä, että ei ne töissä säväytä. Uimarannalla tai makuuhuoneessa kylläkin

Vierailija
34/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHA! sua vedettiin 6-0. Tissit se vaan halus nähdä. Muista, että miehiä ne lääkäritkin ovat.

Vierailija
35/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus ollut päällä korkealle menevä urheilutoppi rintsikoiden sijaan. Lääkäri kuunteli sydämeni vaikka ne olivat päällä.

Vierailija
36/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:48"]

Kyllä mä riisutan kunnolla jos on aikaa. Varsinkin jos liivit on tiukat ne häiritsee jnkv kuuntelua kun paras paikka mitraalilpn kuumteluun on juuri niin lähellä rinnan alareunaa kuin mahdollista. Selviää siitä ilmankin riisumista mutta riisuttuna parempi. Kunnon terveystarkastukseen kuuluisi vielä kyllä rintojen tunnustelu, kuitenkin naisten yleisin syöpä... Voin luvata että tässä duunissa näkee niin palhon tissejä, että ei ne töissä säväytä. Uimarannalla tai makuuhuoneessa kylläkin

[/quote]Älä pervo selitä. Jos et ilman pervoilua osaa hommiasi hoitaa, vaihda alaa.

Vierailija
37/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:48"] Kyllä mä riisutan kunnolla jos on aikaa. Varsinkin jos liivit on tiukat ne häiritsee jnkv kuuntelua kun paras paikka mitraalilpn kuumteluun on juuri niin lähellä rinnan alareunaa kuin mahdollista. Selviää siitä ilmankin riisumista mutta riisuttuna parempi. Kunnon terveystarkastukseen kuuluisi vielä kyllä rintojen tunnustelu, kuitenkin naisten yleisin syöpä... Voin luvata että tässä duunissa näkee niin palhon tissejä, että ei ne töissä säväytä. Uimarannalla tai makuuhuoneessa kylläkin [/quote]Älä pervo selitä. Jos et ilman pervoilua osaa hommiasi hoitaa, vaihda alaa.

[/quote]

Onneksi kyseessä ei taida olla oikea lääkäri.. :)

Vierailija
38/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin riippuvat tissit, että jos paras kuuntelupaikka on juuri rinnan alareuna niin ei todellakaan kannata liivejä käskeä riisumaan. Ne liivit kun pitää ne tissit ylhäällä.

Vierailija
39/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni 85v ihmetteli lääkärillä käynnin jälkeen että kyllä on lääketiede kehittynyt. Kun nuorempana joutui vaikka kuinka vähäisen vaivan takia riisumaan aivan alasti, niin nykyään ei tarvitse kuin aukaista suu ja yskäistä.

Vierailija
40/97 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän oli vanhempi lääkäri. Ennen aikaan aina piti olla yläosa paljaana kun sydäntä ja keuhkoja kuunneltiin. Hän tekee työtään vanhojen oppien mukaan. Eli ei ole ollu tirkistelemässä sinun rintojasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi